عطر و ادکلن

فواید عطر چیست؟

تا به حال به فواید و قدرت عطرها فکر کرده‌اید؟ شاید در جواب بگویید که عطر تنها فایده‌ای که دارد این است که بدن را خوش‌بو می‌کند، بله درست است یکی از فواید عطر همین خوش‌بویی بدن است که به ما احساس خوبی می‌دهد ولی این تنها فایده عطرها نیست، آن‌ها قدرت این را دارند که روحیه شما را تقویت کنند و احساس خوبی را در شما به وجود آورند.

عطرها در رفتار شما نقش بسیار زیادی دارند، رایحه‌ای که در هر عطر وجود دارد می‌تواند طرز فکر شما را نسبت به یکسری از اتفاقات تغییر دهد. در واقع هر بو و رایحه‌ای قدرت این را دارد که بر روی مغز شما تاثیر مثبت و یا منفی بگذارد به همین دلیل است که شما از بعضی از رایحه‌ها خوشتان نمی‌آید ولی یکسری از آن‌ها را هم عاشقانه دوست دارید.

تاثیر عطر بر خلق و خوی

یکی از مهم‌ترین فواید عطرها تاثیر آن‌ها بر روی خلق و خوی شما است. عطرها موادی جادویی هستند که می‌توانند روحیه شما را تقویت کنند، رایحه‌ها بیانگر رفتار و اخلاق هر شخص است اگر دارای شخصیتی شیطان و بازیگوش هستید می‌تواند رایحه‌هایی را انتخاب کنید که به شما و اطرافیانتان انرژی می‌دهد و حتی اگر خجالتی و گوشه‌گیر هستید می‌توانید عطر‌های ملایم را انتخاب کنید.

در واقع عطر‌ها نمایانگر شخصیت و رفتار‌های درونی شما هستند، پس بهتر است عطری را انتخاب کنید که متناسب با شخصیت شما و رفتارتان در محیط بیرون باشد.

عطر و تاثیر آن بر روی اعتماد بنفس

همانطور که با یک لباس زیبا احساس اعتماد بنفس می‌کنید با انتخاب یک عطر خوب و اسپری کردن آن می‌توانید عزت نفس و اعتماد بنفس خودتان را افزایش دهید. سعی کنید عطری را انتخاب کنید که به شما احساس قدرت می‌دهد و شما را مجبور می‌کند که با مشکلاتتان رو در رو شوید و ترس را کنار بگذارید.

زنان عطرساز؛ معرفی 8 عطرساز زن
خواندن مطلب

 اگر عطری را انتخاب کنید که اعتماد بنفس شما را تقویت کند در جامعه جایگاه بهتری خواهید داشت و روز به روز موفق‌تر خواهید شد. اگر بخواهیم  شما را برای انتخاب عطری که به شما اعتماد بنفس می‌دهد راهنمایی کنیم باید بگوییم که عطرهایی را انتخاب کنید که دارای طبعی گرم هستند.

عطر و ارتباط آن با جذابیت

باید قبول کرد که یکی از مهم‌ترین حواس پنجگانه‌ای که در همه انسان‌ها مشترک بوده حس بویایی است. گاهی اوقات شما می‌توانید با بوی عطریک نفر جذب آن شخص شوید و جایگاه بخصوصی را در ذهنتان به آن اختصاص دهید. عطرها با ترکیباتی که دارند سرشار از انرژی و فرمان‌دهی به مغز شما هستند. به عطری که می‌خواهید انتخاب کنید بسیار دقت کنید شاید آن عطر در ذهن کسی ثبت شود و در جذابیت شما تاثیری داشته باشد.

فواید عطر

افزایش میل جنسی با عطر

بسیاری از عطرها گاهی توانایی این را دارند که قوای جنسی را تقویت دهند و به عنوان یک دارو در این مورد عمل کنند. ترکیباتی که در عطرها وجود دارند می‌توانند مانند یک فرمون به مغز فرمان دهند.

 همانطور که قبلا هم گفتیم عطرها و رایحه‌ها می‌توانند طرف مقابلتان را به خود جذب کند پس در استفاده از عطرهایتان بسیار دقت کنید و توجه داشته باشید که آن را در جای درستی از بدن اسپری کنید، مثلا می‌توانید با اسپری کردن آن به پشت گوش و یا قسمت‌های نبض دار بدن جذابیت و ماندگاری آن عطر را چند برابر کنید.

تاثیر عطر بر روی استرس

اگرجزو افرادی هستید که استرس دارید و تپش قلب ناشی از استرس شما را خسته کرده است می‌توانید با استفاده از عطر و رایحه‌ای مناسب استرس خودتان را کنترل کنید و یا از بین ببرید. اگر از عطرهایی استفاده کنید که دارای رایحه‌ای خنک و یا گلی باشند می‌توانید میزان استرس خودتان را کاهش دهید. اگر از عطرمناسبی در طول روز استفاده کنید زمانی که می‌خواهید کاری مهم انجام دهید با کشیدن یک نفس عمیق و رایحه‌ای ملایم که از عطر شما در مشامتان پر می‌شود استرستان کاهش می‌یابد و احساس سبکی و بهتری خواهید داشت. برای کاهش استرس می‌توانید از عطرهایی استفاده کنید که به شما اعتماد بنفس و عزت نفس می‌دهند، اگر اعتماد بنفس کافی برای انجام کاری را داشته باشید دیگر دچار استرس نخواهید شد.

مقایسه 4 غلظت عطر دیور ساواج
خواندن مطلب
فواید عطر چیست؟

ثبت خاطرات با عطر

 دنیای پر رمز و راز عطرها بسیار پیچیده و جذاب هستند. یکی از جذاب‌ترین فواید عطر ثبت خاطرات در ذهن ما و اطرافیانمان است، این خاطرات هم می‌تواند حال شما را خوب کنند و شما را شاد کنند و هم توانایی این را دارند که شما را به یاد افراد و یا اتفاقات ناگوار بی‌اندازند.

عطرها هم مانند موسیقی هستند تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که با شنیدن یک آهنگ و ملودی به یاد شخص و یا اتفاقی بیوافتید؟ همانطور که موسیقی با نت‌های خود روح و ذهن شما را به رقص در می‌آورد عطرها هم با ترکیبات و نت‌های خود شما را در دنیای خاطرات قرغ می‌کنند. با انتخاب درست عطر خود خاطراتی شیرین و زیبا در ذهن دیگران به جا بگذارید، سعی کنید برای هر سفر خود یک عطر را انتخاب کنید تا مسافرت‌های خود را با یک بو و رایحه‌ای خاص در ذهن خود و دیگران به ثبت برسانید.

ثبت خاطره با عطز

عطرهای دارویی و درمانی

جالب است بدانید عطرها قدرت این را دارند با ترکیبات خود حال شما را خوب کنند و به شما انرژی بدهند. عطرها هم مانند داروها دارای خواص دارویی زیادی هستند چون از ترکیباتی گیاهی و طبیعی درست شده‌اند، ترکیباتی مانند مرکبات، گل‌ها، گیاهان و ادویه‌ها می‌توانند در کنار هم ترکیباتی جادویی خلق کنند. این عطرها می‌توانند اضطراب و استرس شما را کاهش دهند، آرامش به شما دهند و مجرای تنفسی شما را باز کنند و احساس سلامتی و تازگی در شما ایجاد کنند. بعضی از عطرها احساس خستگی و سردرد شما را هم درمان خواهند کرد.

درمان بی‌خوابی با عطر

یکی دیگر از اثرات درمانی عطر رفع بی‌خوابی است. عطرها و رایحه‌ها به شما کمک می‌کنند تا شما بهتر بخوابید و از خوابی آرام لذت ببرید. رایحه‌هایی که در برخی عطرها وجود دارد به مغز شما آرامشی خاص خواهند داد و به شما کمک می‌کنند تا خوابی راحت داشته باشید.

معرفی عطر بازیگران ایرانی
خواندن مطلب

 درمان سر درد با عطر

شاید فکر کنید عطرها سر درد را تشدید می‌کنند ولی باید به شما عزیزان بگوییم که اشتباه می‌کنید برخی از عطرها با ترکیباتی دارویی و گیاهی که دارند می‌توانند سردرد شما را آرام کنند. البته باید به عطری هم که می‌خواهید در این زمان استفاده کنید هم دقت داشته باشید.

عطرهایی که ترکیباتی سنگین و ادویه‌ای دارند می‌توانند سر درد شما را تشدید کنند، با استفاده از عطرهای ملایم که بویی شبیه به شامپو دارند می‌توانید آرامشی خاص بدست آورید.

فواید عطر

شخصیت شناسی

شما می‌توانید از طریق عطرها شخصیت طرف مقابلتان را بشناسید.

به جمله بالا تا به حال فکر کرده‌اید؟ باید گفت که درست است عطرها قدرت این را دارند تا شخصیت شما را برای دیگران بازگو کنند. مثلا شخصی که عصبی و بد خلق است هیچوقت از عطری ملایم استفاده نخواهد کرد و قطعا عطری را انتخاب می‌کند که دارای بویی تند و گرم باشد.

 در واقع شخصیت تک تک ما انسان‌ها در عطری که استفاده می‌کنیم نهفته است. پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که حتما در انتخاب عطر خود دقت کنید، سعی کنید عطر خود را با احساسات خود انتخاب کنید تا بتوانید شخصیت زیبای خودتان را در جامعه با رایحه‌ای که از شما در جریان است نشان دهید.

سخن آخر

فواید عطرها بسیار گسترده است و فقط به خوشبویی بدن ختم نمی‌شود، رایحه‌ها خاطراتی تلخ و شیرین به یاد ما می‌آورند و می‌توانند آرامشی فراموش نشدنی در وجود ما خلق کنند. پس در انتخاب عطر خود دقت کنید، شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به شعبات حیات پرفیوم و با مشورت با مشاوران عطر حاضر در شعبه عطری که مناسب شما و شخصیتتان باشد را تهیه کنید.

حیات پرفیوم لحظاتی شاد و پر انرژی را برای شما عزیزان آرزومند است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا