عطر و ادکلن

نقش قهوه در عطر فروشی ها چیست؟

از قهوه در عطر فروشی ها برای بازیابی حس بویایی یا پاکسازی کام استفاده می‌­شود. بوی قهوه راهی برای پاک کردن حس بویایی شماست که مانع خستگی بویایی می­‌شود. خستگی بویایی وقتی اتفاق می‌­افتد که بوهای زیادی در هوا وجود داشته باشد. اگر شما خستگی بویایی را تجربه کنید، برای یک دورۀ زمانی قادر به استشمام بوهای خاصی نخواهید بود. بو کردن دانه‌های قهوه با این مشکل مقابله می‌کند.

آیا تا به حال شده است که در عطرفروشی راه بروید و متوجه شیشه‌های کوچکی شوید که از دانه‌­های قهوه پر شده‌اند؟ این دلیل خوبی است که می­‌خواهید بعد از امتحان کردن چند عطر این شیشه­‌های کوچک را بو کنید. اما اثر آن در واقع به چه صورتی است؟ در ادامه به این موضوع می‌­پردازیم.

چرا از دانه‌­های قهوه در عطر فروشی ها استفاده می‌­شود؟

در عطرفروشی­‌ها از دانه‌های قهوه برای پاکسازی شامه استفاده می­‌شود. بوی قهوه راهی برای پاک کردن حس بویایی است تا بتوان قبل از خرید عطر چند مورد را امتحان کرد. بو کردن یک نُت برای چندین بار در حین امتحان کردن عطرها می­تواند حس بویایی شما را درگیر کند که به آن خستگی بویایی می‌گویند. این حالت به صورت موقتی حس بویایی شما را مسدود می­‌کند، و بینی شما کمتر نسبت به عطرها حساسیت خواهد داشت.

بهترین عطرهای مردانه تابستانی 2023
خواندن مطلب

فضای عطرفروشی از میلیاردها بو پر شده است و دانه­‌های قهوه یک راه آسان و موثر برای بازگرداندن حس بویایی به وضعیت نرمال هستند، تا بتوانید مستقیما به سراغ امتحان کردن عطرهای دیگر بروید.

خستگی بویایی چیست؟

خستگی بویایی با عنوان کوری بینی شناخته می­‌شود و به وضعیتی اشاره دارد که در آن بینی نسبت به بوهای خاصی کور می­‌شود. اگر خستگی بویایی را تجربه می‌کنید، برای یک دوره زمانی مشخص قادر به حس کردن بوهای خاصی نخواهید بود.

خستگی حس بویایی وقتی اتفاق می­افتد که بو و روایح زیادی در محیط باشد، مثل یک رستوران یا عطرفروشی. باید اشاره داشت که کور شدن بینی در هر زمان و مکانی مثل منزل، محل کار و غیره اتفاق می­‌افتد.

این مسئله در عطرفروشی­پ ها بسیار شایع بوده و دقیقا به همین دلیل است که شیشه­‌های کوچک پر شده از قهوه در قفسه‌ فروشگاه‌های عطر و ادکلن مشاهده می‌­شود. بو کردن دانه‌­های قهوه به جلوگیری از خستگی بویایی کمک می­کند. بنابراین شما می­‌توانید مستقیما به سراغ عطرهای بعدی بروید و روایح متعددی را امتحان کنید.

اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است پس از مدتی هر عطر جدیدی که امتحان می­‌کنید خود را به طور کامل نشان ندهد و متوجه رایحه ادکلن‌ها نشوید.

قهوه خنثی کننده عطر

آیا بو کردن دانه‌های قهوه سبب بازیابی حس بویایی شما می­‌شود؟

این نکته که بینی شما بعد از امتحان کردن بوهای زیاد بیش از حد گیج می‌­شود صحیح است. اما دانه­‌های قهوه واقعا سبب بازیابی حس بویایی شما نخواهند شد، بلکه آنچه که به بو کردن آن عادت کرده‌­اید را تغییر می‌­دهد.

معرفی بهترین عطرهای دیور به انتخاب حیات پرفیوم
خواندن مطلب

مفهوم بو کردن یک مادۀ متفاوت برای مقابله با خستگی بویایی اشتباه نیست. مغز ما به گونه­‌ای برنامه­‌ریزی شده که آنچه که مهم نیست را ویرایش می­‌کند و وقتی برای طولانی مدت یک عطر را بو کنیم، مغز ما سیگنالی را ارسال می­کند که نشان می‌­دهد این بو آشنا است و باید از حس آن صرف نظر کنیم. با تغییر دادن آنچه بو می­کنید از غیرحساس شدن بینی جلوگیری خواهید کرد که این مسئله در حین بو کردن عطر اهمیت بیشتری دارد.

چرا از دانه­‌های قهوه استفاده می‌شود؟

تغییر دادن بو با هر ماده قوی و آشنایی مثل لیمو، پرتقال و غیره امکان پذیر است و این مسئله فقط منحصر به دانه­‌های قهوه نخواهد بود.

دلیل اصلی استفاده از دانه­‌های قهوه نگهداری آسان است که به راحتی می‌توان انجام داد. علاوه بر این موضوع پروسه خراب شدن قهوه نیز مدتی طولانی مدت است و می‌­توان به صورت عمده آن را تهیه کرد که یک گزینۀ آسان و خوب برای مقابله با خستگی بویایی در زمانی است که عطرهای مختلفی را امتحان می‌­کنید. تصور کنید که اگر در فروشگاه از مقدار زیادی لیمو استفاده شود، در عرض یک هفته فاسد خواهند شد و مشکل ساز می‌شود.

به علاوه دانه­‌های قهوه بوی قدرتمندی دارند که حس بویایی بینی را به سرعت بازیابی می‌کنند.

دانه­‌های قهوه بینی شما را تمیز نمی‌­کنند، بلکه بوی تاثیرگذار آنها سبب بازیابی گیرنده­‌های بینی شده و باعث می­‌شود که بتوانید بوهای مختلف را با پتانسیل کامل آنها تجربه کنید. یک مثال خوب بوی خانۀ شماست. بینی شما نسبت به بوی خانه کور است، اما اگر به خانه‌­ای می­روید که با بوی آن آشنا نیستید، بینی شما مستقیما متوجه بوی جدید خواهد شد.

جدیدترین و بهترین عطرهای اماراتی را بشناسید
خواندن مطلب

برخی ادعاها نشان می­‌دهند که قهوه یک پاک کنندۀ احتمالی کام بینی است. بر اساس این نظریه، بعضی از مواد معطر در قهوه به صورت بالقوه ویژگی‌­هایی دارند که سایر انواع مواد معطر از سلول­‌های عصبی در بینی برای تشخیص بوها مورد استفاده قرار گیرند.

نتیجه گیری

حیات پرفیوم در این مقاله توضیح داده است که نقش قهوه در عطر فروشی ها چیست و چرا از قهوه در فروشگاه‌های عطر و ادکلن استفاده می‌­شود. با داستن این موضوع و آشنایی پاکسازی بینی و حس بویایی، دفعۀ بعد که فروشنده­‌ای به شما دانه قهوه تعارف کرد تا آن را بو کنید، از این پیشنهاد سردرگم نمی‌­شوید و با علت آن آشنا هستید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا