عطر و ادکلن

عطرهای یونیسکس چیست؟

عطرهای یونیسکس به عطرهایی گفته می‌شود که فارغ از جنسیت ساخته شده اند. اغلب خانم‌ها و آقایان در زمان خرید عطر به این نکته توجه می‌کنند که عطر آنها شبیه عطرهای جنس مخالف نباشد و معمولا از فروشنده عطر هم درباره این موضوع سوال می‌کنند که آیا این عطر زنانه است یا مردانه.

اما در سال‌های اخیر صنعت عطرسازی در جهان تحولات زیادی را تجربه کرده و بسیاری از خانه‌های مد، عطرهای منحصر به فردی را طراحی می‌کنند که برای جنسیت خاصی نیست و مرد و زن هر دو می‌توانند از این عطرها استفاده کنند.

در ادامه این مقاله، حیات پرفیوم قصد دارد در مورد عطر یونیسکس اطلاعات جذابی را در اختیار شما بگذارد تا راحت تر عطر مناسب برای استایل خود را از این فروشگاه اینترنتی تهیه کنید.

تاریخچه پیدایش عطرهای یونیسکس

عطر سازی در قرن‌ 18 و 19 میلادی در اروپا توسط داروسازها انجام می‌شد. داروسازها در ساخت عطرهای دست ساز خود از گیاهان معطری همچون گل رز، میخک، اسطوخودوس و یاس استفاده می‌کردند. عطر در گذشته کالایی لوکس بود که فقط افراد ثروتمند به آن دسترسی داشتند و فارغ از جنسیت از آن برای خوشبو ماندن استفاده می‌کردند.

بهترین عطرهایی که مردانه زنانه (یونیسکس) هستند

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، تاریخچه ساخت عطرهای یونیسکس به قرن 18 و 19 میلادی در اروپا باز می‌گردد. در آن زمان مردها و زن‌ها فارغ از جنسیت از عطر به عنوان یک ماده معطر برای خوشبو شدن استفاده می‌کردند.

رایحه گریپ فروت در عطرسازی
خواندن مطلب

اما در اواخر قرن 18 میلادی همه چیز با ورود تبلیغات به این صنعت متحول شد و عطرها جایگاه‌ ویژه‌ای در مجلات مد و بیلبوردهای تبلیغاتی پیدا کردند. در اواسط قرن 19 میلادی بازاریاب‌ها پس از بررسی متوجه شدند که خانم‌ها بیشتر از آقایان به خوشبو بودن اهمیت می‌دهند به همین دلیل تبلیغات عطر شکلی زنانه به خود گرفت.

عطرهای یونیسکس چه تفاوتی با عطرهای دیگر دارد؟

همان طور که در قسمت قبل هم اشاره کردیم، از اواسط قرن 19 میلادی عطرها برای جنسیت، سن، شخصیت و مناسب‌های خاص طراحی شده و با این ویژگی‌ها در بازار به مشتریان عرضه می‌شد. اما برخی تصورها در مورد رایحه‌های زنانه و مردانه که در ذهن عموم مردم جا خوش کرده هیچ پایه و اساس علمی ندارد، همچون رایحه گل رز که بسیاری آن را عطری زنانه می‌دانند و یا رایحه دارچین که معمولا به آن نگاه مردانه وجود دارد.

در واقع اینکه بعضی از روایح مردانه است و برخی دیگر زنانه، فقط یک ترفند بازاریابی بوده که با تکرار زیاد در ذهن ما جا افتاده است و هیچ ریشه بیولوژیکی ندارد. در ساخت عطرهای یونیسکس طراحان معمولا از رایحه‌هایی که به آنها نگاه جنسیتی می‌شود، کمتر استفاده می‌کنند. در واقع تنها تفاوت عطرهای یونیسکس با عطرهای دیگر در همین یک مورد است.

چرا از عطرهای یونیسکس استفاده کنیم؟

عطر در گذشته‌های نه چندان دور کالایی لوکس بود که فقط گروه خاصی امکان استفاده از آن را داشتند، اما امروزه با تولید انواع و اقسام عطرهای صنعتی، این ماده خوشبو در دسترس همه قرار دارد. بسیاری از افراد فقط برای جذب جنس مخالف و جلب توجه در میهمانی‌ها و مجالس مختلف از عطرهای زنانه و مردانه استفاده می‌کنند.

چگونه می‌ توان عطر ساز شد؟
خواندن مطلب

اما بسیاری از افراد هدف اصلی ساخت عطرها که خوشبو ماندن است را به طور کلی فراموش کرده‌اند. عطرهای یونیسکس هم دقیقا برای پر کردن این خلا تولید شده‌اند تا افرادی که فقط دوست دارند، خوشبو باشند بدون نگاه جنسیتی بتوانند از این عطرها استفاده کنند.

خرید عطر و ادکلن یونیسکس

در ترکیب این عطرها معمولا روایح معطر معروفی که صرفا بوی تمیزی می‌دهد همچون مشک ملایم و عطرهای چوبی استفاده می‌شود. این عطرها را خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند برای تکمیل استایل خود استفاده کنند و همیشه خوش بو در جمع‌ها حاضر شوند، بدون اینکه به عطر آنها نگاه جنسیتی وجود داشته باشد.

نتیجه گیری

استفاده از عطر فواید و مزایای بسیاری دارد که مردم جهان از قرن‌ها پیش به آن توجه داشته‌اند. اغلب مردم از عطر به عنوان ماده‌ای معطر برای خوشبو ماندن و از بین بردن بوی عرق استفاده می‌کنند. عطرهای یونیسکس بهترین انتخاب برای داشتن یک استایل جذاب و تمیز است که علاوه بر اطرافیان به خود فرد هم حس تازگی و خوشبو بودن را منتقل می‌کند.

خرید انواع عطر و ادکلن از مشهورترین برندهای داخلی و خارجی از فروشگاه اینترنتی حیات به صورت 24 ساعته و کاملا آنلاین امکان پذیر است و شما به راحتی می‌توانید از بین گزینه‌های متنوعی که در سایت فروشگاه حیات وجود دارد، عطر مورد نظر خود را انتخاب کنید و به صورت اینترنتی سفارش دهید.

۱. عطر یونیسکس چیست؟

عطر یونیسکس به عطری گفته می‌شود که هم مردان و هم زنان می‌توانند از آن استفاده کنند، ساختار عطرهای یونیسکس ساده است و از نت‌های خوشبو در ساخت آنها به جای نت‌های مردانه یا زنانه استفاده می‌شود.

۲. چرا عطرهای یونیسکس بهتر از عطرهای دیگر است؟

عطرهای یونیسکس دقیقا همچون لباس‌هایی هستند که هم مردان و هم زنان می‌توانند آنها را به صورت همزمان استفاده کنند و این موضوع کار را برای افرادی که عطر زدن را دوست دارند، بسیار راحت کرده است. امکان استفاده مشترک از یک عطر هم برای زوج‌ها جذابیت خاص خودش را دارد.

۳. بهترین عطرهای یونیسکس کدامند؟

●      عطر بوی اسملز ویولت اندز (Boy Smells Violet Ends)
●      عطر له لابو سانتال 33 (Le Labo Santal 33 Eau de Parfum)
●      عطر اسنیف سوییت اش (Snif Sweet Ash)
●      عطر هاوس اف بو (House of Bo Parfum)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا