عطر و ادکلن

آیا عطر تبخیر می‌شود؟

آب و الکل به پخش بوی عطر شما کمک می‌کنند. این حلال تقریباً بلافاصله پس از اسپری شدن عطر، از روی پوست محو می‌شود و سپس با گذشت زمان خود عطر تبخیر می‌شود. وقتی درپوش شیشه عطر را باز می‌گذاریم، همین امر باعث می‌شود تا محتویات آن تبخیر شود.

در این مقاله حیات پرفیوم به شما در مورد شرایطی که باعث تبخیر عطرها می‌شود و چگونگی کند کردن این روند آموزش خواهد داد. پس با ما همراه باشید.

چرا عطرها تبخیر می‌شوند؟

مواد عطری به طور طبیعی فرار هستند و بدون فرار بودن، نمی‌توانید بوی آنها را حس کنید. فرار بودن یک ویژگی ذاتی رایحه است و معمولاً به کاهش بو در طول زمان کمک می‌کند.

این بدان معنی است که آن‌ها با گذشت زمان از هوا محو شده یا تبخیر می‌شوند اما لازم نیست بیشتر از سایر محصولاتی که استفاده می‌کنید نگران فرآیند تبخیر عطر باشید.

آیا عطر از پوست تبخیر می‌شود؟

تقریباً بلافاصله پس از اسپری روی عطر، فرآیند تبخیر آغاز می‌شود. بخش بزرگی از فرمول‌های عطر از یک حلال اتانول و آب تشکیل شده‌اند. در عرض چند لحظه پس از اسپری کردن یا مالیدن عطر، این حلال شروع به تبخیر می‌کند و چیزی که برای شما باقی می‌ماند ترکیبات معطری است که به شکل قطرات میکروسکوپی روی پوست شما قرار گرفته است.

ممکن است تعجب کنید که چرا این امر قابل پیشگیری نیست. چرا دانشمندان راهی برای حفظ عطرها برای مدت طولانی تری روی بدن ما پیدا نکرده‌اند؟

تاریخچه عطر در چین باستان
خواندن مطلب

خوب در بیشتر موارد فیکساتور عطر که طبیعی یا مصنوعی است دقیقا به همین دلیل به عطرها اضافه می‌شوند. عطرسازی تعادل ظریف هنر و علم است. تمرکز روی یکی بیشتر از دیگری منجر به محصولی می‌شود که هیچ کس نمی‌خواهد روی بدن خود اسپری کند.

ثانیاً اگر عطرها تبخیر نمی‌شدند اصلاً نمی‌توانستید بوی آنها را استشمام کنید. بنابراین تبخیر چیز بدی نیست، بلکه بخشی از یک تصویر بزرگتر است.

چرا عطرها تبخیر می‌شوند

بررسی تبخیر عطر و ادکلن‌ها

هنگامی ‌که با عطرهای لایه‌ای سروکار دارید، نت‌های رایحه بالایی، میانی و پایه وجود دارد که بین دو تا شش رایحه به هر نت اختصاص داده شده است.

رایحه‌های لایه بالایی اولین حس یک عطر را به شما می‌دهند، اما ماندگاری زیادی ندارند. نت‌هایی که برای لایه بالایی انتخاب می‌شوند تنها تا پانزده دقیقه پس از اسپری ماندگاری دارند.

گاهی اوقات ما بر اساس مواجهه با رایحه‌های لایه بالایی، عطر را قضاوت می‌کنیم، اما نباید این کار را انجام دهیم زیرا این روایح برای مدت طولانی دوام نمی‌آورد.

لایه میانی اغلب به عنوان نت‌های قلبی شناخته می‌شود زیرا آن‌ها حس کلی رایحه را به شما می‌دهند. می‌توانید انتظار داشته باشید که این لایه حدود نیمی ‌از روز کاری یا تا چهار ساعت دوام بیاورد.

رایحه‌هایی که ماندگاری بیشتری دارند نت‌های پایه هستند. بوی این عطرها که معمولا چوبی، تند یا گاهی گلی است تا شش ساعت ماندگاری دارند.

ماندگاری عطر بر اساس غلظت عطر و فرمول کلی متفاوت است، اما به طور کلی این چیزی است که می‌توانید از عطرهای لایه‌ای انتظار داشته باشید. و آنچه آن را توصیف می‌کند تبخیر عطرها است. پس از تبخیر محلول الکل و آب، لایه‌های عطر یکی یکی شروع به تبخیر شدن می‌کنند.

ممکن است تبخیر یک نت بالایی بیش از پانزده دقیقه طول بکشد و لایه میانی ممکن است در عرض سه ساعت به جای چهار ساعت تبخیر شود. هیچ چارچوب زمانی خاصی وجود ندارد که عطرها در آن تبخیر شوند. همه این اطلاعات تقریبی است زیرا واقعاً به شرایط متعددی بستگی دارد.

معرفی عطر زنانه پرادا پارادوکس Prada Paradoxe
خواندن مطلب

آیا می‌توان ماندگاری عطرها را بالا برد؟

شرایط مختلف می‌تواند به فرآیند تبخیر عطر اجازه دهد تا سریعتر یا با سرعت کمتری آشکار شود. اگر به طور طبیعی پوست خشکی دارید و عطر را روی پوست خود اسپری می‌کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که عطر به سرعت از بین برود.

مولکول‌های عطر دوست دارند چیزی برای چسبیدن داشته باشند و ترجیح آنها روغن‌ها است. هنگامی‌که پوست شما به خوبی مرطوب می‌شود، روغن‌ها در واقع می‌توانند فرآیند تبخیر را کاهش دهند و به ماندگاری عطر شما کمک کنند.

می‌توانید عطرهای سنگین تری را انتخاب کنید. البته این بستگی به ترجیح رایحه و پاسخ بدن شما به عطرهای با غلظت بالاتر دارد. اما اگر به عطرهای کهربایی، دودی و تند علاقه دارید رایحه‌هایی که اغلب به عنوان نت پایه استفاده می‌شوند ماندگارتری بهتری دارند.

در نهایت اسپری کردن عطر روی آستر لباس یا مستقیماً روی لباس‌های جانبی مانند روسری، کمربندهای پارچه‌ای و مواردی از این قبیل می‌تواند به ماندگاری طولانی‌تر عطر و کاهش میزان تبخیر آن کمک کند.

آیا عطر در دمای بالا تبخیر می‌شود؟

گرما و رطوبت زیاد باعث می‌شود عطر سریعتر تبخیر شود. همانطور که در این مقاله توضیح داده شد اگر عطر شما با الکل بیشتری نسبت به آب فرموله شده باشد، سریعتر از بین می‌رود زیرا سرعت تبخیر برای الکل بیشتر از آب است.

آیا عطر در دمای سرد تبخیر می‌شود؟

هوای سردتر در واقع روند تبخیر را کند می‌کند.  نت‌های بالا و میانی شما در دمای سرد بیشتر از بازه‌های زمانی ذکر شده بالا ماندگاری دارند.

عطرهای خنک

آیا عطر از داخل بطری بخار می‌شود؟

هنگامی‌که بطری عطر خود را باز می‌کنید، محتویات آن آسیب پذیر می‌شود. قرار دادن عطر در معرض هوا به طور خودکار باعث شروع فرآیند تبخیر آن می‌شود.

عطر با بوی تمیزی و رایحه پودری
خواندن مطلب

کند کردن این فرآیند یکی از دلایلی است که باعث می‌شود بسیاری از بطری‌های عطر با اتومایزر طراحی شوند. این نازل‌ها به طور مساوی عطر را اسپری می‌کنند که مکانیزم پراکندگی آن عالی است.

اما از آنجایی که سوراخ‌های نازل بسیار کوچک است، هوای بسیار کمی‌ می‌تواند وارد بطری عطر شود. اتومایزرها به حفظ عطر شما کمک می‌کنند و آن را تا زمانی که ممکن است به حالت اولیه خود نزدیک می‌کنند.

اگر درب روی شیشه عطر نباشد چه می‌شود؟

همه عطرها خوب اسپری نمی‌شوند. بعضی‌ها را می‌چرخانید، برخی دیگر دارای دهانه کوچکی هستند که به شما امکان می‌دهد بطری را روی انگشت خود قرار دهید و سپس عطر را روی نقاط نبض خود بمالید، اما در نهایت بلافاصله پس از استفاده از عطر، باید در عطر را ببندید.

اگر درب شیشه عطر را گم کردید، باید در اسرع وقت یک درپوش جایگزین بخرید. همچنین می‌توانید عطر را به طور کلی در ظرف دیگری منتقل کنید.

اگر درب بالای شیشه عطر خود را گم کردید زیاد نگران نباشید. ماه‌ها طول می‌کشد تا الکل و آب به طور کامل از بطری تبخیر شود.

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از تبخیر عطر در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، نگهداری عطر در یک ظرف دربسته است.

تبخیر عطر

نتیجه‌گیری

فرآیند تبخیر برای عطرها طبیعی است. اگر از پوست شما تبخیر نمی‌شدند، اصلاً نمی‌توانستید آنها را بو کنید. همچنین آنها فقط برای چند سال در بطری‌های خود دوام می‌آورند، بنابراین تا زمانی که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا