آرایشی

آموزش گام به گام کانتور بینی به همراه میکاپ صورت

با آموزش گام به گام کانتور بینی می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید بینی خود را با استفاده از تنها چند محصول، باریک‌تر و کوچک‌تر نشان دهید. شاید به فکر عمل زیبایی بینی باشید، اما شاید تصمیم بسیار سختی باشد یا شاید هزینه‌اش کمی فراتر از بودجه‌تان باشد. بنابراین، ما در پست امروز حیات پرفیوم به شما یک جایگزین نشان خواهیم داد که کاملاً رایگان است و می‌توانید خودتان در خانه انجام دهید. پس در این آموزش با ما همراه باشید.

کانتور

برای شروع از پالت کانسیلر و کرکتور سیملس ویزی‌آرت (Viseart Seemless Concealer Corrector) استفاده می‌کنیم. یک رنگ تاریک‌تر از رنگ پوست خود و یک رنگ کمی روشن‌تر از رنگ پوست خود انتخاب کنید. از رنگ تاریک‌تر برای ایجاد سایه‌ها بر روی بینی استفاده می‌کنیم و رنگ روشن‌تر را برای ایجاد کنتراست استفاده می‌کنیم.

آموزش کانتور بینی

قبل از شروع کانتور بینی فقط کافی است که آرایش چشم را انجام داده باشید، باقی میکاپ در ادامه با کانتور پیش می‌رود. بسیاری از افراد کانتور بینی را پس از اتمام میکاپ انجام می‌دهند که در واقع باعث می‌شود حس مصنوعی بودن و جدا بودن آرایش بینی از کل صورت وجود داشته باشد. در صورتی که در کانتور درست، بینی هم مانند سایر اجزای صورت باید به صورت طبیعی باشد و میکاپ آن توی ذوق نزند.

ابتدا از رنگ تاریک‌تر استفاده می‌کنیم و آن را از قسمت پایینی ابروها شروع می‌کنیم و به سمت داخل می‌آوریم تا یک خم ریز ایجاد شود.

آموزش گام به گام کانتور بینی

حالا باید ساختار بینی را بشناسیم، زیرا اگر ساختار بینی را نشناسیم، ممکن است در محل قرارگیری خط کانتور اشتباهی پیش بیاید.

نحوه‌ی تاتو کردن ابروی بلوند
خواندن مطلب

به خط عمودی روی استخوان بینی، بریج یا پل بینی گفته می‌شود، خطوط تیره کانتور را باید کناره‌های بریج بکشید که شکل کوچکتری به بینی بدهد.

کانتور کردن بینی

سپس خطی عمودی روی کناره‌های استخوان بینی می‌کشیم تا به ما کمک کند بینی باریک‌تر به نظر بیاید.

سپس برای کوچک‌تر به نظر رسیدن نوک بینی، با همان کانتور تیره، خطی مثلثی در نوک بینی می‌کشیم.

دو خط کنار تیغه بینی را به هم وصل می‌کنیم و اگر تمایل داشتید می‌توانید کنار پَره‌های بینی را هم کانتور کنید، این مرحله ضروری نیست.

حال به آرامی خطوط کنار تیغه بینی را با براش به سمت پایین محو می‌کنیم. سپس تمام خطوط را با ظرافت محو می‌کنیم.

اکنون یک رنگ روشن‌تر را انتخاب می‌کنیم.

حالا می‌خواهیم کمی رنگ سایه‌ای که برای عمق دادن به بینی استفاده کردیم، برجسته‌تر شود. بنابراین از میان دو ابرو شروع می‌کنیم تا روی تیغه بینی، آن را با براش می‌کشیم.

حال می‌بینید که چطور رنگ روشن باعث تقویت و عمق گرفتن رنگ تیره شده است.

وقتی که این کارها را انجام دادیم، نوبت به کانسیلر می‌رسد.

کانسیلر

ما در حیات پرفیوم، قلم کانسیلر tarte shape tape را به شما توصیه می‌کنیم. کانسیلر را به این صورت روی پوست پخش می‌کنیم.

کانسیلر

 و همچنین با کمک کانسیلر نواحی کنار چشم را لیفت کنیم، چون لیفت صورت هم به شادابی و جذابیت میکاپ اضافه می‌کند.

همچنین در ناحیه‌های دیگر صورت هم که می‌خواهید کانسیلر بزنید یا روشن‌تر شود، الان می‌توانید این کار را انجام دهید. به همین دلیل در ابتدای پست گفتیم کانتور بینی را با میکاپ، همزمان پیش می‌بریم.

اکنون که نواحی مورد نیاز صورت برای هایلایت را کانسیلر زدیم. 10 تا 15 ثانیه صبر می‌کنیم تا خشک شود و سپس به سراغ مرحله بعد می‌رویم.

لیفت ابرو چیست؟
خواندن مطلب

دوباره از همان رنگ تیره‌ای که برای کانتور بینی استفاده کرده بودیم  برای نقاط دیگر چهره‌ مانند استخوان گونه و فک استفاده می‌کنیم که آموزش کانتورینگ را در پست‌های دیگر قرار داده‌ایم.

کانتور گونه را از بخش بالای گوش شروع می‌کنیم و آن را به داخل صورت می‌آوریم.

اگر پیشانی بلندی دارید، کمی هم از پایین خط رویش مو را کانتور کنید ولی برای پیشانی‌های کوتاه و متوسط این گام نباید انجام شود. اکنون برای محو کردن خطوطی که کشیده‌ایم، با بیوتی بلندر و ضربات آرام و متعدد، خطوط را پخش و محو می‌کنیم.

حالا به ناحیه زیر چشم می‌رویم.

حالا در ادامه بلند کردن زیر چشم و کنار بینی، می‌خواهیم رنگ روشن‌تر را وارد ناحیه بینی کنیم و تا خطی که کنار تیغه بینی کشیدیم، پیش می‌رویم.

اکنون کل نواحی کانتور شده روشن و تیره را به جز خود تیغه و نوک بینی به آرامی بلِند می‌کنیم.

اکنون به سمت بینی می‌رویم و کانتورهای تیره کنار تیغه بینی را به آرامی در جای خود بلند می‌کنیم. براش را روی خود خطی که کشیدید حرکت دهید و به سمت تیغه بینی یا به سمت بیرونی بینی نکشید.

حرکت دست‌تان به سمت نوک بینی باشد، نه به سمت بیرون یا جای دیگر، که این کار به کوچک‌تر و باریک‌تر شدن آن کمک می‌کند. این نتیجه نهایی بلِند کردن است:

فاندیشن

اکنون نوبت به مرحله بعدی یعنی فاندیشن رسیده است. ما در حیات پرفیوم، فاندیشن برند EX1 را پیشنهاد می‌کنیم. با بیوتی بلندر و ضربه‌های آرام به پوست، یک لایه نازک فاندیشن روی صورت می‌کشیم. اصلاً بیوتی بلندر را روی پوست نکشید تا ترکیبات لایه زیرین را خراب نکنید. نتیجه نهایی بعد از اصولی زدن فاندیشن روی صورت چنین چیزی خواهد شد:

لیست انواع لوازم آرایش چشم
خواندن مطلب

فیکس کردن

حال که مرحله کانتورینگ و فاندیشن انجام شده، نوبت به پودر فیکس می‌رسد. نواحی مورد نیاز مانند زیر چشم، کنار بینی و… را با پودر فیکس، میکاپ خود را تا اینجا، فیکس می‌کنیم.

مرحله تکمیلی و نهایی؛ آموزش گام به گام کانتور بینی

اینجا در واقع میکاپ صورت به همراه کانتور بینی تمام شده و می‌توانید به رژ لب و ابرو و مراحل دیگر بروید.

اما اگر می‌خواهید بینی‌تان باز هم کوچک‌تر به نظر بیاید، می‌توانید یک مرحله دیگر را هم اضافه کنید. از برنزر شروع کنید. ما در حیات پرفیوم استفاده از Fenty Sunstalker Bronzer را به شما توصیه می‌کنیم. ولی می‌توانید از هر برنزری که تناژ گرمی دارد استفاده کنید.

براش را دقیقا روی خطوطی که در ابتدا با رنگ تیره کانتور کرده بودید، بکشید.

سپس بین خط برنرزر کشیده و چشم را، به صورت مثلثی پودر فیکس بزنید.

اکنون زمان استفاده از هایلایتر روی بینی رسیده است. با براش یک خط صاف بر روی نوک بینی بکشید، اگرچه بسیاری از مردم ممکن است دوست داشته باشند که هایلایتر را به شکل دایره‌ای بکشند، اما خط صاف را هم امتحان کنید، شاید به نظر شما هم جالب باشد.

سپس به آرامی پودر فیکس را با براش به سمت بینی تیغه بینی بتکانید تا میکاپ شما تکمیل شود.

با این روش در میکاپ، می‌توانید کاری کنید که بینی‌تان کوچک‌تر و باریک‌تر به‌نظر برسد.

نتیجه گیری

اگر آموزش گام به گام کانتور بینی را به درستی انجام‌ دهید می‌توانید آرایشی زیبا داشته باشید. در این مقاله حیات پرفیوم سعی داشته تا شماعزیزان را با انجام درست این کار آشنا کند تا شما هم بتوانیدآرایشی حرفه‌ای و زیبا داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا