عطر و ادکلن

دلیل شهرت عطر فرانسه چیست؟

فرانسه؛ کشوری که با شنیدن اسمش به یاد عاشقانی می‌افتید که در کوچه پس کوچه‌های پاریس نشانی از عشق خود را به جا گذاشته‌اند. فرانسه یکی از رویایی‌ترین و عاشقانه‌ترین کشورهایی است که هر کدام از ما درباره آن زیاد شنیده ایم. اولین چیزی که از این کشور به ذهن همه‌ی ما می‌رسد برج ایفل است که ساخت آن در ۲۶ ژانویه سال 1887 میلادی آغاز و در۳۱ مارس سال 1889 میلادی به پایان رسید و در مجموع ساخت این بنای رویایی ۲سال و ۲ماه و ۵ روز طول کشید. ایفل که به بانوی آهنین معروف است نماد عشق در دنیا شناخته می‌شود که هر دختر و پسر عاشقی، عشقشان را در زیر این سازه آهنین به یکدیگر ابراز می‌کنند.

جالب است بدانید به دلیل همین است که عطر فرانسه شهرت زیادی بین مردم دنیا دارد. عشق و عطر رابطه‌ی خیلی نزدیکی با یکدیگر دارند و عنصرهای اصلی یک عطر عشق و علاقه عطاری است که آن را خلق می‌کند. حال تصور کنید عطری که در فرانسه و مهد عشق تولید می‌شود چقدر می‌تواند جذاب و خوش‌بو باشد. به همین دلیل است که شهرت عطر فرانسه زبان‌ زد خاص و عام است.

عطر فرانسه و تاریخچه آن

در زمان رنسانس، تنها دو شهر ونیز و فلورانس در ایتالیا وجود داشت که کارگاه‌های عطرسازی داشتند و عطر تولید می‌کردند. زمانی که  کاترین دمدیسی ملکه فرانسه با هنری دوم ازدواج کرد عطرساز مخصوص خودش را از ایتالیا به فرانسه برد. کارگاه عطر سازی او در اتاقی مخفی قرار گرفته بود و فقط توسط راهرویی به اتاق ملکه راه داشت تا فرمول‌های جادویی عطر‌های او دزدیده نشود. در همان زمان بود که رفته رفته ساخت و مصرف عطر در فرانسه جایگاه خاصی گرفت.

در اواسط سال 1500 گراس یکی از شهر‌های فرانسه به دلیل صنعت دباغی و چرم کوبی یکی از بدبو‌ترین شهر‌ها شناخته شد که بخاطر از بین بردن بوی بد از اسانس‌ها و عطر‌ها استفاده می‌کردند. جالب است بدانید در سال 1656 برای اولین بار پارچه‌هایی عطرآگین وارد بازار شد که معروف‌ترین آنها دستکش‌هایی بود که تاجر‌ها و درباری‌ها از آن استفاده می‌کردند. فرانسه در دوره ناپلئون رشد خوبی در صنعت عطرسازی داشت و شهر گراسه در این کشور به بزرگترین تولیدکننده عطر در دنیا تبدیل شد. این شهر از سال ۱۷۲۴ تا به الان در صنعت عطر سازی فعال بوده و گران‌ترین و معروف‌ترین عطر‌های فرانسه در این شهر ساخته می‌شود.

مسمومیت با عطر علائم، خطرات و کارهایی که باید انجام داد
خواندن مطلب

ویژگی عطر و ادکلن‌های معروف فرانسوی

با اینکه فرانسه اولین کشوری نبوده که عطر و ادکلن‌ها را تولید کرد ولی امروزه بهترین و گران‌ترین عطرها را می‌سازد و در تولید این محصول یک امپراطوری بنا کرده است. عطر در فرانسه بسیار مهم است به طوری که مردم این کشور روی عطر‌های تولید شده فرانسه بسیار حساس هستند و همه‌ی آنها فقط و فقط از عطر و ادکلن‌های فرانسوی استفاده می‌کنند. آن‌ها معتقد هستند که این روایح باعث می‌شود تا عطرامضا به وجود بیاید و به آن‌ها شخصیت و هویت دهد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که عطرهای فرانسوی با کیفیت‌ترین و باکلاس‌ترین عطر‌های موجود در بازار هستند. از دیگر ویژگی های این عطر و ادکلن‌ها ماندگاری و رد بوی آن‌ها است که اصلا قابل مقایسه با دیگر کشورهای سازنده عطر و ادکلن نیستند. ترکیبات و ساخت نت‌های عطر‌ فرانسوی بسیار رو اصول و با دستورالعمل‌های خاصی انجام می‌شود که این دستورالعمل‌ها فقط برای همان کشور است و نمی‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد. عطارهای فرانسوی از آن‌ دستورالعمل‌ها مانند گنج نگهداری می‌کنند. شرکت‌ها و برند‌های عطر فرانسه بسیار زیاد و مشهور هستند به طوری که هر کسی راحت می‌تواند به کیفیت محصولات آن برندها اعتماد کند.

عطر و ادکلن فرانسه

دلایل معروف شدن عطر فرانسه

همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم عطرها ترکیباتی جادویی هستند که می‌توانند یاد و خاطرات شیرنی را برای ما تداعی کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های عطر که  خیلی هم مهم و قابل توجه بوده شیشه آن ادکلن است. کشور فرانسه نه تنها عطرهایی بی‌نظیر تولید می‌کند بلکه در طراحی و ساخت شیشه عطر هم حرف اول را می‌زند که شکوه و زیبایی خاصی را به میز آرایشی شما خواهد داد.

باید این را قبول کرد که رایحه‌ها توانایی این را دارند که احساس مثبتی به شما بدهند و انرژی‌های منفی را از شما دور کنند. این احساسات به ترکیبات و عناصری که در عطرها هستند بستگی دارد که برند‌های معروف عطر‌های فرانسوی هم خیلی هوشمندانه از این عناصر استفاده می‌کنند تا عطری خاص را تولید کنند. عطر‌ و ادکلن‌های فرانسوی هر کدام پیام و تاریخچه‌ای را با خود به همراه دارند که این امر می‌تواند دلیل خوبی برای معروف بودن و خاص بودن عطر فرانسه باشد.

عطر فرانسه

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود تا همه‌ی ما عطر و ادکلن فرانسه را به دیگر عطرها ترجیح دهیم تنوع در غلظت عطرهای آن کشور است. فرانسه هر عطری را با غلظت‌های مختلف تولید می‌کند تا هرکس با هر سلیقه‌ای این محصولات را تهیه کند.

اهمیت نت مشک در عطرسازی
خواندن مطلب

معروف‌ترین عطار‌های فرانسوی

فرانسه برای صنعت عطر سازی خود بهترین عطارها را از کل دنیا جمع کرد تا بتواند بهترین روایح را خلق کند. در ادامه با دوتا از بهترین عطارها‌ی فرانسوی آشنا خواهیم شد.

Francis Kurkdjian

در سال 1996 پسر بچه‌ای در یک خانواده ارمنی در شهرزیبای پاریس متولد شد. او مانند بچه‌های دیگر به ادبیات و ریاضی علاقه ای نداشت و از کودکی از حس بویایی خود استفاده کرده و با ترکیباتی طبیعی پودر‌ها و موادی خوش‌بو را تولید می‌کرد. فرانسیس در سال 1990 توانست وارد مدرسه عطرسازی در ورسای شود و با پشتکاری که داشت در طول ۳ سال وارد تولید و ساخت عطر در فرانسه شد. اولین عطر ساخته شده توسط او در سال 1995 وارد بازار جهانی عطر و ادکلن شد که عطری مردانه از برند jean paul gaultier  بود. این عطر تا به امروز یکی از پرفروش‌ترین عطر‌های فرانسه به حساب می‌آید. Francis Kurkdjian در زمینه عطر سازی بسیار موفق بوده که از آثار هنری او می‌توان به عطر‌هایی از برند آرمانی، دیور، ایو سن لورن و نارسیس اشاره کرد.

او می‌گوید: عطاری برای من فقط ترکیب مواد نیست، بلکه خلق یک خاطره در ذهن مردم است.

Francis Kurkdjian

Edouard Flechier

ادوارد در سال 1949 در شهر گراس فرانسه به دنیا آمد و در سال 1980 وارد صنعت عطر و ادکلن فرانسه شد. سبک کار او بسیار امروزی است که با ترکیباتی طبیعی و سنتی روایحی مدرن و خاص را خلق می‌کند. یکی از عطرهای پرفروش و معروف او ادکلن دو قلو پورشه است.

Edouard Flechier

بهترین و معروف‌ترین عطرهای فرانسه

فرانسه بزرگترین صنعت عطر و ادکلن را دارد وسالیانه هزاران میلیون دلار از خرید عطر وارد آن کشور می‌شود. اگر بخواهیم بهترین و معروف‌ترین عطر‌های فرانسه را معرفی کنیم باید بگوییم که همه‌ی عطرهای این کشور بهترین هستند ولی در ادامه حیات پرفیوم شما را با چندتا از بی‌نظیر ترین عطرهای فرانسه آشنا خواهد کرد.

۱- لانکوم لاویه بل la via bella

لانکوم لاویه بل (la via bella) در گروه بویایی گلی میوه‌ای قرار دارد و دارای طبعی گرم است. این عطرمحبوب زنانه در سال 2012 در کشور فرانسه توسط سه تن از بهترین و معروف‌ترین عطارهای فرانسوی ساخته و به بازار جهانی عطر و ادکلن عرضه شد. La via est bella در زبان فرانسوی زندگی زیبا معنی می‌دهد که همین پیام باعث می‌شود تا شما این عطر را برای خود انتخاب کنید و زندگی زیبایی برای خود به ارمغان بیاورید.

معرفی برندهای معروف ادکلن مردانه
خواندن مطلب
 لانکوم لاویست la via bella

۲- دیور ساوج Dior Sauvage

 این عطر مردانه فرانسوی در سال ۲۰۱۵ توسط فرانسوا دماشی ساخته شد و در یک کمپین تبلیغاتی با هنرنمایی بازیگر هالیوودی «جانی دپ» به بازار عطر و ادکلن معرفی و وارد شد. ساوج مردانه در گروه بویایی مرکباتی قرار دارد و دارای طبعی معتدل است. ماندگاری و رد‌بوی ساواژ دیور بالا است، به همین دلیل یکی از عطر‌های مردانه فرانسوی به شمار می‌آید که در فصل بهار می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

دیور ساوج

۳- کوکو شنل coco chanel

این عطر در سال 2001 با طبعی ملایم و شیرین به بازار جهانی عطر و ادکلن عرضه شد. عطار کوکو شنل ژاک پولچه است که ترکیبات این عطر را به طور جادویی انتخاب و ترکیب کرده و رایحه ای فراموش نشدنی را خلق کرده است. خرید عطر کوکو شنل به خانم‌های جسور و با اعتماد بنفس پیشنهاد می‌شود زیرا تا امروز یکی از بهترین و پرفروش‌ترین عطرهای فرانسوی به شمار می آید.

کوکو شنل coco chanel

۴- لالیک لامور LALIQUE – L’Amour

ناتالی لارسن یکی از معروف‌ترین عطارهای فرانسه با ترکیباتی بی‌نظیر این عطر را خلق کرد و آن را در سال ۲۰۱۳ به بازار جهانی عطر و ادکلن عرضه کرد. طبع لالیک لامور خنک بوده و در گروه بویایی چوبی مشکی قرار دارد. این عطر زنانه یکی از پرفروش‌ترین عطرهای فرانسوی است که با توجه به قیمت مناسبی که دارد می‌تواند بهترین انتخاب برای فصول گرم و تابستانی باشد.

لالیک لامور LALIQUE - L'Amour

۵- کرید اونتوس CREED – Aventus  

از سال 2010 تا به امروز یکی از محبوب ترین عطرهای فرانسوی کرید اونتوس بوده که توسط دو تن از بهترین عطارهای فرانسوی ساخته شده است. این ادکلن مردانه در گروه بویایی چایپر میوه‌ای قرار دارد و دارای طبعی خنک است که می‌تواند انتخاب خوبی برای آقایانی باشد که در فصل تابستان به دنبال رایحه‌ای خنک و تازه می‌گردند. ماندگاری این عطر به طور باورنکردنی بالا بوده و دارای رد بو زیادی هم است. این عطر جزو عطرهای گران‌قیمت به حساب می‌آید و بو و رایحه‌ای متفاوت نسبت به دیگر عطر و ادکلن‌های رقبا دارد.

کرید اونتوس

سخن آخر

فرانسه دارای بهترین عطرها و بی‌نظیر‌ترین رایحه‌ها است که به خاطر استفاده از ترکیباتی با بهترین کیفیت برای ساخت عطر‌ها قابل اعتماد‌تر از بقیه رقبای خود است. ساخت عطر در غلظت‌های مختلف می‌تواند یکی از ویژگی‌های آن کشور در صنعت عطر سازی باشد. در این مقاله حیات پرفیوم سعی داشته تا شما همراهان عزیز را با تاریخچه‌ی عطر در فرانسه و بهترین عطرهای آن کشور آشنا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا