آرایشی

راهنمای کامل آرایش برای رنگ پوست سبزه و زیتونی

آرایش برای رنگ پوست زیتونی می‌تواند پر از چالش و مسائل مختلف باشد که خانم‌های این تن رنگی با آن مواجه هستند. اما پوست زیتونی ترکیبی از رنگ‌های ظریف زرد، سبز و خاکستری است. به همین دلیل است که پیدا کردن سایه مناسب آرایشی که مکمل پوست زیتونی باشد، بسیار سخت است.

اگر در پیدا کردن لوازم آرایشی برای پوست زیتونی خود مشکل دارید، ما اینجا در حیات پرفیوم هستیم تا به شما کمک کنیم. لیست ما شامل سایه‌ها و محصولاتی است که مطمئناً پوست شما را صاف می‌کند. برای بررسی پیشنهادات ما ادامه مطلب را دنبال کنید.

چگونه می‌توان تشخیص داد که رنگ پوست زیتونی دارید؟

ته رنگ پوست، رنگ زیر رنگ پوست سطح شماست. سه نوع ته رنگ وجود دارد که شامل سرد، گرم و خنثی است. افرادی که ته رنگ سرد دارند، رنگ‌های صورتی، قرمز یا آبی دارند. فردی با ته رنگ گرم ممکن است ته رنگ طلایی، هلویی یا زرد داشته باشد. ته رنگ خنثی تعادلی بین دو ته رنگ گرم و سرد است.

برخی از افراد هیچ یک از این سه رنگ را ندارند. آنها ممکن است رنگ پوست زیتونی با کمی ‌رنگ‌های زرد و خاکستری مایل به سبز با ته رنگ خنثی داشته باشند. می‌توانید برای تعیین اینکه آیا رنگ پوست زیتونی دارید، چند آزمایش انجام دهید.

لیفت ابرو چیست؟
خواندن مطلب

1. تست حوله

یک حوله سفید و یک حوله مایل به پوست خود را روی صورت خود نگه دارید و بررسی کنید که کدام یک با پوست شما سازگار است. اگر حوله سفید بیشتر به شما می‌آید، ته رنگی گرم یا زیتونی دارید و اگر حوله سفید مایل به پوست شما می‌آید، ته رنگ سرد دارید و اگر هر دو حوله به پوست شما می‌آید، ته رنگی خنثی دارید.

2. آزمایش رگ دست

به رگ‌های مچ دست خود نگاه کنید و رنگ آنها را مشخص کنید. افرادی که ته رنگ سرد و گرم دارند به ترتیب رگ‌های آبی و سبز دارند. افرادی که رنگ پوست زیتونی دارند رگ مشخصی به رنگ آبی یا سبز ندارند.

تشخیص تناژ رنگ پوست

3. آزمون طلا و جواهر

اگر رنگ پوست زیتونی دارید، در زمان استفاده از جواهرات نقره و طلا ظاهر خوبی خواهید داشت. با این حال در نظر داشته باشید بر حسب تجربه جواهرات پاستلی ممکن است با رنگ پوست زیتونی مناسب نباشند.

در ادامه چند نکته برای تعیین رنگ پوست زیتونی وجود دارد:

  • اگر کرم پودر شما، رنگ زرد یا صورتی روی پوست شما باقی می‌گذارد، رنگ پوست زیتونی دارید.
  • اگر رژ لب‌های روشن و پاستلی رنگ پوست شما را پوشش نمی‌دهند و جلوه جالبی از آن نمی‌گیرید، رنگ پوست زیتونی دارید.

مزایای داشتن رنگ پوست زیتونی

  • افرادی که رنگ پوست زیتونی دارند معمولاً پوست چرب دارند، یعنی از خشکی و پیری زودرس رنج نخواهند برد.
  • جواهرات طلا و نقره هر دو مکمل رنگ پوست زیتونی هستند.

معایب پوست زیتونی

  • پوست زیتون به راحتی برنزه می‌شود.
  • مستعد هیپرپیگمانتاسیون است.
پودر بیک چیست و چه کاربردی دارد؟
خواندن مطلب

انتخاب آرایش مناسب برای پوست زیتونی

اما خبر خوب این است که با یک روال مراقبت از پوست به راحتی می‌توان تمام این معایب را مدیریت کنید. اگر نکات میکاپ را به خوبی بدانید پیدا کردن آرایش برای رنگ پوست زیتونی و سبزه آسان است.

1. کرم پودر برای پوست زیتون

اکثر کرم پودرهای تجاری برای ته رنگ‌های سرد، گرم و خنثی فرموله شده‌اند. پوست زیتونی می‌تواند از کرم پودرهایی استفاده کند که برای ته رنگ‌های خنثی هستند.

2. رژ لب برای پوست زیتونی

به دنبال رژ لبی باشید که به تعادل رنگ سبز پوست شما کمک کند. رژ لب‌های خنثی و قهوه‌ای در رنگ پوست زیتونی زیبا و پر جنب و جوش به نظر می‌رسند. اگر رنگ‌های خنثی یا قهوه ای را انتخاب می‌کنید، رنگ‌های تیره‌تر با ته رنگ شکلاتی هم انتخاب خوبی خواهند بود.

رژ لب برای پوست زیتونی

3. رژگونه برای پوست زیتونی

رژگونه‌های هلویی، صورتی، برنزی و براق روی پوست زیتونی زیبا به نظر می‌رسند. استفاده از رژگونه‌های رنگ پریده، با رنگ‌های سرد و سایه‌های پاستلی به هیچ عنوان انتخاب خوبی نیست زیرا ممکن است رنگ مایل به سبز به پوست شما بدهد.

4.‌هایلایتر برای رنگ پوست زیتونی

انتخاب‌ هایلایتر مناسب برای رنگ پوست زیتونی دشوار است.‌ هایلایتر کم رنگ ممکن است شما را خجالتی یا با رنگ گچی نشان دهد. هنگام انتخاب‌ هایلایتر، از سایه‌هایی که خیلی کم رنگ به نظر می‌رسند و چیزی که با رنگ طلایی انتخاب می‌کنید، اجتناب کنید.

5. سایه چشم برای رنگ پوست زیتونی

سایه چشم با سایه‌های طلایی و برنزی برای رنگ پوست زیتونی عالی است. اگر می‌خواهید ظاهری دودی داشته باشید، می‌توانید از سایه‌های آبی تیره و بنفش استفاده کنید. افراد مشهوری مانند زوئی کراویتز، مگان مارکل، ونسا‌هاجنز و سلما‌هایک رنگ پوست زیتونی دارند.

آموزش نحوه صحیح استفاده از برنزر، رژگونه و هایلایتر
خواندن مطلب

نکات آرایشی برای رنگ پوست زیتونی

  • ابروهای پررنگ و تیره ممکن است توجه را از چهره شما دور کند. سایه ابرو خاکستری یا قهوه‌ای را انتخاب کنید تا نگاه‌ها را به سمت خود بکشانید.
  • از برنز کردن صورت خود اجتناب کنید. رنگ پوست زیتونی خاصیت برنزه شدن طبیعی دارد و برنزه کننده ممکن است چهره شما را آفتاب سوخته نشان دهد.
  • چشم‌های خود را با خط چشم مشکی یا قهوه‌ای بکشید. این سایه‌ها چشمان شما را درخشان می‌کند. از خط چشم‌های روشن در رنگ‌هایی مانند سبز و آبی اجتناب کنید.

آرایش خط چشم قهوه ای برای رنگ پوست زیتونی

افرادی که رنگ پوست زیتونی دارند معمولاً ته رنگ قهوه‌ای دارند. چنین رنگ‌های پوستی نه رنگ‌های سرد دارند و نه رنگ‌های گرم، ولی در عوض رنگی خنثی دارند.

رنگ پوست گندمی

نتیجه‌گیری

شاید تشخیص دادن رنگ پوست زیتونی به نظر دشوار برسد، اما نسبتاً آسان است. تست حوله، رگ و جواهرات به شما کمک می‌کند رنگ پوست خود را تشخیص دهید. همانطور که از این مقاله یاد گرفتید که چگونه این کار را انجام دهید، آرایش برای رنگ پوست زیتونی را انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که پوست با رنگ زیتونی مستعد هیپرپیگمانتاسیون است و خیلی سریع برنزه می‌شود. بنابراین یک روتین خوب مراقبت از پوست و ضد آفتاب ضروری است. با آرایش یا بدون آرایش، حتما یک لوسیون ضدآفتاب خوب روی پوست خود بزنید تا از اشعه‌های مضر خورشید جلوگیری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا