عطر و ادکلن

10 عطر محبوب دهه 80 میلادی؛ عطرهای دهه 80

یکی از درخشان‌ترین دوران دنیای مد، دهه 80 میلادی بود. دورانی که خانم‌های شیک، مردان جذاب، موسیقی فاخر و سرگرمی، دنیای دوست‌داشتنی را درست کرده‌ بودند. اما عطرها همیشه بخش بزرگی از این سرخوشی بودند. رایحه‌های دهه 80 فوق‌العاده بودند و جذابیت هر فرد را افزایش می‌دادند.

خط بوهای طولانی، مدت زمان ماندگاری بالا و نت‌های قوی که هر کسی را جذب می‌کردند. دوست دارید با عطرهای دهه 80 بیشتر آشنا شوید؟ پس با حیات پرفیوم همراه باشید.

دهه 80 میلادی را دوره طلایی عطرهای مردانه می‌دانند. هنوز هم عطرهایی که در آن دوران تولید می‌شدند، محبوب هستند. عطری که با استایل‌های مردانه شیک، رایحه‌ای جذاب ایجاد می‌کردند.

Obsession از کالوین کلاین

عطرهای دهه 80 بیشتر بر پایه ادویه‌جات بودند. در آن سال‌ها کسانی که دوست داشتند جسور و جشاع بنظر برسند، از عطر Obsession برند کالوین کلاین استفاده می‌کردند. عطری که در هرجا استفاده کنید، حسابی درمیان جمع می‌درخشید.

عطر مردانه آبسشن دارای رایحه‌ای شرقی است که ترکیبی از نت‌های ادویه‌ای گرم، دارچین، بالزامیک، آروماتیک و چوب است. نت ابتدایی آن با دارچین، گریپ‌فروت، لیموترش، ماندارین، گشنیز، ترنج و لاوندر شروع می‌شود.

نت میانی هم ترکیبی از نعنا هندی، وانیل، چوب صندل سفید، خس خس و مشک است. در نت‌های پایانی هم می‌توان بوی یاس، صمغ گیاهی، سالویا، کاج، جوز، توت، اقاقیه و میخک را حس کرد.

معرفی عطر بازیگران ایرانی
خواندن مطلب

COCO از شنل

عطر COCO از برند شنل جزو آن دسته از عطرهایی است که قرار نیست هیچوقت از مد بیافتد. یک عطر با نت‌های گرم و تند که مدت‌ها بوی خوش آن در محیط باقی خواهد ماند. این عطر چهار فصل است و بوی شیرین آن ماندگاری بالایی دارد.

نت‌های اولیه با مرکبات شروع می‌شود. نت‌های میانی گل‌های یاس، رز و یالانگ یالانگ است و نت‌های پایانی هم نعنا هندی، وانیل، مشک و اپوپوناکس است.

عطرهای دهه 80

POISON از دیور

هیچوقت به این فکر کرده‌اید که عطرها هم برای خودشان شخصیت دارند؟ عطرها هم مثل ما درونگرا یا برونگرا هستند. خب عطر POISON از برند محبوب و معروف دیور یک عطر کاملا برونگرا و دوست‌داشتنی است.

بوی خوب آن اوایل دهه 80 بسیار محبوب بود. این عطر نت‌های مجلل، فریبنده و شیرینی دارد و رایحه‌های آلو، توت‌های وحشی، عسل با عنبر و مشک اغوا کننده ترکیب می‌شوند.

Giorgio از جورجیا بورلی هیلز

شب‌های بلند و گرم تابستان جان می‌دهد برای استفاده از عطرهایی که دارای بوی گل هستند. عطر جورجیو با رایحه باشکوه گل و عطر گل، جزو محبوب‌ترین عطرهای دهه 80 به خصوص برای تابستان‌ها بوده است.

هنوز هم مردم دوست دارند در بوی خوشایند و گرم این عطر غرق شوند و در فصل تابستان حسابی خوش عطر باشند. نت‌های ابتدایی آن با میوه‌های هلو، زردآلو و بوی‌ شیرین و شاداب شروع می‌شود و با بوی گل‌های مریم، یاس و گاردنیا تمام می‌شود.

پالوما پیکاسو

به جرات می‌توان گفت عطر پالوما پیکاسو، یکی از جذاب‌ترین عطرهایی است که در دهه 80 از آن استفاده می‌کردند و هنوز هم بسیار محبوب است.

عطری که با بوی مطبوع گل‌های بهاری شروع می‌شود و نت‌های خاکی، مشک، خزه، بلوط و چوب صندل هم نت‌های پایانی آن هستند. اگر دنبال یک عطر هستید که به شما جسارت و شادابی ببخشد، عطر پالوما پیکاسو بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

معرفی عطر کازاموراتی زرجوف لاتوسکا
خواندن مطلب

Polo از رالف لورن

کمپانی رالف لورن در سال 1978 عطری را به نام پولو معرفی کرد که در دهه 80 سر از قفسه تمام فروشگاه‌های عطرفروشی درآورد. این عطر به سرعت معروف شده و به سلاح مخفی آقایانی تبدیل شد که می‌خواستند نگاه زنان خوش‌پوش را به خود جذب کنند.

این عطر در دهه 80 به نمادی از نهایت مردانگی تبدیل شد. مردان تاکسیدو پوش کاریزماتیکی که در مهمانی‌ها آن را استفاده می‌کردند. این عطر دارای نت‌های نعنا هندی، چرم، تنباکو، آویشن، خزه، بلوط و تیور است و باخود حس طراوت و شادابی همراه می‌آورد.

Cool Water Man از دیویدوف

هیچ‌عطری اندازه عطر کول واتر نمی‌تواند خلق و خوی شما را بهتر کند و حس و حال خوبی به‌ شما ببخشد. این عطر خنک با رایحه‌ای قوی و با نت‌های آب دریا، نعنا و گشنیز شروع می‌شود و بهترین انتخاب برای روزهای گرم و استفاده در سواحل است. نت‌های اغواگرانه آن با عطر مشک تمام می‌شود و گرمای مطبوعی را ایجاد می‌کند.

این عطر ساخته شده تا مطمئن شود تمام روز این شما هستید که می‌درخشید و خنکای وجود شما کل محیط اطرافتان را پر می‌کند.

Homme از ژوپ

ژوپ همیشه برند محبوبی بوده است. همیشه! اما یکی از سکوهای پرتابش به دنیای عطرهای گران قیمت دنیا، عطر Homme بود. عطری که به نت‌های بالا و جسورانه‌اش معروف است. یک ادکلن سراسر مردانه، قدرتمند و سرشار از حس شوخ‌طبعی مودبانه.

نت‌های اولیه آن بیشتر ترکیبی از عسل را دارند و نت‌های انتهایی‌اش هم با تنباکو و دانه تونکا تمام می‌شود. این عطر کاملا انرژی‌زا است و صبح‌هایتان سرشار از انرژی و ظهرهایتان خنک خواهد بود.

معرفی بهترین عطرهای گوچی گیلتی برای زنان
خواندن مطلب

L’Homme از ورساچه

همه عطرهای دهه 80 قرار نیست حواس همه را پرت کند و شما را به مرکز توجه بقیه تبدیل کند. برخی از عطرها مانند L’Homme از ورساچه یک پیچیدگی و مرموزی خاص را برایتان به ارمغان می‌آورد.

نت‌های بالا با مرکبات شروع می‌شوند و کم کم جای خود را به یاس، کهربا، خزه و بلوط می‌دهند. نت‌های عمیق و مردانه‌ای که به شما حالتی کاریزما و مردانه می‌بخشد. این عطر مردانه و قوی نشاط و حس خوش زندگی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

Eternity for Men از کالوین کلاین

عطری خنک، مطبوع و با طراوت که گیاهان سبز تازه، مریم گلی و چوب صندل چاشنی آن است. این عطر کاملا مردانه به شما اعتماد به نفس بی‌نظیری می‌بخشد. این عطر برای دهه‌های دیگر هم احساس خوبی القا کرده و هنوز هم در لیست بهترین عطرهایی است که مردان خوش‌پوش از آن استفاده می‌کنند.

نتیجه گیری

شاید عطرها جزو چیزهایی هستند که هیچوقت از مد نمی‌افتدند. برندهایی که در این مطلب معرفی کردیم، انگار عطرهایی برای تمام دوران تولید کرده‌اند. عطرهای زنانه و مردانه‌ای که بخشی از استایل شخصی و حتی امضای شخصیتی ما هستند. در این مطلب 10 مورد از محبو‌ب‌ترین عطرهایی را معرفی کردیم که زمانی در دهه 80 میلادی مردم از آن‌ها استفاده می‌کردند و حالا دوباره به بخشی از ترند استفاده روزانه تبدیل شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا