عطر و ادکلن

مقایسه 4 غلظت عطر دیور ساواج

دیور ساواج یک عطر دیزاینری مردانه است که خیلی‌ها در سرتاسر جهان تمایل به خرید آن دارند. تقریباً تمام افراد یک شیشه از این عطر را تهیه نموده‌اند، یا قصد تهیه آن را دارند. غلظت عطر دیور ساواج در اصل ادو تویلت (EDT) بود که سال 2015 معرفی شد. در سال‌های بعد، سه نسخه‌ی دیگر آن هم معرفی شدند.

تفاوت رایحه‌ها در چیست؟ خط بو، پخش بو و ماندگاری عطرها در چه حدی است؟ سؤال نهایی اینکه کدام عطر بیشترین تعریف و تمجید را دریافت کرد؟

تفاوت در شیشه‌ها

شیشه دیور ساواج EDT از دو رنگ تشکیل شده است که بخش زیادی از آن سیاه و بخش کوچکی آبی است. شیشه‌های EDP و پرفیوم نیز همین حالت را دارند. اما شیشه‌ی الکسیر کاملاً متفاوت است.

غلظت عطر دیور ساواج

هیچ عبارتی روی شیشه EDT نوشته نشده است، در حالیکه در شیشه‌های EDP و پرفیوم ، نوع عطر اعلام شده است. بیشترین حجم محصولات تقلبی برای سه نسخه‌ی اول ساواج ساخته شده‌اند. با خواندن یکی دیگر از مقالات ما می‌توانید به خوبی این عطرهای تقلبی را تشخیص دهید. جلوتر به مهم‌ترین تفاوت این چهار غلظت عطر دیور ساواج میپردازیم.

تفاوت در رایحه‌ها

این غلظت‌ها از نظر بویایی با یکدیگر فرق چندانی ندارند اما اینکه در کدام رایحه و به چه میزان در کدام نت به مشام می‌رسند متفاوت هستند و ما در ادامه به این تفاوت رایحه‌ها پرداخته‌ایم. تا شما عزیزان بتوانید غلظت مناسب خود را بیشتر بشناسید.

ساواج EDT

  • رایحه‌های اولیه: ترنج کالابریایی، فلفل
  • رایحه‌های میانی: فلفل سیچوان، اسطوخودوس، فلفل صورتی، وتیور، پاتچولی، شمعدانی و رزین
  • رایحه‌های نهایی: امبروکسان، سدر و لابدانوم

ساواج EDP

  • رایحه‌های اولیه: ترنج
  • رایحه‌های میانی: فلفل سیچوان، اسطوخودوس، بادیان ستاره‌ای و جوز هندی
  • رایحه‌های نهایی: امبروکسان و وانیل

ساواج پرفیوم

  • رایحه‌های اولیه: ترنج، پرتقال ماندارین
  • رایحه‌های میانی: چوب صندل
  • رایحه‌های نهایی: کندر، لوبیا تونکا، وانیل

ساواج الکسیر

  • رایحه‌های اولیه: دارچین، جوز هندی، هل و گریپ فروت
  • رایحه‌های میانی: اسطوخودوس
  • رایحه‌های نهایی: شیرین بیان، چوب صندل، عنبر، پاتچولی، وتیور هائیتی
 EDTEDPپرفیومالکسیر
خط بومتوسط تا قویزیادمتوسطزیاد
پخش بوقویمتوسطمتوسطزیاد
ماندگاریمتوسطمتوسط تا زیادزیادخیلی زیاد
تعریف و تمجید اطرافیانزیادزیادقابل قبولقوی
منحصر به فرد بودنخیرخیرقابل قبولدر حد خیلی زیاد

تفاوت در قیمت

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها در نسخه‌های مختلف، درصد اسانس معطر استفاده شده در آن‌هاست. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله‌ی تخصصی “انواع غلظت‌ها” مراجعه کنید. اما برای افرادی که نمی‌خواهند مقاله‌ی دیگری را مطالعه کنند، باید بگوییم که ساواج EDT دارای کمترین درصد اسانس معطر، و پرفیوم و الکسیر دارای بیشترین درصد اسانس معطر هستند.

آیا عطر به جواهرات آسیب می‌زند؟
خواندن مطلب

درصد اسانس معطر مستقیماً به قیمت پرداختی برای هر عطر ربط دارد و هر چقدر درصد اسانس معطر بیشتر باشد، قیمت عطر هم بیشتر می‌شود. همین نکته برای نسخه‌های EDT، EDP و پرفیوم عطر بلو د شنل که رقیب مستقیم ساواج هست نیز صدق می‌کند.

همچنین توجه داشته باشید که هرچقدر درصد اسانس معطر بیشتر باشد، به تعداد اسپری کمتری نیاز دارید. بنابراین هنگامی که قیمت و درصد اسانس معطر افزایش می‌یابد، مدت زمان استفاده از عطر موجود در شیشه بیشتر می‌شود.

ساواج EDT112 دلار (3.4 انس، 100 میلی لیتر)
ساواج EDP132 دلار (3.4 انس، 100 میلی لیتر)
ساواج پرفیوم165 دلار (3.4 انس، 100 میلی لیتر)
ساواج الکسیر165 دلار (2 انس، 60 میلی لیتر) 230 دلار (3.4 انس، 100 میلی لیتر)

رایحه ساواج EDT و تجربه‌ی استفاده از آن

عطر دیور ساواج EDT را فقط با یک هدف طراحی کردند. هدف این بود که شخص با استفاده ازساواج EDT تعریف و تمجیدهای زیادی را دریافت کند. تعریف و تمجید دریافتی مستقیماً به قدرت پخش رایحه و خط بوی عطر بستگی دارد.

با توجه به تجربه استفاده من، از بین این چهار غلظت، نسخه EDT معمولی‌ترین رایحه را دارد، اما بیشترین تعریف و تمجید را دریافت می‌کند.

نکته‌ی عجیب اینکه وقتی دیگران از این عطر استفاده می‌کنند از رایحه‌اش راضی هستم، اما روی خودم چندان راضی نیستم. این عطر از دید من رایحه به شدت مصنوعی دارد، اما همه از خوشبویی فوق العاده زیادش شگفت زده می‌شوند.من عاشق شرایطی هستم که اطرافیان به خاطر عطر از من تعریف و تمجید می‌کنند، بنابراین در روزهای داغ تابستانی زیاد از این عطر استفاده می‌کنم.

عطر مردانه ساواج

ساواج EDT در یک روز تابستانی ماندگاری حداکثر 4-5 ساعته دارد، بنابراین من یک ظرف اسپری جیبی را با خودم حمل می‌کنم تا در طول روز از آن استفاده کنم.

در شروع عطر رایحه‌های قدرتمند مرکبات و ادویه‌ها را احساس می‌کنید که تا حدودی آزاردهنده هستند. با گذشت زمان، این رایحه‌ی تند ادویه‌ای تضعیف می‌شود. امبروکسان با رایحه نمکی‌اش، لایه‌های مختلف عطر را در کنار یکدیگر حفظ می‌کند.

در لایه‌ی دوم کُل عطر روی ادویه‌ها متمرکز می‌شود که از طریق اسطوخودوس تعدیل می‌شود. این ادویه‌ها پخش بوی زیادی دارند و کُل اتاق را پُر می‌کنند. در لایه‌ی آخر ادویه‌ها تضعیف می‌شوند و رایحه‌های امبروکسان و چوب‌ها حفظ می‌شوند.

اگر قصد خرید این عطر را دارید، بهتر است شیشه 200 میلی لیتری را بخرید که در مقایسه با دو بطری 100 میلی لیتری ارزان‌تر است.

شما می‌توانید از این عطر برای کارهای مختلف، از باشگاه ورزشی گرفته تا مکان‌های اداری استفاده کنید. این عطر با افراد جوان و میانسال سازگارتر است. افراد بالای 50-55 سال احتمالاً این عطر را نمی‌پسندند.

معرفی کلکسیون عطر بن بن ویکتور اند رولف VIKTOR & ROLF BONBON
خواندن مطلب

رایحه ساواج EDP و تجربه‌ی استفاده از آن

نسخه EDP این عطر از لحاظ ساختار کُلی، مشابه نسخه EDT است؛ اما از لحاظ فرایند ساخت و جزئیات تفاوت‌هایی دارد.

در نسخه EDP با رایحه تند EDT روبرو نیستیم. در ابتدا شاهد حضور پُررنگ ترنج هستیم که رایحه‌ی خوشایندی دارد و بعد از سپری شدن زمان کوتاهی، فلفل نیز به آن اضافه می‌شود. ماندگاری آن‌ها مجموعاً 20-30 دقیقه است و پخش بویشان در حد بالایی قرار دارد.

لایه دوم عطر به شدت روی ادویه‌ها متمرکز شده است. رایحه میانی خیلی گرم نیست و خاطره‌ی یک عطر زمستانی را برای شما بازسازی نمی‌کند. رایحه‌های ادویه‌ای توازن مطلوبی دارند و آزاردهنده نیستند. پاتچولی و اسطوخودوس هم به آن‌ها اضافه می‌شوند.

از بین این چهار عطر، نسخه EDP دومین عطر مورد علاقه‌ی من محسوب می‌شود.

هنگامی که تصمیم به تهیه کلکسیون عطر گرفتم، ساواج EDP یکی از نخستین عطرهایی بود که به کلکسیونم اضافه کردم. می‌توانید مقاله‌ی من را بخوانید تا متوجه شوید چرا در فصل تابستان فقط عاشق این عطر هستم.

خرید عطر ساواج

سایرین در فصل زمستان هم از این عطر استفاده می‌کنند، اما من دوست ندارم برای هوای سرد از رایحه‌های مرکباتی استفاده کنم.

ماندگاری عطر در فضای داخل ساختمان 5 الی 9 ساعت است که مقدار مناسبی است. خط بو و پخش بو در حد بسیار بالایی قرار دارند و شما تعریف و تمجیدهای زیادی دریافت می‌کنید.

این عطر معمولاً با نسخه EDP بلو د شنل مقایسه می‌شود. بلو د شنل پخش بوی کمتری دارد، اما عطر کامل‌تری است. من بنا به دلایل مختلفی هر دو عطر را می‌پسندم.

نکته‌ی نهایی اینکه ساواج EDP ، مثل نسخه EDT یک عطر منحصر به فرد نیست. شرکت‌های زیادی وجود دارند که عطرهای مشابهی را تولید نموده‌اند، اما این عطر هم در لیست بهترین عطرهای دیور قرار می‌گیرد.

به هر حال این عطر جایگاه و اعتبار خاص خودش را دارد. شما باید نسخه EDP را تست کنید تا بفهمید چرا رایحه‌اش مورد تعریف و تمجید قرار می‌گیرد، و یک عطر عامه پسند محسوب می‌شود.

رایحه ساواج پرفیوم و تجربه‌ی استفاده از آن

شروع عطر، شیرین و مملو از رایحه‌ی پرتقال است. رایحه‌ی ابتدایی ساواج پرفیوم، مشابه رایحه‌ی نهایی ساواج EDT است. در عطر EDT، امبروکسان در نقش رایحه نسبتاً غالب عمل می‌کند.

من قیمت ساواج پرفیوم را تأیید نمی‌کنم. به نظرم گزینه‌های جایگزین مناسب و متعددی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را تست کنید.

بعد از خاتمه‌ی رایحه اولیه، با رایحه‌ی چوب صندل و ادویه‌ها روبرو هستیم که عطر را به سمت آکوردهای چوبی هدایت می‌کنند.

خرید عطر دیور

این عطر بیشتر مناسب فصول پاییز و زمستان است، و از این لحاظ هیچ مشکلی ندارد. علاوه بر این نمی‌توان ساواج پرفیوم را یک عطر کاملاً زمستانی تلقی کرد. من بدون هیچ تردیدی، برای روزهای زمستان دیور هوم اینتنس را به ساواج EDP ترجیح می‌دهم.

ترکیب عطر و ساخت عطر دلخواه
خواندن مطلب

خط بو و پخش بو کاملاً معمولی هستند، اما ماندگاری بالا است. این عطر بیشتر مناسب مردان میانسال است، اما ممکن است برخی مردان بالای 50 سال رایحه‌ی این عطر را آزاردهنده بدانند.

من فقط یک شیشه از این عطر را مصرف کردم، و دیگر شیشه‌ی جدیدی خریداری نکردم. تجربه‌ی من از این عطر در همین حد است، اما سایر افراد این عطر را تحسین می‌کنند. شما می‌توانید نسخه EDP را با قیمت نسبتاً کمتری خریداری کنید ، و تعریف و تمجیدهای بیشتری دریافت کنید.

رایحه ساواج الکسیر و تجربه‌ی استفاده از آن

با وجود اینکه این مقاله به مقایسه‌ی چهار عطر ساواج EDT، ساواج EDP، پرفیوم و الکسیر اختصاص یافته است، اما ساواج الکسیر به هیچ عنوان شبیه سه عطر قبلی نیست.

ساختار این عطر کاملاً متفاوت است، و احتمالش هست که شما در تست اولیه رایحه‌اش را نپسندید. قیمت این عطر به شدت بالا است، بنابراین حتماً قبل از خرید این عطر را تست کنید، یا سمپل آن را تهیه کنید تا با خیال راحت خرید کنید.

این عطر بیشتر شبیه عطرهای نیش است، و بسیاری از افراد در چند استفاده‌ی نخست آن را نمی‌پسندند.

رایحه‌ی ابتدایی عطر سنگین، ادویه‌ای و کمی بدبو است. رایحه‌ی میانی شیرین است و اسطوخودوس کاملاً احساس می‌شود. رایحه اسطوخودوس کاملاً طبیعی است و شیرینی ناشی از مشک به هیچ وجه احساس نمی‌شود.

شیرین بیان هم در این مرحله حضور پُررنگی دارد. این گیاه با رایحه‌ی شیرین خود، رایحه‌ی اسطوخودوس را متعادل می‌کند.

غلظت الکسیر

ساواج الکسیر نباید اولین عطری باشد که از سری عطرهای ساواج خریداری می‌کنید. درک پیچیدگی این عطر واقعاً دشوار است. قطعاً این عطر با سلیقه‌ی افراد جوان‌تر سازگاری ندارد.

شما در فصول پاییز و زمستان از این عطر لذت خواهید بُرد. یک مقدار اندک از این عطر ماندگاری و پخش بوی بسیار بالایی دارد. بنابراین از اسپری کردن بیش از حد این عطر خودداری کنید.

قیمت این عطر بسیار بالاست و این باعث ناامیدی من شده است. اما از لحاظ کیفیت مواد اولیه و پیچیدگی عطر، الکسیر از بین این چهار عطر، گزینه قوی‌تری است.

ماندگاری ساواج الکسیر در حد 13-14 ساعت است و ماندگاری و پخش بوی آن نیز در حد متوسط قرار دارند.

نتیجه‌گیری:

از دید من، ساواج الکسیر بهترین عطر است اما قیمتش بیش از حد بالا است. اگر قیمت را در نظر بگیریم، آنگاه ساواج EDP را به افراد تازه کار توصیه می‌کنم.

نسخه EDT به شدت ادویه‌ای و مرکباتی است، اما بیشترین خواستار را میان مشتریانش دارد. نسخه‌ی پرفیوم از این لحاظ در سطح ضعیف‌تری قرار دارد. در مقایسه‌ی این چهار عطر، ساواج الکسیر برنده‌ی قطعی است، اما بیشتر باب میل افرادیست که حس بویایی قوی دارند و رایحه‌های مختلف را به خوبی درک می‌کنند. برای افرادی که تازه با عطر و ادکلن آشنا شده‌اند، نسخه‌ی EDP نسبت به سایر نسخه‌ها جذابیت بیشتری خواهد داشت.

نمونه تقلبی عطردیور ساواج در بازار عطر ایران بسیار زیاد است. زمانی که قصد داشتید این عطر خوش‌بو را تهیه کنید حتما توجه داشته باشید که این ادوپرفیوم را از فروشگاه‌های معتبر عطر و ادکلن خریداری کنید.

برای خرید اینترنتی عطر دیور ساواج اصل می‌توانید از طریق سایت حیات پرفیوم با قیمتی مناسب و همینطور کیفیتی عالی اقدام نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا