عطر و ادکلن

هدیه دادن عطر جدایی می‌آورد؟

حتما شنیده‌اید که می‌گویند عطر جدایی می‌آورد. به این موضوع باور دارید؟ بعضی‌ها به این موضوع خیلی جدی باور دارند؛ به‌طوری که گاهی آدم‌های دور از خرافات را هم به‌شک می‌اندازند. یک بطری عطر می‌تواند شما را از کسی که دوستش دارید، دور کند؟ آیا هدیه دادن عطر جدایی می آورد؟ در این مقاله با هم نگاهی به این موضوع ریشه‌دار و معروف کرده‌ایم تا ببینیم اصلا چرا چنین چیزی مطرح می‌شود یا دفعه بعدی که قرار است برای عزیزانمان عطر بخریم، باید کمی صبر به‌خرج بدهیم و به سراغ گزینه‌ای دیگر برای هدیه‌دادن برویم؟

عطر جدایی می‌آورد یا خرافات است؟

شاید برایتان جالب باشد که در بسیاری از نقاط دنیا به جدایی‌آوردن عطر اعتقاد دارند. اما باور غلط در مورد عطر و جدایی آن از کجاست؟ به‌نظر می‌رسد که ریشه‌های تاریخی این خرافات به جایی در سرزمین‌هایی مانند چین و یونان می‌رسد. مردمان این سرزمین‌ها بر این باور بوده‌اند که اگر کسی را دوست بدارید، سعی می‌کنید که بهترین هدایا را برایش تهیه کنید. اگر به‌سراغ خرید عطر بروید هم حتما تلاش می‌کنید که عطری خوشبو و جذاب بخرید. با خرید چنین عطری باعث می‌شوید که محبوبتان جذاب‌تر از همیشه شود و توجه دیگران را به خود جلب کند. این جلب نگاه دیگران به سمت محبوب همان است و احتمال دزدیدن دلش از سوی دیگران هم همان. در واقع، خرافات‌‌های چینی و یونانی می‌گویند که با دادن هدیه‌ای که محبوبتان را جذاب‌تر می‌کند، امکان اینکه فرد دیگری هم به‌میان بیاید و بینتان قرار بگیرد، بسیار زیاد می‌شود. این همان علتی است که دادن عطر به عنوان هدیه را عامل جدایی می‌دانند. بعضی‌ها هم معتقدند که اگر به کسی عطر هدیه بدهید یعنی به او به‌طور تلویحی می‌گویید که بوی ناخوشایندی می‌دهد؛ این هم از آن حرف‌هایی است که هیچ ریشه و استدلالی در آنها نیست. قبول دارید؟

معرفی و بررسی عطر عود وود تام فورد
خواندن مطلب
عطر جدایی

راه حل کادو دادن عطر بدون جدایی چیست؟

شاید برای اینکه جلوی جدایی را بگیرید، باید به محبوبتان عطری بدبو پیشکش کنید. اینکه شوخی بود ولی باور کنید که عطر یا هیچ شئ و هدیه دیگری به‌ذات خود نمی‌تواند عامل جدایی باشد. انسان‌ها فکر می‌کنند، رفتارهای مختلف از خود بروز می‌دهند و مجموعه گفته‌ها و واکنش‌هایشان است که باعث می‌شود فرد مقابل از آنها برنجد یا آنها را عمیق‌تر از گذشته دوست بدارد. خرافات در تمام سرزمین‌ها و کشورها وجود داشته و دارد و اما ما نباید زیر بار پذیرش حرف‌های بی‌منطق برویم. جدایی آور بودن عطر به عنوان هدیه هیچ منشأ علمی ندارد. پس با خیال راحت برای هرکسی که دوست دارید از این کادوی جذاب تهیه کنید و نگران جدایی هم نباشید.

چرا افراد به همدیگر عطر هدیه می دهند

واقعیت این است که عطر یکی از بهترین هدیه‌هایی است که می‌توانید به دیگران بدهید. یک بطری پر از عطر گیاهان و گل‌های خوشبو یا مشک‌های معطر و ارزشمند بسیار رویایی و جذاب است. با پیشکش‌کردن بهترین بوها به کسی که دوست دارید، هم او را خوشحال می‌کنید و هم هربار که پافی از آن را اسپری می‌کند به یاد شما می‌افتد. یعنی با خرید عطر می‌توانید در لحظه‌های مختلف دوستان و عزیزانتان جاودانه شوید. ساختن خاطرات رنگارنگ با عطری که شما خریده‌اید هم حضورتان در لحظه‌های آنها را همیشگی می‌کند. چه چیزی از این بهتر؟

آیا عطر هدیه خوبی است؟

خرید عطری خوشبو و مناسب برای دیگری نشان می‌دهد که برایش ارزش زیادی قائل هستید. چرا؟ چون زمان زیادی را صرف پیداکردن عطری کرده‌اید که به‌نظرتان خوشبو و مناسب است. فرایند خرید عطر ساده و سریع پیش نمی‌رود. برای اینکه به موردی مطلوب برسید، باید دست‌کم چند عطر مختلف را بو کنید و با مقایسه و فکرکردن درباره سلیقه و نیازهای فرد مقابل به نتیجه‌گیری برسید. از سوی دیگر، پیشکش‌کردن یک شیشه بوی خوش به دیگران بسیار رویایی و زیبا است. چه چیزی از این زیباتر؟ پس اگر به فکر تهیه‌کردن عطر برای محبوبتان هستید در خرید عطر شک نکنید. فقط سعی‌تان را به‌کار بگیرید که بویی متناسب با سلیقه‌اش تهیه کنید.

انتخاب عطر مناسب برای هدیه چگونه است؟

برای خرید عطر مناسب باید به سلیقه فرد موردنظرتان دقت کنید. اگر دقیقا نمی‌دانید که چه بو و رایحه‌ای می‌پسندد، کارتان کمی سخت می‌شود اما ترفندهایی برای جبران این موضوع هم وجود دارد. ببینید که فرد موردنظرتان چه سلیقه‌ای در انتخاب لباس دارد، چه ویژگی‌های شخصیتی در او وجود دارد و با مرور رفتارها و انتخاب‌هایش سعی کنید که دیدی کلی درباره او به‌دست بیاورید. برای مثال، افرادی که پرشور و ماجراجو هستند در بیشتر مواقع از عطرهای گرم و تند خوش‌شان می‌آید. افرادی که اهل گل‌وگیاه هستند هم از عطرهایی با رایحه‌های طبیعی لذت می‌برند. برای مثال، عطرهایی با نت‌های بوی پرتقال و سایر مرکبات می‌تواند آرامش‌بخش و دوست‌داشتنی باشد. یادتان باشد که بعضی‌ها به برخی بوها و مواد حساسیت دارند. اگر از حساسیت‌های فرد مقابلتان باخبر هستید، در انتخاب عطر برای او دقت به‌خرج بدهید. برای مثال، بعضی از افراد پوست حساسی دارند و برای همین بهتر است که عطرهایی با درصد الکل کمتر برایشان انتخاب کنید.

عطر در زمان لوئی چهاردهم؛ خوشبوترین پادشاه تمام دوران‌ها
خواندن مطلب
عطر جدایی می‌آورد؟

عطر هدیه چه رایحه ای باید داشته باشد؟

هرکس سلیقه‌ای مخصوص به خود دارد. یکی از راه‌هایی که شما را در خرید عطر مناسب برای هدیه‌دادن به دیگری به موفقیت می‌رساند، چیست؟ این است که ببینید در گذشته از چه عطرهایی استفاده کرده است. با الهام‌گرفتن از رایحه‌های مطلوب او در گذشته دست به انتخاب عطر مناسب برایش بزنید. یادتان باشد که بی‌گدار به آب نزنید و اگر مطمئن نیستید که عطر منتخبتان مطلوب واقع خواهد شد، بطری بزرگی از عطری در حجمی بالا تهیه نکنید. یکی از نکاتی که باید در نظر بگیرید هم خرید و انتخاب از میان گزینه‌های معروف است. با شناخت نام‌ها و برندهای سرشناس می‌توانید از میان آنها دست به انتخاب بزنید. برندهای معروف امتحانشان را پس داده‌اند و طرفداران زیادی دارند. انتخاب از میان چنین گزینه‌هایی با ریسک کمتری مواجه است.

مزایای عطر به عنوان هدیه چیست؟

اگر عطر بخرید و طرف مقابل از آن خوشش بیاید، خیلی چیزها را به او اثبات می‌کنید. چه چیزهایی؟ برای مثال، مشخص می‌شود که سلیقه‌اش را به‌خوبی می‌شناسید و به او توجه زیادی دارید. کشف بوی خوش موردعلاقه فردی دیگر نتیجه نهایت شناختی است که از او دارید. در ضمن، خرید عطر ثابت می‌کند که خوشحالی دیگری برایتان مهم است و حاضر هستید که برایش وقت و زمان صرف کنید. با اینکه هزاران مدل عطر وجود دارد اما انتخاب از میان گزینه‌های مختلف برای شخصی خاص نشان می‌دهد که هدیه‌ای کاملا شخصی‌سازی‌شده برای او خریداری کرده‌اید. حتی اگر عطری که می‌خرید، محبوب فرد واقع نشود هم نشان می‌دهد که برای او ارزش زیادی قائل بوده‌اید و سعی داشته‌اید که با بررسی شخصیتش و کشف ویژگی‌هایش دست به انتخابی مناسب بزنید.

معرفی مشهورترین عطرسازهای دنیا
خواندن مطلب

خرید عطر دغدغه‌تان برای انتخاب کادویی مناسب را هم کم می‌کند. کمتر کسی است یا شاید بهتر بگوییم، کسی نیست که از عطر و ادکلن خوشش نیاید. بنابراین، اگر شک دارید که باید چه هدیه‌ای بخرید، عطر گزینه‌ای ساده برای انتخاب است. هرچند که فرایند انتخاب مناسب‌ترین رایحه ساده نیست اما خود عطر می‌تواند کادویی مناسب برای تقدیم‌کردن به دیگران باشد.

عطرها و رایحه‌ها یادآور خاطرات هستند

بوها اثرگذاری عجیبی روی روانمان دارند. شاید شما هم با استشمام بویی خاص به‌طور ناگهانی به خاطره‌ای از سال‌های دور پرتاب می‌شوید. این‌طور نیست؟ دقت کرده‌اید که بوها در مغزمان ثبت می‌شوند و حس‌کردن دوباره‌شان می‌تواند یادآور بسیاری از خاطرات بد و خوب باشند؟ حال فرض کنید که برای کسی که دوستش دارید، عطری خوشایند بخرید و با ساختن خاطره‌ای خوش برای او، بوی مذکور را در ذهنش با یاد خودتان جاودانه کنید. چنین چیزی بسیار ارزشمند است. به خرافات دقت نکنید و بدانید که عطر از بهترین و شیک‌ترین هدایایی است که می‌توانید به دوستان و عزیزانتان پیشکش کنید.

عطر و جدایی

در آخر

خرید عطر یکی از بهترین فکرهایی است که می‌توانید برای انتخاب هدیه داشته باشید. هیچ‌وقت به خرافات اعتنا نکنید و بدانید که بسیاری از تفکرات پوچی که جوامع را به بی‌راهه‌ها برده‌اند از همین پذیرش خرافات‌های در ظاهر بی‌خطر نشأت گرفته‌اند. هرچیزی را که شنیدید، فکر کنید و با استدلال و دلیل آن را بپذیرید یا رد کنید. پیشکش‌کردن عطر به کسانی که دوست دارید به‌مثابه تقدیم‌کردن عصاره گل‌های خوشبو، گیاهان دلنشین و مشک‌های ارزشمند به آنها است. چنین چیزی کجا می‌تواند باعث جدایی و کدورت شود. با خیال راحت عطر بخرید و باکتان هم نباشد. قبول؟

حیات پرفیوم اووقات شادی را برایتان آرزومند است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا