عطر و ادکلن

دکانت عطر چیست؟

عطرهای گران قیمت دارای ماندگاری و کیفیت فوق العاده‌ای هستند و برخی از آن‌ها رایحه‌های خاص و زیبایی نیز دارند. از این رو، همه ما عاشق استفاده از عطرهای گران‌قیمت و باکیفیت هستیم. اما همه ما بودجه خرید آن‌ها را نداریم. به همین علت است که برخی از شرکت‌ها دکانت عطر، تستر یا سمپل عطر را به مشتریان عرضه می‌کنند.

اگر تا به حال درباره دکانت عطر یا دکانت کردن عطر چیزی نشنیده‌اید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. زیرا در این مقاله همه آن‌ چه را درباره دکانت کردن عطر باید بدانید را برایتان توضیح خواهیم داد.

معرفی دکانت یا دستریز عطر

دکانت یا دستریزه عطر، ویال کوچکی است که حاوی نمونه کمی از یک عطر خاص است. تقریبا هر عطری که تاکنون ساخته شده‌ است، دارای دستریزه بوده و شما می‌توانید با پرداخت پول کمتر همان عطر اورجینال را داشته باشید.

دکانت عطر درواقع بطری‌های کوچک‌تر از همان عطر اورجینال و گران قیمت است که می‌توانید با پول کمتری خریداری کنید. آن‌ها اغلب در داروخانه‌ها یا کیوسک‌های نزدیک مراکز خرید فروخته می‌شوند، جایی که مردم لباس‌ها و کفش‌های ارزان قیمت و همچنین محصولات آرایشی و بهداشتی خود مانند شامپو، صابون، نرم کننده و غیره را خریداری می‌کنند.

انواع دکانت و دستریزه عطر

دکانت به ندرت توسط شرکت‌ها فروخته می‌شود، بلکه بیشتر می‌توان آن‌ها را در مغازه‌های فروشندگان خصوصی یافت. فروشندگان، دکانت را از شیشه اصلی عطر با استفاده از قیف یا سرنگ کشیده و در بطری‌هایی با سایز‌های مختلف می‌ریزند. این امر سبب به وجود آمدن انواع مختلفی از دکانت کردن عطرها خواهد شد. در ادامه برخی از آن‌ها را شرح می‌دهیم:

ظرف دکانت عطر

 دستریز عطر ۱ میلی لیتری

این محصولات کوچک‌ترین و مقرون به صرفه ترین دستریزه‌های موجود هستند. برای درک بهتر اندازه این شیشه‌های دستریزه، یک قاشق چای خوری معمولی ۵ میلی لیتر مایعات را حمل می‌کند، بنابراین شما فقط یک چهارم قاشق چای خوری دریافت خواهید کرد!

معرفی 10 عطر تند مردانه
خواندن مطلب

دکانت عطر ۱.۵ میلی لیتری

دکانت های ۱.۵ میلی لیتری در ویال‌های شیشه‌ای، پلاستیکی یا مینی اسپری موجود است. این مقدار نیز به اندازه یک چهارم قاشق چای خوری است و می‌تواند برای ۳ الی ۵ بار نیاز شما را برطرف کند. دستریزه‌های یک میلی لیتر و ۱.۵ میلی لیتری معمولا برای این خریداری می‌شوند که فرد از خوشبو بودن عطر مورد نظر خود اطمینان حاصل کند؛ زیرا همانطور که می‌دانید عطر بر روی بدن افراد مختلف بوی خاصی نیز می‌دهد و تنها با استشمام آن در مغازه‌های عطرفروشی نمی‌توان از این موضوع باخبر شد.

دکانت ۲.۵ میلی لیتری

دکانت ۲.۵ میلی لیتری در یک بطری اسپری شیشه‌ای یا پلاستیکی عرضه می‌شود و ممکن است تا ۳۰ بار بتوانید آن را روی بدن اسپری کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر به یک مهمانی بزرگ دعوت شده‌اید و می‌خواهید از هر جهت بدرخشید، چنین شیشه‌هایی را خریداری کنید؛ هم پول هنگفتی برای عطر گران قیمت نپرداخته‌اید و هم بو و رایحه دلپذیر یک عطر با کیفیت را خواهید داشت.

دکانت ۳ میلی لیتری

تفاوت بین شیشه‌های ۲.۵ و ۳ میلی لیتری زیاد نیست! برخی از شرکت‌ها و مغازه‌ها تنها یکی از این دو را می‌فروشند. یک بطری دکانت عطر ۳ میلی لیتری می‌تواند حداکثر برای ۳۶ بار استفاده مناسب باشد.

دکانت عطر ۵ میلی لیتری

این دکانت‌های معادل یک ششم اونس هستند و همانطور که پیش‌تر گفتیم به اندازه یک قاشق چای‌خوری مایع در شیشه‌ آن‌ها وجود دارد. ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما شما می‌توانید ۶۰ بار از آن استفاده کنید.

عطر دستریز

دکانت‌ ۸ میلی لیتری

یک دکانت ۸ میلی لیتری برابر با یک چهارم اونس است و تا ۹۶ بار قابل استفاده است.

دکانت ۱۵ میلی لیتری

یک دکانت ۱۵ میلی لیتری معادل نیم اونس است و ممکن است بتوانید از آن ۱۸۰ بار استفاده کنید.

دکانت ۳۰ میلی لیتری

یک دکانت ۳۰ میلی لیتری برابر با یک اونس است و ممکن است ۳۶۰ بار استفاده شود.

مزایای استفاده از دکانت عطر

دکانت‌ها می‌توانند در شیشه‌های رولی، اسپلش یا اسپره و اسپیتز تهیه شوند. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌ آن‌ها این است که همه مردم، چه پولدار و چه فقیر را قادر به استفاده از عطرهای گران قیمت می‌کنند. علاوه بر این، از مزایای دیگری نیز برخوردار هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

اطمینان از عطر مورد علاقه

ممکن است شما از استفاده مکرر یک عطر خاص خسته شده باشید و قصد عوض کردن عطر خود و استفاده از رایحه‌های جدید را داشته باشید، اما با وجود قیمت‌های هنگفتی که عطرهای اورجینال دارند آیا می‌توانید تک تک آن‌ها را خریداری کرده و از بین آن‌ها عطر مورد علاقه خود را بیابید؟ خیر! عطرهای اورجینال در شیشه‌های بزرگ و گران قیمت فروخته می‌شوند و هیچکس برای تست آن‌ها یک شیشه کامل را خریداری نخواهد کرد.

تاریخچه برند لالیک
خواندن مطلب

اگر دوست دارید از این که عطر مورد نظر روی پوست شما چه رایحه‌ای را ساطع می‌کند، آگاهی پیدا کنید، بهتر است یک دکانت کوچک خریداری کرده و چند باری از آن استفاده کنید. در صورتی که این عطر در طول زمان حس خوبی به شما داد، می‌توانید شیشه‌های بزرگ و گران قیمت آن را با خیال راحت تهیه کنید.

استفاده همزمان از چند عطر

اگر شما جز آن دسته از افراد هستید که برای هر مناسبت یک عطر مجزا و مخصوص را امتحان می‌کنید، باید بگوییم که دکانت‌ عطر برای شما ساخته شده‌ است. دستریزه‌ها مقرون به صرفه‌ترین انتخاب‌ها برای استفاده از چندین رایحه مختلف هستند. از طرف دیگر، خرید عطرهای گران قیمت برای چنین افرادی بهترین گزینه نخواهد بود. این افراد می‌توانند با پرداخت هزینه کمتر چندین دکانت خریداری کرده و بدون این که نگران تمام شدن و خرید دوباره باشند، از آن استفاده کنند.

 دستریز عطر

تهیه عطر در حجم مورد نیاز

همانطور که گفته شد دستریزه عطر در حجم‌های مختلفی عرضه می‌‌شود و مشتری در هر حجمی که بخواهد می‌تواند آن را تهیه کند. به همین دلیل، شما می‌توانید با توجه به بودجه و مقدار عطر مصرفی خود هر حجمی که می‌خواهید را تهیه کنید. علاوه بر این، اگر ساعات زیادی را در بیرون از منزل سپری می‌کنید مطمئنا نمی‌توانید یک شیشه عطر بزرگ را همراه خود داشته باشید. این جا است که دکانت عطر می‌تواند به شما کمک کند. دستریزه یا دکانت در شیشه‌های کوچک عرضه می‌شوند و شما به راحتی می‌توانید هر جا که می‌خواهید آن‌ها را با خود حمل کنید.

جلوگیری از هدر رفتن

عطر ها هم مانند هر محصول دیگری دارای تاریخ انقضا است. معمولا هر عطری ۶ تا ۱۲ ماه، بسته به نوع استفاده و نگهداری عطر، قابل استفاده بوده و بعد از آن قدرت ماندگاری آن کاهش می‌یابد. حال اگر یک شیشه عطر گران قیمت را خریداری کنید، مطمئنا آخرین چیزی که می‌خواهید این است که کیفیت آن در طول زمان کاهش یابد.

عطر اورجینال معمولا در شیشه‌های بزرگ در بازار وجود دارند و اگر به موقع استفاده نشوند، هدر می‌روند. با استفاده از دکانت (decant) عطر دیگر نگران هدر رفتن عطر گران قیمت خود نخواهید بود؛ چرا که حجم این عطرها کم است و در مدت زمان کوتاهی مصرف می‌شوند.

بهترین عطرهای زنانه کرید در سال 2023
خواندن مطلب

دکانت کردن عطر اورجینال

حال که به طور کامل درباره دکانت عطر اطلاع کسب کرده‌اید، ممکن است بخواهید از عطر مورد علاقتان که در خانه وجود دارد، دکانت‌های کوچکی تهیه کنید و آن را همه جا همراه خود داشته باشید. برای این کار می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

اسپری کردن و استفاده از قیف

در این روش می‌توانید به راحتی عطر را در شیشه مورد نظر که می‌تواند هر حجمی داشته باشد، اسپری کنید. اما با این کار احتمال هدر رفتن بیش از حد عطر وجود دارد. به همین علت برای جلوگیری از این مشکل معمولا از یک قیف استفاده می‌کنند. قیف را در سر بطری کوچک مورد نظر خود قرار داده و سپس عطر را اسپری کنید.

دکانت کردن عطر اورجینال

استفاده از سرنگ

این روش از روش قبلی بسیار ساده‌تر است و احتمال این که عطر دلبندتان هدر برود کمتر است. برای دکانت کردن عطر از طریق سرنگ به وسایل زیر نیاز دارید:

  • سرنگ
  • میخ یا قیچی
  • نوار تفلون
  • لیبل (در صورت نیاز)

ابتدا سوزن را به سرنگ وصل کرده و سپس با میخی که از قبل داغ کرده‌اید سر آن را کمی باز کنید تا سرنگ به راحتی در سر بطری عطر فرو رود. سپس در شیشه عطر را بردارید. با استفاده از سوزن سرنگ هر مقدار از عطر را که می‌خواهید بکشید و پس از آن مایع را درون بطری دکانت مورد نظر بریزید. مطمئن شوید بطری دکانت عطر شما کاملا استریل است؛ چرا که در غیر این صورت بوی عطرتان را تغییر می‌دهد.

پس از ریختن عطر درون ظرف مورد نظر، در آن را با تفلون محکم کنید و ببندید. سپس با لیبل نام عطر را روی بطری نوشته و کنار بگذارید.

نکاتی که باید هنگام دکانت کردن عطر به آن‌ها توجه کنید

اگر قصد دکانت کردن عطر مورد علاقه خود را دارید به نکات زیر توجه کنید:

  • ظرف دکانت می‌تواند شیشه‌ای یا پلاستیکی باشد، اما بهتر است نمونه شیشه‌ای انتخاب کنید؛ زیرا شیشه رایحه عطر را بهتر حفظ می‌کند.
  • سعی کنید ظرف را به درستی انتخاب کنید. هم اندازه و هم نوع ظرف دکانت عطر باید مناسب باشد. سر ظرف‌ها معمولا رولی، اسپری و اسپریتز هستند. با توجه به نوع استفاده یکی از آن‌ها را برگزینید.

نتیجه گیری

به دلیل بالا بودن قیمت‌ عطرهای معروف برخی از شرکت‌ها تستر یا دکانت آن عطر را در دسترس قرار می‌دهند که شما می‌توانید رایحه عطر مورد علاقه خود را با قیمتی مناسب‌تر استفاده کنید. در این مقاله حیات پرفیوم سعی داشته است تا شما عزیزان را با این نسخه از عطر و ادکلن‌ها آشنا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا