عطر و ادکلن

سمپل عطر چیست؟

همانطور که می‌دانید استفاده از عطر مزایای زیادی دارد، از جمله: افزایش سلامت انسان، تقویت حافظه، بهبود روحیه و افزایش اعتماد به نفس و جذاب‌تر دیده‌شدن . . .  با توجه به این مزیت‌ها می‌توان گفت عطر و ادکلن باعث می‌شوند شخصیت اجتماعی بهتری داشته باشید و افراد بخواهند به شما نزدیک‌تر شوند.

اما چطور باید عطر مناسب با سلیقه خود را انتخاب و خریداری کنید؟ اینجا است که به اهمیت سمپل عطر پی می‌برید. در ادامه این مقاله شما را با مفهوم « سمپل عطر یعنی چه »، کاربرد و خرید آن آشنا و چند نمونه از بهترین برندهای عرضه‌کننده سمپل عطر را به شما معرفی می‌کنیم.

سمپل عطر چه مفهومی دارد؟

ارائه سمپل عطر روشی است که بسیاری از کمپانی‌های عطرسازی سرتاسر دنیا در پیش گرفتند تا به شما کمک کنند تا عطر دلخواهتان را با اطمینان و بدون تردید انتخاب و خریداری کنید. به این صورت که آنها در کنار بطری‌های سی تا صد میلی‌لیتری از عطرهای خود، یک نمونه‌ای از همان عطر اصلی را در شیشه سمپل عطر ( جعبه سمپل عطر ) یک تا سه میلی‌لیتری عرضه می‌کنند تا شما بعد از دو تا سه بار استفاده از آن بتوانید برای خریدن آن تصمیم بگیرید. این روش کمک می‌کند تا از صرف هزینه‌های زیاد برای خرید اینترنتی عطر که ممکن است رایحه آن را دوست نداشته باشید جلوگیری شود.

آیا تمام شرکتها سمپل عطر عرضه می‌کنند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر. برخی از شرکتهای عطرسازی تمایلی به این کار ندارند، اما بسیاری از برندهای معروف تولید‌کننده عطر و ادکلن در دنیا مانند آمواج، ورساچه، بولگاری،‌ جیونچی، شنل، آزارو، فراری، جیورجیو آرمانی و. . .  در کنار بطری اصلی عطر خود سمپل عطر هم عرضه می‌کنند تا به مشتریا نخود در انتخاب عطر مناسب کمک کنند. البته خرید باید از فروشگاه‌های معتبر انجام شود تا تا دقیقا سمپل همان عطر اورجینال به شما ارائه شود.

آیا تمام شرکتها سمپل عطر عرضه می‌کنند؟

معروف‌ترین نمونه‌های سمپل عطر

در این قسمت چند مورد از بهترین و معروف‌ترین سمپل عطرها را به همراه توضیحاتی در مورد هر یک به شما معرفی می‌کنیم.

تاپ نوت عطر چیست؟
خواندن مطلب

سمپل عطر نارسیس رودریگز پودری

این عطر اصالت آمریکایی دارد و از سال 2016 عرضه آن آغاز شد. طبع آن معتدل و در گروه بویایی چوبی، گل‌فام و مشک‌اندود قرار دارد. پخش و ماندگاری این عطر بالا بوده و برای خانمهای میانسال و شیک‌پوش گزینه خوبی است. این عطر در شروع رایحه رز، شکوفه پرتقال و یاس دارد، در ادامه به رایحه مشک می‌رسد و پایان آن هم ترکیبی از رایحه سدر، خس‌خس، دانه تونکا و نعناع است.

سمپل عطر آمواج اپیک وومن

این عطر دارای رایحه تند گل بوده و طبع گرمی دارد. رایحه آن با گل خرزهره، دارچین و زیره شروع می‌شود، به رایحه رز، شمعدانی، یاس و چای می‌رسد و در پایان رایحه آن ترکیبی از ریشه زنبق، وانیل، صندل سفید، گایاک، کهربا، نعناع هندی، عود، مشک، صمغ کندر و رایحه دودی است.

سمپل الیه ساب گرل آف نو شاین

اصالت این عطر لبنانی است و طبع آن معتدل و در گروه بویایی شرقی و گل‌فام قرار می‌گیرد. این عطر برای روزهای سرد سال و فضای آزاد مناسب است. رایحه آن با ترکیبی از رایحه میوه‌هایی مثل پرتقال، گلابی و آناناس و همچنین پسته شروع می‌شود، در ادامه به ترکیبی از رایحه شکوفه پرتقال، گل یلانگ، بادام و یاس می‌رسد و پایان آن ترکیبی از رایحه زنبق،‌ وانیل و نعناع است.

سمپل عطر گرلن سانتال رویال

این عطر دارای رایحه شیرین است و برای فصول پاییز و زمستان مناسب است. این عطر برای آقایان خوش‌سلیقه بهترین انتخاب است. شروع رایحه آن با بهارنارنج و یاس است. سپس به ترکیبی از رایحه رز، دارچین و هلو می‌رسد و در پایان ترکیبی از رایحه چوب صندل سفید، چرم، عود، کهربا و مشک دارد.

سمپل سوسپیرو پرفیومز اربا پیورا

این عطر با اصالت ایتالیایی رایحه شرقی زیادی در خود دارد و برای روزهای بهاری و پاییزی مناسب است. رایحه آن ترکیبی از رایحه مرکبات، میوه‌ها، وانیل، مشک و کهربا است و هم برای خانم ها و هم آقایان خوش سلیقه انتخاب خوبی است.

سمپل جووی پاریس پرایوت لیبل

این عطر اصالت فرانسوی دارد و از سال 2011 عرضه آن آغاز شد. طبع آن گرم، شرقی و چوبی است و در گروه برند جووی پاریس فرانسه قرار می گیرد. این عطر برای افراد مناسب و حضور در مهمانی‌های خاص و کاملا رسمی بهترین انتخاب است. رایحه آن ترکیبی از پاپیروس، خس‌خس، چوب صندل سفید، نعناع، چرم و لابدانیوم است.

سمپل عطر بولگاری اومنیا کورال

این عطر دارای رایحه شیرین و طبع گرم است. شروع آن با ترکیبی از رایحه ترنج و توت‌فرنگی وحشی است. در میانه به ترکیبی از رایحه انار، نیلوفر آبی و گل بامیه می‌رسد و در پایان هم رایحه سدر و مشک را دارد.

سمپل جیورجیو آرمانی کد پروفومو

این عطر با طبع گرم، شرقی و ادویه‌ای خود انتخاب خوبی برای روزهای سرد و بارانی آقایان شیک‌پوش است. رایحه آن ترکیبی از رایحه هل، ‌سیب، ‌پرتقال، لاوندر، جوز هندی، شکوفه پرتقال، دانه تونکا، چرم و کهربا می‌باشد.

رایحه سرو در عطرسازی چیست؟
خواندن مطلب

سمپل عطر ورساچه اروس پور فم

این عطر دارای رایحه شیرین و خنک است. بهترین انتخاب برای فصول گرم است. شروع آن با رایحه انار، نارنج و لیمو است. در ادامه به رایحه گل صدتومانی، یاسمین و شکوفه لیمو می‌رسد. در پایان هم رایحه چوب صندل و مشک دارد.

سمپل پارفومز د مارلی کالان

این عطر هم با طبع شرقی، یونی و ادویه‌ای خود هم برای آقایان و هم خانمها مناسب است و اولین بار در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد. رایحه آن با ترکیبی از رایحه ادویه‌ها، فلفل و پرتقال سرخ شروع می‌شود، در ادامه به ترکیبی از رایحه شکوفه پرتقال و لاوندر می‌رسد و پایان آن ترکیبی از رایحه دانه تونکا،‌ کهربا، چوب صندل سفید و خزه درخت بلوط به همراه رایحه چوبی است.

تفاوت سمپل عطر با عطر مینیاتوری

ممکن است سمپل عطر با عطر مینیاتوری یکی دانسته شود، اما باید گفت که آنها با هم متفاوت هستند. در این قسمت به چند مورد از تفاوتهای مهم و اساسی آنها اشاره می‌کنیم. سمپل عطرها یک نمونه کوچک یک تا سه میلی‌لیتری از عطر اصلی هستند، اما عطرهای مینیاتوری در شیشه‌های کوچک‌تر وارد بازار می‌شوند و قیمت سمپل عطر به خاطر حجم کمتر آن ارزان‌تر است.

تفاوت سمپل عطر با عطر مینیاتوری

این دو علاوه بر تفاوت قیمت، کاربرد متفاوتی هم دارند. عطر مینیاتوری مناسب کسانی است که می‌خواهند ادکلن اصل بخرند، پس با این روش می‌توانند بو  و ماندگاری آن را امتحان کنند.

کاربرد سمپل عطر

برای اینکه عطر دلخواه و مناسب خود را پیدا کنید حتما باید آن را روی پوست خود امتحان کنید، زیرا واکنش عطرهای مختلف با توجه به جنس، رنگ و شیمی پوست متغیر است و از آنجایی که عطرها دارای نت‌های مختلفی ( نت ابتدایی، میانی و انتهایی ) هستند و زمان می‌خواهند تا به نت پایه برسند، پس بهترین راه برای انتخاب عطر مورد نظرتان استفاده از سمپل عطر است تا با صرف هزینه پایین چند نمونه عطر را امتحان کنید.

حتی این امکان را هم به شما می‌دهد تا عطرهای مختلف را در موقعیت‌ها و فصول مختلف تست کنید. یا شاید برای اینکه ماندگاری عطر را امتحان کنید دو یا سه روز زمان بخواهید تا متوجه شوید که آیا یک عطر به خصوص در نت میانی خود همان رایحه نت ابتدایی خود را دارد یا خیر.

نحوه استفاده از سمپل عطر

سمپل‌ها معمولا به دو شکل اسپری‌دار و درب‌دار عرضه می‌شوند. سمپل‌های درب‌دار را روی نقاط نبض‌دار بماید. هنگام اسپری باید به فاصله اسپری‌کردن توجه کنید، زیرا اگر فاصله کم باشد ممکن است رایحه اصلی آن را احساس نکنید. برای اینکه با رایحه عطر مورد نظر به طور کامل آشنا شوید، بهتر است آن را در ساعات مختلف روز امتحان کنید. گاهی هم باید به عطرهای مختلف زمان بدهید تا تمام نت‌های آنها احساس شود نه فقط نت آغازین، مثل عطرهای تند زنانه که با گذشت زمان از شدت تندی آنها کم می‌شود.

انتخاب عطر با توجه به سن
خواندن مطلب

روش رقیق‌کردن سمپل عطر

گاهی لازم است عطر زنانه غلیظ را رقیق کنید تا بوی آن بهتر شود. برای این کار می‌توانید از فیکساتور عطر استفاده کنید تا مولکول‌های آن از هم باز شوند.

چه وقتی از سمپل عطر استفاده کنید؟

اگر قرار است حجم بالای عطر خریداری کنید، بهتر است قبل از خرید عطر اصلی سمپل آن را بخرید تا از انتخاب خود مطمئن شوید. یا شاید بخواهید در خرید خود صرفه‌جویی کنید یا رایحه‌های جدید و متنوع را امتحان کنید در این موارد هم سمپل عطر بهترین راه‌حل است.

مزایای استفاده از سمپل عطر

راههای مختلفی برای تست‌کردن عطر در فروشگاه‌ها وجود دارد، از جمله استفاده از کاغذ مخصوص تست (بلاتر) و استفاده از سمپل عطر. سمپل عطر اورجینال به شما این امکان را می‌دهد تا در زمانهای مختلف رایحه‌های مختلف را امتحان کنید. همچنین، با کمک سمپل عطر می‌توانید انواع عطر را بررسی کنید تا سازگاری آنها را با پوست خود امتحان کنید و تغییرات نت‌های مختلف آنها را بسنجید.

آیا تمام عطرها را باید با سمپل خریداری کرد؟

برای خریداری عطر اورجینال نیازی به perfume sample نیست. برای این منظور به صفحه مربوط به هر عطر بروید و مشخصات هر عطر مانند نت‌ها، غلظت، میزان ماندگاری، طبع و طعم آن را بررسی و عطر متناسب با سلیقه خودتان را انتخاب کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم هر آنچه لازم بود در مورد سمپل عطر بدانید در اختیارتان قرار دهیم. ابتدا تعریفی از مفهوم سمپل عطر ارائه دادیم، سپس در مورد کاربرد و مزایای آن صحبت کردیم که مهم‌ترین آنها صرفه‌جویی در هزینه شما و داشتن بهترین انتخاب ممکن بود. سپس چند مورد از معروف‌ترین سمپل عطرها را به همراه مشخصاتشان به شما معرفی کردیم. امیدواریم مفید واقع شود.

سوالات متداول

سمپل عطر چیست؟

سمپل عطر در واقع همان عطر اصلی است در شیشه‌های یک تا سه میلی‌لیتری که توسط بسیاری از کمپانی‌های تولید عطر و ادکلن در سراسر جهان عضه می‌شوند. به این صورت که شما برای داشتن بهترین انتخاب ممکن به فروشگاه ( فروشگاه سمپل عطر ) می‌روید و با خرید سمپل عطرهای مختلف میزان پخش و ماندگاری بوی انواع آنها را بررسی می‌کنید و چنانچه از رایحه سمپل عطری خوشتان نیامد دیگر نیازی نیست پول خود را برای خرید عطر اصلی ناخوشایندی هدر بدهید.

چند نمونه از جذابترین سمپل عطرهای زنانه و مردانه را معرفی کنید؟

سمپل عطر مردانه و زنانه تام فورد Oud Wood ( با رایحه شرقی در گروه عطرهای تلخ و معتدل قرار دارد)،
سمپل عطر مردانه کرید اونتوس Creed Aventus ( مخصوص آقایان شیک‌پوش )،
سمپل عطر زنانه ورساچه bright crystal  ( با رایحه گل صدتوامنی، مگنولیا و انار، مناسب برای حضور در جمع‌های رسمی)

کدام برندها به مشتریان خود سمپل عطر عرضه می‌کنند؟

بسیاری از برندهای مشهور عطر و ادکلن مانند آمواج، ورساچه، بولگاری،‌ جیونچی، شنل، آزارو، فراری، جیورجیو آرمانی و . . .

        نوشته های مشابه

        دیدگاهتان را بنویسید

        نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

        دکمه بازگشت به بالا