عطر و ادکلن

آیا می‌توانید عطر را با آب رقیق کنید؟

اگر یک شیشه عطر خوشبو دارید و به این فکر افتاده‌اید که حجم آن را با ریختن آب در عطر اضافه کنید این مطلب حیات پرفیوم برای شما کاربردی خواهد بود. در ابتدا باید گفت این کار می‌تواند خطرناک باشد زیرا ما نمی‌خواهیم عطرهای ارزشمند خود را هدر دهیم. ما تمام گوشه‌ها و گوشه‌های دنیای عطر را برای رقیق کردن عطر با آب کاوش کرده‌ایم، بنابراین به خواندن این مطلب ادامه دهید تا تمام اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید.

آیا می‌توان عطر را با آب رقیق کرد؟

در پاسخ باید گفت بله، شما می‌توانید عطر خود را با آب رقیق کنید زیرا آب می‌تواند به آزاد شدن بوی روغن موجود در عطرها کمک کند و در نتیجه می‌توانید قدرت بوی مورد نظر را بدست آورید. بسیاری از عطرها می‌توانند خیلی قوی باشند، بنابراین رقیق شدن می‌تواند شدت بویایی آنها را کاهش دهد. با این حال، برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید مراحل خاصی را دنبال کنید.

چگونه می‌توان عطر را با آب رقیق کرد؟

احتمال استرس گرفتن در این کار بالا است اما به طور قطع این کار جواب می‌دهد! اگر تمام مراحل آزمایش شده ما را دنبال کنید، نتیجه نسبتا مطلوبی را خواهید گرفت. اگر عطرهایتان را به دلیل بوی قوی استفاده نمی‌کنید این بهترین روش برای شما خواهد بود.

مراحل رقیق کردن عطر با آب بسیار ساده است، فقط کافیست مراحل زیر را دنبال کنید. مواردی که برای رقیق کردن عطر خود نیاز دارید:

  • آب مقطر
  • الکل
  • عطر

شما باید چند چیز را بدانید؛ مثلاً اگر عطر از قبل رقیق شده باشد، دیگر نمی‌توانید این کار را تکرار کنید.

همچنین باید بدانید شیشه عطر شما چه حجم مایعی را می‌تواند در خود نگه دارد، زیرا نباید شیشه عطر شما سرریز شود. مطمئن شوید ظرفی که محلول را در آن رقیق می‌کنید می‌تواند مایع بیشتری نسبت به شیشه عطر شما در خود جای دهد.

زنان عطرساز؛ معرفی 8 عطرساز زن
خواندن مطلب
رقیق کردن عطر با آب

مراحل رقیق کردن عطر

  • مرحله 1: آب مقطر و الکل را در ظرفی بریزید و آن را بچرخانید.
  • مرحله 2: عطر خود را به مخلوط اضافه کنید، تا حدی اضافه کنید که نت سبک‌تری دریافت کنید.
  • مرحله 3: محلول را در حالی که مدام رقیق می‌شود بچرخانید.

نتیجه شگفت انگیز و ماندگار خواهد بود و مهمتر از همه، در نهایت می‌توانید عطر خود را بدون نگرانی از بوی زیاد و آزاردهنده استفاده کنید.

آیا عطر در آب حل می‌شود؟

خیر، فقط خود عطر در آب حل نمی‌شود زیرا عناصر اساسی در آب محلول نیستند. هر عطری از روغن استخراج شده ساخته می‌شود و همانطور که همه می‌دانیم روغن با آب مخلوط نمی‌شود. بنابراین برای ایجاد آن مخلوط، از الکل به عنوان حلال استفاده می‌کنیم.

الکل رایج ترین حلال برای حل آب با روغن معطر است. بنابراین عطرها می‌توانند کاملاً با آب مخلوط شوند. اگرچه اتانول معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما الکل‌های زیر در عطرها استفاده می‌شوند:

  • سدیم لورت سولفات
  • سدیم لوریل سولفات
  • ستیل الکل
  • پلی سوربات

بنابراین عطرها می‌توانند احساس طراوت را روی پوست داشته باشند و اجازه دهند عطر در هوا پخش شود و با افزودن آب و الکل می‌توانید عطر بیشتری داشته باشید.

آیا می‌توان آب را با عطر مخلوط کرد؟

بله، می‌توانید آب را با عطر خود مخلوط کنید. اما نیاز به تقطیر آب وجود دارد و همچنین به کمی ‌الکل نیاز دارید. از آنجایی که آب و روغن با هم مخلوط نمی‌شوند، برای تهیه این مخلوط به کمک الکل نیاز دارید. حتی پس از مخلوط شدن آب، عطرها بوی بسیار خوبی دارند و همچنان ماندگاری زیادی دارند.

می‌دانیم که آب یک حلال طبیعی است، اما همه مواد مانند روغن در آن حل نمی‌شوند. از آنجایی که عطرها حاوی روغن‌های معطر هستند، نمی‌توانیم مستقیماً به آنها آب اضافه کنیم در نتیجه الکل فقط می‌تواند این کار را انجام دهد. الکل می‌تواند به راحتی آب و روغن عطر را به هم پیوند دهد.

شش مورد از بهترین عطرهای زنانه زارا با بویی شگفت انگیز
خواندن مطلب

ما اغلب از خرید عطرهای گران قیمت دوری می‌کنیم. در نتیجه اگر یک بطری گران قیمت عطر را به دست می‌آورید، اضافه کردن آب با الکل می‌تواند عطر مناسبی به شما بدهد و پیشنهاد می‌کنیم قبل از انجام این کار مقداری از آن را آزمایش کرده و اگر نتیجه مطلوب بود به سراغ باقی عطر بروید.

الکل‌ها به حل شدن آب با روغن‌های معطر کمک می‌کنند تا از هم جدا نشوند. این می‌تواند نسخه‌های ارزان تری در بسیاری از عطرهای گران قیمت را در اختیار شما قرار دهد. بنابراین دیگر لازم نیست در خصوص میزان اندکی عطری که در بطری‌های گران قیمت عطر دارد ناراحت باشید.

نتایج بسیار عالی هستند زیرا عطرهای گران قیمت غلیظ هستند، بنابراین محلول‌های حل شده غلظت کمتری دارند. با این وجود بو از بین نمی‌رود و عطری ماندگار و خوشبو به دست می‌آورید.

چرا از آب مقطر در عطرها استفاده کنیم؟

ضروری است که به محلول خود آب مقطر اضافه کنید زیرا آب لوله کشی حاوی تعداد زیادی میکروب است. آب یک عنصر ضروری در عطرسازی است زیرا قدرت اسانس‌ها را کاهش می‌دهد. از آنجایی که اسانس‌ها به بوی عطر کمک می‌کنند، می‌توانند بسیار غلیظ باشند. بنابراین لازم است غلظت اسانس‌ها را با استفاده از آب کاهش داد تا بوی دلخواه به دست آید.

با این حال کاهش قدرت اسانس‌ها با مخلوط کردن مخلوط آب و الکل انجام شدنی است. باید گفت آب شیر می‌تواند حاوی مواد خارجی یا ناخالصی‌هایی باشد که ممکن است ناخواسته به عطر اضافه شود. در صورت وجود ناخالصی در آب، کیفیت عطر می‌تواند تحت تأثیر قرار گیرد.

ریختن آب در عطر

آیا می‌توانید یک عطر قوی را رقیق کنید؟

بله، شما می‌توانید یک عطر قوی را رقیق کنید. عطرهای قوی به این معنی است که غلظت بسیار بالایی دارند. بنابراین رقیق کردن یک عطر قوی به معنای افزودن آب به آن مانند هر روش دیگری است. رقیق کردن آن می‌تواند بوی قوی آن را کاهش دهد. از آنجایی که عطر قوی دارای غلظت بسیار بالایی است، افزودن آب به آن تاثیری بر کیفیت آن ندارد.

همچنین، عطرهای با غلظت بالا اغلب می‌توانند بوی بسیار قوی داشته باشند. برای مثالEau de parfum (EDP) و Eau de Toilette (EDT) عطرهایی با غلظت بالا هستند که روی شیشه عطرها این مورد قید شده است. آنها 85٪ الکل هستند که فقط در 15٪ آب رقیق شده‌اند.

تاریخچه عطر در مصر باستان؛ رابط بین بهشت ​​و زمین
خواندن مطلب

عطرهای با غلظت بالا گران هستند زیرا سطح الکل بسیار بالا و آب بسیار کمی دارند. با این حال حتی اگر سازنده مصرف کمتر آب در عطرها را انتخاب کند، باز هم می‌توانید خودتان آن را رقیق کنید.

این یک تصور اشتباه است که آب هیچ ارزشی به عطرها اضافه نمی‌کند. آب می‌تواند با افزایش ماندگاری بوها بر روی پوست، مانند جادو عمل کند.

علاوه بر این آب می‌تواند تبخیر الکل را کاهش داده و باعث می‌شود نت‌های بالایی ماندگاری بیشتری داشته باشند.

اضافه کردن آب به عطر کار درستی است؟

ما عطرها را دوست داریم، اما جنبه‌هایی از عطر وجود دارد که باید بدانیم. مانند رقیق کردن آب با عطر، در ابتدا می‌تواند شما را دچار شک و تردید کند. زیرا عطرهای خالص که آب کمتری دارند یا اصلاً آب ندارند، برای این کار بیشتر ارجحیت دارند.

در حالی که آب می‌تواند عطر را رقیق کند، بنابراین روی پوست ماندگارتر است. آب به نت‌های بالایی عطر می‌چسبد و به آن‌ها ماندگاری بیشتری می‌دهد.

بنابراین اگر مراحل ما را دنبال کنید، رقیق کردن عطر کار بزرگ و سختی نیست. شما به راحتی می‌توانید عطرهای با بوی قوی خود را سبک تر کرده و همچنین مقدار آن را افزایش دهید. حال اگر تجربه موفقی در این زمینه دارید نظرات و دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات زیر برای مخاطبین حیات پرفیوم به اشتراک بگذارید.

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد برای رقیق کردن عطرهای روغنی معمولا از آب و الکل استفاده می‌کنند. استفاده از آب در عطرهای روغنی باعث می‌شود مولکول‌های آب به نت‌های بالایی عطر متصل شوند و ماندگاری آن را بالا ببرند ولی انجام این کار نیاز به تجربه دارد، اگر خودسر به عطر خود آب اضافه کنید امکان دارد رایحه ادو پرفیوم خود را از بین ببرید یا موجب تغییر رایحه آن شوید. در این مقاله حیات پرفیوم سعی داشته است تا شما عزیزان را با این مکانیسم جالب آشنا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا