عطر و ادکلن

عطر با بوی تمیزی و رایحه پودری

آنچه در این مطلب می‌خوانید

همیشه در بیشتر مواقع رایحه‌هایی که حس آرامش و نرمی به ما می‌دهند برای خانم‌ها جذاب بوده است. عطرهایی که دارای نت‌هایی سبک و ملایم هستند در این دسته از عطر و ادکلن‌ها قرار می‌گیرند. بوی صابون، شامپو، پودر بچه و … حس تمیزی را در آقا و خانم‌هایی که به عطرهای ملایم و سبک علاقه دارند زنده می‌کنند. ولی شاید بسیاری از شما عزیزان این سوال برایتان پیش بیاید که چه عطرهایی دارای رایحه‌های تمیز هستند؟

همان‌طور که می‌دانید اصطلاح پودری یا تمیزی در زمینه عطر، نشان دهنده غبار، دوده، خاک یا نشاسته است و رایحه‌های پودری طیف بویایی بسیار وسیعی را در بر می‌گیرند. اما اینکه اصطلاح پودری از چه زمانی رواج پیدا کرد و یا از کدام رایحه برگرفته شده است، به طور دقیق مشخص نیست.

در این مقاله به این موضوع اشاره خواهیم کرد که عطرهای پودری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. پس اگر شما هم از جمله علاقه‌­مندان به مباحث عطرها و رایحه‌های مختلف هستید و می‌خواهید این محصولات را برای مصارف خود انتخاب و خریداری کنید با ما همراه باشید.

عطر پودری چیست؟

به طور کلی برخی از انواع عطرها مرطوب بوده یا با عنوان عطرهای خیس شناخته شده و معروف هستند. این عطرها با ترکیباتی از آب یا آب میوه‌های آبدار تولید شده و شبنم زده و مرطوب هستند.
در برابر این محصولات عطرهای خشک جای می‌گیرند که رطوبت و آب ندارند. این محصولات در بیشتر موارد تلخ بوده و دارای طعم شیرین نیستند.
رایحه‌های پودری نوع دیگر این روایح هستند که بویی مشابه با پودرهای آرایشی ویژه صورت داشته و یا بوی آن‌ها شباهت زیادی به پودرهای نوزادان دارد. این عطرها ممکن است مرطوب یا بدون رطوبت طراحی و تولید شده باشند.
در بیشتر موارد در این نوع عطرها، تندی خاصی به مشام می‌رسد. از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که عطرهای پودری بسیار سنگین یا کاملاً ملایم طراحی و تولید شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته باشند.

۱ـ  ادو پرفیوم مردانه تام فورد بو د جور(ژور) TOM FORD – Beau De Jour Eau de Parfum

برند معروف و شناخته شده تام فورد در سال 2020 ادکلن مردانه خوش‌بویی را به مجموعه عطرهای خود اضافه کرد. این برند آمریکایی عطر بو د ژور را با ترکیباتی خاص و رایحه‌ای دل‌انگیز روانه بازار عطر و ادکلن جهان کرد. رایحه این ادوپرفیوم نمادی از یک آقای بسیار آراسته و شیک است.

Beau De Jour در گروه بویایی آروماتیک (معطر) فوژه قرار گرفته است و با توجه به نت‌هایی که برای ساخت این عطر استفاده کرده‌اند می‌توان این ادوپرفیوم مردانه را در دسته عطر با بوی تمیزی یا عطرهای پودری قرار داد. ماندگاری و پخش بوی این ادکلن مردانه پودری بسیار بالا است و می‌تواند همراه خوبی در همه فصل‌ها برای شما آقایان خوش سلیقه باشد.

  • نت‌های اولیه: اسطوخودوس
  • نت‌های میانی: ریحان، نعناع، خزه درخت بلوط، شمعدانی، رزماری
  • نت‌های پایه: کهربا، نعناع هندی
عطر با بوی تمیزی

۲ـ عطر سالواتوره فراگامو یومو کژوال لایف  Uomo Salvatore Ferragamo Casual Life

در سال 2017 برند ایتالیایی سالواتوره فرگامو عطر مردانه جذابی با نام کژوال لایف را به بازار عطر و ادکلن جهان عرضه کرد. این ادوپرفیوم مردانه بیانگر یک پسر جوان و سر زنده است. یومو کژوال لایف با طبع خنکی که دارد می‌تواند انتخاب خوبی برای افراد سخت پسند باشد. این عطر در گروه بویایی چوبی معطر قرار گرفته است و رایحه‌ای شبیه به صابون دارد.

اگر به عطرهای پودری علاقه دارید و دوست دارید همیشه بوی عطر تمیز بدهید حتما این ادوپرفیوم را انتخاب کنید و در گرما‌ی تابستان از خنکی آن نهایت لذت را ببرید. لازم به ذکر است که این عطر دارای ماندگاری بالایی است و با پخش بویی که دارد می‌تواند در ذهن اطرافیانتان به عنوان عطر امضا شما ثبت شود.

  • نت‌هاس اولیه: لیموترش، هل، برگ بنفشه
  • نت‌های میانی: شمعدانی، قهوه، آمبروکسان
  • نت‌های پایه: سدر، مشک، چوب کشمیر

۳ـ عطر الفکتیو استودیو استیل لایف این ریو Olfactive Studio – Still Life in Rio

در فرانسه مهد عطر جهان در سال 2016 برند معروف الفکتیو استدیو عطر استیل لایف این ریو را که یک عطر یونی سکس است به بازار عطر و ادکلن جهان عرضه کرد. این ادو پرفیوم ماندگار داری طبعی خنک بوده و در گروه بویایی رایحه‌های معطر یا آروماتیک قرار گرفته است. دورا بگریچه آرنارو عطار و خالق این ادو پرفیوم از ترکیبات و نت‌های خاصی برای ساخت این عطر استفاده کرده.

روایح و نت‌های استیل لایف این ریو بسیار هوشمندانه در کنار هم قرار گرفته است و باعث شده رایحه ای پودری و تمیز به مشام برسد. این ادو پرفیوم دارای ماندگاری و پخش بوی بالایی بوده و می‌تواند همراه خوبی در روزهای بهاری و تابستانی برای شما عزیزان باشد.

  • نت‌های اولیه: نارنگی ماندارین، لیموترش، زنجبیل، نعناع، یوزو
  • نت‌های میانی: فلفل، نارنگی
  • نت‌های پایه: چرم، بلسان کوپایبا
10 عطر خوش بو در جهان
خواندن مطلب

۴ـ گرلن متئورایتز له پارفیوم GUERLAIN – Meteorites Le Parfum

برند فرانسوی گرلن در سال 2018 عطری زنانه با طبعی خنک را روانه بازار عطر و ادکلن جهان کرد. تیری واسر خالق و عطار متئورایتز ترکیبات و نت‌های خاص پودری را برای ساخت این عطر استفاده کرده و آن را در دسته عطر با بوی تمیزی قرار داده است.

این عطر زنانه ملایم در گروه بویایی گلی چوبی مشکی قرار گرفته است و می‌تواند با رایحه خوشی که دارد انتخاب هر خانم خوش سلیقه‌ای باشد. ماندگاری این ادو پرفیوم بسیار بالا است و می‌تواند همراه خوبی در روزهای گرم تابستانی باشد.

  • نت‌های اولیه: سیب، ترنج، ترکیبات سبز
  • نت‌های میانی: بنفشه، رز
  • نت‌های پایه: روایح چوبی، مشک
رایحه پودری

۵ـ اکوا دی پارما ایریس نوبیل ACQUA DI PARMA – Iris Nobile

فرانسواس کارن و فرانسیس کرکجان دو عطار فرانسوی در سال 2004 با همکاری هم عطر زنانه‌ای را برای برند معروف آکوا دی پارما خلق کردند. عطر ایریس نوبیل یکی از پرفروش‌ترین عطرهای زنانه موجود در بازار عطر و ادکلن جهان است.

این دو عطار معروف فرانسوی ایریس نوبیل را در گروه بویایی گلی چوبی، مشکی قرار داده‌اند و با توجه به ترکیبات و روایح استفاده شده در این محلول جادویی، می‌توان بوی صابون و شامپو را در آن حس کرد. رایحه خنک این عطر می‌تواند در روزهای گرم تابستانی حس و حال شادابی را به شما ببخشد. ماندگاری و پخش بو این عطر بسیار زیاد است که می‌تواند در بالا بردن اعتماد بنفس شما تاثیر زیادی داشته باشد.

  • نت‌های اولیه: ترنج، نارنگی ماندارین، زنبق، پرتقال، بادیان ختایی
  • نت‌های میانی: سدر، گل یلانگ یلانگ، گل بنفشه، شکوفه پرتقال، گل بامیه
  • نت‌های پایه: وانیل، کهربا

۶ـ عطر ویکتوریا سکرت بامب شل VICTORIA’S SECRET – Bombshell

برند معروف و مورد علاقه بانوان، ویکتوریا سکرت در سال 2010 عطر زنانه‌ای را در ایالات متحده به بازار عطر و ادکلن جهان عرضه کرد. عطر بامب شل نمایانگر قدرت و لطافت زنانه است. مارک کنیتکوسکی و آندریانا مدیانا دو عطار معروف با ترکیب و انتخاب روایحی خاص این عطر را خلق کردند و آن را در خانواده بویایی گلی میوه‌ای قرار داده‌اند.

بامب شل ویکتوریا سکرت جزو دسته عطر با بوی تمیزی و پودری است که می‌تواند همراه خوبی برای خانم‌های سخت پسند و دخترخانم‌های لطیف باشد. ماندگاری و پخش بوی این ادکلن زنانه جذاب بسیار بالا و خوب است. شما عزیزان می‌تواتنید این عطر با بوی تمیز را از فروشگاه‌های معتبر حیات پرفیوم خریداری کنید و از رایحه دل‌انگیز آن لذت ببرید.

  • نت‌های اولیه: میوه گل ساعت، پرتقال، گریپ فروت ، توت فرنگی ، آناناس
  • نت‌های میانی: یاس، گل برف ، گل صدتومانی، ارکیده
  • نت‌های پایه: مشک ، خزه درخت بلوط ، روایح چوبی
عطر ویکتوریا سکرت

۷ـ میسون فرانسیس کورکجان فمینین پلوریل Maison Francis Kurkdjian – Feminin Pluriel

فرانسیس کورکجان عطار و سازنده معروف فرانسوی در سال 2014 با تولید و خلق عطر فمینین پلوریل قدمی جدید در دنیای روایح جهان برداشت. این عطر که دارای ماندگاری و پخشبو بالایی است در گروه بویایی چابپر گلی قرار گرفته است.

این عطر جذاب زنانه دارای طبعی خنک است که می‌تواند مناسب فصول گرم و تابستانی باشد. با استفاده از این عطر می‌توانید رایحه‌ای جدید و خاصی را تجربه کنید. رایحه این عطر شما را به یاد تمیزی و پاکیزگی می‌اندازد.

  • نت‎های پایه: رز، نعناع هندی، خس خس ، بنفشه، زنبق، یاس، گل برف، شکوفه پرتقال

۸ـ زرجوف داما بیانکا XERJOFF – Dama Bianca

برند لوکس و معروف زرجوف در سال 2012 عطر داما بیانکا کازاموراتی را به بازار عطر و ادکلن جهان عرضه کرد. این عطر زنانه که در شیشه‌ای سفید رنگ قرار گرفته است یکی از بهترین عطرهای کازاموراتی است. دما بیانکا در گروه بویایی گلی چوبی مشکی قرار گرفته است. این عطر جذاب خوشبو دارای طبعی گرم است و می‎تواند بیانگر  شخصیت یک خانم شیک و زیبا باشد. این ادو پرفیوم ایتالیایی به دلیل ماندگاری و پخشبو بالایی که دارد می‌تواند بهترین انتخاب برای عطر روزانه شما باشد. این عطر با رایحه پودری حس و حال تمیزی را به شما می‌دهد.

  • نت‌های اولیه: لیمو ترش سبز، پرتقال کامکوات
  • نت‌های میانی: بنفشه، زنبق، یاس، گل برف، یاس بنفش
  • نت‌های پایه: مشک، وانیل، سدر، چوب صندل سفید، ادویه گل میخک، دانه غلات

۹ـ نارسیس رودریگز پودری narciso rodriguez – Narciso Poudree

برند نارسیسو رودریگز در سال 2016 با رونمایی از ادو پرفیوم Narciso Poudree رایحه پودری را در دنیای عطر و ادکلن جهان رواج داد. این عطر جذاب زنانه که دارای شیشه‌ای صورتی رنگ است در گروه بویایی چوبی گلی مشکی قرار گرفته است.

ادو پرفیوم آمریکایی نارسیسو پودری دارای طبعی معتدل است که می‌تواند همراه خوبی برای شما عزیزان در هر فصلی مخصوصا بهار باشد. ظاهر صورتی ملایم این عطر شما را به یاد صابون‌های بچه می‌اندازد. ماندگاری و پخشبو این عطر بسیار بالا و مورد قبول است.

  • نت‌های اولیه: رز، یاس، شکوفه پرتقال
  • نت‌های میانی: مشک
  • نت‌های پایه: دانه تونکا، نعناع هندی، خس خس، سدر
روایح پودری

۱۰ـ والنتینو والنتینا پودر VALENTINO – Valentina Poudre

برند ایتالیایی والنتینو در سال 2016 با  رونمایی از عطر والنتینا پودری توجه بسیاری از خانم‌ها را به سمت خود جلب کرد. این ادو پرفیوم زنانه توسط عطار معروف اورلین گیشارد خلق شده است. سازنده این عطر آن را در گروه بویایی شرقی وانیلی قرار داده و با طبع گرمی که دارد آن را مناسب فصول سرد زمستانی کرده است. این عطر به شخصیت هر خانمی قدرت و اعتماد بنفس می‌دهد. همچنین ماندگاری و پخشبو والنتینو پودری بسیار زیاد و قابل قبول است.

  • نت‌های اولیه: گل ختی، روایح پودری
  • نت‌های میانی: زنبق، نرگس
  • نت‌های پایه: دانه تونکا، وانیل، چوب صندل سفید
انتخاب عطر با توجه به سن
خواندن مطلب

ویژگی‌های ادکلن‌ با بوی تمیزی

همیشه بوی لباس‌های شسته شده حس خوب و تازه‌ای را برای همه تداعی می‌کند. چند سالی است که در کنار انواع روایح عطر و ادکلن‌ها، رایحه پودری یا تمیز بسیار مورد استقبال خانم‌ها و آقایان قرار گرفته است. این عطر‌ها به دلیل ترکیبات و رایحه ملایمی که دارند توانسته‌اند انتخاب مناسبی برای کسانی باشند که به رایحه‌های تند و تیز حساسیت دارند. جالب است بدانید با همراه داشتن رایحه تمیز در محل کار می‌توانید اطرافیان خود را تحت تاثیر قرار دهید.

ترکیباتی با روایح پودری و تمیز

در ساخت و ترکیب روایح پودری از نت‌های خاص و در عین حال سبک استفاده می‌کنند. اگر بخواهیم یکی از نت‌هایی که حس و حال تازه و تمیز را در عطر به ما می‌دهد، نام ببریم می‌توانید به مشک سفید که یک نت مصنوعی است اشاره کنیم. دیگر نت‌های پودری که در ساخت عطر با بوی تمیزی استفاده می‌شود زنبق، بنفشه، مرکبات، میوه‌ها و … هستند.

رایحه‌های پودری

رایحه‌های پودری به طور کلی احساسی از تمیزی، تازگی و طراوت را به شما القا خواهند کرد و از جمله متداول‌ترین رایحه‌ها در تولید عطرها به شمار می‌روند. در بیشتر موارد از این نوع رایحه‌ها در نت‌های میانی و یا نت پایه هرم بویایی عطری استفاده شده و امکان ترکیب کردن آن‌ها با خانواده‌های مختلف بویایی هم وجود دارد. در عطرهای شرقی از این نوع رایحه‌ها برای تعدیل و تنظیم کردن ترکیبات قوی‌تر استفاده می‌کنند. حتی می‌توانند نت‌های پودری را با نت‌های گلی، میوه‌ای و .. نیز ترکیب نموده و رایحه‌هایی بسیار نرم و عمیق به وجود آورند.

در حال حاضر میزان استفاده از این نت‌ها در عطرهای زنانه بسیار بیشتر از عطرهای مردانه است در حالی که عطرهای مردانه پودری نیز در بازار مصرف به چشم می‌خورند و محبوبیت و طرفداران ویژه خود را نیز دارند. رایحه‌های پودری را می‌توانند با استفاده از گل‌ها و گیاهان مختلف از قبیل گل زنبق، گل بنفشه، گل میموسا و… تولید نمایند و یا این محصولات را با استفاده از مولکول‌های مصنوعی و شیمیایی خلق کنند. در ادامه به روش‌های خلق و ایجاد رایحه‌های پودری توسط عطرسازان خواهیم پرداخت.

خلق رایحه پودری با گیاهان

معمولا روایح پودری وتمیز را با استفاده از ترکیبات گیاهی در عطر و ادکلن‌ها درست می‌کنند. نت‌های گیاهی به دلیل آن که دارای رایحه‌های گردی هستند می‌توانند بوی تمیزی را در عطر خلق کنند. استفاده از گل‌ها و ریشه‌ها معمولا در اکثر ادو پرفیوم‌ها باعث می‌شود که احساس تمیزی را در زایحه ان عطر با تمام وجود حس کنید و انرژی باورنکردنی بدست بیاورید. در ادامه برخی از این گل‌های خوش بو را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

استفاده از گل زنبق برای ایجاد رایحه پودری

یکی از مهمترین مواد تولید کننده نت‌های پودری که از گذشته تاکنون مورد استفاده عطرسازان قرار می‌گرفته زنبق است که به عنوان یک ماده خام و بسیار ارزشمند شناخته می‌شده و قیمت بالایی هم دارد. در صنعت عطرسازی از ریشه گیاه زنبق استفاده می‌کنند و رایحه خاص آن را به وجود می‌آورند.

معرفی عطرهای پودری

برای انجام این کار لازم است چندین فرایند ویژه اتفاق افتاده و چندین مرحله طی شود. گل زنبق می‌تواند به عطرسازان نوعی روایح پودری با رگه‌های چوبی ارائه دهد. رایحه‌ای که بسیار مطبوع و دلنواز بوده و سبکی خاصی هم دارد و در عین حال ماندگاری و دوام آن هم قابل توجه است. در بیشتر موارد رایحه‌های پودری را با استفاده از گل زنبق ایجاد می‌کنند. اما طولانی بودن فرایند عصاره گیری، افزایش قیمت عصاره و … سبب شده تا در حال حاضر تولید کنندگان از نت زنبق برای ساخت آکوردهای پودری استفاده کنند.

استفاده از گل بنفشه برای ایجاد رایحه پودری

برای اینکه تولید کنندگان عطر بتوانند روایح پودری مورد نظر خود را خلق کنند از گل‌های بنفشه نیز کمک می‌گیرند. نکته‌ای که باید در این زمینه به آن دقت داشته باشید این است که فرآیند عصاره گیری از گل‌های بنفشه بسیار دشوار بوده و علاوه بر آن از هزینه بسیار بالایی هم برخوردار است.
به گونه‌ای که اگر تولید کنندگان بخواهند تنها ۳۰ گرم عصاره این گل را تهیه کنند باید از یک تن گل استفاده نمایند که این رقم، رقم بسیار بالایی است. به همین دلیل در حال حاضر رایحه گل بنفشه را به شکل مصنوعی و با استفاده از فرایندهای شیمیایی تولید و بازآفرینی می‌نمایند.
پس عطرهای پودری به دست آمده از طریق این فرایند، قیمت بسیار مناسب‌تر و به صرفه‌تری خواهند داشت و به عبارت دیگر عطرهای پودری اقتصادی به وجود خواهند آمد.

استفاده از گل میموسا برای ایجاد رایحه پودری

تولید کنندگان عطر با استفاده از عصاره گل میموسا نیز می‌توانند به خلق رایحه‌های پودری مورد نظر خود دست بزنند. رایحه گل میموسا شباهت بسیار بالایی به رایحه گل بنفشه داشته و لذا بسیار محبوب و پرطرفدار است.
از سوی دیگر این رایحه می‌تواند حس و حال پودری بی‌نظیری به شما ارائه دهد. نکته قابل توجه این است که این گل را می‌توان در مناطق خاصی از قبیل جنوب فرانسه، هند، مصر و مراکش مشاهده نمود که محل کشت اصلی این گیاه هستند.
برای اینکه بتوانند گل میموسا را خالص نموده و در صنعت عطرسازی به منظور تولید عطرهای پودری مورد استفاده قرار دهند، آن را با به کارگیری برخی از حلال‌های خاص تصفیه می‌نمایند.

استفاده از گیاه کاسیا برای ایجاد رایحه پودری

کاسیا عنوان یک درختچه کمیاب و بومی است که تنها می‌توانید آن را در مناطق گرمسیری آمریکا که محل اصلی رشد و رویش آن هستند پیدا کنید. به گیاه کاسیا اقاقیای معطر نیز گفته می‌شود. چرا که گل‌های آن دارای عطر تندی بوده و نت‌های گلی دارند و بوی گیاه میموزا را یادآوری می‌نمایند.
برای اینکه عطرسازان بتوانند حالت پودری به عطرهای مد نظر خود ارائه دهند از کاسیا ابسولوت استفاده می‌کنند که با استخراج حلال‌های فرار از گل‌ها به دست می‌آید. این افراد می‌توانند از این ماده به عنوان یک ماده اولیه نیز استفاده نمایند که بوی گل بنفشه را تداعی می‌کند.

معرفی بهترین عطرهای پاستیلی
خواندن مطلب
بهترین عطرهای پودری مردانه

استفاده از گیاه هلیوتروپین برای ایجاد رایحه پودری

با استفاده از گیاه هلیوتروپین نیز می‌توانند به خلق رایحه‌ها و عطرهای پودری دست بزنند. هلیوتروپ در واقع عنوان یک گیاه علفی است. این گیاه می‌تواند گل‌هایی بسیار کوچک با سایه‌هایی سفید و یا آبی و بنفش تولید کند. بوی این گیاه مشابه با نت‌های گلی بوده و با سایه‌های بالزامیک نیز در آمیخته شده است. پس بوی آن چیزی میان شیرینی و پودر خواهد بود.

خلق رایحه پودری با مولکول‌های مصنوعی و فرایندهای شیمیایی

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد یکی از راهکارهای اصلی تولید عطرهای پودری استفاده از مولکول‌های مصنوعی است که به جای مواد طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی از رایحه‌ها با استفاده از این مواد و مولکول‌ها بازآفرینی می‌شوند. طی این مراحل از برخی فرایندهای شیمیایی نیز کمک می‌گیرند. یکی از مولکول‌های مصنوعی مورد استفاده در این فرایند مولکول گل آفتاب پرست است. عطر سازان با استفاده از این مولکول‌ها می‌توانند نوعی رایحه پودری، گلی و بادوام به وجود آورند.
مولکول‌های مصنوعی گل آفتاب پرست در طبیعت یافت شده و شما می‌توانید آن‌ها را در گل‌های آفتاب پرست مشاهده کنید.
یکی دیگر از مولکول‌های شیمیایی و مصنوعی قابل استفاده برای تولید رایحه‌ها و عطرهای پودری، کومارین بوده که در دانه تونکا و به شکل طبیعی وجود دارد. مولکول‌های کومارین یادآور بوی یونجه بوده و پودر بادام را در ذهن شما مجسم می‌کنند. از سوی دیگر این مولکول‌ها از نوعی رایحه وانیلی نیز برخوردار شده‌اند.

آکورد پودری Powdery Accord چیست؟

یکی دیگر از اصطلاحاتی که باید در حوزه عطرهای پودری با آن آشنا شوید اصطلاح آکورد پودری است. آکورد پودری در واقع به ترکیبی از نت‌های هماهنگ اطلاق می‌گردد که رایحه‌ای مشابه با پودرهای آرایشی و یا پودر بچه دارند.

در واقع و همان‌طور که می‌دانید آکورد به ترکیبی بسیار پیچیده از چندین نت جداگانه گفته می‌شود که هر کدام از رایحه‌های متمایزی برخوردار شده‌اند. اما به خوبی و به طور کامل با یکدیگر ترکیب شده و لذا هویت منحصر به فرد و یکتای هر نت از بین رفته است.

بنابراین نت‌ها در کنار یکدیگر به صورت یک واحد یکپارچه و کاملا جدید به مشام شما خواهند رسید. این امکان وجود دارد که رایحه‌ها و اسانس‌های موجود به طور دقیق و واضح قابل مشاهده نباشند. اما در هر صورت جز اصلی و بخش مهم عطرهای پودری به شمار می‌روند.

به طور کلی می‌توان گفت عطرهای پودری به هر نوع عطری اطلاق می‌گردد که دارای آکورد پودری است. آکوردهای پودری طیفی بسیار وسیعی از فضاهای بویایی را در برگرفته و شامل انواع مختلف خاکی، چوبی و … هستند.

در بسیاری از موارد نیز از رایحه‌های رزینی و صمغی به وجود می‌آیند. این نت‌ها و آکوردها در کنار یکدیگر جای گرفته و رایحه‌هایی بسیار خوش، مطبوع و خاطره انگیز را به وجود می‌آورند. پس به طور کلی می‌توان گفت عطرهای پودری از جمله محصولات هنرمندانه محسوب شده و در دسته بندی این محصولات، در دسته عطرهای لوکس و مدرن جای می‌گیرند. در واقع مخاطبان و مصرف کنندگان می‌توانند این عطرها را با احساس لحظه‌ای خود هماهنگ توصیف کنند.

آکورد پودری مشابه بوی پودر بچه

تولید کنندگان در آکورد پودری از عطرهایی استفاده می‌کنند که رایحه‌ای مشابه با پودر بچه دارند. پس می‌توانند حس لطافت قابل توجهی را به فرد انتقال داده و یا حس تمیزی، ملایمت و تازگی را در شما زنده کنند.

از آنجایی که این نوع از عطرهای پودری برای بسیاری از افراد نوستالژیک و یا خاطره برانگیز هستند، میزان مصرف و موارد کاربرد فراوانی را به خود اختصاص داده و از جمله محصولات محبوب و پرطرفدار به شمار می‌روند. با این حال شما نمی‌توانید در ترکیبات و یا فرمولاسیون آن‌ها نام و نشانی از پودر مشاهده کنید. رایحه این عطرها در بیشتر موارد ترکیبی از اسطوخودوس با لیمو و یا ترنج با وانیل است.

آکورد پودری مشابه بوی لوازم آرایش

شما می‌توانید رایحه‌های مشابه با بوی لوازم آرایشی مختلف از قبیل رژلب، کرم ضد آفتاب و … را در بسیاری از عطرها مشاهده کنید. این دسته از رایحه‌های پودری به ایجاد احساس بسیار ظریفی منجر شده و احساس لطافت و نرمی خاصی را به شما هدیه می‌دهند.

عطر با بوی تمیزی

بسیاری از تولید کنندگان و یا سازندگان عطر مشهور در سراسر جهان با استفاده از این آکورد، عطرهای پودری مورد نظر خود را طراحی و تولید نموده و به بازار مصرف ارائه می‌دهند. چراکه در میان مصرف کنندگان بسیار محبوب و پر طرفدارند.

عطرهای مناسب زمان بارداری و شیردهی

این دو دوران برای خانم‌ها بسیار سخت است و باید برای سلامت خود و فرزندشان از عطرهایی استفاده کنند که دارای نت‌های سبک و پودری هستند تا روایح در این دوران حس و حال تمیزی را به آنها ببخشند. روایح پودری یکی از انتخاب‌هایی است که هر خانم بارداری در زمان خرید عطر و ادکلن باید به آن توجه کنند. در واقع عطر با بوی تمیزی و بوی بچه می‌تواند برای دوران بارداری مناسب باشد تا از بروز حساسیت‌های پوستی برای مادر و فرزند جلوگیری شود.

نتیجه گیری

انتخاب رایحه عطر برای هر شخص بسیار سلیقه‌ای است. برخی از افراد به رایحه‌های تند و تیز علاقه دارند و برخی دیگر با روایح ملایم و پودری انرژی می‌گیرند. در این مقاله حیات پرفیوم سعی داشته است تا شما همراهان را با چند نمونه از عطرهایی که دارای بوی تمیز هستند آشنا کند تا شما عزیزان بتوانید یک تجربه خوب در انتخاب و خرید عطر موردعلاقتان داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا