آرایشی

آموزش نحوه صحیح استفاده از برنزر، رژگونه و هایلایتر

در این مطلب قصد داریم به شما نحوه صحیح استفاده از برنزر، رژگونه و هایلایتر را نشان دهیم تا برنزه کننده، رژگونه و هایلایتر را به درستی استفاده کنید. در بخش اول آموزش هر یک از این لوازم میکاپ، ابتدا اشتباهات رایج استفاده از آن و نتایج استفاده اشتباه را توضیح می‌دهیم و پس از آن نحوه صحیح استفاده از هرکدام را به صورت تصویری آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

1- نحوه استفاده از برنزر (روش صحیح و غلط)

ابتدا از برنز‌ر شروع می‌کنیم. نحوه اشتباه استفاده از آن را که بسیاری از افراد از این روش استفاده می‌کنند، به شما نشان خواهیم داد. سپس روش صحیح استفاده از برنزر را نیز آموزش می‌دهیم.

پیشنهاد حیات پرفیوم استفاده از برنز‌ر Fenty Sunstalker با نام Private Island است.

این یکی از برنز‌رهای محبوب و پرفروش سال است یکی به دلیل اینکه چهره‌‌تان را گرم می‌کند و دوم اینکه یک برنز‌ر مات است. برنزهای مات نسبت به برنزهای براق میکاپ را طبیعی‌تر می‌کنند و برای پوست‌های چرب و مختلط بهتر هستند.

با براش مقداری از آن را بردارید. روش اشتباهی که بسیاری از مردم از برنزر استفاده می‌کنند، این است که معمولاً از وسط صورت شروع می‌کنند و به سمت گوشه‌های شقیقه، پیشانی، فک و هرجایی که لازم می‌دانند و به هر میزانی که می‌خواهند، آن را پخش می‌کنند (مانند تصویر زیر). بسیاری از مردم می‌خواهند برنزر را در تمام نقاطی که فکر می‌کنند نور خورشید به صورت‌شان می‌تابد، بزنند.

روش صحیح استفاده از برنزر

روش صحیح استفاده از برنزر

روش صحیح انجام این کار واقعاً به شما کمک می‌کند بهتر به نظر بیایید. اکنون به روش صحیح استفاده از برنزر می‌پردازیم.

در روش صحیح قرار دادن براش در کنار صورت و شروع حرکت دست از قسمت بالایی گوش (مانند تصویر) اهمیت دارد. حال به آرامی براش را به داخل صورت می‌آوریم. این حرکت را چند بار به آرامی تکرار می‌کنیم.

وقتی به داخل می‌روید، باید براش را به جهت فاصله میان بینی و لب‌هایتان حرکت دهید. پس نباید خیلی پایین‌تر و به سمت دهان یا خیلی بالاتر به سمت بینی بروید.

کامل ترین لیست انواع لوازم آرایشی
خواندن مطلب

از این طریق یک ناحیه زیبا و مشخص توسط برنزر ایجاد می‌شود.

حالا به ناحیه زیر خط چانه بروید. این حرکت کمک می‌کند تا کمی سایه ایجاد کنید و عمق بیشتری به چهره بدهید. پس براش را زیر خط چانه قرار دهید. روی خط چانه یا بالاتر نروید، بلکه زیر فک براش بزنید. زیرا همانطور که گفتیم، فقط قرار است سایه‌ای ایجاد کنید که با آن نشان دهید یک خط چانه‌ تیز دارید.

نحوه صحیح استفاده از برنزر، رژگونه و هایلایتر

کار بعدی که می‌توانید با برنزر انجام دهید، ایجاد حس کشیدگی (Lift) در صورت است. بنابراین با فشار انگشتان روی موهای براش، آن را کمی فشرده و مسطح کنید و در فاصله خط مو تا زیر ابرو را برنزر بزنید. این حرکت صورت شما را جوان‌تر و پوست شما را کشیده‌تر می‌کند.

حالا می‌توانید از برنزر برای کانتور کردن بینی‌تان استفاده کنید. از یک برس کوچک استفاده کنید. کمی از برنزر به آن بزنید. دست خود را ثابت نگه دارید و تنها انگشتان‌تان را حرکت دهید. این به شما کمک می‌کند اگر دست‌تان پایدار در حین کانتور کردن، پایدار باشد.

پس فقط دست‌تان را ثابت نگه دارید و سپس از انگشتان‌تان استفاده کنید و به طول بینی حرکت کنید و سایه‌ای منظم و زیبا بر روی آن بسازید (مانند تصویر).

همان کار را بر روی طرف دیگر نیز انجام دهید.

کانتور بینی

2- نحوه استفاده از رژگونه (روش اشتباه)

حالا به سراغ رژگونه می‌رویم. پیشنهاد حیات پرفیوم رژگونه مات Peaches از برند MAC است.

روش اشتباه رژگونه زدن این است:

این‌که براش دارای رژ گونه را روی گونه ببرید و با حرکات دورانی، کل سیب گونه را پوشش دهید؛ افراد زیادی این کار را انجام می‌دهند. اما در واقع یک ناحیه پررنگ و غیرطبیعی در صورت خود ایجاد می‌کنند.

روش صحیح استفاده از رژگونه

رژگونه را روی براش بزنید. فقط اطمینان حاصل کنید که مقدار اضافی آن را به پشت دست می‌گیرید. این کار باعث می‌شود که حجم بالایی از رنگ روی ناحیه‌ گونه‌ها نیافتد و رژگونه به شکلی بسیار ملایم و شفاف بر روی گونه‌ها بماند. از خط بالایی برنزر شروع به کشیدن براش رژگونه کنید. در واقع بین برنزر و رژگونه مرز نامشخص و محوی باید وجود داشته باشد، اما نباید با هم ترکیب شوند.

با این روش رژگونه زیادی در مرکز چهره‌تان نیست و صورت را شلوغ نمی‌کند. بلکه از ناحیه‌ی بیرونی چهره شروع شده و به‌تدریج وارد مرکز می‌شود؛ و این همان چیزی است که شما می‌خواهید.

نحوه‌ی تاتو کردن ابروی بلوند
خواندن مطلب

3- هایلایتر

حالا به سراغ هایلایتر می‌رویم. می‌خواهیم به شما دو سبک مختلف هایلایتر نشان دهیم:

  • هایلایتر مات
  • هایلایتر شاین (درخشان)

می‌خواهیم به شما نشان دهیم که نیازی ندارید همیشه از یک هایلایتر شاین استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر بر روی پوست خود منافذ باز زیادی دارید و راحت نیستید که از آن استفاده کنید چون تمام بافت پوست شما را با درخشش بیشتری منعکس می‌کند، پس می‌توانید به جای هایلایتر شاین از هایلایتر مات استفاده کنید زیرا کارایی مشابهی دارد و معایب شاین را هم ندارد.

منظور از کارایی این است که هر دوی آن‌ها به افزایش ویژگی‌های کلیدی چهره کمک می‌کنند. فقط یکی کمی ملایم‌تر از دیگری است.

استفاده غلط از هایلایتر شاین

ابتدا نشان می‌دهیم که چگونه هایلایتر شاین به صورت نادرست استفاده می‌شود.

حیات پرفیوم استفاده از هایلایتر Stila Heavens Hue در رنگ Kitten را به شما پیشنهاد می‌کند. مردم براش را بالای گونه، کمی روی پیشانی، روی بینی، زیر لب و جاهای دیگری که دوست دارند بیشتر دیده شود می‌کشند. در صورتی که این روش بیش از حد پوست را درخشان می‌کند و حس چربی و تمیز نبودن پوست را به دیگران انتقال می‌دهد.

با این روش منافذ باز پوست، بافت پوست، جای جوش و لک و خلاصه هر آنچه را که تصمیم داشتید با میکاپ بپوشانید، بیشتر به نمایش می‌گذارید، علاوه بر آن صورتتان آنقدر غیرطبیعی می‌شود که گویا به تازگی تصادف کرده‌اید!

روش صحیح استفاده از هایلایتر

اکنون روش درست استفاده از هایلایتر را توضیح می‌دهیم. پیش از آن در نظر داشته باشید که پوست همه انسان‌ها منافذ، جای زخم، آکنه، لک و… دارد. انسان این نواحی را در میکاپ تقویت نمی‌کند و به نمایش نمی‌گذارد. بنابراین در این نواحی هایلایتر زده نمی‌شود.

هایلایتر در بخش کوچکی بالای رژگونه زده می‌شود که معمولاً این بخش منافذ باز ندارد. در این بخش وقتی چهره حرکت می‌کند و نور به آن ناحیه‌ی کوچک برخورد می‌کند، باعث زیبا و درخشان شدن آن می‌شود. فقط ناحیه‌های کوچک و کلیدی در هایلایتر پوشیده می‌شوند.

این کار هم به کشیده به نظر رسیدن و لیفت صورت با میکاپ هم کمک می‌کند.

سپس یک مقدار بسیار کم روی نوک بینی‌‌تان هم می‌توانید استفاده کنید. اما در مورد پیشانی توصیه می‌کنیم از هایلایتر استفاده نکنید.

20 سایه چشم قرمز زیبا؛ آموزش آرایش چشم
خواندن مطلب

نحوه صحیح استفاده از برنزر، رژگونه و هایلایتر؛ استفاده از هایلایتر مات

حال به سراغ هایلایتر مات می‌رویم.

اکثر مردم از هایلایتر مات استفاده نمی‌کنند، احتمالاً خیلی‌ها از وجود یا کاربردی بودن آن خبر ندارند. وگرنه مانند همان هایلایتر شاین است اما به یک روش بسیار ملایم به کمک افزایش ویژگی‌های کلیدی چهره کمک می‌کند؛ بنابراین برای پوست‌های چرب و مختلط گزینه‌ای عالی است.

همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم، می‌توانید از آن برای کمک به لیفت برخی از نواحی صورت استفاده کنید. حال از ناحیه چشم شروع کنید، اگر به خاطر داشته باشید، کمی بالاتر وقتی مرحله برنزر را شرح دادیم، استفاده کمی از برنزر را در کنار شقیقه برای به دست آوردن ظاهری کشیده‌تر و لیفت‌شده توصیه کرده ‌بودیم.

اکنون، این کار به برنزر کمک می‌کند که آن لیفت‌شدگی بیشتر و طبیعی‌تر شود. پس فقط در ناحیه زیر چشم هایلایتر را بکشید.

تصاویر را مشاهده کنید تا متوجه زاویه و جهت کشیدن هایلایتر مات شوید.

سپس خط پایین برنزر را هم به همین روش از هایلایتر مات بکشید تا صورت زاویه و عمق بهتری پیدا کند. سپس با یک براش تمیز پودر اضافی را بتکانید تا خطوط آنقدر آشکار نباشد.

اگر خواستید با کانتورینگ نوک بینی را باریک‌تر ‌کنید. این به ترجیح شخصی خودتان بستگی دارد.

درباره هایلایتر براق و مات: اگر پوست آسیب دیده‌ای دارید هایلایتر مات را انتخاب کنید. اگر به میهانی شب می‌روید، مراسم خاصی دارید، می‌خواهید عکس خاصی بگیرید، از هایلایتر شاین استفاده کنید، چون شیک‌تر و رسمی‌تر است. اگر به سرکار یا دانشگاه می‌روید هایلایتر مات ماندگاری بیشتری دارد و روی پوست طبیعی‌تر است. اما اگر به هر دلیلی نخواستید از هایلایتر شاین استفاده کنید، در کل هایلایتر مات هم گزینه‌ای عالی برای تکمیل میکاپ شما است.

امیدواریم با این پست به خوبی یاد گرفته باشید که چگونه برنزر، رژ و هایلایتر را اعمال کنید. در این دو عکس نتیجه نهایی روش صحیح و روش غلط استفاده از برنزر، رژگونه و هایلایتر را مشاهده می‌کنید.

نتیجه گیری

نحوه صحیح استفاده از برنزر، رژگونه و هایلایتر آرایش و چهره شما را بسیار زیباتر جلوه می دهد. با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله به شما عزیزان آموزش دادیم شما می‌توانید آرایشی بی نقص و زیبایی داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا