آرایشی

آشنایی با انواع سبک‌ های آرایشی

دنیای آرایش و زیبایی بسیار گسترده، جالب و دوست داشتنی است. آرایش می‌تواند یک چهره را به کلی تغییر دهد و برخی ویژگی‌ها را در آن برجسته‌تر کند. آرایش هم همانند هر هنر دیگری دارای سبک‌های خاصی است که برای هر شخص متفاوت است. هرکسی می‌تواند روش خود را برای خلق سبک‌ های آرایش جدید داشته باشد.

خوب است سبک‌های مختلف آرایش را بشناسید تا بتوانید همیشه ظاهری جدید و متفاوت داشته باشید. یک سبک آرایش مناسب برای هر موقعیتی وجود دارد. حیات پرفیوم برای اینکه به شما کمک کند در مورد سبک‌های آرایش بیشتر بدانید، لیستی از انواع سبک آرایشی را تهیه کرده است؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

آرایش ایربراش (Airbrush)

در آرایش ایربراش (Airbrush) همانطور که می‌توان از نامش فهمید، از اسپری آرایشی به جای برس و اسفنج استفاده می‌شود. وسایلی که در این سبک استفاده می‌شوند، چیزی شبیه اسپری‌های رنگ هستند ولی به جای رنگ در اسپری‌ها، لوازم مختلف آرایشی وجود دارد.

با آرایش ایربراش، چهره شما صاف و بی عیب به نظر می‌رسد. این سبک آرایش، پوست شما را یکنواخت می‌سازد و لک و نقص‌ها را می‌پوشاند. تنها عیبی که این سبک آرایش دارد این است که به راحتی پاک می‌شود و ماندگاری چندانی ندارد. نکته مثبت درباره آن نیز طول نکشیدن بیش از حد آن است؛ شما می‌توانید در یک دقیقه آرایش خود را انجام دهید. استفاده از سبک آرایش ایربراش محدودیتی ندارد و می‌توانید برای روزمره یا یک رویداد مهم از آن استفاده کنید.

آرایش مات

آرایش مات یکی از پرطرفدارترین انواع سبک‌ های آرایش است؛ زیرا سبب می‌شود چهره شما صاف و بدون عیب به نظر برسد. در این نوع سبک هیچ‌گونه زرق و برقی وجود ندارد و صورت شما هیچ درخشندگی از خود نشان نمی‌دهد. در واقع، این نوع آرایش چربی پوست را جذب می‌کند و نسبت به آرایش‌های براق و درخشان‌، ماندگاری بیشتری دارد.

آرایش مات در عکس‌ها به خوبی خود را نشان می‌دهد، زیرا هیچ درخششی برای پرت کردن حواس مخاطب وجود ندارد. چین و چروک‌های پوست شما نیز عملا ناپدید می‌شوند. کرم پودر مات یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که پوست چرب دارند. به تازگی آرایش مات به یک ترند مورد علاقه برای ماه‌های فصل پاییز تبدیل شده است.

آرایش HD

برای یک میکاپ HD از محصولات بسیار پیشرفته‌ای استفاده‌ می‌شود. این محصولات به صورت تخصصی برای ایجاد ظاهری صاف و طبیعی طراحی شده‌اند. این سبک آرایش سبب ایجاد سایه‌های تیره و روشن روی پوست می‌شود و آن را روشن و نرم نشان می‌دهد. همچنین دارای ویژگی‌های خاصی است که آن را به یک انتخاب استثنایی برای عکاسی و فیلم برداری تبدیل می‌کند. جالب است بدانید معمولا عروس‌های هندی و عروس‌های جنوب ایران از این سبک آرایش استفاده می‌کنند.

نحوه‌ی تاتو کردن ابروی بلوند
خواندن مطلب
اسم انواع ارایش زنانه

سبک آرایش HD بسیارسنگین است و در عین حال برای پوشاندن عیوب و لکه‌ها به خوبی عمل می‌کند. آرایش HD به برس و اسفنج آرایشی نیاز دارد. شما باید آن را به درستی اعمال کنید تا شفاف و بی نقص به نظر برسد.

آرایش مینرال

آرایش مینرال (Mineral) یک آرایش کاملا طبیعی است و از محصولاتی استفاده می‌کند که از مواد معدنی و سایر ترکیبات آلی درست شده باشند. این نوع سبک نوعی درمان هم هست؛ چرا که نه تنها سبب زیباتر دیده شدن چهره شما در عین سادگی می‌شود، بلکه از پوست شما در برابر عناصر مضر در طول روز نیز محافظت می‌کند. اگر پوست حساس یا تحریک پذیری دارید، آرایش معدنی بهترین گزینه شما خواهد بود.

مواد معدنی موجود در این نوع آرایش حاوی خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و سایر خواص محافظتی است که باعث می‌شود بسیاری آن‌ها را دوست داشته باشند. آرایش معدنی نیز طیف وسیعی از سبک‌ها و مدل‌ها را در بردارد.

آرایش تحریری

آرایش تحریری به هیچ عنوان آرایشی نیست که بتوانید آن را به صورت روزمره استفاده کنید. این نوعی آرایش است که برای عکسبرداری مجلات و نمایش‌های مختلف استفاده می‌شود. هر لوک و ظاهری که در این نوع از سبک‌ های آرایشی وجود دارد مطابق با هر رویداد و مناسبتی متفاوت است. از رنگ‌های خنثی گرفته تا رنگ‌های براق و جیغ، همه و همه در این نوع سبک قرار دارند.

آرایش تحریری باید تمام ایرادات و عیوب را پوشش دهد و کاملا بی عیب و نقص به نظر برسد. محصولات آرایشی زیادی برای این سبک مورد نیاز است که اکثرا سنگین هستند. کانتورینگ نیز تقریبا بزرگ‌ترین نقش را در این نوع سبک ایفا می‌کند؛ زیرا باید چهره‌ها را مطابق با موقعیت تغییر داد.

آرایش مجلسی

چنین آرایش‌هایی برای جشن‌های بزرگ مناسب بوده و از سبک‌ های آرایشی خیلی پرطرفدار است. شما احتمالا فقط یک بار به عروسی دوستتان می‌روید یا فقط یک بار به جشن کاری دعوت می‌شوید، پس انتخاب سبک آرایش مجلسی باید کاملا بی نقص صورت گیرد.  سبک آرایش مجلسی اغلب مطابق با رنگ لباس شما انتخاب می‌شود. هنگامی که لباس مجلسی خود را انتخاب کردید، می‌توانید آرایش خود را با آن هماهنگ کنید. آرایش مجلسی می‌تواند طبیعی یا جسورانه باشد. چه یک آرایش براق را انتخاب کنید و چه رنگ‌های مات و محو، با چنین ظاهری لذت جشن برای شما افزایش می‌یابد.

آرایش طبیعی

آرایش طبیعی یکی از سبک‌ های آرایش است که به جای پنهان کردن عیب‌های شما، برخی از ویژگی‌های زیبای چهره شما را برجسته‌تر می‌کند. چنین آرایش‌هایی به لوازم و وقت کمتری نسبت به سایر سبک‌ها نیاز دارند. تمرکز اصلی این سبک روی چشم‌ها، لب‌ها و رنگ پوست است. با برجسته کردن زیبایی این مناطق صورت، به عنوان مثال افزایش جذابیت چشم‌ها با یک خط چشم نازک و محو، صورت بسیار طبیعی و در عین حال زیبا به نظر می‌رسد.

لیست مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری برای خانم‌ها
خواندن مطلب
انواع میکاپ لایت

سبک آرایش طبیعی بسیار آسان است و هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد. شما می‌توانید در هر زمان از سال و هر جایی که می‌روید از این آرایش استفاده کنید. اگر اهل آرایش نیستید اما می‌خواهید ظاهر خود را کمی تییر بدهید، آرایش طبیعی برای شما بهترین انتخاب است.

آرایش شب

سبک آرایش شب برای بیرون رفتن شبانه و مجالس رسمی در نظر گرفته شده است؛ درست آن زمان که روز کاری به پایان رسیده است و وقت آماده شدن برای جشن‌ها و مناسبت‌های عصر است. این نوع آرایش رنگ‌های تیره‌تر را شامل می‌شود. آرایش شب بر روی افزایش گیرایی و جذابیت چشم‌ها تمرکز دارد و معمولا از سایه‌های تیره استفاده می‌شود.

شب قرار و مهمانی بهترین موقعیت‌هایی هستند که می‌توانید آرایش چشم دودی یا رژلب قرمز جیغ برای لب خود را امتحان کنید. وقتی صحبت از سبک آرایش شب می‌شود، لازم نیست از داشتن یک آرایش غلیظ خجالت بکشید. تمام برس‌ها و اسفنج‌های آرایشی که تاکنون اختراع شده‌اند برای این نوع سبک استفاده می‌شوند.

آرایش سلبریتی‌ها

سبک آرایش سلبریتی‌ها درست همان چیزی است که با شنیدن نام آن به ذهنتان خطور می‌کند؛ همان ظاهری که سلبریتی‌ها دارند. در این نوع سبک طیف وسیعی از پالت‌های رنگی استفاده می‌شود؛ از رنگ‌های خنثی تا رنگ‌های جیغ و روشن. این سبک آرایش کاملا پوشاننده است و هر گونه لکی را پنهان می‌کند. هر نوع ظاهری در این سبک، یک اثر هنری به نظر می‌رسد. این سبک آرایشی توسط میکاپ آرتیست‌های مشهور انجام می‌شود که از محصولات درجه یک استفاده می‌کنند.

آرایش گوتیک (Goth)

چنین آرایشی را می‌توان در استفاده از رنگ‌های تیره خلاصه کرد. یکی از مهم ترین جنبه‌های سبک آرایش گوتیک (Goth)، لب‌های تیره است. رنگ لب می تواند سیاه، قهوه ای، آلبالویی، قرمز تیره یا هر رنگ عمیق دیگری باشد. خط چشم تیره و چشم دودی نیز بخش دیگری از آن است. اگر می‌خواهید آرایشی گوتیک داشته باشید، باید خود را برای استفاده از طیف وسیعی از لوازم آرایشی آماده کنید. همچنین وقت زیادی را نیز باید صرف آن کنید.

سبک آرایش اسموکی

آرایش ضد پیری

محصولاتی که در این نوع سبک استفاده می‌شوند، همه خواص ضد پیری دارند. محصولاتی حاوی ترکیباتی مانند رتینول، آنتی اکسیدان‌ها و سایر ویتامین‌ها برای کمک به حفظ درخشش جوانی در این نوع آرایش استفاده می‌شوند. استفاده از مرطوب کننده، یک اصل کلیدی و مهم در چنین آرایش‌هایی است.

علاوه بر استفاده از محصولات غنی از ویتامین، طریقه آرایش کردن نیز می‌تواند نشانه‌های پیری را در چهره شما بپوشاند. با کمک این سبک آرایش می‌توانید خطوط ریز، چین و چروک و منافذ بزرگ را پنهان کنید. استفاده کمتر از کرم پودر، روند پیرتر شدن پوست را کند می‌کند. آرایش چشم این سبک در ملایم‌ترین حالت ممکن است.

آرایش دائمی

آرایش دائمی، همانطور که می‌توان از نامش حدس زد، همیشگی است؛ به عنوان مثال، از فناوری تاتو برای رنگدانه دائمی لایه درم پوست استفاده می‌کنند. برای هر کدام از اجزای صورت می‌توان از این متد استفاده کرد. رژلب دائمی، خط چشم دائمی و حتی کاشت مژه همگی در حوزه سبک آرایش دائمی قرار می‌گیرند.

آموزش گام به گام کانتور بینی به همراه میکاپ صورت
خواندن مطلب

این سبک آرایش را می‌توان برای ابروها (میکروبلیدینگ)، لب‌ها، که به عنوان رژگونه لب نیز شناخته می‌شود، و پلک‌ها به کار برد. آرایشگرانی در سرتاسر کشور وجود دارند که در هر یک از این موارد تخصص دارند، بنابراین قبل از مراجعه تحقیق کنید تا مطمئن شوید که یکی از بهترین‌ها را انتخاب کرده‌اید و نتیجه خوبی خواهید گرفت.

آرایش شبنمی درخشان

آیا به سبک‌ های آرایشی با گونه‌های برافروخته و درخشان که به جای چرب دیده شدن، شاداب و هیدراته به نظر می‌رسند، علاقه دارید؟ آرایش شبنمی درخشان، همان چیزی است که دنبال آن هستید.

این نوع آرایش به چهره شما ظاهری هم با آرایش و هم بی آرایش می‌دهد. قبل از شروع آرایش، مقداری مرطوب کننده استفاده ‌کنید تا درخشندگی طبیعی و زیبایی بر روی پوست شما ایجاد شود. برای داشتن ظاهری برافروخته، یک رژگونه براق را روی گل گونه خود بمالید و خوب محو کنید. همچنین، استفاده از براق کننده لب را فراموش نکنید.

آرایش عروس

آرایش عروس مخصوص خاص‌ترین و مهم‌ترین روز زندگی یک زن است؛ یعنی روز عروسی او. این سبک آرایش بسیار تخصصی و نیازمند مهارت فراوان است. چنین آرایش‌هایی باید مطابق میل عروس انجام شوند، حتی ممکن است یک آرایشگر بارها این آرایش را پاک کرده و دوباره انجام دهد تا درست آن چیزی شود که عروس می‌خواهد. در انجام این نوع آرایش به عروس اجازه داده می‌شود تا درخشش داشته باشد و زیبایی‌های طبیعی خود را برجسته کند.

ارایش عروس

آرایش تک رنگ

یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها، آرایش تک رنگ است. در این متد از یک پالت رنگ برای تمام نقاط صورت مانند گونه‌ها، چشم‌ها و لب‌ها استفاده می‌شود. این سبک به تازگی محبوبیت زیادی به دست آورده است زیرا می‌تواند در عین سادگی، ظاهری جذاب و متعادل ایجاد کند.

در ادامه آرایش‌های تک رنگ محبوب بین افراد که می‌توانید به راحتی انجام دهید را آورده ایم:

  • صورتی ملایم تک رنگ: دارای سایه‌های ملایم صورتی بر روی گونه‌ها، چشم‌ها و لب‌ها است که شما را بامزه و کم سن و سال نشان می‌دهد.
  • تک رنگ نود: با الهام از دهه ۹۰، این متد سایه‌های ظریف قهوه‌ای را روی چشم‌ها، لب‌ها و خطوط گونه‌های ایجاد می‌کند.
  • تک رنگ مرجانی غروب آفتاب: اگر شخصیتی پر جنب و جوش دارید، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ مرجانی برای سبک آرایشی تک رنگ خود استفاده کنید.

نتیجه گیری

از میک آپ نچرال تا آرایش‌های جیغ، هر یک از سبک‌ های آرایش مختص شخصیت خاصی است. امتحان کردن انواع مختلف آرایش به شما این امکان را می‌دهد که سبک مناسب فرم صورت خود و همچنین موقعیت‌های مختلف را پیدا کنید. علاوه بر آن با ترکیب مناسب محصولات و تکنیک‌ها، می‌توانید آرایش‌های خیره کننده‌ای انجام دهید که زیبایی طبیعی شما را افزایش می‌دهد و اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا