عطر و ادکلن

تستر عطر چیست؟ چه تفاوتی با ادکلن اصلی دارد؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که تفاوت عطرهای مارک اصلی و تستر آن‌ها چیست؟ از آنجایی که موضوع بسیار گسترده است، تصمیم گرفتیم بدون نیاز به جستجوی اطلاعات از چندین منبع مختلف، به طور دقیق و مشخص به این سؤال یک بار برای همیشه پاسخ دهیم.

بسیاری از خریداران عطر از ادکلن‌های اصلی لذت می‌برند و ترجیح می‌دهند آن‌ها را بخرند؛ زیرا معتقدند که رایحه بادوام‌تری دارند. دیگران ناراضی هستند و عقیده دارند تستر اورجینال عطر بهتر است. اما حقیقت چیست؟ این که تسترها بهتر هستند یا عطرهای اصلی موضوعی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

تستر اورجینال عطر چیست؟

تستر اورجینال عطر چیست؟

تستر عطر در واقع همان ادکلن‌ اصلی است که بیرون از کارتن و بدون برچسب یا سلفون به مشتری عرضه می‌شود. تسترها اغلب به مقدار زیاد و حجم کم تولید می‌شوند. رایج‌ترین بسته بندی 100 میلی لیتری است اما در بطری‌های 50، 75، 90، 125 یا مقدارهای دیگر نیز یافت می‌شوند. هدف از تولید این نوع محصولات نشان دادن و ارائه ادکلن قبل از خرید، در عطرفروشی‌های معروف و مراکز خرید بزرگ است.

تستر عطر معمولا به فروش نمی‌رسد و تنها به عنوان یک کالای تبلیغاتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد. هر تستر حاوی 100٪ مایع عطر اصلی است که از نظر ترکیب با عطر بسته بندی اورجینال یکسان است. شیشه تسترها معمولا دارای برچسبی با همین نام است تا به مشتری کمک کند آنچه برای فروش است و آنچه به منظور تست ساخته شده را از هم تشخیص دهد.

تفاوت تستر اورجینال عطر و ادکلن اصلی

تنها تفاوتی که می‌توان بین عطرهای اورجینال و اصلی و تسترهای آنان یافت این است که ادکلن‌های اصلی گران‌تر هستند و با بسته بندی شیک‌تر و کامل‌تری عرضه می‌شوند. درحالی که تسترها یا بدون جعبه یا با بسته بندی خیلی ساده عرضه می‌شوند. همچنین ارزان‌تر و مقرون به صرفه هستند. مردمی که نمی‌توانند ادکلن اصلی با قیمت گزاف را بخرند می‌توانند از تسترها استفاده کنند. تسترها دارای یادداشت کاملی هستند که در آن محصول را به طور کامل توضیح خواهد داد.

گاهی اوقات، تسترها به دلیل این که به کشورهای دیگری علاوه بر انگلیس و فرانسه توزیع می‌شوند، دارای یادداشت‌هایی هستند که به زبان‌های زنده دنیا نیز ترجمه شده است تا تمام مردم بتوانند با این برند آشنا شوند. این درحالی است که ادکلن اصلی تنها با زبان انگلیسی یا زبان کشور سازنده توزیع می‌شود.

خط بوی عطر چیست؟
خواندن مطلب
منظور از تست اورجینال چیست؟

یک تصور غلط و همچنین رایج راجع به تسترها وجود دارد و آن هم این است که تسترها عطر رقیق شده یا نمونه بی کیفیت ادکلن اصلی هستند. در واقع عطر داخل بطری‌های تستر از همان کیفیت مواد تشکیل دهنده ادکلن اصلی است. دلیلی که مشتری‌ها همچین تصوری دارند این است که بعد از گذشت مدت زمان مشخصی رایحه عطر تغییر می‌کند. این به دلیل ورود هوا به درون شیشه ادکلن پس از هر اسپری است که موجب تغییر ناچیز بوی عطر خواهد شد.

دلایل دیگری که ممکن است یک تستر بوی متفاوتی با ادکلن اصلی داشته باشد عبارتند از؛

  •  تغییر فرمول اصلی عطر؛ وقتی تسترها مدت زیادی قبلا از ارائه عطر اصلی توزیع شوند، ممکن است به دلیل تغییر فرمول ادکلن اصلی، نمونه اصل با تست تفاوت‌هایی داشته باشد.
  • وقتی نمونه تستر عطر را در شرایط بدی نگهداری کنید، به عنوان مثال زیر نور خورشید یا در جای گرم، ممکن است رایحه تستر با ادکلن اصلی متفاوت شود. بهترین راه برای حفظ عطرهایتان این است که آنها را در محیطی خنک و بدون رطوبت نگه دارید. همانطور که پیش‌تر گفتیم بطری‌های تستر عطر دارای کیفیت بالایی نیستند و نمی‌توانند به خوبی از محتویات محافظت کنند.
  • تسترها ممکن است بر روی کاغذ نیز عرضه شوند. هنگامی که ادکلن اصلی را روی پوست خود امتحان می‌کنید ممکن است با رایحه عطر روی کاغذ متفاوت باشد.
  • شرایط آب و هوایی هم ممکن است بر روی رایحه‌ای که به مشام شما می‌رسد تاثیرگذار باشد و این نکته شاید کمی عجیب به نظر برسد.

تفاوت تستر اورجینال عطر و سیمپلر چیست؟

قبل از این که به تفاوت این دو بپردازیم بهتر است توضیحی راجع به سیمپلر بدهیم. سیمپلر درواقع همان  ویال‌های کوچک مارک مینیاتوری پر شده از مایع عطر عطر مارک مربوطه هستند. این‌ها نمونه‌های تبلیغاتی هستند که به صورت رایگان توزیع یا برای آزمایش عطر استفاده می‌شوند. به طور معمول، نمونه‌های کوچک حاوی حدود 1.2 میلی‌لیتر مایع عطر، بر خلاف تسترها، معمولاً در یک ویال بزرگ مشابه خود عطر هستند. سیمپلر به هیچ وجه به جز تبلیغات فروخته و استفاده نمی‌شوند.

در حالی که تسترها همانطور که گفتیم علاوه بر ماهیت تبلیغاتی که دارند می‌توانند به عنوان یک محصول هم فروخته شوند و برای قشر کم درآمدی که توانایی پرداخت هزینه هنگفت را ندارند گزینه بسیار مناسبی هستند.

معرفی 7 عطر برای مناطق گرمسیری
خواندن مطلب

ماندگاری تستر اورجینال در مقایسه با ادکلن اصلی

ممکن است این سوال ذهنتان را درگیر کرده باشد که تستر همان ماندگاری و کیفیت ادکلن اصلی را دارد یا خیر؟ ماندگاری عطرها و تسترها یکسان است اما به شدت به نحوه نگهداری آن بستگی دارد. اگر یک عطر و تستر اورجینال را بیش از یک ماه بدون درپوش در کیف خود بگذارید، تفاوت ماندگاری هر دو را احساس خواهید کرد.

این به این دلیل است که وقتی عطر به خوبی نگه داری نمی‌شود، تغییر ماهیت پیدا کرده و بنابراین رایحه آن شدت خود را از دست می‌دهد. با این حال، هر دو نوع محصول عطر در یک مکان با فرمول عطر یکسان عطرسازان، حتی ممکن است در ویال‌های یکسان تولید شوند. تفاوت آن‌ها در این است که عطر در بسته تبلیغاتی رسمی موجود است و تستر بدون آن توزیع می‌شود.

مزایا و معایب تستر اورجینال عطر

قیمت تسترها نسبتا ارزان‌تر از یک عطر معمولی است که به شما امکان می‌دهد تا حد قابل توجهی در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. در نهایت، چیزی که در داخل بطری است که بیشترین اهمیت را دارد و مهم نیست بسته بندی آن به چه صورت باشد.

خرید تستر بهترین گزینه برای بردن عطر جدید اصلی مورد علاقه شما به هر جایی است. به دلیل سایز کوچک‌تر می‌توانید آن را در کیف یا کوله پشتی خود حمل کنید. تنها عیب آن این است که نمی‌توانید برای مدت طولانی از رایحه آن لذت ببرید، زیرا تسترها از بطری‌های معمولی عطر کوچکتر هستند و ممکن است زودتر تمام شوند.

عیب دیگر آن می‌تواند مخالفت بسیاری از بازارها با توزیع چنین عطرهایی باشد. برخی از فروشگاه‌ها فروش چنین عطرهایی را سودآور نمی‌دانند. از این رو، آن را به مشتریان عرضه نمی‌کنند. علاوه بر این، بعضی از شرکت‌های عطرسازی نمونه تست نمی‌سازند. بنابراین، شما قادر نیستید همیشه و هر جا به تستر عطر مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید.

متاسفانه برخی از سودجویان نمونه فیک این عطرها را ساخته و به جای نمونه اصلی به بازار عرضه می‌کنند. به دلیل نداشتن بسته بندی اورجینال ممکن است تشخیص نمونه اصل و فیک غیر ممکن باشد. پس خیلی راحت می‌توانید نمونه فیک را با قیمت اصل خریداری کنید.

راه تشخیص اصل یا فیک بودن تستر عطر

همانطور که گفتیم نمونه فیک یک تستر عطر در بازار به وفور پیدا می‌شود. به همین دلیل، در ادامه نکات بسیار مفیدی برای تشخیص نمونه اصل و فیک یک تستر عطر را به شما می‌آموزیم:

چگونه عطر بلک اوپیوم تقلبی را تشخیص دهیم؟
خواندن مطلب

شیشه عطر

اگر تستر اورجینال عطر را از فروشگاه اصلی عطر نمی‌خرید، همیشه عکس‌های که از تستر در فروشگاه اینترنتی رسمی و عکسی را که قصد خرید آن را دارید مقایسه کنید. کلاهبرداران سعی می‌کنند شیشه عطر را درست مانند نمونه اصلی نشان دهند، اما همیشه یک اشتباه در کار آن‌ها وجود دارد. پس با مقایسه شیشه عطر اصلی و نمونه‌ای که می‌خواهید بخرید می‌توانید این اشتباه را پیدا کنید.

رایحه

آنچه بیش از همه مهم است خود رایحه است. اجازه دهید عطر چند ساعت روی پوست شما بماند و ببینید جه اتفاقی می‌افتد. آیا رایحه تندتر از اصل است؟ ملایم‌تر است؟ به همان اندازه دوام دارد؟ معمولا تسترهای تقلبی نت‌های ابتدایی را درست مانند نمونه اصلی می‌سازند، اما در نت‌های میانی و پایانی دچار مشکل می‌شوند. پس از این که عطر چند دقیقه روی پوست شما باقی ماند؛ متوجه خواهید شد که آیا این عطر همان چیزی است که می‌خواهید یا خیر.

تست کردن بارکد

تست کردن بارکد خود تستر عطر می‌تواند شما را از اصل یا فیک بودن آن باخبر سازد. همچنین اگر آنلاین خرید می‌کنید، می‌توانید با مراجعه به سایت‌های مربوطه از مشروعیت سایت فروشنده اطلاعات کسب کنید. توصیه ما این است که قبل از خرید حتما از معتبر بودن فروشگاه یا سایت مطمئن شوید. همچنین سعی کنید قبل از خرید درباره عطری مورد نظر خود به خوبی تحقیق کنید.

تستر اورجینال چیست؟

کلام آخر

تستر اورجینال عطر یک گزینه عالی و مقرون به صرفه برای تمامی اقشار جامعه است و تنها تفاوتی که می‌توانند با نمونه اصلی داشته باشند این است که در یک جعبه مقوایی یا پلاستیک حباب‌دار بسته بندی شده است تا یک جعبه زیبا و حتی ممکن است با یا بدون درپوش نیز ارسال شود.

با تمام توضیحاتی که درباره تسترها دادیم، می‌توانید تصمیم بگیرید که آن‌ها را خریداری کنید یا نه. البته در آخر خرید یک شیشه تستر به سلیقه شما و همچنین شخصی که می‌خواهید برایش خرید کنید بستگی دارد. زیرا بسیاری از مردم دوست دارند یک هدیه اورجینال و اصل با بسته بندی شیک و زیبا تهیه کنند تا نمونه تستر آن را!

مجموعه حیات پرفیوم به شما این امکان را می‌دهد که با خیال راحت عطر و ادکلن اورجینال مورد علاقه خود را با بهترین قیمت و با دارا بودن لیبل اصالت کالا تهیه و خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا