عطر و ادکلن

معرفی 24 عطر محبوب که همه راجع به آن صحبت میکنند

آنچه در این مطلب می‌خوانید

صدها هزار عطر دیزاینری یا نیش در بازار وجود دارند، که انتخاب شما را برای خرید راحت می‌کنند تا از بین آن‌ها عطر مدنظرتان را انتخاب کنید. اما در این اقیانوس پهناور از عطرها، چند عطر انگشت شمار و برگزیده وجود دارد که اکثر افراد تمایل به استفاده از آن‌ها را دارند و به همین دلیل به محبوبیت زیادی می‌رسند.

ممکن است صرفاً اسم این عطرها را بدانید، یا فقط بر اساس رایحه آن‌ها را تشخیص دهید. در هر دو حالت، حیات پرفیوم لیستی از 10 عطر محبوب که همه راجع به آن صحبت میکنند و از آن‌ها استفاده می‌کنند را تهیه کرده‌است.

۱ـ دیور ساواژ Dior – Sauvage Parfum

اسم دیور نیاز به معرفی ندارد. دیور ساواج هم اصولاً بی نیاز از هرگونه معرفی است. این عطر در جایگاهی قرار گرفته که ادکلن مورد علاقه مردان در سال 2023 محسوب می‌شود، هیچ عطری در گذشته به چنین موفقیتی نرسیده است.

فرانسوا دماشی برای طراحی این عطر از آسمان‌های خنک آبی و مناظر باز طبیعی الهام گرفته است. دیور ساواژ به تازگی رایحه‌ی پُرطراوات و معطر ترنج آغاز شده و سپس آکورد ملایم وانیل ظاهر می‌شود. این عطر خط بوی مردانه و باشکوهی را به وجود می‌آورد. ساوج در سه کلمه خلاصه می‌شود: چند بُعدی، طبیعی و جذاب.

تنها مشکل این عطر چیست؟ احتمالاً این عطر بیش از حد عادی محبوب است و باید گفت که همه‌ی اطرافیان شما از این عطر استفاده می‌کنند. به همین دلیل بسیاری از طرفداران عطرهای نیش ترجیح می‌دهند در شرایط فعلی از این عطر اجتناب کنند.

۲ـ کرید اونتوس creed aventus

اونتوس از شرکت کرید، با الهام گرفتن از زندگی دراماتیک فرمانروای تاریخی، ناپلئون بناپارت ساخته شده است و بی دلیل به عنوان عطرمحبوبی که همه راجع به آن صحبت میکنند شناخته نشده است. این عطر رایحه‌ای مملو از انرژی، قدرت و موفقیت را پخش می‌کند، و در عین حال حس یک زندگی آرام را بازتاب می‌دهد.

عطر با رایحه‌ی دلنشین سیب آغاز شده و سپس رایحه‌های مرکباتی به آن اضافه می‌شوند. سپس زمانی که رایحه عطر وارد لایه‌ی میانی می‌شود می‌توانید شاهد حضور یاس و توت صورتی باشید. این شیرینی به کمک پاتچولی و توس تعدیل می‌شود و رایحه‌ی زمینی عطر هم تثبیت می‌شود. لایه‌ی نهایی از مشک، خزه بلوط، امبرگیس و وانیل تشکیل شده است. آن‌ها ابعاد جدیدی از این عطر را به نمایش می‌گذارند.

اونتوس محبوب‌ترین عطر کرید است، و همچنان یکی از عطرهایی است که اکثر افراد در مورد آن صحبت می‌کنند. بهتر است روش تشخیص ادکلن اصل کرید اونتوس را بدانید تا اشتباهی هزینه زیادی بابت مدل فیک و تقلبی تقبل نکنید. خیلی‌ها معتقدند کیفیت عطر مثل سال‌های گذشته نیست. با این وجود، هنوز عطر بسیار خوبی است. اگر دوست دارید که توجه همه را به سمت خود جلب کنید، این عطر را خریداری کرده و از آن استفاده کنید.

عطر مردانه اونتوس کرید

۳ـ باکارات رژ 540 Maison Francis Kurkdjian – Baccarat Rouge 540 Extrait de Parfum

باکارات رژ 540 ادو پارفوم، مثل طوفانی جهان عطر را دگرگون کرده است. این عطر برای خیلی از افراد دروازه‌ای به دنیای جدیدی از روایح محسوب می‌شود. اگر فقط یک عطر باشد که در رسانه‌های اجتماعی راجع به آن صحبت می‌شود، احتمالاً همین عطر است.

یاس خوشبو و زعفران معطر، مکمل عالی برای رایحه‌های معدنی امبرگیس و سدر تازه بُرش خورده هستند. باکارات رژ 540 عطری شفاف، شیک و زینت داده شده است که جامه‌ی قرمزی را بر تن دارد. این عطر مثل نجوای گُلی چوبی و عنبری پوست را نوازش می‌کند و یک بار دیگر استادی فرانسیس کورکجان را به نمایش می‌گذارد.

فقط می‌توان آن را یک اثر هنری تلقی کرد. همه می‌دانیم که آثار برتر هنری به شدت مورد تقلید قرار می‌گیرند و باکارات رژ 540 هم از این قاعده مستثنی نیست.

۴ـ پاکو رابان وان میلیون

این عطر جذاب حس یک عطر یک میلیون دلاری را ایجاد می‌کند. این عطر ادای احترامی به میل به موفقیت است. رایحه‌های اولیه پرتقال خونی، گریپ فروت و نعناع، شما را به سمت رایحه‌های پُرشور میانی شامل ادویه‌ها، دارچین و رز هدایت می‌کنند. این عطر در نهایت به کمک لایه‌ی نهایی متشکل از عنبر، چرم، رایحه‌های چوبی و پاتچولی، اثر ماندگاری را به جا می‌گذارد.

این عطر معطر پخش بوی زیادی دارد و هنگامی که مردی هدفمند در مجاورت شما قرار می‌گیرد، جایی برای تردید باقی نمی‌ماند. این عطر متفاوت، باشکوه و با کلاس است و به همین دلیل بین مردان محبوبیت پیدا کرده است.

۵ـ شنل ان 5 CHANEL – Chanel N°5

تعجبی ندارد عطری که در سال 2021، صدمین سالگرد تولدش را جشن می‌گیرد، هنوز عطر امضای بسیاری از زنان در اقصی نقاط جهان محسوب می‌شود. این عطر افسانه‌ای شنل رایحه‌ی بسیار با کیفیت و خوشبویی دارد. این رایحه در عین جذاب و ملایم بودن، دارای پس زمینه‌ی بسیار قدرتمندی است.

مشهورترین برندهای عطر فرانسوی
خواندن مطلب

این عطر گُلی که جزو بهترین روایح برای فصل بهاراست، صرفاً یک ادو پرفیوم محبوب تلقی نمی‌شود. بلکه یک عطر تحول آفرین بوده و نخستین عطری است که در ساخت آن از آلدهیدها استفاده کردند. اکنون استفاده از آلدهیدها در عطرسازی رواج یافته است، لازم به زکر است که این رایحه جذابیت این عطر را چند برابر کرده است. شنل، آن را یک عطر مخصوص زنان، و منعکس کننده‌ی رایحه‌ی واقعی زنان معرفی کرده است. مطمئن باشید chanel N5 همان عطر محبوبی که همه راجع به آن صحبت میکنند است.

عطر شنل

۶ـ فردریک مال پرتریت آف ا لیدی FREDERIC MALLE – Portrait of a Lady

پرتریت آف ا لیدی از شرکت فردریک مال، عطری است که اسمش در اقصی نقاط جهان سریعاً شناخته می‌شود. طراح این عطر عنبری گُلی دومنیک روپیون بوده که نام این عطر را با الهام گرفتن از روی رمان هنری جیمز، تصویر یک زن (1881) انتخاب کرده است. بهترین توصیف از این عطر یک تجسم انسانی باشکوه است.

عطر با رایحه‌ی رز شروع می‌شود و سپس رایحه‌های ادویه‌ای در نقطه‌ی مقابل آن قرار می‌گیرند. لایه‌ی میانی عطر قوی و اسرارآمیز است و پاتچولی و ترکیبی از رایحه‌های میوه‌ای انگور سیاه و تمشک را شامل می‌شود. نت‌های نهایی شامل چوب صندل ملایم و مقدار ناچیزی میخک بوده و بدین ترتیب تمام رایحه‌های متضاد، به صورت یک عطر باشکوه در یکدیگر ترکیب می‌شوند.

این عطر با هدف نشان دادن شخصیت فردی که از عطر استفاده می‌کند طراحی شده است. در حقیقت امکان منعکس کردن تصویری از فرد را به وجود می‌آورد. این ادو پرفیوم تمام نشدنی مناسب زنان با شخصیت و دلربا است. چنین ویژگی‌هایی در یک شیشه‌ی جذاب به نمایش گذاشته می‌شوند.

۷ـ بایردو جیپسی واتر

جیپسی واتر از شرکت بایردو، رویای یک زندگی شاد، پُرهیجان و آزاد را برای فرد اسپری کننده بازسازی می‌کند.

مرکبات با طراوت، عنبر قدرتمند و رایحه‌های چوبی برگ‌های سوزنی کاج و چوب صندل با یکدیگر ترکیب شده و رایحه‌ی مسحورکننده فضای باز در دل طبیعت را بازسازی می‌کنند. فرد با استفاده از این عطر، یک سفر بویایی را آغاز خواهد کرد. و او در این سفر با رایحه‌ی با طراوت خاک و رایحه‌ی جنگل‌های عمیق و پهناور آشنا می‌شود.

این عطر محبوب‌ترین محصول بایردو است، و دلیل خوبی برای این محبوبیت وجود دارد. هیچ عطر دیگری نمی‌تواند رایحه و سفر بویایی که با این عطر تجربه می‌کنیم را برای شما به وجود بیاورد.

۸ـ ورساچه اروس VERSACE – Eros Parfum

ورساچه اروس با الهام گرفتن از افسانه‌های یونانی راجع به اروس، خدای عشق طراحی شده است. به همین دلیل این عطر عشق، اعتماد به نفس و اشتیاق را به بهترین نحو منعکس می‌کند.

این ادکلن مردانه خنک و معطر با رایحه نعناع آغاز می‌شود، و ترکیبی از رایحه‌ی پُرطراوت لیموی ایتالیایی و سیب سبز آن را همراهی می‌کنند. وانیل ماداگاسکاری خوشبو با لوبیای تونکای گرم ترکیب می‌شود و یک رایحه‌ی شگفت انگیز را به وجود می‌آورد. رایحه‌ی چوبی متشکل از سدر، وتیور و خزه بلوط حُسن ختامی بر این عطر قدرتمند محسوب می‌شود.

این عطر با رایحه‌ی جذاب و شگفت انگیزش، حسی مشابه یک خدای یونانی را در شما ایجاد می‌کند. جالب است بدانید در زمان مقایسه عطر ورساچه اروس و دیلان بلو، ادکلن محبوب اروس برنده آشکار این نبرد شد. بنابراین هرگز نمی‌توان نسبت به محبوبیت این عطر تردید داشت.

۹ـ له لابو سانتال 33 LE LABO – Santal 33

سانتال 33 از شرکت له لابو قطعا همان عطر محبوبی بوده که همه راجع به آن صحبت می‌کنند است و رؤیایی که نمی‌توانید فراموش کنید را برای شما بازسازی می‌کند. این عطر به معنای واقعی کلمه، آزادی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این ادو پرفیوم بسیار جذاب و شگفت انگیز است. رایحه‌ی ادویه‌ای هل با رایحه‌های آرامش بخش بنفشه و زنبق ترکیب شده است.

چوب صندل شیرین و سدر راه را برای تجلی هماهنگ رایحه‌های چرمی، ادویه‌ای و مشکی هموار می‌کنند. بدین ترتیب این عطر رایحه‌ی آرامش بخش و لوکسی را به طور همزمان ارائه می‌کند. له لابو سانتال 33 یک عطر با شکوه است و می‌توان آن را یکی از عطرهایی دانست که خیلی‌ها دنبال تهیه آن هستند و  در سراسر جهان راجع به آن صحبت می‌شود.

۱۰ـ میسون مارژیلا، بای د فایرپلیس

عطر بای د فایرپلیس از شرکت میسون مارژیلا، یکی از عطرهای کلکسیون مشهور رپیلکا است. این عطر به عمق خاطرات شما نفوذ می‌کند و شما را در زمان و مکان به خاطرات خوش گذشته بر می‌گرداند.

عطر بای د فایرپلیس شما را به یاد یک شب سرد زمستانی می‌اندازد. یک آتش گرم و سوزان، آرامش زیادی را در شما به وجود می‌آورد. رایحه‌های شاه بلوط داغ و چوب دودی، خاطرات زمستان و گرمای آتش را برای شما بازسازی می‌کنند.

این عطر جذاب، شما را در محیط آرامش بخشی قرار می‌دهد. این عطر گزینه عالی برای فعالیت‌های شبانه داخل یا بیرون از خانه است. همچنین این ادکلن برای روزهای بارانی هم مناسب است و یک رایحه‌ی گرم را برای شما به ارمغان می‌آورد. این عطر توسط مری سالماگان طراحی شده است و هم مردان و هم زنان آن را می‌پسندند. رایحه‌ی آرامش بخش این عطر، دلیل اصلی محبوبیت آن محسوب می‌شود.

۱۱ـ عطر آمواج اینترلود AMOUAGE – Interlude for Men

در سال 2012 برند آمواج ادو پرفیوم اینترلود را به بازار جهانی عطر و ادکلن عرضه کرد. اینترلود یک عطر محبوب عربی است که خانم‌ها و آقایانی که به عطرهای گرم علاقه دارند می‌توانند استفاده کنند.

ادکلن اینترلود در گروه بویایی شرقی چوبی قرار گرفته است و به دلیل ماندگاری و پخش بویی که دارد می‌تواند به عنوان عطر روزانه شما عمل کند. عطرهای اینترلود ساخت عمان است.

معرفی و بررسی عطر عود وود تام فورد
خواندن مطلب
خرید عطر محبوب آمواج اینترلود

۱۲ـ عطر کارولینا هررا گود گرل CAROLINA HERRERA – Good Girl

در بین خانم‌ها همیشه از عطر گود گرل صحبت می‌شود. این عطر زنانه با ظاهری شبیه به کفش پاشنه دار همیشه در ذهن مردم می‌ماند. این عطر زنانه که در کشور آمریکا توسط لویس ترنر خلق شده است می‌تواند بهترین انتخاب برای هر خانم خوش سلیقه‌ای باشد.

عطر زنانه گود گرل از سال 2016 تا به امروز جزو عطرهایی است که همه در بره آن صحبت می‌کنند. این ادو پرفیوم در گروه بویایی شرقی گلی قرار گرفته است و با طبع گرمی که دارد حس خوبی را در فصول سرد و پاییزی به شما هدیه می‌دهد.

۱۳ـ عطر ورساچه مشکی یا کریستال نویر VERSACE – Crystal Noir EDT

همیشه حرف برند ورساچه همیشه سر زبان‌ها بوده و هست. در سال 2004 ادو پرفیوم کریستال نویر توسط برند ایتالیایی ورساچه به بازار عطر و ادکلن جهان عرضه شد. این عطر خوشبو زنانه توسط آنتوان لی عطار و عطرساز معروف ایتالیایی ساخته شده و به دلیل داشتن رایحه‌ای خاص همیشه جزو بهترین عطرهای زنانه بوده است.

این عطر خوشبو در گروه بویایی شرقی گلی قرار گرفته‌ است و دارای طبعی گرم است که می‌تواند همراه خوبی در فصول سرد زمستانی برای شما عزیزان باشد.

۱۴ـ عطر مردانه بلو شنل CHANEL – Bleu de Chanel

در سال 2018 برند شنل با رونمایی از ادو پرفیوم بلو شنل توانست انقلابی در دنیای عطر و ادکلن جهان بر پا کند. این عطر مردانه توسط اولیویه پولژ خلق شده است و دارای طبعی خنک است که می‌تواند همراه خوبی در فصل گرما برای شما عزیزان باشد.

بلو شنل یکی از عطرهای محبوب برند شنل است که توانسته با رایحه خاص و دلنشینش به عطر محبوب و روزانه هر آقای سخت پسندی تبدیل شود. به دلیل ترکیبات خاصی که دارد در گروه بویایی چوبی معطر ( آروماتیک) قرار گرفته است و همینطور ماندگاری بالایی دارد.

خرید عطر بلو شنل مردانه

۱۵ـ عطر مردانه بلک افغان NASOMATTO – Black Afgano

برند ناسوماتو با رونمایی از عطر مردانه بلک افغان انقلاب عظیمی در دنیای عطر و ادکن‌ها بر پا کرد. این عطر توسط شرکت هلندی ناسوماتو ساخته شده و خالق آن الکساندرو گولیتری است. الکسانتدرو معتقد است که عطر بلک افغان بیشترین ماندگاری را نسبت به دیگر عطرهای مردانه موجود در بازار را دارد.

این عطر جذاب مردانه دارای طبعی بوده  و در گروه بویایی چوبی معطر (آروماتیک) قرار گرفته است. این ادو پرفیوم مردانه را در فصول سرد و همینطور فصل پاییز استفاده کنید و از رایحه گرم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

۱۶ـ ایو سن لورن لیبر زنانه YVES SAINT LAURENT – Libre

برند معروف و شناخته شده ایو سن لورن در سال 2019 با رونمایی از عطر زنانه لیبر توانیت توجه بسیاری از خانم‌ها را به سمت خود جلب کند.این عطر جذاب زنانه به دلیل داشتن رایحه‌ای خاص توانسته‌ است تا به امروز به یکی از عطرهایی تبدیل شود که طرفداران زیادی دارد. این عطر زنانه خوشبو توسط دو عطار و سازنده فرانسوی معروف کارلوس بنایم وآن فلیپو ساخته شده و این دو هنرمند عطر لیبر را در گروه بویایی شرقی فوزه قرار داده‌اند. عظر زنانه libr از ترکیبات خاص و نت‌های بی‌نظیری درست شده است که شما را شگفت‌زده می‌کند.

در نت‌های این عطر زنانه پرفروش از اسطوخودوس، نارنگی ماندارین و انگور سیاه استفاده شده است که باعث می‌شود با اولین اسپری با رایحه بی‌نظیری رو به رو شوید. در نت‌های میانی این عطر هم رایحه گل یاس و شکوفه پرتقال به مشام می‌رسد که بسیار عالی و جذاب است. بعد از گذشت چند ساعت درست زمانی که نت‌های میانی جای خود را به نت‌های پایه می‌دهند می‌توانید رایحه وانیل، مشک و عنبر را حس کنید، این نت‌ها بر روی ماندگاری عطر زنانه لیبر تاثیر زیادی دارد و می‌توان گفت که ماندگاری این عطر زنانه بسیار بالا و عالی است.

فواید عطر زدن

۱۷ـ باربری لندن مردانه BURBERRY – Burberry London for Men

عطر معروف مردانه باربری لندن در سال 2006 توسط شرکت انگلیسی باربری به بازار عطر و ادکلن جهان معرفی شد. این عطر مردانه خوشبو توسط عطرساز معروف آنتوان میزندی ساخته شده و در گروه بویایی شرفی ادویه‌ای قرار گرفته است. رایحه خاص این عطر خوشبو شما را به یاد فصل‌های بارانی لندن می‌اندازد. طبع این عطر خوشبو گرم است و می‌تواند همراه خوبی برای شما در فصل پاییز و زمستان باشد.

با اولین اسپری از این عطر خوشبو می‌توانید رایحه دارچین، اسطوخودوس و ترنج را در کنار هم حس کنید. در نت‌های میانی این ادو پرفیوم هم از رایح چرم و گل ابریشم استفاده شده است که حس و حال خوبی را به شما می‌دهد. در نت‌های اصلی یا پایه این عطر مردانه بریتانیایی بوی خزه درخت بلوط، تنباکو و چوب گایاک به مشامتان می‌رسد که بسیار انرژی‌بخش و خوش‌ آیند است.

۱۸ـ پارفومز د مارلی لیتون اکسکلوسیف PARFUMS de MARLY – Layton Exclusif

برند معروف و شناخته شده مارلی در سال 2017 با رونمایی از عطر لیتون انقلاب بزرگی در دنیای عطر و ادکلن بر پا کرد. این عطر محبوب مردانه به دلل داشتن رایحه‌ای خاص و منحصر به‌فرد بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. سازنده و عطار لیتون حمید مرآتی کاشانی است که نت‌های آن را بسیار هوشمندانه انتخاب کرده و به آن طبعی گرم بخشیده است. عطر مردانه لیتون در گروه بویایی شرقی ادویه‌ای قرار گرفته و دارای ماندگاری بسیار بالا و عالی هم است. در نت‌های این عطر جداب مردانه از نارنگی ماندارین، بادام و ترنج استفاده شده است. در نت‌های میانی هم رایحه گل رز، شمعدانی، مشک و گل سوسن به مشام می‌رسد. زمانی که بعد از چند ساعت نت‌های پایه یا اصلی این ادو پرفیوم نمایان می‌شود می‌توانید بوی خوش، وانیل، نعناع هندی، چوب صندل سفید و فلفل صورتی را حس کنید.

۱۹ـ لالیک انکر نویر (لالیک مشکی) LALIQUE – Encre Noire

عطر محبوب مشکی لالیک یکی از بهترین و معروف‌ترین عطرهای مردانه‌ای است که بیشار افراد به رایحه خاص آن علاقه دارد. این عطر جذاب توسط ناتالی لارسن یکی از بهترین عطارهای فرانسوی موفق است. رایحه دلنشین و طبع این عطر یکی از خصوصیاتی‌ است که این ادو پرفیوم را به یکی از بهترین عطرهای مردانه لالیک تبدیل کرده است. عطر لالیک انکر نویر در گروه بویایی چوبی معطر قرار گرفته و برای ساخت آن از نت‌های خاصی استفاده شده است. این عطر جذاب مردانه دارای ماندگاری و پخشبوی خوب و عالی است و می‌توانید بهترین انتخاب برای آقایان سختپسند باشد. زمانی که این ادو پرفیوم را اسپری می‌کنید در نت‌های اولیه می‌توانید رایحه خاص و تند سرو را حس کنید. همینطور در نت‌های میانی هم از گیاه خس خس استفاده شده است. نت‌های پایه انکر نویر هم تشکیل شده از مشک و چوب کشمیری است.

چگونه می‌ توان عطر ساز شد؟
خواندن مطلب
خرید عطر لالیک انکر نویر با بهترین قیمت

۲۰- نارسیس رودریگز فور هر پرفیوم narciso rodriguez – Narciso Rodriguez for Her EDP

عطر جذاب و زنانه نارسیس رودریگزدر سال 2006 توسط در کشور آمریکا به بازار عطر و ادکلن جهان معرفی شد. این عطر زنانه جذاب توسط فرانسیس کرکجان و کریستین ناگل خلق شده و در گروه بویایی گلی چوبی مشکی قرار گرفته است. این عطر زنانه که دارای طبعی معتدل است می‌تواند بهترین انتخاب برای هر خانمی در فصل بهار و دیگر فصول باشد. در نت‌های اولیه این ادو پرفیوم زنانه از گل رز و رایحه هلو استفاده شده که حس و حال خوبی را در شما زنده خواهد کرد. در نت‌های میانی هم مشک و کهربا قرار دارد که رایحه‌ای خاص و عالی را خلق می‌کنند. زمانی که نت‌های پایه عطر زنانه نارسیس رودریگز نمایان می‌شوند می‌توانید رایحه چوب صندل و نعناع هندی را استشمام کنید. ماندگاری این عطر زنانه بسیار بالا و فوق العاده است. این عطر محبوب را به صورت روزانه استفاده کنید و از رایحه بی‌نظیری که دارد لذت ببرید.

۲۱- دیور جادور ادو پرفیوم (ژادور) Dior – J’adore EDP

برند معروف و شناخته شده دیور، در سال 1999 عطر زنانه خوشبویی را به بازار عطر و ادکلن جهان معرفی کرد. ای عطر جذاب زنانه توسط عطار معروف کالیس بکر خلق شده است. با توجه به ترکیبات و نت‌های استفاده شده در این ادو پرفیوم می توان متوجه شد که آن در گروه بویایی گلی میوه‌‌ای قرار گرفته و دارای طبعی معتدل است.

از عطر جادور می‌توانید در هر فصلی استفاده کنید و از رایحه آن نهایت لذت را ببرید. این عطر نماد قدرت و استقلال یک خانم فرانسوی است. در نت‌های اولیه این ادو پرفیوم از ترنج، نارنگی ماندارین، هلو و خربزه استفاده شده که در همان ابتدا حس خوبی را در شما زنده می‌کند.

زمانی که بعد از دقایقی نت‌های میانی این عطر آشکار می‌شوند می‌توانید رایحه رز، بنفشه، گل برف و ارکیدا را استشمام کنید. در نت‌های پایه و اصلی این ادکلن زنانه هم از مشک، وانیل و توت سیاه استفاده شده که جذابیت رایحه آن را چند برابر کرده است.

۲۲ـ پاکو رابان لیدی میلیون paco rabanne – Lady Million

امکان ندارد خانمی باشد که عطر لیدی میلیون جزو ادکلن‌های آن نباشد. این عطر جذاب زنانه که شبیه به یک الماس طلایی طراحی شده، دارای رایحه‌ای خاص و منحصر به‌فرد است. این عطر اسپانیایی توسط برند معروف و لوکس پاکو رابان تولید شده است.

عطاران و سازندگان لیدی میلیون آن را در گروه بویایی گلی میوه‌ای قرار داده‌اند و طبعی معتدل به این ادو پرفیوم بخشیده‌اند. عطر لیدی میلیون در سال 2010 به بازار عطر و ادکلن جهان معرفی شده و با رایحه خاصی که دارد یک عطر محبوب در بین خانم‌ها است.

دز نت‌‌های اولیه این ادو پرفیوم از بهار نارنج و لیمو ترش استفاده شده که همین نشان دهنده رایحه‌ میوه‌ای این عطر است. همینطور در زمان آشکار شدن نت‌های میانی هم می‌توانید رایحه یاس و شکوفه پرتقال را حس کنید. نت‌های پایه و اصلی این عطر هم از کهربا، عسل و نعناع هندی تشکیل شده‌اند.

۲۳- دولچه گابانا لایت بلو مردانه DOLCE & GABBANA – Light Blue for Men

یکی دیگر از عطرهایی جزو محبوب‌ترین رایحه بوده ادو پرفیوم مردانه لایت بلو از برند معروف دولچه گابانا است. این عطر جذاب در سال 2007 در کشور ایتالیا به بازار عطر و ادکلن جهان عرضه شده است. این عطر ایتالیایی در گروه بویایی گلی میوه‌ای قرار دارد و همینطور دارای طبعی خنک است. این ادکلن مردانه را می‌توانید در فصول گرم استفاده کنید و از رایحه بی‌نظیری که دارد لذت ببرید. در نت‌های اولیه این عطر از سرو کوهی و مرکبات استفاده شده است. همینطور در نت‌های میانی هم می‌توانید رایحه رزماری و فلفل را حس کنید. در نت‌های پایه و اصلی این ادو پرفیوم هم از روایح دودی، مشک و خزه درخت بلوط استفاده شده است. این عطر را استفاده کنید و از مانداری بالا و کیفیت عالی که دارد لذت ببرید.

۲۴ـ گوچی گیلتی ادو تویلت مردانه (گیلتی پور هوم) GUCCI – Gucci Guilty EDT Pour Homme

یکی از معروف‌ترین عطرهای برند گوچی ادو تویلت مردانه گیلتی است. این عطر جذاب در سال 2015 در کشور ایتالیا به بازار عطر و ادکلن جهان معرفی شد. عطر گوچی گیلتی به دلیل داشتن رایحه‌ای جذاب یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آقایان است. این رایحه که در غلظت ادو تویلت تولید می‌شود در گروه بویایی چوبی معطر قرار گرفته و دارای طبعی معتدل است. این عطر محبوب را در هر فصلی می‌توانید استفاده کنید و از رایحه بی‌نظیر آن لذت ببرید. در نت‌های اولیه این ادو پرفیوم جذاب از لیمو ترش و اسطوخودوس استفاده شده است. همینطور در نت‌ّا میانی هم می‌توانید رایحهشکوفه پرتقال را حس کنید. در نت‌های پایه هم از ترکیباتی مثل سدر و نعناع هندی استفاده شده است.

نتیجه گیری

آیا دنبال عطرهایی هستید که تعریف و تمجیدهای زیادی را برای شما به ارمغان بیاورند؟ و عطر محبوبی که همه راجع به آن صحبت می‌کنند را داشته باشید؟ شما عزیزان می‌توانید با شناخت عطر و ادکلن‌ها، عطر امضای جدیدی برای خود انتخاب کنید. در این مقاله سعی داشتیم تا عطرهایی که درباره آنها زیاد صحبت می‌شود را به شما عزیزان معرفی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا