مراقبت

5 راهکار برای حفظ سلامت پوست سر

سلامت بدن انسان جنبه‌های متفاوتی دارد. سلامت پوست، یکی از بخش‌هایی است که مستقیما بر زیبایی شما تاثیر می‌گذارد. در این میان سلامت پوست سر هرچند که خیلی مهم است اما اغلب کم‌تر از چگونگی حفظ سلامت آن اطلاع دارند. خارش پوست سر، چربی پوست و پوسته پوسته شدن کف سر ازجمله مشکلات رایج پوست سر است.

این مشکلات برای هر خانم و آقای خوش استایلی معضل بزرگی است. هرچند خوش استایل باشید و لباس شیک پوشیده باشید، اگر موهایی درخشان، تمیز و سالم نداشته باشید، بی‌فایده است. تکه‌های پوست سر در بین موها، یا تکه‌های پوست روی لباس‌های مشکی و رنگی زیبایی ظاهر شما را برهم می‌زند. اگر موها و پوست سر چرب داشته باشید، از داشتن استایلی مدرن ناامید خواهید شد. به علاوه خارش پوست ممکن است شما را در جمع‌های دوستانه یا رسمی دچار مشکل کند.

سلامت پوست سر به طور مستقیم بر رشد و سلامت موها تاثیر دارد. پس شما با مراقبت از پوست سر خود با یک تیر دو نشان زده‌اید. یعنی هم از پوست خود مراقبت کرده‌اید هم به رشد موهای خود و داشتن موهایی سالم کمک کرده‌اید. با گرم شدن هوا، احتمالا بیشتر روی تناسب اندام خود متمرکز می‌شوید و فعالیت بدنی‌تان افزایش پیدا می‌کند. ممکن است به دوچرخه سواری علاقه داشته باشید. یا شاید برای دویدن یا لذت بردن از یک پیاده روی ساده بیرون بروید.

اما تمامی این‌ها نشانه این بوده که لازم است بیشتر به سلامت پوست سر خود اهمیت بدهید. چون با افزایش فعالیت بدن در فصل‌های گرم سال، پوست نیاز به مراقبت بیشتری پیدا می‌کند. در ادامه نگاهی کلی به سلامت پوست سر و تاثیر آن بر رشد و سلامت مو و سلامت کلی بدن و خوش استایل بودن شما می‌اندازیم.

چرا سلامت پوست سر بسیار مهم است؟

اگر به موهای سر مانند یک گیاه نگاه کنیم، پوست سر به منزله خاک برای گیاه است. به همین دلیل، پوست سر سالم، تنها راه داشتن موهایی سالم، قوی و شاداب است. پوست سر چرب باعث کاهش رشد مو می‌شود. و همچنین در نقطه مقابل آن، پوست سر خشک باعث تکه تکه شدن پوست، کاهش زیبایی ظاهری و کاهش رشد مو می‌شود. پوست‌های خشک و تکه تکه شده ممکن است راه خروج موها را مسدود کنند و باعث ایجاد مشکلات ثانویه در موها شوند. در کل پوست سر ناسالم خارش و ناراحتی در شما ایجاد می‌کند.

پنج دلیل برای اینکه در تمامی روزها از کرم ضدآفتاب استفاده کنید
خواندن مطلب

از طرف دیگر، پوست سر سالم، باعث قوی شدن سلول‌ها و فولیکول‌های مو می‌شود. بنابراین موهای سالمی رشد می‌کنند که رشد آن‌ها در پوست چرب یا خشک امکان‌پذیر نیست.

درمان پوست چرب با شامپوی ضد چربی

پوست سر هم دقیقا مانند پوست سایر قسمت‌های بدن است. همانند پوست جاهای دیگر بدن، پوست سر هم ممکن است خشک یا چرب باشد. اگر پوست سرتان چرب باشد، این چربی باعث چرب شدن تارهای مو می‌شود و ظاهر زیبای آن‌ها را از بین می‌برد. به علاوه چربی پوست سر، به فولیکول‌های مو نفوذ می‌کند و راه آن‌ها را مسدود می‌کند. درنتیجه موها توانایی رشد را از دست می‌دهند و سلامتی و رشد موها تحت تاثیر چربی سر قرار می‌گیرد.

بهترین راه دفاعی شما برای از بین بردن چربی پوست سر، شامپوهای ضدچربی است. این شامپوها، پوست و موها را از چربی‌ها پاک می‌کنند. شامپویی مانند بیولاژ (Biolage Scalp SyncShampoo) برای مو و پوست سر چرب حاوی نعناع است؛ که علاوه بر کاهش چربی پوست سر و مو، چربی را در پوست و مو به تعادل می‌رساند و با خنک کردن پوست سر احساس خوبی به شما می‌دهد. با استفاده از بیولاژ، احساس طراوت و شادابی را در پوست سر احساس می‌کنید.

ممکن است با استفاده از شامپوهای ضدچربی دیگر برای مدت کوتاهی دچار خشکی پوست شده باشید. فرمول شامپوی بیولاژ طوری طراحی شده است تا ملایم باشد. به این معنی که چربی پوست سر را تا حدی کاهش نمی‌دهد که دچار خشکی پوست شوید.

با ترکیب شامپوی بیولاژ با مکمل و نرم کننده بیولاژ (Biolage Scalp Sync) مواد مغذی را به پوست و موی خود برسانید و طراوت و شادابی آن‌ها را چند برابر کنید.

درمان شوره سر با پیریتیون زینک (Pyrithione Zinc)

شوره سر اغلب بعد از استرس به وجود می‌آید. شوره سر در اصل پوست های نازک و تکه تکه جدا شده از پوست سر است. شوره سر در بین بیماری‌ها به عنوان التهاب پوستی در نظر گرفته می‌شود. اگر دچار شوره سر، التهاب و تحریک پوست سر و خارش در پوست سر شوید، قطعا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دنبال راه چاره آن می‌گردید. اما ساده‌ترین و سریع‌ترین راه چاره چیست؟

جوش سرسیاه چیست؟
خواندن مطلب

کاهش استرس به کاهش شوره سر کمک می‌کند؛ ولی بهترین راه چاره یک شامپوی ضد شوره باکیفیت است. شامپویی که با اطمینان خاطر بعد از چند بار استفاده، میزان شوره را کاهش دهد و در نهایت آن را از بین ببرد. شامپوی ضدشوره پوست سر بیولاژ (Biolage Scalp Sync Anti-Dandruff Shampoo) حاوی پیریتیون زینک (فلز روی) است. این ماده خاصیت ضدقارچ، ضدمیکروب و ضدباکتری دارد. شامپوی ضدشوره پوست سر بیولاژ بر پوست سر اثر گذاشته و پوسته پوسته شدن آن را کنترل می‌کند. همچنین تحریک و التهاب پوست سر را از بین می‌برد. در نهایت چون حاوی نعنا است، سوزش و خارش پوست سر را تسکین می‌دهد و پوست شما به حالت عادی برمی‌گردد.

سلامت پوست سر

پاک سازی عمیق مو و پوست سر

اغلب پس از گذشت زمان، بیشتر مردم احساس می‌کنند حالت موهای آن‌ها تغییر کرده است. محصولات آرایشی و بهداشتی، مواد آلاینده، روغن‌ها و موادی که برای حالت دادن به موها از آن‌ها استفاده می‌کنید، به طور کامل از پوست و موی سر پاک نمی‌شوند. این مواد به مرور زمان بر روی پوست و مو جمع می‌شوند و حالت عادی مو از بین می‌رود. به علاوه رنگ مو تغییر پیدا کرده و کدر می‌شود. پوست سر تحریک و ملتهب می‌شود و رشد سالم موها تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اینجا است که به پاک‌سازی عمیق مو و پوست سر نیاز پیدا می‌کنید. برای این منظور از شامپوی نرمال کننده بیولاژ کلین ریست برای همه انواع مو (Biolage Clean Reset Normalizing Shampoo For All Hair Types) استفاده کنید.

با استفاده از این شامپو، ناخالصی‌های پوست و موی سر شما از بین می‌رود. این شامپو موهای شما را خشک نمی‌کند. نه تنها به رنگ مو آسیبی نمی‌رساند بلکه با تمیز کردن کامل موها باعث می‌شود از همیشه درخشان‌تر باشند و زیباتر دیده شوند. پس از استفاده از این شامپو، موهای شما به حالتی بهتر از حالت عادی برمی‌گردند. مو و پوست سر به طور کامل پاک‌سازی می‌شود و رشد سالم موها مجددا آغاز می‌شود.

لایه برداری پوست سر

لایه برداری، مبنا و اساس سلامت پوست سر است. پس از مدتی لایه‌هایی از پوست مرده بر روی پوست سر جمع می‌شود. هرچند که این لایه در اصل سد اول سیستم دفاعی بدن است، با این وجود لایه برداری کردن آن، هرچند وقت یک بار کار مناسبی است. زیرا با لایه برداری، پوست‌های زنده لایه زیرین برای رشد و داشتن پوستی درخشان‌تر تحریک می‌شوند. شامپوی همه کاره اسکراب بیولاژ (Biolage All-In-One Shampoo Scrub)، دارای فرمول لایه بردار ملایم مبتنی بر بلغور جو دوسر است که موها و پوست سر شما را لایه برداری کرده و عمیقاً پاک می کند. هفته‌ای یک الی دو بار از این شامپو استفاده کنید تا پوست سری لطیف داشته باشید و ریشه موها تقویت شود. همچنین موهای شما نرم، براق و صاف خواهد شد.

انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب سازگار با پوست
خواندن مطلب

رفع مشکلات پوست سر با ماساژ

نمی‌توان کسی را پیدا کرد که از ماساژ سر بدش بیاید. تحقیقات زیادی نشان داده است که ماساژ و مخصوصا ماساژ سر بسیار مفید است. ماساژ استرس و اضطراب را از بین می‌برد، باعث جریان راحت‌تر خون می‌شود؛ درنتیجه خون راحت‌تر مواد مغذی را به پوست و موها می‌رساند، پوست را لایه برداری می‌کند و به رشد موها کمک می‌کند. پس چرا آن را امتحان نکنیم؟

 اگر حتی ماساژور مخصوص ندارید، با دستان خودتان پوست سرتان را ماساژ دهید. ماساژ را می‌توانید روی پوست خشک انجام دهید یا در حمام به همراه شامپو یا نرم کننده، پوست سر و موها را ماساژ دهید. البته اگر پوست سرتان خشک است، بهتر است ماساژ را با روغن چند منظوره بیولاژ (Biolage All-In-One Multi-Benefit Oil) انجام دهید. این روغن فوق‌العاده سبک است و فواید زیادی دارد. برای ماساژ دادن هم از حرکات دورانی استفاده کنید یا ماساژ را از اطراف سر به سمت داخل و بالعکس انجام دهید.

کلام آخر

در این مقاله به پوست سر پرداختیم. در مورد انواع مشکلات آن مانند: پوسته پوسته شدن، شوره، التهاب، خارش، چربی و خشکی پوست سر صحبت کردیم. انواع شامپوهای بیولاژ (Biolage) را برای هر کدام از این مشکلات معرفی کردیم. در نهایت از ماساژ پوست سر و روغن چند منظوره بیولاژ سخن گفتیم. پس از انجام دادن راهنمایی‌های گفته شده در این مقاله به معجزه شامپوی بیولاژ پی خواهید برد. در سایر مقالات حیات پرفیوم موضوعاتی ذکر شده است که با مطالعه آن‌ها بسیاری از مشکلات شما حل خواهد شد و به شما کمک خواهد کرد تا همیشه با داشتن استایلی زیبا از هر نظر، مانند یک ستاره بدرخشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا