عطر و ادکلن

نحوه تشخیص عطر کوکو مادمازل شنل اصل از تقلبی

عطر کوکومادمازل از شرکت شنل، یکی از محبوب‌ترین عطرهای تاریخ است. این عطر در سال 2001 معرفی شد و از آن زمان تا به حال جایگاهش را به عنوان یکی از پرفروش‌ترین عطرها را حفظ کرده است. آیا شما هم به این عطر علاقه دارید، ولی قیمت آن برایتان سنگین است؟ در این موارد شما در اینترنت جستجو می‌کنید و عطر مورد نظر را با قیمت کمتر پیدا می‌کنید. ولی می‌خواهید بدانید که آیا این عطر واقعاً همان عطریست که دنبالش بودید؟ نگران نباشید، حیات پرفیوم سعی دارد شما را در این مورد راهنمایی کند تا توانایی تشخیص عطر کوکو مادمازل شنل اصل از تقلبی را پیدا کرده و به راحتی آن را خریداری کنید.

جالب است بدانید تشخیص کوکو مادمازل اصلی از تقلبی، حتی برای با تجربه‌ترین خریداران هم کار چالش برانگیزی است. در این مقاله راجع به تفاوت‌های بین نسخه‌های اصلی و تقلبی عطر کوکو مادمازل صحبت می‌کنیم. تفاوت‌ها بر اساس جزئیاتی همچون بسته‌بندی، شیشه و درب عطرهای اصلی و تقلبی بررسی می‌شوند. همچنین نحوه‌ی بررسی صحت “شماره سریال” عطر را به شما آموزش می‌دهیم.

تفاوت در بسته بندی کوکو مادمازل اصلی و تقلبی

برای افرادی که چشمان تیزی ندارند، تشخیص تفاوت بین نسخه اصلی و تقلبی عطر بسیار دشوار است. اما اگر بدانید که باید به چه جزئیاتی توجه کنید، آنگاه هر شخصی می‌تواند تفاوت‌ها را شناسایی کند. توجه به بسته بندی این عطر بهترین روش تشخیص تفاوت‌های این عطر است.

با کمی دقت به جعبه کوکو مادمازل، متوجه حضور یک رنگ طلایی ملایم می‌شویم. این یعنی کیفیت چاپ روی جعبه در حد پایینی قرار دارد. همچنین اگر بیشتر دقت کنید، متوجه تفاوت در “فونت” اطلاعات چاپ شده روی دو جعبه می‌شویم. در عطر تقلبی از فونت بزرگتر، برجسته و تیره‌تر استفاده شده است. علاوه بر این حاشیه‌های طلایی کاملاً درخشنده و بی‌ کیفیت به نظر می‌رسند. اما جعبه‌ی عطر اصلی کاملاً غیر براق و مرتب و منظم است.

عطر کوکو مادمازل اصل

کیفیت چاپ پشت جعبه عطرهای اصلی و تقلبی

کیفیت نامطلوب چاپ پشت جعبه و بسته بندی عطر تقلبی نشان می‌دهد که این عطر اصل نیست. فهرست مواد تشکیل دهنده در نسخه اصلی با فونت دقیق و منظم و بدون خطای املایی چاپ شده‌اند. البته وقتی این اطلاعات را به تنهایی مرور می‌کنید، شانس کمی برای تشخیص این جزئیات خواهید داشت.

معرفی 40 عطر زنانه با ماندگاری بالا
خواندن مطلب

اما اطلاعات پشت جعبه عطر تقلبی دارای خطاهای املایی واضحی هستند و خطوط به هیچ عنوان منظم نیستند. در برخی موارد فهرست مواد تشکیل دهنده کاملاً فرق می‌کنند. علاوه بر این، رنگ و فونت اطلاعات چاپ شده در پشت جعبه هم متفاوت هستند.

این تفاوت‌ها به شدت ناچیز بوده و تشخیصشان در نگاه اول دشوار است. این در حالیست که شماره سریالی روی جعبه عطر اصلی درج شده است که جعبه عطر تقلبی آن را ندارد. با مشاهده این تصاویر در کنار یکدیگر متوجه تفاوت در فونت‌ها می‌شوید. همچنین در جعبه عطر تقلبی، نقطه‌هایی که اطلاعات مختلف را از یکدیگر تفکیک می‌کند مشاهده نمی‌شوند.

عطر زنانه کوکو مادمازل

بسته بندی در قسمت‌های بالایی و پایینی

کیفیت بسته بندی عطر تقلبی در قسمت‌های بالایی و پایینی، نامطلوب و ضعیف‌تر از عطر اصلی است. اگر به نشانه‌های موجود بی‌توجه نباشید، می‌توانید به وضوح آن‌ها را تشخیص دهید. علاوه بر این، شماره سریال و کد مکانی روی جعبه عطر تقلبی درجه نشده‌اند. همچنین حاشیه‌های طلایی نامنظمی را در اطراف جعبه عطر تقلبی مشاهده می‌کنید.

شما می‌توانید برای تشخیص عطر کوکو مادمازل شنل اصل از تقلبی و بررسی صحت اطلاعات شماره سریال، از سایت checkfresh یا سایر وبسایت های مشابه استفاده کنید. با وارد کردن شماره سریال در سایت، اطلاعات سال تولید به شما نشان داده می‌شوند.

طلق بخش بالایی کوکو مادمازل تقلبی دارای یک لایه طلایی بی کیفیت است که انعکاس نور بسیار شدیدی دارد. علاوه بر این، علیرغم اینکه لوگوی شنل روی جعبه چاپ شده، اما مثل لوگوی شنل روی جعبه عطر اصلی حکاکی نشده است.

همچنین هنگامی که جعبه را از بالا باز می‌کنید، قرینه‌ی لوگوی شنل در سمت دیگر جعبه‌ی عطر اصلی دیده می‌شود. با توجه به شرایط نوری، تشخیص این موضوع در تصویر سمت چپ دشوار است، اما وقتی به تصویر سمت راست دقیق‌تر نگاه کنید متوجه این نکته خواهید شد.

تشخیص عطر اصل از تقلبی کوکو مادمازل

شیشه‌ کوکومادمازل اصلی و تقلبی

اگر از مشتریان محصولات شنل هستید، قطعاً می‌توانید تفاوت در کیفیت شیشه عطرهای اصلی و تقلبی را تشخیص دهید. قسمت پایین شیشه عطر اصلی حالت منحنی شکل دارد، اما پایین شیشه عطر تقلبی صاف است. علاوه بر این، شیشه‌ی عطر تقلبی ضخیم‌تر است. یک دلیل احتمالی این موضوع، تلاش متقلبان برای کاهش میزان عطر عرضه شده است.

شیشه عطر اصلی از جنس بسیار مرغوبی ساخته شده و برچسبی با رنگ مات طلایی و سفید روی آن چسبانده شده است. همچنین فونت نوشته‌ها سیاه، اما غیر برجسته است. علاوه بر این، هر شیشه دارای شماره سریالیست که در پشت شیشه، در مرکز ناحیه پایینی حک شده است.

سمپل عطر چیست؟
خواندن مطلب
coco chanel

کیفیت برچسب روی شیشه عطر اصلی و تقلبی

مورد دیگری که به تشخیص عطر کوکو مادمازل شنل اصل از تقلبی کمک می‌کند کیفیت برچسب روی شیشه است. عطر تقلبی دارای برچسب طلایی و سفید براق و بی کیفیتی است که اگر خیلی سطحی به آن نگاه کنید شبیه برچسب عطر اصلی به نظر می‌رسد. اما حروف به کار رفته روی برچسب کمی نامنظم هستند و دقت نوشتاری در آن حدی که از یک شرکت بزرگ تولید عطر انتظار می‌رود نیست. در پایین شیشه اصلی علامتی حک شده است، اما عطر تقلبی فقط یک برچسب بی کیفیت دارد.

ضخامت و صیقلی بودن لبه‌های شیشه

اگر دقیق‌تر به شیشه‌ها نگاه کنید متوجه می‌شوید که عطر تقلبی دارای لبه‌های ضخیم‌تر و غیر صیقلی است. در نتیجه ظرفیت ذخیره عطر داخل شیشه کاهش می‌یابد. ممکن است طراحی شیشه عطرهای تقلبی کاملاً مشابه به نظر برسد، اما شیشه این عطرها غیرشفاف و بی کیفیت هستند. اکثر شیشه‌های عطرهای تقلبی فاقد شماره سریال هستند.

این احتمال وجود دارد که فروشنده‌ی محصولات تقلبی، به صورت غیرقانونی به شیشه‌های عطرهای اصلی مصرف شده دسترسی داشته باشد. شما می‌توانید با توجه به بسته بندی، متوجه تقلبی بودن محصول شوید. علاوه بر این، شیشه عطر کوکومادمازل ادو پرفیوم تقلبی دارای لبه‌های غیرصیقلی و چاپ برچسبی است. این در حالیست که لبه‌ها و کیفیت چاپ شیشه‌ی کوکو مادمازل اصلی در بهترین حالت ممکن قرار دارند.

علاوه بر این، متن روی شیشه حکاکی شده است و بر خلاف عطر تقلبی محو نمی‌شود. همچنین تفاوت در ضخامت شیشه در قسمت پایینی مشخص است و بر همین اساس متوجه می‌شویم که حجم عطر موجود در شیشه‌های اصلی و تقلبی یکسان نیست. حجم عطر در شیشه اصلی دقیق‌تر است.

عطر زنانه کوکو شنل

شماره سریال منحصر به فرد

شماره سریال درج شده روی شیشه و جعبه عطر اصلی یکی هستند. مهم‌ترین تفاوت این است که پشت شیشه عطر تقلبی، هیچ شماره سریالی مشاهده نمی‌شود. به خاطر داشته باشید که شماره سریال یکسان عطر اصلی هم روی جعبه و هم بر روی شیشه درجه شده است. اگر اینگونه نیست از خرید عطر خودداری کنید.

شاید برایتان سؤال باشد که چرا فروشنده عطر تقلبی، شماره سریال یکسانی را روی جعبه و شیشه درج نمی‌کند؟ یا چرا شماره سریالی درج نشده است؟ پاسخ ساده است. فرایند تولید در شرکت اصلی یکپارچه و خودکار است، اما بسته‌بندی و شیشه عطر تقلبی به صورت جداگانه تهیه می‌شوند و در انبارهای محلی در کنار هم قرار می‌گیرند. حتی گاهی اوقات شیشه‌های عطرهای مصرف شده بازیابی شده و با عطرهای تقلبی و ارزان‌تر مجدداً پُر می‌شوند.

اهمیت نت مشک در عطرسازی
خواندن مطلب

تفاوت در درب عطر

درب عطر تقلبی از مواد بی کیفیت‌تری ساخته شده و در مقایسه با درب عطر اصلی غیرشفاف‌تر است و رنگ ناخوشایندی دارد. روبان طلایی و لوگوی اصلی هم مثل بسته‌بندی تقلبی، براق هستند. علاوه بر این، لوگوی عطر تقلبی کاملاً در وسط درب قرار ندارد.

تشخیص عطر اصل کوکو مادمازل

شاید برای برخی افراد تشخیص این تفاوت‌‌های جزئی قابل تشخیص و رویت نباشد. بی‌کیفیت بودن برش گوشه‌های درپوش و دایره‌ی داخلی به آسانی در تشخیص عطر کوکو مادمازل شنل اصل از تقلبی کمک کننده هستند. علاوه بر این، سیستم اسپری عطر اصلی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. در مجموع متعلقات شیشه تقلبی کیفیت و ماندگاری پایینی دارند.

تفاوت‌ها در اسپری

بی کیفیت بودن اسپری عطر تقلبی کاملاً مشخص است. برای بررسی اسپری عطرها باید به دو نکته توجه کنیم: 1- رنگ، 2- سطح مقطع.

اصولاً لوله‌ی متصل به اسپری در عطر تقلبی بزرگتر است. اگر عطر اصلی را در اختیار نداشته باشید، تشخیص این نکته دشوار خواهد بود.

در برخی از عطرهای تقلبی، سر اسپری سیاه بوده، اما سر اسپری عطر اصلی سفید و شفاف است. حتی ممکن است سر اسپری سفید بوده، اما در مقایسه با عطر اصلی کدر و غیرشفاف باشد.  سر اسپری تقلبی بزرگتر است و به شکل ناهماهنگی روی شیشه قرار می‌گیرد. نکته‌ی تعجب برانگیز این است که حجم عطر اسپری شده از محصول اصلی، دو برابر عطر تقلبی است.

عطر کوکو شنل اصل

قیمت عطر کوکو مادمازل اصل

اکنون به یک تفاوت کلیدی در تشخیص عطر کوکو مادمازل شنل اصل از تقلبی اشاره می‌کنیم. قیمت کوکو مادمازل اصلی بالا بوده و این در حالیست که عطر تقلبی با قیمتی بسیار پایین قابل تهیه است. بنابراین اگر شخصی به شما عطر اصلی در قیمت پایین یا تخفیف خورده را پیشنهاد داد، از خرید آن عطر صرف نظر کنید.

نتیجه گیری

هنگامی که در فکر خرید عطرهای لوکسی همچون کوکو مادمازل هستید، باید از تفاوت‌های بین  اصلی و تقلبی آن باشید. عطرهای اصلی و تقلبی از لحاظ بسته بندی، شیشه، شماره سریال و درب عطر با هم فرق دارند. شما عزیزان می‌توانید این عطر را در کیفیت اصلی با قیمت مناسب از حیات پرفیوم خریداری کنید و از رایحه آن لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا