عطر و ادکلن

معرفی 7 عطر برای مناطق گرمسیری

در هوای گرم گاهی ممکن است که بعضی از عطرها تندتر به نظر برسند و بعضی دیگر سریع بوی خود را از دست بدهند. عطر هم مانند لباس می‌تواند مناسب آب و هوای مشخصی باشد، برای مثال در هوا و مناطق گرمسیری لباس خنک می‌پوشیم و در هوا و مناطق سردسیری لباس گرم می‌پوشیم. در این مطلب می‌خواهیم به سراغ مناطق گرم و جنوبی رفته و با ذکر نکات عطر برای مناطق گرمسیری آشنا بشویم.

مناطق جنوبی

عطر کرید اونتوس مردانه از عطرهایی برای مناطق گرمسیری ­­­­(CREED Aventus)

عطر کرید اونتوس (CREED AVENTUS) در مراسم دویست و پنجاه سالگی تاسیس برند کریید، در سال 2010 رونمایی شد. کلمه‌ اونتوس (AVENTUS) یک کلمه باستانی به معنی “موفقیت”  است. این عطر در زمان کمی بعد از رونمایی تبدیل به محبوب‌ترین عطر این برند شد.

کرید یک برند لوکس و خانوادگی بوده که مدیریت آن نسل به نسل منتقل شده است. این برند در سال 1760 تاسیس شده و در حال حاضر توسط پدر الیور کرید (OLIVER CREED) و پسر اروین کرید (ERVIN CREED)  اداره می‌شود که از نسل ششم این خاندان هستند و مدل اونتوس هم از ساخته‌های این پدر و پسر است. این برند بالغ بر 250 سال است که به بیش از 10 خاندان سلطنتی و مردم ثروتمند دنیا عطرو ادکلن فروخته است.

رایحه این عطر شیرین و خنک است و اگر بخواهیم به صورت مرحله‌ای بو را برایتان توصیف کنیم در ابتدا با رایحه مرکباتی همچون لیمو، پرتقال و نارنگی مواجه می‌شوید. در مرحله بعد بوی ادویه‌های تندی مانند زنجبیل و فلفل حس می‌شود و در انتها روایحی از گیاهان نعناع و چوب صندل به مشام می‌رسد.

creed aventus_کریید اونتوس

ترکیب این روایح با یکدیگر بوی خنک و تند مدیترانه را برایمان به ارمغان می‌آورد که باعث می‌شود این ادکلن جذاب جزو عطرهایی برای مناطق گرمسیری و بهترین عطرهای مردانه قرار گیرد. حال تصور کنید در خیابان‌های زیبای شهر آبادان که یکی از شهرهای جنوبی کشورمان است در حال قدم زدن باشیم و با بوی خنک و فوق‌العاده اونتوس هیچ گرمایی احساس نکنیم که این حس فوق‌العاده‌ای را برای ما به ارمغان می‌آورد.

عطر لالیک لامور (Lalique L`amour)

لالیک (LALIQUE) یکی از معروفترین برندهای تولید شیشه و کریستال است. سال‌ها پیش شاهزاده ژاپنی به نام آساکا یاسوهیکو (ASAKA YASUHIKO) به رنه لالیک (RENE LALIQUE) صاحب برند لالیک سفارش داد تا چهار درب شیشه‌ای بزرگ را برای کاخ خود بسازد که سال‌های بعد این کاخ به موزه هنر متروپولتین توکیو (METROPOLTAN TOKYO) تبدیل شد.

ناتالی لورسون (NATHALIE LORSON) با الهام از این موضوع عطر لالیک لامور را ساخت. او یکی از بزرگترین عطارهای دنیا است که با معروف‌ترین برندها در سطح جهان همکاری داشته و حدود 104 عطر از بهترین عطرهای دنیا را ساخته است. خوب است بدانید برند لالیک در سال 2013 از این عطر رونمایی کرده است.

بهترین عطرهای مردانه Loewe
خواندن مطلب
لالیک لامور_lalique lamour

هدف اصلی این عطر نشان‌دهنده عشقی بوده که RENE LALIQUE به زنان و گل‌های زینتی نشان داده است. در رابطه با رایحه این عطر می‌توان در مرحله اول به مرکباتی چون ترنج و بهار‌نارنج، در مرحله دوم گل‌های مریم، یاس و گاردینای یاسمن و در مرحله نهایی هم به چوب صندل سفید، مشک و سدر اشاره کرد.

این عطر برگرفته از فرهنگ ژاپن بوده و رایحه خنک، شیرین و کمی ترش آن مناسب خانم‌هایی در رده سنی 30 تا 40 سال است. حال تصور کنید در نخلستان‌های یکی از شهرهای جنوبی کشورمان مانند بوشهر با بوی بی‌نظیر لالیک امور قدم می‌زنیم.

بولگاری آکوا دیوینا (BULGARI Aqva divina)

آکوا‌ دیویا (AQVA DIVIA) از سری عطرهای آکوا (AQVA) برند ایتالیایی بولگاری (BVLGARI) است که اولین محصول آکوتیک برای بانوان است و قبل از این، همه‌ی ادکلن‌های این برند مخصوص آقایان بوده است.

عطار این عطر آقای آلبرتو موریلاس (ALBERTO MORILLAS) که با الهام گرفتن از نقاشی معروف هنرمند بزرگ ساندرو بوتچلی (SANDROBOTICELLI) به نام تولد سیاره ناهید یا همان ونوس (VENUS) است. آقای موریلاس با درهم آمیختن رایحه‌های شور و ادویه‌ای به ساخت این عطر پرداخته و از نمک دریایی به عنوان اصلی‌ترین عنصر تشکیل دهنده این عطر استفاده کرده است.

BVLGARI در رونمایی از این عطر با استقبال فراوانی از طرفدارانشان مواجه شدند. ترکیب کریستال‌های نمک با گل مگنولیا تداعی‌گر دریای شور میدیترانه‌ای است.

bulgari aqua_بولگاری آکوا

در مورد رایحه، بوی شوری را تجربه خواهید کرد و در عین شوری در پس زمینه رایحه شیرینی است که باز هم حس دریا را القا می‌کند. در نت اولیه بوی نارنج، نمک، زنجبیل و در مرحله دوم بوی گل ماگنولیا و میوه به و درانتها بوی چوب خیس، عنبر و موم عسل است که احساس می‌شود. به همین دلیل زمانی که در کنار ساحل خلیج فارس بر روی شن‌های داغ جزیره هرمز در سکوت دراز کشیده‌اید و تنها صدای امواج به گوشتان می‌رسد، در حالی که نور آفتاب به بدنتان می‌تابد بوی آکوا دیوینا بولگاری روزتان را کامل می‌کند.

جورجیو آرمانی آکوا پرفومو( AQUA DI GIO GIORGIO ARMANI)

برند جورجیو آرمانی (GIORGIO ARMANI) عطری با نام آکوا‌‌دی‌جیو (AQUA DI GIO) در سال 1996 به بازار ارائه کرد و با استقبال زیادی رو به رو شد. او در سال 2015 نسخه جدیدی از آن را با نام آکوا‌ دی‌ جیو‌ پرومو (AQUA DI GIO PROMO) با حضور جیسون مورگان (JASON MORGAN)  بازیگر، به‌عنوان چهره تبلیغاتی این ادکلن به دنیا معرفی کرد.

آرمانی آکوا جیو_armani aqua gio

عطار عطر آکوا‌‌دی‌ جیو (AQUA DI GIO) هم آلبرتو موریلاس (ALERTO MORILLAS) ایتالیایی است که با الهام گرفتن از برخورد موج‌ها به صخره‌ها این ادکلن جذاب را ساخته است. به همین دلیل بویی از دریا را تداعی می‌کند. رایحه‌ای ظریف با‌ روحی عمیق، عطری تلخ  و مردانه را تشکیل داده است. نت‌های بویایی این عطر در مرحله اول ترشی ترنج با تازگی آب دریا را القا می‌کند.

 عطر با بوی پرتقال
خواندن مطلب

در نت‌های میانی روایح گل‌های مریم‌ گلی، شمعدانی و رزماری به مشام می‌رسد و در مرحله نهایی یک ترکیب گرم و دودی مانند دلنشین به همراه خنکی نعناع‌ هندی که حال و هوای بهاری دارد. به همین علت این عطر پیشنهاد مجموعه حیات پرفیوم به شما برای یک سفر بی‌نظیر به جزیره زیبای هنگام است.

دیور هوم کلن؛ بهترین عطر برای مناطق گرمسیری (DIOR HOMME COLOGNE)

برخلاف اکثر عطرهای دیور (DIOR) که طبع گرم دارند کلن دیور هوم (DIOR HOMME) از طبعی خنک برخوردار بوده و در سال 2013 رونمایی شده است. عطار این ادکلن معروف فرانسوا دماشی (FRANCOIS DEMACHY) است که می‌توان او را امپراطور عطرهای برند دیور دانست، زیرا تحول عظیمی در بخش عطر و ادکلن این برند ایجاد کرده است.

او در گرس (GRASSE) یکی از شهرهای کشور فرانسه (FRANCE) بزرگ‌ شده که به‌ عنوان پایتخت عطرسازی جهان شناخته‌ شده و همین امر تاثیر زیادی در کار دماشی داشته است. رایحه این عطر برای مناطق گرمسیری تلخ و خنک است و حس خوب تازه بودن را القا می‌کند. با استشمام این عطر خنک در مرحله اول بوی نارنج که یک حس شادی‌آور و مثبت را منتقل می‌کند حس می‌شود. در نت‌های میانی بوی شیرین ناشی از شکوفه گریپ‌فروت به مشام رسیده و در انتها بوی بی‌نظیر مشک احساس می‌شود.

dior homme_دیور هوم

عطر DIOR HOMME COLOGNE برای مناطق گرمسیری هم از آن دسته رایحه‌هایی است که باعث بالارفتن اعتماد بنفس می‌شود. مدل تبلیغاتی این عطر جوود لائو (JUDE LAW)  یکی از بازیگران معروف هالیوودی بوده است. حال تصور کنید که این عطر خنک مخصوص مناطق گرمسیری را در یکی دیگر از شهرهای جنوبی زیبای ایران مانند بوشهر استفاده کرده‌اید و در حال نوشیدن یک اسموتی خنک در کافه هستید.

عطر ادکلن بلو شنل (BLUE CHANEL)

برند شنل (CHANEL) در سال 2010 از عطر بلو شانل (BLUE CHANEL) رونمایی کرد و در تمام این سال‌ها به شدت بر خاص بودن این مدل تاکید داشته است. البته ناگفته نماند که ماندگاری بالا و رد بوی آن مهر‌تاییدی بر این حرف است و واقعا آن را از دیگر عطرها متمایز می‌کند. در‌نتیجه اگر می‌خواهید بعد از گذر از مکانی همچنان حضورتان احساس شود بلو شنل یک گزینه عالی است.

بلو شنل_blue chanell

این مدل به آزاد بودن آقایان و قانونمند نبودنشان اشاره می‌کند و به طرز عجیبی مردها را جذاب و دل‌فریب نشان می‌دهد و به گفته خیلی‌ها انتخاب مردانی مستقل است که آینده را خودشان رقم می‌زنند. با این‌که BLUE CHANEL عطری خنک بوده و مناسب استفاده در مناطق و فوصول گرم است اما طرفداران بلو شانل با توجه به سلیقه شخصیشان از این ادکلن جذاب در تمام فصول استفاده می‌کنند. این عطر در میان تمامی آقایان محبوبیت فراوانی دارد، محدودیت سنی ندارد و حتی بین نوجوانان نیز بسیار پرطرفدار است.

هنگام استشمام رایحه خنک و تلخ بلو شنل در نت‌های ابتدایی جوزهندی، خنکی نعناع و ترشی گریپ فروت به مشام می‌رسد. در مرحله بعد گل یاسمن، سدر و تندی زنجبیل و در روایح انتهایی چوب صندل و کندر هندی احساس می‌شود‌. با عطر بلو شانل هرجایی از این کره خاکی که باشید به خصوص شهرهای جنوبی ایران برایتان بهترین مکان می‌شود.  

انتخاب عطر با توجه به سن
خواندن مطلب

کازاموراتی لاتوسکا (CASAMORATI LA TOSCA)

عطر کازاموراتی لاتوسکا از سری عطرهای برند زرجوف (XERJOFF) است که عطار سرشناس کریس موریس (CHRIS MAURICE) از نمایش موزیکال یکی از برجسته ترین آثار جاکومو پوچینی (GIACOMO PUCCINI) آهنگساز معروف ایتالیایی که در سال 1900 ساخته شده، الهام گرفته است.

casamorati lotus_کازاموراتی لوتوس

این عطر برای مناطق گرمسیری بیشتر به جهت گرامی‌داشت خانم‌های عاشق‌پیشه و احساسی طراحی شده است. با استشمام CASAMORATI LA TOSCA فضای کلاسیک صحنه تاتر و اپرا تداعی می‌شود. در رابطه با رایحه این عطر ابتدا ترشی بوی لیمو ترش و شیرینی نارنگی که حس پرانرژی بودن را القا می‌کند احساس می‌شود. سپس مشک و وانیل که بوی شیرینی دارد و در نت‌های انتهایی بوی ادویه‌ای به مشام می‌رسد.

عطر پارفومز د مارلی گرینلی (PARFUMS DE MARLY GREENLEY)

عطر گرینلی (GREENLEY) از برند مارلی (MARLY) در سال 2020 به بازارعطر و ادکلن جهان معرفی شد. این ادکلن مناسب خانم‌ها و آقایان بوده و الهام گرفته از طبیعت و تداعی‌کننده فضای سبز است. greenley حس تازگی را القا می‌کند، همچنین استفاده از آن مناسب روزمره هم بوده زیرا بوی پرانرژی که می‌دهد حس استرس را کم می‌کند.

مارلی گرین لی_marley green ley

هنگام استشمام عطر PARFUMS DE MARLY GREENLEY ابتدا بوی ترنج و سیب به مشام می‌رسد و بعد سدر، برگ درخت نارنج، گل بنفشه و در انتها بوی مشک، خزه درخت بلوط و عنبر آن را تکمیل می‌کند و به همین علت این عطر برای مناطق گرمسیری مناسب است. اگر بخواهیم این عطر را برایتان به تصویر بکشیم، می‌توان گفت به نظر می‌رسد که در یک قایق نشسته‌اید و بر روی رود زیبای جنگل حرا رویایی واقع در جزیره قشم در حال حرکت هستید و بوی گرین مارلی این لحظه رویایی را تکمیل می‌کند.

نتیجه‌گیری

در مجموع اکثر برندهای مطرح جهان در فصل گرما رایحه ملایم و پرفروش از محصولاتشان را به بازار ارائه می‌دهند. البته بعضی افراد هنوز هم از عطرهای سنگین و تند به خاطر پوشانندگی بالا استفاده می‌کنند، علل خصوص افرادی که در مناطق جنوبی زندگی کرده‌اند که این یک امر شخصی است. جدا از این هوای گرم هم می‌تواند عملکرد عطر روی پوست شما را تغییر دهد.

امیدوارم که با این مطلب توانسته باشیم کمکی به انتخاب عطر برای مناطق گرمسیری شما کرده باشیم. استفاده از عطر مناسب در روزهای گرم سال تحمل این هوا را برای شما بسیار راحت‌تر کرده و حس خوشایندی القا می‌کند.

بهترین رایحه برای آب و هوای گرم چیست؟

استفاده از عطرهایی با روایح خنک انتخاب بسیار مناسبی برای روزهای گرم سال هستند زیرا این عطر و ادکلن‌ها کمک می‌کنند تا تحمل هوای گرم راحت‌تر شود.

چرا در آب و هوای گرم پخش بوی عطر شدیدتر می‌شود؟

در آب و هوای گرم و مناطق گرمسیری مولکول‌های عطر حرکت سریع‌تری به خود می‌گیرند و به همین دلیل در تابستان و روزهای گرم سال پخش بوی عطرها بیشتر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا