عطر و ادکلن

آیا می توانید عطر را روی کت چرمی اسپری کنید؟

چرم، خود به تنهایی گران است و همراه با هزینه طراحی و دوخت، گران‌تر هم می‌شود. پس طبیعی است که حواسمان باشد که کوچکترین صدمه‌ای نبیند. عطر زدن روی کت چرمی مسئله‌ای است که همیشه ما را نگران خواهد کرد. برای دانستن جزئیات نحوه عملکرد چرم با عطر، خواندن را تا انتها ادامه دهید.

اسپری کردن روی ژاکت چرمی هرگز ایده خوبی نیست. عطرها یا اسپری های بدن، الکل و سایر مواد شیمیایی که  در آنها وجود دارد برای کاپشن چرمی شما مضر است. تغییر رنگ، محو شدن، ضعیف شدن مواد و انتشار نت های کج از عوارضی هستند که در اثر اسپری کردن عطر روی کت های چرمی ایجاد می شود. الکل با رنگ چرم واکنش نشان می دهد و رنگ آن را تغییر می دهد و اگر کاپشن شما از چرم صیقلی تشکیل شده باشد، محو می شود. مواد خورنده موجود در عطر باعث ضعیف شدن مواد چرمی می شود و در نتیجه پوست کنده می شود. و چون چرم گرما را جذب می کند، توازن میان نت های عطر از بین می‌رود. نت های بالایی و میانی کنار هم قرار می گیرند و خیلی سریع تبخیر می شوند. از سوی دیگر، نت های پایه برای همیشه در کت چرم باقی می مانند.

چگونه بوی عطر را از چرم بیرون بیاوریم؟

اگر به اشتباه قبلاً عطر را روی کالای چرمی خود اسپری کرده‌اید و اکنون می خواهید بوی آن را از بین ببرید، نگران نباشید، راه هایی وجود دارد که عطر زدن روی کت چرمی را خنثی می‌کند.

  • نور خورشید: گرمای خورشید یکی از موثرترین راه‌ها برای از بین بردن بوی عطر چرم به طور طبیعی است. اگر اجناس چرمی خود را به مدت 2 تا 3 روز در فضای باز قرار دهید تا هوای تازه نفس بکشد، نتیجه شگفت انگیزی خواهید داشت.
  • سرکه سفید: محلول رقیق سرکه را با قرار دادن 50 درصد سرکه و 50 درصد آب در ظرفی درست کنید. محلول را روی سطح چرم پخش کنید و سپس سطح را با یک پارچه جاذب خشک کنید. اگر بو خیلی قوی بود، محلول را بیش از 5 تا 10 دقیقه روی چرم نگه دارید تا خیس نشود و کپک نزند.
  • جوش شیرین: جوش شیرین برای از بین بردن هر نوع بویی عالی است. در مورد عطر نیز همینطور است. جوش شیرین را روی کالای چرمی خود بریزید و آن را در یک کیسه زیپ دار قرار دهید و روی آن را ببندید. آن را یک شب یا به مدت 24 ساعت داخل کیسه نگه دارید. تمام جوش شیرین را با مسواک زدن آرام روی اقلام پاک کنید تا بوی تازه ای از چرم به دست آورید.
جدیدترین و بهترین عطرهای اماراتی را بشناسید
خواندن مطلب
عطر زدن روی کت چرمی

روزنامه یا کاغذ بسته بندی: روزنامه و کاغذ بسته بندی برای جذب هر بو عالی هستند. بنابراین، اجناس چرمی خود را با چند روزنامه بپیچید و در یک بسته قرار دهید. این کار بوی عطر را از بین می‌برد و چرم را نرم می‌کند.

پاک کننده چرم: اگر از استفاده هر نوع ازین راهکار‌های خانگی می‌ترسید که شاید وضعیت بدتر شود، می توانید یک پاک کننده چرم بخرید. پاک کننده های چرم توسط متخصصان ساخته می‌شوند، بنابراین مطمئناً ایمن تر هستند زیرا سطح pH مناسبی برای درمان بوی عطر دارند.

عطر زدن روی کت چرمی؛ چه عطرهایی با چرم هماهنگ می شوند؟

جدا از تمام ضررهایی که عطر زدن روی کت چرمی دارد، از این مسئله که یک عطر مناسب در کنار تیپ چرمی، می‌تواند ما را خاص‌تر کند هم نمی‌شود گذشت. پس این مهم است که بدانید در هنگام استفاده از چرم به سراغ کدام عطر بروید. اینها برخی از عطرهایی هستند که به خوبی با چرم ست می شوند.

  • Etat Libre d’Orange Tom of Finland : این یک عطر عالی برای پوشیدن با کت چرم در پاییز و زمستان است. در هر مرحله نت چرمی را دریافت خواهید کرد. اما در آخر چرم با وانیل و دانه تونکا شیرین می شود. لمس قلبم را با احساسی پودری به دست می آورد.
  • Canali Men: یک عطری با طراوت و مرکباتی همراه با تارت سیب و آناناس تند و شیرین. یاس در اینجا با گرمای مشک پودری گل‌های پرتقال که توسط بنفشه‌های شیرین خنک متعادل می‌شود، تصفیه شده و غبارآلود می‌شود. از تعریف کردن دست برنمی‌دارید.
  • Ermenegildo Zegna Z Zegna: یک عطر تند و چوبی تازه چیزی است که برای خلاصه کردن ظاهر چرمی خود به آن نیاز دارید. و این دقیقاً همان چیزی است که به شما ارائه می دهد. ترکیب مرکبات، فلفل و چوب، اعتماد به نفس لازم را به شما می دهد.
  • Dior Fahrenheit Absolute: می توانید در عمق این عطر غرق شوید. این عطر بسیار تیره، گرم و دودی است که می توان آن را در زمستان استفاده کرد. این حس بسیار مرموز و شدید است. بخور و بنفشه نت‌های غالب با رایحه عود هستند.
  • Dior Les Creations de Monsieur Dior Diorling: از جنبه زنانه شما آن را کنید و بلافاصله متوجه می‌شوید که یک زن درجه یک آن را می پوشد. این عطر شیرین، دودی، تازه و تند است.
  • Paco Rabanne 1 Million: این عطر بسیار محبوب است زیرا بسیار جذاب است. آن را با یک گریپ فروت، دارچین، ادویه جات و ترشی جات باز می‌کند. گل خامه ای که روی پایه ای از چرم و کهربا قرار گرفته است.
10 عطر محبوب دهه 80 میلادی؛ عطرهای دهه 80
خواندن مطلب
رایحه چرمی

 آیا می توانید فبرز را روی چرم اسپری کنید؟

شما نمی توانید از فبرز روی چرم استفاده کنید. این بدترین چیز برای استفاده روی چرم نیست، اما همچنان باید سعی کنید از استفاده از آن روی کت، شلوار، کیف یا کاناپه چرمی خودداری کنید. از آنجایی که حاوی الکل نیز می باشد، به کیفیت محصول چرمی آسیب می‌رساند. و از همه مهمتر تولید کننده فبرز اکیداً توصیه می کند که از اسپری آن روی چرم استفاده نکنید.

Febreze برای از بین بردن بوی بد مواد استفاده می شود. و در کار خود بسیار خوب است. اما روی هر سطحی نمی توان آن را پاشید و چرم یکی از آنهاست. این قدرت را دارد که بوی کالای چرمی شما را از بین ببرد، اما محصول شما را نیز آسیب می‌زند. Febreze  دارای عطری است که باعث تغییر رنگ چرم می شود. همچنین می تواند احساس چسبندگی به سطح چرم بدهد که می تواند رضایت بخش نباشد.

آیا عطر چرم را لکه دار می کند؟

با عطر زدن روی کت چرمی لکه‌هایی بر روی این پارچه با ارزش باقی میماند. اکثر عطرها بر پایه الکل و دارای روغن هستند. و این روغن در صورت پاشیدن مستقیم روی چرم می تواند اثر دائمی روی چرم داشته باشد.

حتی اگر عطر شفاف باشد، می تواند لکه خود را باقی بگذارد. به همین دلیل است که همیشه پیشنهاد می شود قبل از پوشیدن لباس چرمی خود از عطر استفاده کنید. با این حال، راهی برای پاک کردن لکه عطر از روی کالای چرمی وجود دارد.

همه چیز راجع به عطر زدن به مو
خواندن مطلب
عطر زدن روی کت چرمی

این مراحل را دنبال کنید تا یک کالای چرمی ضد زنگ تهیه کنید

  • صابون مایع را در یک سطل آب بچرخانید تا کف کند.
  • با یک اسفنج، فقط کف آن را بردارید و صابون در عطر ریخته شده را روی چرم ورز دهید. به آرامی محل را بشویید.
  • با استفاده از دستمال کاغذی، ناحیه آسیب دیده را پاک کنید.
  • برای جذب روغن های عطر، آرد ذرت را روی محل لکه بپاشید. اجازه دهید آرد ذرت چند ساعت روی چرم بماند و در صورت لزوم دوباره استفاده کنید.
  • با استفاده از یک اسفنج مرطوب، آرد ذرت را پاک کرده و با استفاده از حوله کاغذی، آن ناحیه را خشک کنید.
  • برای بازگرداندن درخشش، چرم را با صابون زین یا لوسیون حالت دهنده صاف کنید.

نتیجه گیری

برای ماندگاری طولانی کت چرمی خود، از قرار گرفتن مستقیم عطر در آن اجتناب کنید. اسپری کردن عطر نه تنها کیفیت چرم را کاهش می دهد، بلکه به عطر اجازه نمی دهد نت های خود را مطابق با آن ارائه دهد. عطر زدن روی کت چرمی در برخی موارد باعث می‌شود تا رایحه عطرتان تغییر کند بهتر است برای اینکه همچین اتفاقی رخ ندهد عطر با رایحه چرمی را برای این مدل لباس و استایل استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا