عطر و ادکلن

معرفی 40 عطر زنانه با ماندگاری بالا

آنچه در این مطلب می‌خوانید

یک عطر خوب با ماندگاری طولانی باید امتحاناتی را پشت سر بگذارد تا ببینید با بدن شما سازگار است یا نه؟ آیا پخش بوی خوبی دارد؟ آیا رایحه‌اش با خشک شدن تغییر خواهد کرد؟

با هر سلیقه‌ای، بهترین عطر زنانه با ماندگاری بالا همیشه عطری است که پس از رفت و آمدهای صبحگاهی نیز احساس شود. عطر معمولاً یکی از گران‌ترین محصولات زیبایی است که خریداری می‌شود، لذا با انتخاب عطری ماندگار می‌توانید مطمئن باشید که با استفاده روزانه و حداقل تمدید، حداکثر بهره را خواهید برد. چه عطری کلاسیک با رایحه رز را ترجیح دهید، چه عطری آرامش‌بخش‌تر مانند روایح وانیلی را، نت مهم‌ترین عامل تعیین کننده ماندگاری رایحه شماست.

عطر را هرمی در نظر بگیرید که از نت‌های بالایی، میانی و پایه تشکیل شده است. نت‌های بالایی نخستین تاثیر را دارند، به سرعت پخش می‌شوند و راه را برای سایر رایحه‌ها باز می‌کنند. معمولاً ماندگاری نت‌های میانی از بالایی بیشتر است. با این وجود اساس عطر را نت‌های پایه تشکیل می‌دهند. نت‌های پایه حدوداً ۳۰ دقیقه پس از ادغام شدن با نت‌های میانی به مشام می‌رسند و معمولاً ۶ ساعت ماندگاری دارند.

دلایلی غیر از ترکیبات برای ماندگاری یا ناپایداری عطرها وجود دارد. با استفاده از راهنمای تخصصی حیات پرفیوم عطر ماندگار مناسب خود را انتخاب کنید. با اینکه روایح عطر بسیار سلیقه‌ای است، اما خوشبختانه ماندگاری عطر و ادکلن‌ها معیاری جهانی بوده که می‌توانیم به وسیله آن عطر را بررسی کنیم.

برای مشخص کردن عطری که بیشترین ماندگاری را دارد، باید هر عطر را دست کم برای یک روز کامل مورد آزمایش قرار داد و بسیاری را در شرایط جوی و محیطی مختلف تست کرد. برای انتخاب عطر زنانه با ماندگاری بالا که ارزش هزینه کردن داشته باشند، علاوه بر بررسی نت‌های هرکدام، عواملی مانند قیمت، بسته‌بندی، ترکیبات و قدرت را هم باید در نظر گرفت.

۱ـ بهترین عطر خنک و ماندگار؛ ادوتویلت ایسی میاکه لو دیسی مگنولیا اینتنس

ایسی میاکه برند همیشگی عطرهای خنک و پرنشاط  بوده که از اکثر ادوتویلت‌ها ماندگارتر است. نوعی از عطر که می‌توانید برای هر مناسبتی، آزادانه استفاده کنید و برای مصرف در طول روز عالی است. این عطر با داشتن نت مرکباتی ترنج، مگنولیا و پایه چوبی ملایم، رایحه‌ای تر و تازه، خنک و گلی دارد. این عطر مثل یک شال کشمیر سبک با رنگ خنثی است که می‌توانید در هر آب و هوایی بپوشید و اثری لاکچری از خود به جا بگذارید. با وجود اینکه این برند عطرهای زیادی دارد، بهترین نکته درباره این عطر خاص دوام منحصر به فرد غلظت ادوتویلت آن است. این ویژگی باعث می‌شود که با غلظت کمتر روغن نسبت به عطر خالص و ترکیبی از نت‌هایی که به ماندگاری بالا مشهورند؛ بویی خنک و در عین حال ماندگاری روی پوست داشته باشد.

  • نت‌های آغازی: ترنج
  • نت‌های میانی: مگنولیا
  • نت‌های پایه: چوب صندل
عطر زنانه با ماندگاری بالا

۲- بهترین عطر مرکباتی و خنک ماندگار؛ ادوپرفیوم گرلن آکوآ آلگوریا فورته نرولی وتیور

گرلن عطرهای مطبوع بی‌شماری ساخته است اما این یکی از مواردی است که در دسته عطر زنانه با ماندگاری بالا قرار می‌گیرد. این عطر بویی شبیه به یک باغ مدیترانه‌ای دارد زیرا نت بالای تند و مرکباتی نرولی را به خوبی با نت میانی گرم و خوش‌طعم انجیر ترکیب کرده تا حال و هوایی مشابه قدم زدن میان باغ‌های پرشکوفه ایتالیایی ایجاد کند.

تصور نکنید که رایحه اولیه متمرکز بر مرکبات این عطر به این معنی است که دوام نخواهد داشت. این عطر پس‌رایحه شگفت‌انگیزی دارد که در طول روز به نت‌های میوه‌ای و معطر انجیر و لوبیای تونکا میل می‌کند.

علاوه بر بوی دلپسند، این عطر شیشه‌ای زیبا با طرح لانه زنبوری دارد که مطابق با اخلاقیات زیست ‌محیطی ستودنی گرلن، بطری عطر از مواد نیمه بازیافتی تهیه شده و با امکان پر شدن دوباره قابل بازیافت است.

  • نت‌های آغازی: نرولی (روغن بهار نارنج)
  • نت‌های میانی: آکورد انجیر
  • نت‌های پایه: علف خس خس، لوبیای تونکا

۳ـ بهترین عطر گلی و خنک ماندگار؛ ادوپرفیوم دیور جوی اینتنس

بهترین ویژگی این عطر این است که از تمام خانواده‌های اصلی عطرها، نت‌هایی دارد: گلی، خنک، میوه‌ای و تند. با اینکه دیور آن را به طور کل به‌عنوان عطری میوه‌ای طبقه‌بندی می‌کند، از نظر ما به دلیل دامنه عناصر تشکیل دهنده و رایحه سبک و تمیزی که بر روی پوست باقی می‌گذارد، عطری خنک است. هنگامی که جوی را امتحان کردیم، فوراً دریافتیم که رایحه‌ای تمام و کمال و مناسب افرادی که عطری سبک و در عین حال پیچیده می‌خواهند، دارد.

با توجه به بوی محسوس و ماندگار عطر باید انتظار انبوهی از تعریف و تمجید را داشته باشید .رایحه این عطر بدون اینکه آزاردهنده باشد مانند هر عطر ماندگار دیگری قدرتمند است .درحالی که نت‌های میانی و پایه گلدار رایحه اصلی را تشکیل می‌دهند، نت‌های آغازی مرکباتی از این میان عبور می‌کنند تا پایانی درخشان را رقم بزنند.

شیشه عطر از جواهرات الهام گرفته شده و با برش‌های بیشتر جلوه زیبایی در مجموعه شما خواهد داشت .با اینکه یکی از گران ‌قیمت‌ترین عطر زنانه با ماندگاری بالا است که دیده‌اید، اما بی‌شک برای عطری چهارفصل که در شب‌های سرد عملکردی به خوبی روز‌های تابستانی دارد، سرمایه‌گذاری ارزنده‌ای است.

  • نت‌های آغازی: مرکبات، نرولی
  • نت‌های میانی: گل سرخ صدپر، یاس اسپانیایی (گرندیفلوروم)
  • نت‌های پایه: وانیل، چوب صندل، پچولی (نعناع هندی)

۴ـ خاص‌ترین عطر خنک ماندگار؛ اسنتریک مولکولز مولکول 01

رایحه Molecule 01 Escentric Molecule کمی متفاوت است و روی بدن هر کس بوی مختلفی باقی می‌گذارد. عطری خاص‌پسند با مولکولی ویژه به نام ایزو E سوپر که با شیمی بدن شما واکنش می‌دهد و رایحه‌ای منحصر به فرد و ماندگار خلق می‌کند. تمام عطرها تا حدودی همین کار را می‌کنند، اما به پای این عطر نمی‌رسند. وقتی این عطر را استفاده می‌کنید ممکن است در ابتدا چیز زیادی حس نکنید اما باور کنید، در طی روز همه از شما خواهند پرسید که چه عطری زدید.

با توجه به موارد ذکر شده، توصیف دقیق بوی مولکول ۰۱ دشوار است. بیشتر مصرف‌کنندگان نت‌های مشکی حیوانی را همراه با روایح چوبی تجربه می‌کنند. اما برخی از افراد هم می‌گویند یا اصلاً چنین بویی به مشامشان نخورده یا در طول روز گهگداری حس می‌شود. ویژگی تضمین شده مولکول 01 این است که با استفاده از آن سایرین بویش را حس می‌کنند و از شما تعریف خواهند کرد. تازه می‌توانید اسم عطرتان را به آن‌ها بگویید بدون اینکه رازتان فاش شود چون به هرحال روی بدن آن‌ها بوی متفاوتی خواهد داشت.

  • نت‌های آغازی: سوپر E ایزو
  • نت‌های میانی: سوپر E ایزو
  • نت‌های پایه: سوپر E ایزو
عطر ماندگار زنانه

۵ـ بهترین عطر خنک و ملایم ماندگار؛ ادوپرفیوم گلوسیر یو

مطمئن باشید اولین عطر گلوسیر فوق‌العاده مدرن و باحال خواهد بود. این عطر دارای شیشه ساده، نامی ساده و ترکیبی ساده است. این عطر نت‌های واقعاً کمی دارد و ترکیبی محتاطانه از نت‌های آغازین ریشه زنبق و فلفل صورتی همراه با نت‌های پایه ملایم و نمکی پوست‌مانند است. نت‌های اولیه در این عطر اولویت دارند، به همین علت همزمان تمیز، خنک و نیز بسیار ماندگار هستند. این همچنین به این معناست که عطر نسبتاً به اثر اولیه‌اش وفادار است و پس‌رایحه چندان متفاوتی ندارد.
این عطر روی هر فرد رایحه‌ای متفاوت دارد و بسته به روزی که استفاده می‌شود، جایی که اسپری می‌شود و کسی که از آن استفاده می‌کند، بویی متفاوت دارد. اثر کلی یو تمیز، خنک و اعتیادآور است.

  • نت‌های آغازی: ریشه زنبق، فلفل صورتی
  • نت‌های میانی: ندارد
  • نت‌های پایه: مشک گل خطمی، امبروکس، مشک

۶ـ بهترین عطر گلی و ماندگار خنک؛ ادوپرفیوم گوچی بلوم

سرنخ این عطر در نامش نهفته بوده و مانند این است که در تمام روز انتظار بویی شبیه به یک دسته تازه از شکوفه‌های شاداب و زیبا را داشته باشید. ادوپرفیوم گوچی بلوم با وجود داشتن بوی تند گلی، برای کسانی که رایحه‌ای ملایم و ماندگار می‌خواهند که اذیت کننده نباشد، مناسب است به همین جهت جزو عطر زنانه با ماندگاری بالا محسوب می‌شود. این عطر هارمونی بی‌نقصی بین روایح گلی و خنک ایجاد کرده است.

بهترین توصیفی که می‌توانیم از بلوم خنک با کمی رایحه شیرین گلی داشته باشیم این بوده که عطری سازگار با تمام سنین و موقعیت‌ها است. بعد از اینکه بلوم را تست کردید از سرعت نشستنش بر پوست که رایحه‌ای طبیعی، تمیز و قابل توجه ایجاد می‌کند، شگفت زده خواهید شد. بسته‌بندی شیک و لوکس صورتی این عطر هم بسیار مورد پسند همگان است و میان شیشه سایر عطرها به چشم می‌آید. این عطر برای کسانی که بوی قوی می‌پسندند، زیادی سبک است.

  • نت‌های آغازی: نیلوفر رنگون
  • نت‌های میانی: شکوفه یاس
  • نت‌های پایه: گل مریم

۷ـ بهترین عطر ماندگار گلی برای شب؛ ادوپرفیوم ایو سن لوغان لیبر

این عطر بسیار متمایز بوده و به همین جهت مدتی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار گرفته است. لیبغ عطری گرم و شیک و به طور واضح رایحه‌ای زمستانی و شبانه دارد. طراوت خزه‌ای در ترکیب با نت‌های پایه مشکی وانیلی عطر را مناسب عصر می‌کند، اما این به این معنا نیست که در طول روز مطبوع نخواهد بود. با وجود گلی بودن عطر، نت‌های پایه گرم آن را به چیزی که هست تبدیل می‌کنند. نت‌های گلی درخشش ملایمی به لیبر می‌دهند، بنابراین اگر رایحه گلی را با کمی تندی می‌پسندید، این عطر گزینه‌ای ایده‌آل است. لیبغ رایحه‌ای کامل، کمی شیرین ولی بسیار باشکوه و ابدی دارد.

تاریخچه عطر؛ عطر چگونه اختراع شد؟
خواندن مطلب

وقتی این عطر را تست کنید، بلافاصله شیفته‌اش خواهید شد. مثل بسیاری دیگر از عطرهای ماندگار این مقاله، مقدار کمی از این عطر بسیار موفق عمل خواهد کرد و چند پاف اسپری کردن لیبغ برای کل روز کافی خواهد بود. چند سالی است که این عطر توسط عطربازها شناخته شده و محبوبیتش کوچک‌ترین کاهشی نداشه است، پس می‌توانید مطمئن باشید که از آن خسته نخواهید شد.

  • نت‌های آغازی: نارنگی، نرولی، اسطوخودوس
  • نت‌های میانی: یاس رازقی، شکوفه پرتقال
  • نت‌های پایه: مشک سفید، عصاره وانیل
عطر لیبر ایو سن لورن

۸ـ بهترین عطر گلی ماندگار و فوق لوکس؛ کرید ویند فلاورز

این عطر شگفت انگیز ۵ سال در دست ساخت بود که گواهی بر میزان پیچیدگی و مهارتی است که در جزئیات تولیدش به کار رفته و شاهکار عطرسازی است. شیشه عطر دست‌ساز است و مانند تمام عطرهای کرید نماد گل زنبق بر آن حک شده است.

عطر ترکیب فوق‌العاده‌ای از روایح گلی، کمی عنبری و کمی هم خنک و میوه‌ایست. این ترکیب رایحه‌ای را می‌سازد که در هر لحظه خصوصیتی باب میل افراد مختلف داشته باشد. علت ماندگاری بالا آن کاملاً مربوط به نت‌های پایه مشکی و چوبی است که با کوچک‌ترین پاف، رد بویش تمام روز بر شما خواهد ماند.

۹ـ بهترین عطر گلی ماندگار و طبیعی؛ ادوپرفیوم لیز ارل بوتانیکال اسنس 15

وقتی می‌گوییم این عطر زنانه با ماندگاری بالا سرنوشت‌ساز است، باور کنید. این موضوع بیشتر به دلیل ترکیب شگفت‌انگیز عناصری است که بیش از ۹۰ درصدشان طبیعی هستند و همچنین به این دلیل که بسیاری از نت‌های آغازین آن معمولاً به عنوان نت پایه استفاده می‌شوند. این یعنی نه تنها ماندگاری عطر فوق‌العاده است بلکه در دسته عطرهای چوبی نیز قرار می‌گیرد که نوعی رایحه سنگین داشته و با این وجود طراوت و خنکی آن جلوی سنگینی بیش از حد و قدرت زیادش را می‌گیرد.
ویژگی گرم و ادویه‌ای عطر در روزهای گرم شما را آزار نخواهد داد زیرا نت‌های گلی رز و نعناع هندی آن را بسیار سبک خواهند کرد.

  • نت‌های آغازی: سدر، ترنج، نعناع هندی، چوب گایاک، چوب صندل
  • نت‌های میانی: لوبیای تونکا، غنچه گل محمدی، بنزوئین، صمغ تازه، روغن سیپریول
  • نت‌های پایه: فلفل صورتی، وانیل بربن، میخک، علف خس خس، برگ دارچین

۱۰ـ بهترین عطر گلی میوه‌ای ماندگار؛ مارک یاکوبز دات

دات هرآنچه در یک عطر میوه‌ای-گلی مورد پسند ماست را دارد. این عطر سبک، گیرا و شیرین بوده و بهترین رایحه برای کسانی است که می‌خواهند همه اسم عطرشان را بپرسند. دات مانند گوچی بلوم به خوبی بر پوست می‌نشیند تا پایانی پرطراوت ایجاد کند. با این وجود از نظر خیلی‌ها دات کمی جوان‌پسندتر و الهام گرفته از تابستان است.

وقتی دات را تست کنید، از میزان ماندگاری‌ آن روی مو و لباس شگفت زده خواهید شد و مطمئن می‎شوید بوی عطر حتی تا روز بعد هم بر شما خواهد ماند. نت‌های میوه‌ای ابتدایی قوی هستند و در ادامه با روایح نیمه گلی، چوبی-مشکی و نت‌های پایه وانیلی، ملایم می‌شوند. اگر به دنبال عطری مطمئن ولی منحصر به فرد می‌گردید که در میان جمع جلب توجه کند، دات انتخاب مناسبی است.

  • نت‌های آغازی: توت‌های قرمز، درانگون فروت، پیچ امین الدوله
  • نت‌های میانی: یاس، آب نارگیل، شکوفه پرتقال
  • نت‌های پایه: وانیل، چوب خشک، مشک
بهترین عطرهای زنانه

۱۱ـ بهترین عطر کلاسیک و گلی ماندگار؛ ادوپرفیوم چنل چنس

بی‌دلیل نیست که شنل چنس یکی از هدایای کلاسیک و یکی از بهترین عطرهای شنل در تمام دوران‌هاست زیرا تصور اینکه کسی آن را ببوید و خوشش نیاید دشوار است. فلفل صورتی با اثر نشاط‌ آورش بلافاصله قابل تشخیص است. این نت ادویه‌ای برای مدت زمان قابل توجهی، پیش از آغاز اثر آکوردهای میانی گلی، حس می‌شود که تعادل خیلی خوبی میان حس پودری و شیرین برقرار می‌کند.

اما در نهایت این نعناع هندی و سپس رایحه خامه‌ای مشک است که از میان روایح مدیترانه‌ای گلی به پیش می‌آید و به عطر گرما و ماندگاری می‌دهد. این ترکیبی است که ساعت‌ها بعد روی پوستتان حس خواهید کرد و حتی پس از حمام هم قابل استشمام است. شنل چنس فریبنده پخش بوی خوبی دارد و مناسب استفاده از صبح تا شب است.

  • نت‌های آغازی: فلفل صورتی
  • نت‌های میانی: یاس، زنبق
  • نت‌های پایه: نعناع هندی، مشک، وانیل

۱۲ـ بهترین عطر گلی عنبری ماندگار؛ ادوپرفیوم مزون فرانسیس کورکجان باکارات رژ 540

باکارت رژ در دنیای عطر طوفانی به پا کرده و در سراسر جهان محبوب شده است. این عطر بسیار ماندگار و با ترکیبی از رایحه یاس شاداب، عطر ادویه‌ای زعفران، بوی گرم عنبر و سدر تازه، بلافاصله قابل تشخیص است. و با اینکه ممکن است این ترکیب شیرین به نظر نرسد، رایحه اصلی عطر شیرینی پشمک را به بهترین شکل ممکن به ذهن می‌رساند. وقتی رایحه شیرین کمی فروکش کرد، باید انتظار یک پایه عنبری گرم را داشته باشید که بر پوست می‌ماند.

از اینکه پس از اسپری کردن عطر در نیمه‌های صبح، رایحه‌اش همچنان تا روز بعد باقی می‌ماند، شگفت‌زده خواهید شد. یکی از علل گران بودن ادکلن باکارات رژ 540 قدرت ماندگاری بالا و بی‌رقیب آن است. جنبه منفی این عطر این است که حتماً دیگران هم از آن استفاده خواهند کرد اما با این حال جزو 30 عطر زنانه با ماندگاری بالا قرار گرفته است.

  • نت‌های آغازی: یاس، زعفران
  • نت‌های میانی: چوب عنبر
  • نت‌های پایه: صمغ صنوبر، سدر
عطر زنانه باکارت رژ

 ۱۳ـ بهترین عطر میوه‌ای و ماندگار؛ ادوپرفیوم گوچی گیلتی اینتنس پوغ فم

اگر رایحه تند چوبی که الهام گرفته از شرق بوده را می‌پسندید این عطر عنبری قوی که مملو از عطر گل‌های یلانگ یلانگ، مریم و رایحه ماندگار نعناع هندی با روایح وانیل است را دوست خواهید داشت. این عطر شباهت‌هایی با بلک ارکید تام فورد دارد زیرا گل یلانگ یلانگ و نعناع هندی در هر دو رایحه وجود دارد. می‌توان گیلتی اینتنس گوچی را پسرعموی ملایم و کمی بشاش‌تر آن دانست. اما ملایم‌تر نه به این معنی که قدرت ماندگاری‌اش کمتر باشد. یک پاف برای کل روز و فراتر از آن کافی خواهد بود.

  • نت‌های آغازی: ماندورا، بنفشه، سرخالو (لیچی)
  • نت‌های میانی: آلو، گل یلانگ یلانگ، گل مریم
  • نت‌های پایه: وانیل، نعناع هندی، علف خس خس

۱۴ـ بهترین عطر میوه‌ای ماندگار؛ ادوپرفیوم جورجیو آرمانی سی اینتنس

اگر به دنبال بهترین عطرهای ماندگار هستید نیاز نیست بیش از این بگردید. این عطر مطبوع زنانه نه تنها از نظر بو، بلکه از نظر ماندگاری هم یکی از عطرهای محبوب ماست. از میان تمام عطرهای ماندگاری که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده، سی با اختلاف یکی از بهترین ماندگاری‌ها را داشته است. برای اینکه خوب متوجه کیفیت این عطر بشوید، باید بگوییم که حتی پس از حمام هم می‌توانستیم بویش را روی مچمان حس کنیم.

نت‌های آغازین انگور سیاه در ابتدا باعث شد فکر کنیم این عطر بیش از حد شیرین است و تنها افراد خاصی از آن خوششان خواهد آمد. با این حال در حقیقت این رایحه به طور شگفت‌آوری کامل و باب سلیقه طیف وسیعی از افراد است. نت‌های پایه تعادل را در نت‌های آغازین شیرین توت برقرار می‌کنند و عطری میوه‌ای و گرم می‌سازند.

بوی معمول انگور سیاه را تصور کنید که تغییراتی متناسب با سلیقه بزرگسالان بر آن اعمال شده است. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که هنگام تست کردن درباره این عطر دریافتیم این بود که با تبخیر، تغییر کمی در رایحه‌اش ایجاد می‌شود. زمانی که بوی بیشتر عطرها ضعیف می‌شود، SI رایحه قویش را در طول روز حفظ می‌کند

  • نت‌های آغازی: انگور فرنگی سیاه
  • نت‌های میانی: رز اسپارتا، گیاه داوانا
  • نت‌های پایه: بنزوئین، نعناع هندی

۱۵ـ بهترین عطر شیک و میوه‌ای ماندگار؛ ادوپرفیوم کلوئه نوماد نتوغل

این عطر همان چیزی است که از یک عطر ماندگار انتظار دارید. در ابتدا کمی سبک و میوه‌ای بوده و پس‌ از آن رایحه‌ای چوبی و ماندگار خواهد داشت. این عطر یک رایحه کلاسیک از کلوئه به شمار می‌رود زیرا در عین سادگی همه از شما خواهند پرسید که چه عطری می‌زنید. همچنین ویژگی‌هایی سازگار با محیط زیست دارد که دانستنشان خالی از لطف نیست و بیشتر ایمان می‌آورید که چرا این عطر در لیست ۳۰ عطر زنانه با ماندگاری بالا قرار گرفته است.

اولاً، گل یاس، ماده اولیه اصلی عطر، در مصر و زیر نظر کشاورزانی که متعهد به مدیریت زیست محیطی هستند، برداشت شده است. همچنین معیار دیگر انتخاب آنها ابتکارات متنوعی بود که برای بهبود شرایط زندگی جوامع محلی به کار بردند. ۱۵ درصد از مواد اولیه شیشه عطر (الهام گرفته شده از طرح کیف دستی پرفروش کلوئه)، از مواد بازیافتی ساخته شده است. در حالی که جعبه عطر شامل ۴۰ درصد مواد بازیافتی است. می‌شود گفت که هنوز راه درازی در پیش است اما این قدم‌های کوچک است که می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

  • نت‌های آغازی: آلو قطره طلا، ترنج، لیمو، پرتقال
  • نت‌های میانی: فریزیا، هلو، یاس، رز
  • نت‌های پایه: گلسنگ، چوب عنبر، نعناع هندی، مشک سفید، چوب صندل
عطر زنانه کلوئه

۱۶ـ بهترین عطر میوه‌ای ماندگار و مقرون به صرفه؛ مایکل کورس سوپر گورجس

این ترکیب دوست داشتنی و محبوب یکی از بهترین عطرهای ارزان قیمتی است که ماندگاری بالایی دارد و ثابت می‌کند که همه عطرهای ماندگار لزوماً گران قیمت نیستند. حال و هوای کلی آن، تر و تمیز اما راحت و با تابش کمی آفتاب کالیفرنیایی همراه است. بوی این عطر با نت‌های پرتقال و ترنج تا حدی میوه‌ای شروع شده اما به سرعت تبخیر و تبدیل به پس‌رایحه‌ای گرم‌تر اما نه خیلی سنگین و قوی می‌شود.

این عطر به دلیل وجود نت‌های قوی عنبر، چوب و تنباکو تمام روز بر پوست و لباس شما باقی می‌ماند. رایحه شیک و کلاسیک این عطر به قدری دوست داشتنی خواهید بود که اگر برای شب برنامه‌هایی داشته باشید، نمی‌توانید در برابر تمدید عطرتان مقاومت کنید و سایرین نیز از این بابت از شما سپاسگزار خواهند بود.

  • نت‌های آغازی: صمغ مُر، پرتقال ماندارین، ترنج
  • نت‌های میانی: گل یلانگ یلانگ، یاس رازقی، شکوفه پرتقال، زنبق
  • نت‌های پایه: عنبر، تنباکو، سدر اطلسی، لوبیای تونکا، صمغ کندر، چوب صندل

۱۷ـ بهترین عطر میوه‌ای محبوب و ماندگار؛ ادوپرفیوم هوگو باس د سنت فور هر

می‌دانیم که نباید کتاب را از روی جلدش، یا در اینجا عطر را از روی شیشه‌اش، قضاوت کرد. اما رعایت این مسئله وقتی شیشه تا این حد زیباست، بسیار سخت خواهد بود. هوگو باس می‌تواند برندی مناسب برای یافتن کادویی مورد پسند مادربزرگ، مادر و یا خواهرتان باشد.

باس عطری قدرتمند است اما به لطف نت‌های ملایم هلو و پس‌رایحه مطبوع کاکائو، عطری مناسب برای همه و هر شرایطی است و به همه می‌آید. ممکن است برخی این را نکته‌ای منفی بدانند، اما وقتی دنیای عطر تا این حد آشفته و شلوغ بوده، یک چیز سرراست می‌تواند آرامش‌بخش باشد.

  • نت‌های آغازی: هلو، فریزیا
  • نت‌های میانی: اسمانتوس
  • نت‌های پایه: کاکائو

۱۸ـ بهترین عطر میوه‌ای ماندگار و فوق لوکس؛ ادوپرفیوم فردریک مال پورتریت آو لیدی

اگر با فردریک مال آشنا باشید احتمالاً درباره پورتریت آو لیدی شنیده‌اید. این عطر که نمادین‌ترین رایحه نفیس، مجلل و غنی این برند بوده، ظریف و دارای شخصیت توصیف شده است. با یک بار بو کشیدن رایحه منحصر به فرد این عطر می‌توانید زنی با اعتماد به نفس و شیک را تصور کنید که از آن استفاده می‌کند. در واقع این عطری است که دوست دارید با آن شما را بشناسند برای همین هم آن را بهترین عطر امضای ماندگار نام‌گذاری کرده‌اند و برای همین بوده که در لیست 30 عطر زنانه با ماندگاری بالا آورده شده است.
پیشنهاد ما این است که اگر دوستانتان هنوز این عطر را نمی‌شناسند، سریعاً آن را تهیه کنید و امضای جدیدتان قرار دهید. این ترکیب شیک و گیرا دارای اسانس رز، نعناع هندی و توت‌های رسیده تازه است. با تبخیر عطر، دارچین و چوب صندل بازی در مرکز توجه قرار می‌گیرند تا به این ترکیب اعتیادآور جذابیت و گرما ببخشند.

  • نت‌های آغازی: تمشک، انگور فرنگی سیاه، رز
  • نت‌های میانی: چوب صندل، عود، نعناع هندی
  • نت‌های پایه: مشک، عنبر، بنزوئین
عطر زنانه ماندگار

۱۹ـ بهترین عطر خوراکی و ماندگار؛ ادوپرفیوم زارا رد تمپتیشن

اگر باکارت رژ را پسندیدید اما نمی‌توانید برای عطر هزینه زیادی بکنید، این عطر زارا را امتحان کنید. این عطر گرم و شیرین باکارت رژ و آریانا گرانده کلاود را با قیمت پایین‌تر برایتان تداعی می‌کند. درست همان شیرینی مربایی و پایه گرم عنبر مورد نظرتان را دارد. همانطور که از نت‌های آن پیداست اشتراکات زیادی چون زعفران، یاس و عنبر دارند. تنها تفاوتشان در این است که «رد تمپتیشن» سبک‌تر و سرزنده‌تر است.

این عطر پیش از اینکه شروع به محو شدن کند، تا حدود ۵ ساعت ماندگاری دارد، که با توجه به قیمتش مناسب است. در آغاز و پیش از حس کردن پرالین و عنبر، متوجه عطر یاس تازه خواهید شد. هنگامی که روی پوست می‌نشیند و گرم می‌شود، رایحه‌ای نمکی کاراملی را حس خواهید کرد. برای افزایش ماندگاری پیشنهاد ما پوشاندن عطر با لایه‌ای کرم معطر یا یک عطر گلی دیگر است.

  • نت‌های آغازی: زعفران، گشنیز، پرتقال تلخ
  • نت‌های میانی: پرالین، یاس
  • نت‌های پایه: عنبر، خزه، مشک
عطر پودری چیست؟
خواندن مطلب

۲۰ـ بهترین عطر خوراکی خاص و ماندگار؛ ادوپرفیوم ایو سن لورن بلک اوپیوم

«بلک اوپیوم» با داشتن شیشه زیبایش عطری کلاسیک و مدرن بوده که در میان عطربازان تعداد قابل توجهی طرفدار پیدا کرده است. این عطر گلی خوراکی با اجزایی مثل قهوه، بادام و وانیل، تیره و مرموز است. ترکیب سنتی نت‌های آغازین، میانی و پایه در این عطر به طور واضح مشخص و تعریف شده نیست.

حس خامه‌ای وانیل و بادام را بلافاصله دریافت می‌شود که همه اینها حاکی از عمق و جذابیت این عطر است و این پس‌رایحه گرم و خاکی عطر است که تضمین می‌کند در طول روز بویش همچنان برای ساعت‌ها به مشام خواهد رسید.

  • نت‌های آغازی: گلابی، فلفل صورتی، شکوفه پرتقال
  • نت‌های میانی: قهوه، یاس، بادام تلخ، شیرین بیان
  • نت‌های پایه: وانیل، نعناع هندی، سدر، چوب کشمیر

۲۱ـ بهترین عطر خوراکی گلی و ماندگار؛ ادوپرفیوم لانکوم وی لاویه بل

بدون شک لاویه بل محبوب‌ترین عطر خوراکی جهان از برند معروف فرانسوی لانکوم است. این عطر جذاب آکورد اصلی و معروف وانیل و پرالین را با نت‌های آغازین میوه‌ای ترش، پایه پودری زنبق و کمی عطر نعناع هندی ترکیب کرده است. از آنجایی که طبعی شیرین و گلی دارد پس در اولین استشمام حسی فرحبخش و وسوسه انگیز دریافت خواهید کرد که با ظاهر آبنباتی عطر و شیشه مزین به آتش‌بازی‌اش همخوانی دارد.

اما با توجه به اینکه این عطر یک ادوپرفیوم است، نت‌های پایه هستند که باقی می‌مانند و کمی پیچیده‌ترند. پس از یک ساعت یا بیشتر یک بوی مشکی و دلپذیر خاکی حس می‌شود که تا ساعت‌ها ادامه خواهد داشت. اگر دوست دارید عطرتان خیلی دودی یا به طراوت یک پیراهن تازه اتو شده باشد، این عطر برایتان مناسب نخواهد بود زیرا لاویه بل رایحه‌ای ماندگار و عالی برای تابستان دارد که لبخند را به لب‌هایتان خواهد آورد. همه این موارد باعث شده تا نام لویه بل در لیست 30 عطر زنانه با ماندگاری بالا آورده شود.

  • نت‌های آغازی: ترنج، فلفل صورتی
  • نت‌های میانی: رز، گل یلانگ یلانگ
  • نت‌های پایه: نعناع هندی، زنبق
عطر زنانه لنکوم

۲۲ـ بهترین عطر وانیلی و ماندگار؛ ادوپرفیوم هدی بیوتی کایالی وانیلا ۲۸

اگر عطرهای وانیلی را می‌پسندید، از کایالی وانیلا خوشتان خواهد آمد. این عطر خوراکی جزئیاتی بالغانه‌تر دارد و بسیار متفاوت از سایر عطرهای زیادی شیرین وانیلی عمل می‌کند. در کنار وانیل ماداگاسکار، عطر یاس تازه، تونکای شیرین برزیلی، عنبر گرم و نعناع هندی خنک را حس خواهید کرد. قبول داریم که در اولین برخورد بوی شیرینی دارد.

اما اگر بگذارید کمی روی پوست بماند، به رایحه گرم و کاراملی وانیل تبدیل خواهد شد که شما را ترغیب می‌کند بازهم از آن استشمام کنید. با این حال اگر وانیل مورد پسندتان نیست توصیه می‌شود از این عطر بپرهیزید. اما هر کس که طرفدار شیرینی است باید این عطر را امتحان کند. این عطر پخش بوی خوبی دارد، شیرین و جذاب بوده و برای استفاده در شب یک انتخاب خیلی خوب است.

  • نت‌های آغازی: ارکیده وانیل، یاس
  • نت‌های میانی: شکر قهوه‌ای، لوبیای تونکا
  • نت‌های پایه: عنبر، مشک، نعناع هندی

۲۳ـ بهترین عطر ادویه‌ای و ماندگار؛ زدیگ اند ولتغ دیس ایز آس

این عطر زنانه با ماندگاری بالا شروعی سبک و پودری دارد اما با تبخیر بر پوست، به سرعت چوبی و قوی‌تر خواهد شد. وقتی آن را تست کنید متوجه می‌شوید که بوی تمیزی دارد و پس از استفاده به مرور پیچیده‌تر می‌شود. نت‌های پایه چوب صندل در طول روز به آرامی خود را نشان می‌دهند و با وانیل توازنی را ایجاد خواهند کرد که رایحه سازگار ایده‌آل را تشکیل می‌دهد. همچنین دریافتیم که اولین پاف این عطر نسبتاً ملایم است، اما پس از چند دقیقه متوجه افزایش قدرت رایحه خواهید شد تا اینکه قابل تشخیص می‌شود و نهایتاً به ماندگاری بالا می‌رسد.

عطرهای یونیسکس معمولاً شباهت بیشتری به رایحه‌های مردانه معمول دارند اما این عطر توازن ترکیبات زنانه و مردانه را به خوبی برقرار کرده است. اگر اکثر عطرها به‌نظرتان زیادی سنگین هستند و به دنبال عطری روزمره می‌گردید که با وجود ملایم بودن ماندگار نیز باشد، این عطر می‌تواند همان چیزی باشد که دنبالش هستید. این برند همچنین عطری مشابه اما سنگین‌تر به نام دیس ایز هر را ارائه کرده است که نت‌های گلی و گلابی دارد.

  • نت‌های آغازی: وانیل
  • نت‌های میانی: چوب کشمیر
  • نت‌های پایه: چوب صندل

۲۴ـ بهترین عطر نمادین خوراکی ماندگار؛ ادوپرفیوم تیری موگلر آنجل

آنجل یکی از پرفروش‌ترین و بحث برانگیزترین عطرهای جهان است. برخی عطربازان از شیرینی عسلیش تعریف می‌کنند و سایرین آن را زیادی شیرین می‌دانند. با اینکه نمی‌توان منکر شیرینی آنجل شد، اما باید پذیرفت که این عطر چند لایه، پیچیده و جذاب است. این عطر واقعاً پخش بوی خوبی دارد پس نیاز نیست زیاد از آن بزنید. نت‌های شکلات و نعناع هندی برجسته بودند و ماندگاریش بیش از حد معمول است. حتی پس از حمام و ۸ ساعت خواب هم می‌توان بویش را حس کرد.

  • نت‌های آغازی: پشمک، نارگیل، کاسیس، طالبی، آناناس
  • نت‌های میانی: عسل، توت قرمز، توت سیاه، آلو، رز، گل برف
  • نت‌های پایه: نعناع هندی، شکلات، کارامل، وانیل، عنبر، مشک، چوب صندل
عطر با ماندگاری بالا

۲۵ـ بهترین عطر ماندگار ادویه‌ای زنانه؛ ادوپرفیوم گوتال پغی فولی دن سوآغ

افرادی که گوتال پغی را می‌شناسند آنقدر آن را دوست دارند که برخی از آنها ترجیح می‌دهند آن را برای خود نگه دارند تا همه دنیا از آن استفاده نکنند. با این وجود اگر به سایرین اهمیت می‌دهیم باید چیزهایی را با آنها شریک شویم. بنابراین نمی‌توان درباره این عطر ادویه‌ای جذاب و در عین حال شیک و ماندگار چیزی نگفت. جدای از شیشه مزین به منگوله که علامت تجاری برند است، این عطر چیزهای دوست‌داشتنی زیادی دارد.
لایه‌های لطیف و دودی ادویه در ترکیب با رز ترکی و کمی شیرینی کاکائو تعادل را به خوبی در این عطر برقرار کرده‌اند. این عطر به خوبی بر روی پوست باقی می‌ماند. از همه شگفت انگیزتر این است که با خواندن لیست نت‌ها انتظار خواهید داشت که یک بمب ادویه‌ای تمام عیار باشد اما اصلاً اینطور نیست. توازن در ساخت نت‌های این غطر به خوبی رعایت شده و با وجود ادویه‌ای بودن بسیار شیک بوده که این موضوع دلیل قرار گرفتن آن در دسته بهترین عطر زنانه با ماندگاری بالا است.

  • نت‌های آغازی:  فلفل صورتی، رز ترکی
  • نت‌های میانی: صمغ مُر، عود
  • نت‌های پایه: چرم، کاکائو

۲۶ـ بهترین عطر ماندگار، ادویه‌ای و فوق لوکس؛ کارتیر لزوغ وویاژوز عود اند سانتال

با اینکه این عطر برای عده کمی مناسب است. ولی نمی‌شود از معرفی آن بگذریم زیرا اگر بتوانید آن را تهیه کنید، یک آیتم کلکسیونی معرکه و فوق‌العاده ماندگار است. احتمالاً به راحتی و با نگاهی به شیشه عطر که در تعداد محدود تولید و به‌طور پیچیده‌ای با الهام از سفرهای شرقی برادران کارتیر، به طرح دمشقی مزین شده، می‌توانید بفهمید که چه چیزی آن را تا این حد خاص کرده است.

آنچه داخل شیشه است هم راه درازی را طی کرده، ترکیبی جذاب و مست‌کننده از عود نفیس، چوب صندل و کانفی آلو. اینکه این سه ترکیب ساده می‌توانند چنین رایحه متمایزی را خلق کنند گواهی بر کیفیت مواد اولیه است و زدن یک پاف ملایم از آن در صبح برای تمام روز و حتی بیشتر کافی خواهد بود. به همین علت یک شیشه از این عطر برای استفاده یک سالتان کافیست و پس از اتمام عطر هم احتمالاً تا سالیان زیادی شیشه‌اش را در ویترین خواهید گذاشت. جعبه شکیل و رایحه امضا هر دو در این عطر کنار هم هستند و لوکس بودن را به نمایش گذاشته‌اند.

  • نت‌های آغازی: چوب عود
  • نت‌های میانی: کانفی آلو
  • نت‌های پایه: چوب صندل

۲۷ـ بهترین عطر ماندگار، ادویه‌ای و کلاسیک؛ ادوپرفیوم تام فورد بلک ارکید

زمستان، غروب و لباسی مشکی چیزهایی است که هر وقت بوی بلک ارکید را می‌شنویم به ذهنتان خواهد رسید. این رایحه جسور، با اعتماد به نفس و کمی گوتیک است. این عطر نت‌های آغازینی چون قارچ توبر، یاس و کمی هم روایح مرکباتی دارد. وقتی برای اولین بار آن را بو کردیم در اولین برخورد بسیار تند بود. به تدریج و با تبخیر عطر پس‌رایحه عنبر، وانیل و پایه چوبی خودشان را نشان می‌دهند و عطر دلپذیر می‌شود.

اساساً اگر می‌خواهید بویی مسحور کننده و مجلل داشته باشید این ارزنده‌ترین ادوپرفیوم است. همانگونه که از عطری با چنین پخش بوی تحسین برانگیزی انتظار می‌رود، به عنوان بهترین عطر زنانه با ماندگاری بالا نیز عملکردی عالی دارد.

  • نت‌های آغازی: قارچ توبر، گل یلانگ یلانگ، یاس، ترنج
  • نت‌های میانی: ارکیده، ادویه‌جات، گاردنیا، نیلوفر آبی
  • نت‌های پایه: شکلات مکزیکی، نعناع هندی، عود، عنبر، چوب صندل، مشک سفید
عطر تام فورد بلک ارکید

۲۸ـ بهترین عطر ادویه‌ای و ماندگار؛ ادوپرفیوم بایردو مومبای نویز

بن گورهام، بنیانگذار بایردو هنگام ساخت مومبای نویز تصمیم داشت رایحه‌ای خلق کند که حس بی‌نظیر و شلوغ شهر بمبئی را منتقل کند برای همین از رایحه چوبی، ادویه‌ای، کمی دودی، عطر قوی عود و تلخی قهوه استفاده کرد. این عطر قطعاً یک تجربه بویایی نیرومند است. با همه چیزهایی که گفته شد، این عطر تا ابد بر روی پوست باقی خواهد ماند و رایحه‌ای خاکی، چوبی و چرمی دارد که هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان جذاب است. اگر به دنبال رایحه‌ای قابل توجه هستید، این عطر برایتان مناسب است.

  • نت‌های آغازی: گیاه داوانا
  • نت‌های میانی: لوبیای تونکا، قهوه
  • نت‌های پایه: لبدانوم، چوب آگار، چوب صندل

۲۹ـ بهترین عطر گرم و ادویه‌ای ماندگار؛ ادکلن جو مالون دارک امبر اند جینجر لیلی اینتنس

جو مالون دارک امبر اند جینجر لیلی پس از عرضه به بازار در سال 2008 به سرعت مشهور شد و به یکی از پرفروش‌ترین محصولات این برند تبدیل شد. در اولین برخورد ممکن است از رایحه قدرتمند این عطر زنانه با ماندگاری بالا که تندی شیرینی زنجبیلی و کمی عود را تداعی می‌کند، شوکه شوید. اما پس از مدتی که بر پوست می‌نشیند، به عطری گرم و چوبی تبدیل می‌شود که آرامبخش و دلپذیر است.

حتی تا آنجا پیش می‌رویم که بگوییم این عطر یک پتوی کشمیر در قالب رایحه، نرم و راحت است و بویی گران قیمت می‌دهد. در خصوص نت‌ها، با زنجبیل، هل و فلفل صورتی شروع کرده و در ادامه راه را برای رایحه ظریف گلی (سوسن آبی، رز و یاس) باز می‌کند. در پایه بوی عود، عنبر و چوب صندل را احساس خواهید کرد و این نت‌های گرم و دودی هستند که با کمی زنجبیل تا مدت‌ها بعد از اسپری کردن عطر بر روی پوست باقی می‌مانند. پیشنهاد ما این است که این عطر را برای ماه‌های خنک و زمستانی سال بگذارید.

  • نت‌های آغازی: زنجبیل، هل سیاه، فلفل صورتی
  • نت‌های میانی: سوسن آبی، ارکیده، یاس، رز
  • نت‌های پایه: چوب صندل، عنبر، عود، نعناع هندی، چرم

۳۰ـ بهترین عطر عودی-ادویه‌ای ماندگار؛ ادوپرفیوم پنهالیگونز د بیویچینگ یاسمین

شهرت خانه عطر بریتانیایی پنهالیگونز به عطرهای مجللی است که در آن مواد طبیعی اصیل را با آخرین پیشرفت‌های شیمی عطرسازی ترکیب و از آن برای ارائه رایحه‌های منحصر ‌به فردی که هر یک داستان خاص خود را دارند، استفاده می‌کند. این عطرها که از مکان‌ها و افراد الهام گرفته شده‌اند، پیچیده، قوی و شدیداً ماندگارند. عطر زنانه با ماندگاری بالایی که مد نظر بوده د بیویچینگ یاسمین است.

یاس به شدت اعتیادآور است و در ترکیب با بوی قوی قهوه و عود همراه با رایحه گلی سبک و کمی شیرینی وانیل به طرز باشکوهی برانگیزنده است. این عطر با الهام از لندن، دنبال جلب توجه است و بسیاری از رهگذران از شما خواهند پرسید که چه عطری می‌زنید. و با اینکه ممکن است برای برخی بیش از حد قوی باشد، بدانید که به مرور زمان فروکش می‌کند و ردی از شیرینی وانیل و تندی هل باقی می‌گذارد.

  • نت‌های آغازی: قهوه، هل
  • نت‌های میانی: یاس
  • نت‌های پایه: وانیل، عود
عطر زنانه با ماندگاری بالا

۳۱ـ شنل کوکو مادمازل ادو پرفیوم CHANEL – Coco Mademoiselle EDP

عطر زنانه کوکو شنل یکی از عطرهای پرطرفدار و خوشبو برند شنل است. این عطر در سال 2001 توسط برند فرانسوی شنل به بازار عطر و ادکلن جهان معرفی شد. جالب است بدانید این عطر به دلیل خوشبو بودن زیاد همچنان جزو عطرهای زنانه با ماندگاری بالا است. ژاک پولژ تنها سازنده عطر شرکت شنل این عطر را در گروه بویایی شرقی گلی قرار گرفته است. عطر کوکو شنل دارای طبعی معتدل است که می‌تواند انتخاب خوبی برای فصل بهار و دیگر فصل‌ها باشد. شیشه این عطر مکعب مستطیلی و شفاف است و نسبت به شنل کوکو مادمازل اصلی که خود عطر رنگی یاسی دارد، رنگش بیشتر به نارنجی متمایل است و دلیل آن هم نت نارنگی موجود در عطر است. در عطر هم شیشه‌ای ولی مات است که به ظرافت و زیبایی عطر افزوده است.

عطر بیکینی چیست و چه کاربردی دارد؟
خواندن مطلب

وقتی این عطر را اسپری می‌کنید، در ابتدا بوی ترکیب تازه‌ای از مرکبات، رز و گل یاسمن روی پوست می‌نشیند و سریعاً آن را استشمام می‌کنید. پس از گذشت حدود یک ساعت و نیم، این عطر از حالت رایحه‌ای زنانه کم‌کم خارج می‌شود و به عطری خنثی و بدون جنسیت و حتی به بیان برخی از کارشناسان، رایحه‌ای مردانه تبدیل می‌شود. بنابراین این تعریف برند شنل که این عطری زنانه و مخصوص شب است، نمی‌تواند خیلی تعریف درستی باشد. بهتر است بدانید، یکی از نشان‌گرهای تفاوت بین عطر اصلی و تقلبی همین اسپری شدن عطر است. اگر عطر سخت یا کم اسپری شد، ممکن است با عطری تقلبی روبه‌رو شده باشید. عطر اصلی شنل کوکو مادمازل به راحتی و به میزان زیاد اسپری می‌شود.

  • نت‌های اولیه: ترنج، پرتقال، گریپ فروت
  • نت‌های میانی: سرخالو، رز، یاس
  • نت‌های پایه: مشک، وانیل، نعناع هندی، خس خس
ماندگاری عطر زنانه

۳۲ـ تیری موگلر آلین ادو پرفیوم (تری ماگلر الین پارفوم) Thierry Mugler – Alien EDP

عطر زنانه آلین یکی از پرطرفدارترین عطرهای زنانه‌ است. این عطر توسط تیری موگلر یکی از بهترین برندهای عطرسازی فرانسه در سال 2005 به بازار عطر و ادکلن جهان عرضه شده است. دومنیک روپیون و لورن بروید سازندگان و خالقان این ادو پرفیوم جذاب هستند که آن را در گروه بویایی روایح گلی قرار داده و طبعی گرم به آن بخشیده‌اند. این عطر خوشبو زنانه ماندگار را در فصول سرد و خنک استفاده کنید و از رایحه آن لذت ببرید.

  • نت‌های اولیه: یاس
  • نت‌های میانی: روایح چوبی
  • نت‌های پایه: کهربا

 ۳۳ـ ورساچه کریستال نویر ادو پرفیوم (مشکی) VERSACE – Crystal Noir EDP

ورساچه مشکی از آن دسته عطرهایی است که دارای ماندگاری بالا و پخشبو خوبی است. عطر زنانه ورساچه کریستال نویر به دلیل رایحه خاصی که دارد می‌تواند مناسب هر سنی باشد. این ادو پرفیوم زنانه در سال 2004 توسط شرکت ورساچه در کشور ایتالیا به بازار عطر و ادکلن جهان عرضه شد. آنتوان لی خالق و سازنده این عطر با ترکیب روایح خاص کریستال نویر رتا در گروه بویایی شرقی گلی قرار داده است.

ورساچه مشکی دارای طبعی گرم است و می‌تواند انتخاب مناسبی برای فصول سرد و پاییزی باشد. رایحه ان عطر از برند ورساچه بیانگر قدرت و عزت نفش خانم‌ها است. ماندگاری خوب این عطر به دلیل انتخاب نت‌های آن است.

  • نت‌های اولیه: هل، زنجبیل، فلفل
  • نت‌های میانی: گاردنیای یاسمنی، نارگیل، شکوفه پرتقال، گل صدتومانی
  • نت‌های پایه: مشک، کهربا، چوب صندل سفید
عطر ورساچه مشکی

۳۴ـ گرلن شالیمار ادوتویلت GUERLAIN – Shalimar Eau de Toilette

یکی دیگر از عطرهای زنانه با ماندگاری بالا ادو پرفیوم زنانه شالیمار از برند گرلن است. واژه شالیمار به معنای پر عظمت و درخشان است. این عطر زنانه قدیمی به دلیل رایحه خاصی که دارد می‌تواند بهترین انتخاب برای استفاده در مجالس و مهمانی‌های رسمی و کلاسیک باشد.

ترکیبات این عطر بسیار خاص و تک انتخاب شده است و به همین دلیل هم جزو خاص‌ترین ادو پرفیوم‌های زنانه قرار گرفته است. این عطر به دلیل داشتن رایحه‌ای گرم و تلخ جزو بهترین عطرهای زنانه با ماندگاری بالا هستند.

  • نت‌های اولیه: ليمو ترش، ترنج، ماندارين، مرکبات
  • نت‌های میانی: زنبق، ياسمن بزرگ گيا، نعنا هندي، وتيور
  • نت‌های پایه: وانيل، چرم، چوب صندل

۳۵ـ دیور هیپنوتیک پویزن Dior – Hypnotic Poison

در سال 1998 برند فرانسوی دیور عطر زنانه‌ای شبیه به سیب کارتون سفید برفی را به بازار عطر و ادکلن جهان عرضه کرد. این عطر زنانه جذاب دارای طبعی گرم بوده و در خانواده بویایی شرقی وانیلی قرار گرفته است. خالق این عطر خوشبو آنیک مناردو عطار و سازنده معروف فرانسوی است.

این ادکلن زنانه به دلیل ماندگاری بالایی که دارد به عنوان بهترین عطرهای زنانه دنیا شناخته می‌شود. شما عزیزان می‌توانید این ادو پرفیوم خوشبو را در فصول سرد زمستانی می‌توانید استفاده کنید و از رایحه گرم و دلنشین آن لذت ببرید.

  • نت‌های اولیه: نارگیل، آلو، زردآلو
  • نت‌های میانی: اقاقیای برزیلی، رز، یاس، گل برف، زیره، گل مریم
  • نت‌های پایه: مشک، وانیل، چوب صندل سفید، بادام

۳۶ـ کارولینا هررا گود گرل CAROLINA HERRERA – Good Girl

عطر جذاب زنانه گود گرل یکی از بهترین ادو پرفیوم زنانه‌ای است که ماندگاری و پخشبو بالایی دارد. این عطر در سال 2016 توسط کمپانی کارولینا هررا به بازار عطر و ادکلن جهان معرفی شد. این عطر آمریکایی را لویس ترنر خلق کرده و آن را در گروه بویایی شرقی گلی قرار داده است. گود گرل طبعی گرم دارد و می‌تواند رایحه مناسبی برای استفاده در فصل زمستان و پاییز باشد. ترکیبات و نت‌های این عطر بسیار هوشمندانه انتخاب شده است. گود گرل به دلیل ماندگاری بالایی که دارد یکی از پر طرفدارترین عطرهای زنانه موجود در بازار است.

  • نت‌های اولیه: بادام، قهوه
  • نت‌ّای میانی: یاس، نرگس
  • نت‌‌های پایه: دانه تونکا، کاکائو
عطر گود گرل

۳۷ـ تام فورد ولوت ارکید (تام فرد ولوت اورکید) TOM FORD – Velvet Orchid

برند تام فورد یکی از بهترین تولید کننده‌های عطر و ادکلن در این صنعت است. عطر زنانه ولوت ارکید در سال 2014 توسط این برند در کشور آمریکا به بازار عطر و ادکلن جهان معرفی شد. این عطر زنانه با ماندگاری بالا توسط چهار عطار معروف و موفق خلق شده و هر کدام از آنها ترکیبات خاصی را برای ساخت آن استفاده کرده‌اند. ولوت ارکید در گروه بویایی شرقی گلی قرار گرفته و دارای طبعی گرم است. این عطر را در فصول سرد استفاده کنید و از رایحه گرم و بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

  • نت‌های اولیه: ترنج، نارنگی ماندارین، عسل
  • نت‌های میانی: رز، سنبل، نرگس، شکوفه پرتقال، گل آفتاب پرست، ارکیده، مگنولیا
  • نت‌های پایه: وانیل، چوب صندل سفید، صمغ درختچه مر، لابدانیوم، جیر، بلسان پرویی

۳۸ـ دیور جادور ادو پرفیوم (ژادور) Dior – J’adore EDP

یکی دیگر از عطرهای زنانه‌ای که ماندگاری بالایی دارد ادو پرفیوم جادور از برند دیور است. این عطر در سال 1999 در کشور فرانسه به بازار عطر و ادکلن جهان معرفی شد. کالیس بکر سازنده و خالق این عطر زنانه خوشبو آن را در گروه بویایی گلی میوه‌ای قرار داده و طبعی معتدل به آن بخشیده است. این عطر زنانه خوشبو به دلیل ترکیبات خاصی که دارد به عنوان یکی از بهترین عطرهای فرانسوی شناخته می‌شود. عطر جادور را می‌توانید در هر فصلی استفاده کنید و از رایحه بی‌نظیر آن نهایت لذت را در طول روز ببرید.

  • نت‌های اولیه: ترنج، نارنگی ماندارین، مگنولیا، هلو، خربزه، گلابی
  • نت‌های میانی: رز، فریزیا، بنفشه، یاس، گل برف، گل مریم، ارکیده ، آلو
  • نت‌های پایه: مشک، وانیل، سدر، توت سیاه

۳۹ـ نارسیس رودریگز فور هر پرفیوم narciso rodriguez – Narciso Rodriguez for Her EDP

یکی دیگر از عطرهایی که ماندگاری و پخشبوی بالایی دارد عطر زنانه نارسیس رودریگز است. این برند آمریکایی با رونمایی از این عطر در سال 2006 توانست توجه بسیاری از خانم‌ها را به سمت خود جلب کند. این عطر زنانه در گروه بویایی گلی چوبی مشکی قرار گرفته و دارای طبعی معتدل است که می‌تواند انتخاب خوبی برای فصل بهار و دیگر فصول باشد. این عطر زنانه شخصیت قدرتمند خانم‌ها را برجسته‌تر می‌کند. در ترکیبات و نت‌های این عطر جذاب از عناصر خاصی استفاده شده است.

  • نت‌های اولیه: رز، هلو
  • نت‌های میانی: مشک، کهربا
  • نت‌های پایه: نعناع هندی، چوب صندل سفید

۴۰ـ لانکوم لا ویه است بله LANCOME – La Vie Est Belle

برند لانکوم همیشه محصولات و عطر و ادکلن‌های جذابی را تولید کرده است. این برند در سال 2012 عطر لا ویه بل را به بازار عطر و اکلن جهان معرفی کرد. این ادو پرفیوم زنانه به دلیل رایحه و ماندگاری بالایی که دارد می‌توانید بهترین انتخاب برای استفاده در مهمانی‌ها و مجالس مهم باشد. این عطر زنانه توسط یه عطار مطرح و موفق فرانسوی ساخته شده است. خالقان این عطر به آن طبعی گرم بخشیدند و این عطر را در گروه بویایی گلی میوه‌ای شیرین قرار داده‌اند. این عطر را در فصل زمستان استفاده کنید و از رایحه آن لذت ببرید.

  • نت‌های اولیه: انگور فرنگی سیاه، گلابی
  • نت‌های میانی: زنبق، یاس، شکوفه پرتقال
  • نت‌های پایه: دانه تونکا، وانیل، نعناع هندی، پرالین

چگونه عطر زنانه با ماندگاری بالا انتخاب کنیم

اگر به دنبال عطر و ادکلنی جدید هستید و نمی‌دانید چطور عطری ماندگار انتخاب کنید، ما در ادامه مواردی که باید در نظر بگیرید را توضیح داده‌ایم:

  • غلظت: غلطت مربوط به ترکیب ماده معطر خام به‌ کار رفته در عطر است؛ مثلاً روغن‌ها، مولکول‌ها و آب. هرچه درصد این مواد بیشتر باشد، عطر ماندگاری بیشتری خواهد داشت. یک ادکلن 2 تا 3 ساعت ماندگاری دارد، ادوتویلت بین 4 تا 7 ساعت ماندگار است و این درحالی است که بوی ادوپرفیوم می‌تواند تا نزدیک به 8 ساعت باقی بماند.
  • نت‌ها: اگر می‌خواهید عطرتان بادوام باشد دنبال عطرهای ادویه‌ای، چوبی و ترکیبات غنی با نت‌های دیرپا مانند چوب صندل، نعناع هندی، عنبر، وانیل و چوب سدر باشید. برای مثال عطرهایی که در آن‌ها از روایح عودی استفاده شده است ماندگاری تحسین برانگیزی دارند و معمولاً بیش از نت‌های مرکباتی، سبز و میوه‌ای بر پوست باقی می‌مانند.
  • امتحان کنید: بهترین راه برای اطمینان از ماندگاری عطر، تست کردن آن است. به خاطر داشته باشید حتماً عطر را به‌جای کاغذ بلاتر روی پوستتان تست کنید تا ببینید چطور با شیمی بدنتان واکنش می‌دهد، سپس 24 ساعت صبر کنید تا ببینید چطور تبخیر می‌شود و ماندگاری آن چقدر است.

چگونه ماندگاری عطر را افزایش دهیم

  • عطر را لایه‌بندی کنید. «جو مالون سی بی ای» از بزرگان دنیای عطر و موسس «جو لاوز» می‌گوید: هرجا می‌روم همیشه از من می‌پرسند: چطور ماندگاری عطر را بیشتر می‌کنید؟ لایه‌بندی عطر با ژل حمام یا شاور ژل، لوسیون بدن و عطری با رایحه مشابه به ماندگاری بیشتر عطر کمک خواهد کرد. لایه‌بندی عطر به این صورت به حفظ بوی عطر کمک خواهد کرد و باعث ماندگاری بیشتر آن روی پوستتان می‌شود.
  • به نقاط نبض‌دار عطر بزنید: اگر می‌خواهید عطرتان ماندگار باشد، محل اسپری کردنش تاثیر زیادی دارد. عطر را به نقاط نبض‌دار مثل قسمت داخلی مچ دست، زیر گلو، داخل آرنج و پشت گوش‌ها بزنید. شریان‌ها در این نواحی به سطح پوست نزدیک‌ترند و گرمای مضاعفی که ایجاد می‌کنند به پخش سریعتر عطر کمک می‌کند.
  • به جای مالیدن، ضربه بزنید: پس از اسپری کردن عطر مچ‌هایتان را به هم نمالید. کارن هریس در این باره هشدار می‌دهد: «مالش عطر از ظهور کامل نت‌های آغازین ممانعت می‌کند.» گرمای ناشی از مالش بر یکپارچگی عطر اثر می‌گذارد. فقط عطر را به هر نقطه‌ای که می‌خواهید، اسپری کنید و صبر کنید تا جذب شود.
  • از آن به خوبی نگهداری کنید: عطرها نور مستقیم خورشید، گرما یا بخار را دوست ندارند. بهترین جا برای نگهداری عطرتان جعبه اصلی آن و در دمای اتاق است.
  • مرطوب کردن را از یاد نبرید: کارن می‌گوید: «پس از حمام، عطر را به پوست مرطوب شده بزنید، رطوبت عطر را به خود جذب می‌کند، پایه مورد نیاز برای تقویت رایحه را فراهم می‌کند و ماندگاریش را به حداکثر می‌رساند.»

نتیجه گیری

همیشه برای همه ماندگاری عطر مسئله مهمی است. برخی از عطرهای زنانه که از نت‌های گلی یا مشکی ترکیب شده‌اند دارای ماندگاری و پخش بو بالایی هستند. به طور کلی اگر غلظت عطر ادو پرفیوم باشد و در خانواده بویایی گلی، شرقی و ادویه‌ای هم قرار داشته باشند دارای مانگاری بیشتری نسبت به دیگر عطر و ادکلن‌ها دارند. در این مقاله حیات پرفیوم سعی داشته است تا شما عزیزان را با این عطرهای زنانه که ماندگاری بالایی دارند آشنا کند تا رایحه خود را درذهن اطرافیانتان به ثبت برسانید.

ماندگاری عطر زنانه را چطور افزایش دهیم؟

برای بالا بردن ماندگاری عطر زنانه بهتر است عطر خود را بر روی پوست مرطوب اسپری کنید.

در عطرهای زنانه چه موادی ماندگاری رایحه را بالا می‌برند؟

اگر می‌خواهید عطری که استفاده می‌کنید ماندگاری و پخشبو بالایی داشته باشد، حتما ادو پرفیوم‌هایی را انتخاب کنید که از نت‌های گلی و سنگین مانند مشک و چوب صندل تشکیل شده باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا