عطر و ادکلن

معرفی گران‌ترین عطرهای دنیا

شاید برای شما هم سوال باشد که گران‌ترین عطرهای دنیا بر چه اساسی قیمت‌گذاری می‌شوند؟ قیمت یک عطر معمولا نشان دهنده کمیاب‌ بودن یا با کیفیت بودن مواد طبیعی است که در ساخت یک ادکلن یا عطر به کار می‌رود. همچنین زیورآلاتی که روی بطری تعبیه می‌شود و مهارت استاد عطرسازی که عطر را ساخته است، همه و همه می‌توانند روی قیمت عطر تاثیر بگذارند. با این حال، یک عطر عالی و خوشبو نیازی به پرداخت هزینه گزاف ندارد.

عموما اعتقاد بر این است که حس بویایی یکی از قوی‌ترین حواس ما است و یک عطر عالی در واقع اطلاعاتی درباره شخصیت و روش زندگی ما به اطرافیان می‌دهد. حال بسیاری از ثروتمندان دنیا اصرار دارند عطرهای گران‌قیمت و لوکس استفاده کنند. اگر شما هم جز آن دسته از افراد کنجکاوی هستید که می‌خواهید درباره گران ‌ترین عطرهای دنیا اطلاعات به دست بیاورید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

گران‌‌ترین عطرهای دنیا

در ادامه با ارزش‌ترین عطرهای دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد:

شوموخ

عطر شوموخیکی از گران‌ترین عطرهای دنیا است که قیمتی بالغ بر ۱.۲۹ میلیون دلار دارد. دلیل ثبت شوموخ به عنوان گران‌ترین ادکلن دنیا در گینس، داشتن باارزش‌ترین الماس دنیا بر روی در بطری آن است. این عطر در شهر دبیدر سالن رقص زیبای برج خلیفه ساخته شد. عطر شوموخ توسط اصغر آدم علی رئیس گروه عطر نبیل و همچنین استاد عطرساز بزرگ طراحی شده است.

شوموخ از آگاروود هندی، چوب صندل، مشک، رز ترکی و چندین ماده ساخته شده؛ البته تمام مواد تشکیل دهنده آن برای عموم فاش نشده است. تخمین زده می‌شود که عطر آن بیش از ۱۲ ساعت روی پوست انسان و حدود ۳۰ روز روی پارچه باقی می‌ماند. در حال حاضر فقط یک بطری موجود است که آن را به یکی از عطرهای کمیاب و استثنایی تبدیل می‌کند که با گذشت زمان بر ارزش آن افزوده می‌شود.

گرانترین عطرهای دنیا

DKNY Golden Delicious

DKNY Golden Delicious که قبلا به عنوان گران ‌ترین عطر جهان شناخته می‌شد، امسال بعد شوموخ و در رتبه دوم قرار دارد. از این عطر فقط یک نمونه تولید شده است و در واقع به منظور جمع‌آوری پول برای خیریه ساخته شد. ساخت این عطر توسط تیمی از جواهرسازان متخصص بیش از ۱۵۰۰ ساعت کار انسان طول کشید. این بطری همراه با ۲۹۰۹ سنگ قیمتی، ۲۷۰۰ الماس سفید، ۱۸۳ یاقوت کبود زرد، یک یاقوت کبود ۷.۱۸ قیراطی سریلانکا، یک تورمالین ۱.۶۵ قیراطی فیروزه ای برزیلی Paraiba، چهار عدد الماس طلایی گلابی شکل استرالیایی عرضه می‌شود. قیمت این عطر ۱ میلیون دلار آمریکا است.

معرفی بهترین ادکلن‌های مردانه فرانسوی
خواندن مطلب
گرانترین عطرهای دنیا

Clive Christian No. 1 Imperial Majesty

کلایو کریستین دو بار در لیست گران‌ ترین ادکلن های دنیا قرار گرفته است. این عطر توسط عطرساز معروف بریتانیایی Roja Dove طراحی شده است. هر اونس کلایو کریستین با قیمت ۱۲۷۲۲ دلار عرضه می‌شود و تنها ده عطر از آن تا به امروز در بازار موجود است. این عطر مجلل دارای ترکیب گل‌های معطر دلپذیری بوده که مبتنی بر روغن گل رز، یاسمین، وانیل و ارده است. بد نیست بدانید، کریستال‌هایی که روی شیشه این عطرها وجود دارد، کریستال‌ها و جواهرات دست ساز واقعی هستند.

گرانترین عطر جهان

Baccarat Les Larmes Sacree de Thebes

شرکت Baccarat در سال ۱۷۶۴ تاسیس شد و شهرت زیادی در ساخت کریستال های خوب دارد. باکارت در دهه ۹۰ وارد دنیای عطرها شد و آخرین عطر ساخته شده توسط آن‌ها نیز باکارات لس لارمس ساکری د تبس بود که یکی از گران ترین عطرهای جهان است که تنها سه بطری از آن تا به امروز در بازار موجود است. بطری هرمی شکل این عطرها از کریستال دست ساز با درپوش آمتیست ساخته شده و قیمت هر اونس آن ۶۸۰۰ دلار است.

Chanel Grand Extrait

عطر N°5 Chanel Grand Extrait یک عطر لوکس با تعداد محدود است. این برند همیشه در نادرترین عطرها را از خود ارائه می‌دهد. عطر N°5 به لطف رایحه فوق العاده آن که مانند یک دسته گل خوشبو است، می‌توان آن را یک زن زنانه دانست که برای زنان چیزی همچون مظهر زنانگی است. این عطر در یک بطری شیشه‌ای با شکوه ارائه شده که مانند یک الماس گران قیمت است. کوکو شانل و ارنست بوکس عطرساز در سال ۱۹۲۱ برای ساختن عطرهای سطح بالا با یکدیگر همکاری کردند. قیمت Chanel Grand Extrait ، ۴۲۰۰ دلار در ازای هر اونس است. به همین دلیل است که این عطر جزو گران‌ترین عطرهای دنیا است.

Chanel Grand Extrait

Hermes 24 Faubourg

این عطر که یکی از گران ترین عطرهای دنیا است، توسط شرکت تولید کننده کالاهای لوکس فرانسوی هرمس اینتنشنال اس.آ طراحی و ساخته شده است. این شرکت نه تنها در ساخت عطرهای معروف بلکه در ساخت کیف‌های چرمی شیک، ساعت‌های فانتزی، اکسسوری‌ها و جواهرات تخصص دارد. هرمس ۲۴ فائوبورگ، در سال ۱۹۹۵ ساخته شد.

بد نیست بدانید که این عطر نام خود را از آدرس فروشگاه سازنده این برند در پاریس گرفته است. این عطر نسخه محدود ۱۵۰۰ دلار به ازای هر اونس قیمت دارد و این شرکت تنها ۱۰۰۰ بطری از این عطر فوق کمیاب را که با استفاده از شکوفه پرتقال، کریستال سنت لوئیس و وانیل ساخته شده است، به بازار عرضه کرد.

آشنایی با انواع حساسیت به عطر
خواندن مطلب

کارون پویور

کارون پویور «Caron Poivre» توسط شرکت معروف فرانسوی کارون پرفیوم ساخته شده یکی از گران‌ترین عطرهای دنیا است و بیش از یک قرن قدمت دارد و همچنین یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های سازنده عطر فرانسوی است. شرکت کارون پویور در زمینه‌های دیگر شروع به کار نکرد و تصمیم گرفت تمرکز خود را به ساخت عطرهای درجه یک جهانی اختصاص دهد.

این عطر پس از جنگ جهانی دوم توسط Félicie Wanpouille که شریک تجاری بنیانگذار ارنست دالتروف بود به بازار عرضه شد. عطر کارون پویور، یک عطر تند و با اریحه‌ای قوی شرقی است که هم برای مردان و هم زنان می‌توان آن را استفاده کرد. تنها چند فروشگاه انحصاری در دنیا وجود دارد که می‌توانید این عطر را در آن‌ها پیدا کنید. هزینه Caron Poivre، ۱۰۰۰ دلار به ازای هر اونس است.

'گران‌ترین عطر و ادکلن جهان

joy by Jean Patou

عطر جوی که یکی از گران ترین عطرهای دنیا است، توسط طراح معروف فرانسوی ژان پاتو طراحی شده است. در سال ۲۰۰۰، عطر joy by Jean Patou در جشنواره FiFi Foundation به عنوان “رایحه قرن” انتخاب شد. عطر جوی با موادی با کیفیت استثنایی ساخته شده که شامل انواع گل رز و ۱۰۰۰۰۰ گل یاس می‌شود. هزینه جوی ۸۵۰ دلار به ازای هر اونس است.

JAR Bolt of Lightning

جوزف آرتور روزنتال، جواهرساز آمریکایی مقیم پاریس و موسس شرکت جواهرسازی JAR است. JAR، نام اختصاری و برگرفته از حروف اول نام او است. این شرکت یک برند بسیار محبوب و شناخته شده به دلیل تنوع گسترده‌ای از عطرها است. گران ‌ترین عطر دنیا از سری‌ عطرهای ساخته شده توسط این شرکت،«Bolt of Lightning» است که هر اونس آن ۷۶۵ دلار آمریکا قیمت دارد. این عطر دارای رایحه گل سرخ، گل‌های شرقی و نت‌های سبز است.

ادو پرفیوم À La Rose

یک ادوپرفیوم فوق العاده خوشبو و گران قیمت بوده که در ساخت آن حدود ۲۵۰ گل رز به کار برده شده است. قیمت این ادوپرفیوم ۴۳۸ دلار است.

Enic Goutal Eau D’Hadrien

این ادکلن بویی دارد که می‌شود برایش مرد! همه زنانی که از سال ‍۱۹۸۱ از این برند استفاده کرده‌اند، مطمئنا خوش شانس‌ترین‌ها هستند. اگر عاشق شیرینی، گل و مرکبات هستید، به شما تبریک می‌گوییم چرا که همه این مواد در این عطر وجود دارد. این عطر ۱۴۴۱ دلار به ازای هر انس ارزش دارد و یکی از گران ترین عطرهای دنیا به حساب می‌آید.

ادو پرفیوم Frédéric Malle Dawn

آیا می خواهید روز خود را با رایحه‌ای تازه، آرام بخش و ملایم آغاز کنید؟ این عطر گزینه فوق العاده‌ای برای شما خواهد بود. رایحه این عطر به قدری باطراوت است که می‌تواند انرژی از دست رفته را به شما بازگرداند. این عطر با الهام از دعاهای صبح زود در خاورمیانه، برای تسکین قلب و ذهن همه افرادی که از آن استفاده می‌کنند، طراحی شده است. علاوه بر این موادی مانند گل رز، خزه بلوط، فلفل صورتی، کندر نیز در ساختار آن وجود دارد. قیمت این عطر ۱۵۰۰ دلار به ازای ۳.۴ اونس است.

عطر آروماتیک چیست؟
خواندن مطلب
گرانترین عطرهای مردانه

House of Sillage Cherry Garden

این عطر یک نمونه محدود با شیشه‌ای شگفت انگیز است. این عطرها شامل رایحه بادام، وانیل، گل رز و یاس می‌شود تا آن را فوق العاده‌تر کند. شیشه آن یک شاهکار دیگر است و می‌توان از آن به عنوان یک کالای لوکس در دکوراسیون شما استفاده کرد. ارزش آن ۱۲۰۰ دلار برای ۲.۵ اونس است.

Dead of Night by Strangelove

روغن عود این عطر که از درختان آگاروود در جنوب شرقی آسیا تقطیر شده است، بدون استفاده از مواد شیمیایی تولید می‌شود. استفاده نکررن از مواد شیمیایی باعث خالص‌تر و قوی‌تر شدن روغن عود می‌شود. در ساختار این عطر گل‌هایی مانند یاس، رز و زردآلو وجود دارد و آن را به یک عطر فراموش نشدنی تبدیل می‌کند. این عطر در یک محفظه شیشه‌ای ظریف با درپوش طلایی حکاکی شده، نگهداری می‌شود. قیمت این عطر ۷۹۵ دلار برای ۳.۴ انس است.

Krigler Oud for Highness

این عطر به احترام یکی از پادشاهان اردن ساخته شده و رایحه‌ای سکسی و شیرین دارد. از بین ترکیبات کریگلر می‌توان به عنبر، عود، عسل و چوب صندل اشاره کرد. عطر کریگلر با داشتن قیمتی معادل ۶۵۵ برای ۳.۴ اونس، یکی از گران ترین عطرهای دنیا است.

این عطر به دلیل داشتن رایحه‌ای شیرین بیشتر بین بانوان محبوب است. با استفاده از این عطر می‌توانید در مجالس همانند یک ملکه بدرخشید.

اسکادا

اسکادا برندی است که شما نمی‌توانید نادیده بگیرید. این عطر آلمانی بخاطر شیشه‌های زیبا، جوان پسند، خاص و رنگارنگ شناخته می‌شوند. این عطر دارای رایحه‌های تازه، خوشبوی شکوفه‌‌های مختلف است. همچنین شرکت سازنده آن هم ادکلن مردانه و هم زنانه طراحی کرده و می‌سازد. بد نیست بدانید، اسکادا در زبان پرتغالی به معنای پله است.

مرسدس بنز

مرسدس بنز علاوه بر ساختن خودروهای گران قیمت، عطرها و ادکلن‌های گران قیمتی نیز می‌سازد. به طوری که عطرهای ساخته شده توسط این برند می‌توانند در لیست گران‌ ترین عطرهای دنیا قرار بگیرد. بهترین عطرهای مرسدس بنز برای مردان شامل ادکلن مرسدس بنز خصوصی « Mercedes-Benz Private» است که ادکلنی با رایحه‌ای ملایم و در عین حال شگفت انگیز بوده و از رایحه‌های خاورمیانه‌ای الهام گرفته است.

سخن آخر

امروزه عطرها جزو وسایل لوکس به حساب می‌آیند و شاید برای شما هم سوال باشد که دلیل این قیمت‌های گران چیست؟ در این مقاله حیات پرفیوم سعی داشته است تا شما عزیزان را با گران‌ترین عطرهای دنیا آشنا کند تا دلیل این قیمت‌های بالا را بدانید و اگر علاقه داشتید آنها را تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا