آرایشی

پودر بیک چیست و چه کاربردی دارد؟

همه خانم‌هایی که به میکاپ و آرایش کردن صورت علاقه دارند، می‌خواهند آرایششان ماندگاری زیادی داشته باشد. همیشه قبل از خرید و پیدا کردن راه حلی برای تثبیت آرایش به این سوال که پودر بیک چیست فکر می‌کنید. یکی از تکنیک‌های نسبتاً جدید و بسیار محبوب برای ماندگاری و یک‌دست کردن آرایش، استفاده از پودر بیک (bake) است. تعریق سبب می‌شود تا کرم پودر بر روی پوست حالت ماسیده پیدا کند و آرایش شما پس از چند ساعت زیبایی اولیه خود را از دست بدهد. پودر بیک از ایجاد چربی بر روی پوست جلوگیری می‌کند و پوشش مات و مخملی به آن می‎دهد. در این مطلب پودر بیک و کاربرد آن را به شما خواهیم گفت و بهترین برندهای پودر بیک را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

پودر بیک چیست؟

اگر پیگیر مطالب، ویدیوهای میکاپ و ابزارها و تکنیک‌های آرایش صورت باشید، حتماً نام پودر بیک و اصطلاح بیک کردن به گوشتان خورده است. پودر بیک به‌ عنوان تنظیم‌کننده آرایش مورد استفاده است و با دانه‌های ریزی که دارد، باعث صاف و یک‌دست شدن آرایش می‌شود. به استفاده از پودر بیک، بیک کردن می‌گویند.

این پودر با جذب روغن اضافی پوست، مانع از جمع شدن کرم پودر و کانسیلر در چروک‌های صورت به‌ویژه خط‌های کنار لب و بینی می‌شود و کمک زیادی به ماندگاری آرایش می‌کند. پودر بیک چیست؟ این پودر جادویی از ذرات بسیار ریز، شل و پودری تشکیل شده که به راحتی بر روی پوست می‌نشیند و از تعریق پوست صورت جلوگیری می‌کند.

این پودر معمولاً در آخرین مرحله از آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این شکل که آن را به نقاطی از صورت می‌زنیم که می‌خواهیم روشن‌تر به نظر برسد. اگر می‌بینید که پوست، سفیدی غیرمعمولی پیدا می‎کند. پس از اندکی صبر، شروع به پاک کردن آن کنید تا پوست صورت، حالتی مات و طبیعی به خود بگیرد.

کاربرد پودر بیک چیست؟

اصلی‌ترین کاربرد پودر بیک، افزایش ماندگاری آرایش است اما عملکردهای دیگری نیز دارد که به ترتیب به آن اشاره می‌کنیم.

  • روغن و چربی اضافی پوست صورت را به خود جذب می‌کند و باعث مات شدن آرایش شما می‌شود.
  •  به یک‎‌دست شدن آرایش صورت کمک می‌کند و با ماندگاری بالای خود، کیفیت آن را حفظ می‌کند.
  • نمی‌گذارد کرم پودر و کانسیلر در چروک‌های صورت و دور چشم جمع شود.
  • در زیرسازی آرایش چشم برای افزایش کیفیت سایه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • برای برجسته کردن گونه‌ها به کار می‌رود.
  • استفاده از آن برای روشن شدن آرایش و پوست نیز کاربرد دارد.
کانسیلر چیست؛ نحوه استفاده از کانسیلر چگونه است؟
خواندن مطلب
پودر بیک چیست

برای چه قسمت‌هایی از صورت استفاده می‌شود؟

پودر بیک مانع از ماسیده شدن آرایش شما می‎شود. جمع شدن کرم پودر و کانسیلر در نقاطی از صورت اتفاق می‌افتد که یا دارای چین و چروک هستند و یا تعریق در آن روی می‌دهد. بنابراین بهتر است پودر بیک را پس از اتمام آرایش در این نقاط صورت بزنیم و استفاده کنیم.

زیر چشم

چین و چروک‌های ریز چشم با آرایش کردن، بیشتر مشخص می‌شود. پودر بیک با گرفتن چربی و خشک کردن کرم پودر، از ایجاد خطوط در این ناحیه جلوگیری می‌کند.

خط اخم

یکی دیگر از نقاطی است که به علت حرکت ماهیچه‌ها بر روی پوست، چین و چروک ایجاد می‌کند.

خط خنده

خط خنده و کنار لب معمولاً از نخستین نقاط صورت است خطوط بزرگ بر روی می‌افتند و نمایان می‌شود. استفاده از پودر بیک از ایجاد خط عمیق و ترک در این ناحیه پیشگیری می‌کند.

چانه

چانه یکی از مهم‌ترین نقاطی است که پس از آرایش، به سرعت چرب شده و برق می‌افتد. پودر بیک مانع از برق افتادن چانه شما می‎شود.

تی زون

T زون به قسمت از صورت گفته می‌شود که شامل پیشانی و بینی است. این ناحیه یکی دیگر از قسمت‌هایی است که فرآیند چرب شدن و برق افتادن در آن اتفاق می‌افتد. هم‌چنین می‌توان پودر بیک را به بخش‌های کناری بینی زد که مستعد چرب شدن هستند.

پشت پلک

می‌توان از پودر بیک برای زیرسازی آرایش چشم استفاده کرد. اگر مقداری از آن را پیش از زدن سایه، به این ناحیه بزنید، جلوه بهتر و زیباتری به سایه می‎دهد.

هم‌چنین پودرهای بیک برای ایجاد کنتراست در قسمت زیر خط گونه به کار می‎رود و به گونه‌های شما، حالتی برجسته می‎دهد.

نحوه استفاده از پودر بیک

بهتر است برای زدن پودرهای بیک از انواع براش‌های آرایشی مانند براش مخصوص کرم پودر استفاده کنید. هم‌چنین اسفنج مرطوب، گزینه مناسب دیگر برای بیک کردن پوست است.

مراحل استفاده از پودر بیک به صورت زیر است:

  • ابتدا کرم ‌پودر را به پوست صورت خود بزنید و آن را خوب پخش کنید تا محو شود.
  • بهتر است برای نقاط تیره صورت مثل اطراف لب و دور چشم، کانسیلر بزنید.
  • به کمک اسفنج یا بلندر آرایشی مرطوب، لایه ضخیمی از پودر بیک را بردارید.
  • با ضربه‌هایی آرام، اسفنج یا براش آغشته به پودر بیک را به چانه، تی زون، زیر چشم، خط خنده و اخم بزنید.
  • ●      5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا پودر بیک بتواند چربی موجود در کرم‌پودر و کانسیلر را جذب کند.
  • با استفاده از براش بادبزنی نرم، پودر اضافه و باقی‌مانده را از روی صورت پاک کنید. 
آرایش مناسب محل کار چگونه است؟
خواندن مطلب
پودر فیکس چیست

پودر بیک خوب چه ویژگی‌های دارد؟

انواع مختلفی از پودر بیک در بازار وجود دارد که بهتر است برندهای معتبر آن را برای نتیجه بهتر، انتخاب کنید. یک پودر بیک خوب ویژگی‌های زیر را دارد که باید به آن توجه کرد:

  • باید بافت مخملی و سبک داشته باشد.
  • باعث خشکی پوست نمی‌شود و رطوبت آن را حفظ می‌کند.
  • رنگ‎دانه‌های پودری داشته باشد تا بتواند چربی پوست را به خوبی جذب کند.
  • ترکیبات سیلیکا، زینک اکساید و دی‎اکسید تیتانیوم نداشته باشد.

سیلیکا، زینک اکساید و دی‎اکسید تیتانیوم از مواد معدنی هستند که هنگام عکاسی باعث فلش بک و بازتاب نور می‌شوند. در نتیجه صورت شما در عکس‎ها بیش از حد سفید و غیرطبیعی به نظر می‎رسد.

بهترین برندهای پودر بیک

برندهای زیادی، پودرهای بیک را تولید و روانه بازار کرده‌اند. تنوع برندها ممکن است خریداران این محصول پرطرفدار را دچار سردرگمی کند. از طرف دیگر شاید تست انواع برندهای موجود در بازار امکان‌پذیر نباشد. در ادامه لیستی از بهترین برندهای پودر بیک می‌آوریم.

لورا مرسیه

بهترین برند پودر بیک در بازار است و جزو پرفروش‎ترین و پرطرفدارترین‌های دنیا قرار دارد. بافت نرم و مخملی پودرهای این برند، پوششی مات و ماندگار به آرایش شما می‎دهد.  

هدی بیوتی

یکی از بهترین برندهای موجود در ایران است. پودر بیک این برند علاوه بر بافت مخملی، ویتامین E دارد و بوی گل سرخ می‎دهد.

مک

این پودر بیک به سبب بافت سبک و ابریشمی طرفداران زیادی بین خانم‌ها و میکاپ آرتیست‌ها دارد. عده‌ زیادی پودر بیک مک را بهترین برند موجود در بازار ایران می‌دانند. محو کردن منافذ پوستی از ویژگی‌های مهم محصول این برند به شمار می‎آید.

بابی براون

یکی دیگر از برندهای معروف و شناخته شده است که بافت مخملی و مات دارد. مهم‌ترین ویژگی پودرهای بابی براون این است که آرایش شما را طبیعی جلوه می‎‌دهد. به همین سبب بسیاری این برند را به عنوان بهترین پودر برای جلوه طبیعی آرایش معرفی می‌کنند.

اسنس

پودرهای بیک اسنس رنگدانه‌های سفیدی دارند و به خوبی چربی‌های پوست را جذب می‌کنند. قیمت مناسب این محصول سبب شده تا مشتریان زیادی داشته باشد. اگر به دنبال پودر بیک با قیمت و کیفیت مناسب هستید، اسنس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آموزش نحوه صحیح استفاده از برنزر، رژگونه و هایلایتر
خواندن مطلب

میلانی

پودرهای میلانی در بین آرایشگران به علت یک‎دست کردن و محو منافذ پوست شهرت دارد. ماندگاری بالای آرایش، از دیگر ویژگی‌ها و امتیازهای آن محسوب می‌شود‌.

رولوشن

این پودر محصول کشور انگلستان است و با داشتن بافت سبک و جذب خوب چربی‌ به آرایش شما جلوه‎ای طبیعی می‌دهد.

کاربرد پودر فیکس

تفاوت پودر بیک با پودر فیکس

علاوه بر پودر بیک، محصولات دیگری برای حفظ و ماندگاری آرایش وجود دارد که پودر فیکس مهم‎ترین آن است. بسیاری پودر بیک را با پودر فیکس اشتباه می‌گیرند اما این دو با هم تفاوت ساختاری و اساسی دارند. برای درک بهتر تفاوت پودر بیک و پودر فیکس، نخست باید ویژگی‌های این دو را بشناسیم. در این نوشته به اندازه کافی با پودر بیک آشنا شدیم، پس به صورت خلاصه پودر فیکس را معرفی می‌کنیم.

پودر فیکس چیست؟

پودر فیکس محصول آرایشی است و همانند پودر بیک برای ثابت نگه داشتن آرایش در آخرین مرحله مورد استفاده قرار می‎گیرد. به طور کلی تثبیت‎کننده‌های آرایش یا در اصطلاح فیکساتورها به دو صورت تولید می‎شوند:

  • فیکساتور پودری
  • فیکساتور محلول که به صورت اسپری عرضه می‎گردد.

پودر فیکس از برق افتادن صورت، چرب شدن و تغییر رنگ آرایش جلوگیری می‎کند و با انواع پاک‌کننده مانند ژل شست‌وشو از روی پوست پاک می‎‌شود.

دو تفاوت اساسی بین پودر بیک و پودر فیکس وجود دارد:

تفاوت در رنگ پودر

تفاوت در رنگ مهم‎ترین تفاوت ظاهری پودر بیک با پودر فیکس محسوب می‎شود. پودر بیک رنگی سفید یا نخودی دارد؛ در حال که پودر فیکس بی‌رنگ است. البته باید توجه داشت که استفاده از هر دو محصول، تغییری در رنگ اصلی آرایش ایجاد نمی‎کند.

تفاوت در جلوه آرایش

پودرهای فیکس جلوه‎ای براق به آرایش می‎دهند اما استفاده از پودرهای بیک موجب می‎شوند تا آرایش شما جلوه‎ای مات پیدا کند. تفاوت در جلوه آرایش، اصلی‎ترین تفاوت پودر بیک و پودر فیکس به حساب می‎آید. بنابراین باید از این دو متناسب با جلوه‎ براق یا ماتی که از آرایش می‎خواهید، استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله حیات پرفیوم سعی داشته است تا شما عزیزان را در رابطه با سوال همیشگیتان که پودر بیک چیست راهنمایی کند.در استفاده از پودر بیک متعادل و با احتیاط عمل کنید، زیرا مصرف زیاد آن می‎تواند آرایش شما را اغراق‌آمیز کند. اگر پوست‌ سبزه و تیره دارید، برای جلوگیری از این اتفاق، دقت بیشتری داشته باشید. هم‌چنین پیشنهاد می‌کنیم برندهای معتبر این محصول را از فروشگاه‌‎های معتبر خریداری کنید تا آرایش ماندگار و زیباتری داشته باشید.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا