عطر و ادکلن

تاریخچه برند پارفومز د مارلی (Parfums de Marly)

یکی از برندهای معروف فرانسوی عطر و ادکلن برند مارلی (Parfums de Marly) است. این برند معروف فرانسوی در سال 2009 توسط ژولین اسپرچر بنیان‌گذاری شد. وی علاقه به عطرسازی را از پدرش به ارث برده بود، به همین دلیل ژولین تصمیم گرفت تا مجموعه‌ای از روایح خاص را با نام پارفومز د مارلی (عطرهای مارلی) به بازار عطر و ادکلن جهان عرضه کند. این برند سطح بالا و لوکس به طور شگفت‌انگیزی توانست در صنعت عطرسازی موفق شود.

در ادامه حیات پرفیوم سعی دارد سرگذشت جذاب برند فرانسوی پارفومز د مارلی را با شما به اشتراک بگذارد.

علت نام‌ گذاری برند پرفیوم د مارلی

نامگذاری برند مارلی به قرن 18 میلادی یعنی دوران لویی پانزدهم بر‌میگردد. در آن زمان پادشاهان به منظور یاد بود جشن‌هایی را برگذار می‌کردند که رکن اصلی آن جشن‌ها مسابقات اسب سواری بود. پادشاهان آن دوره انقدر به روایح و عطرهای طبیعی علاقه داشتند که همیشه دستکش‌ها و دستمال گردن‌های خود را به عطر آغشته می‌کردند تا همیشه بوی خوش مواد طبیعی همراهشان باشد.

Jean Fargen اولین عطار سلطنتی بود که به دستور پادشاه به دربار آمده بود تا با خلق روایحی خاص قلب پادشاه را بدست آورد. جالب است بدانید لویی پانزدهم به تمام عطارهای معروف فرانسوی دستور داده بود تا رایحه‌ای خاص و تکرار نشدنی برای اسب‌های سلطنتی و اصیل بسازند. جالب است بدانید که همه آن عطرهای سلطنتی در حال حاضر در موزه لوور فرانسه نگهداری می‌شوند.

معرفی بهترین عطرهای عربی معروف
خواندن مطلب

واژه ROYAL ESSENCE که بر روی لوگو این برند حک شده به معنای رایحه سلطنتی یا رایحه شاهانه بوده که نشانگر اصیل بودن این برند عطری است. تا به حال فکر کرده‌اید که چرا به فرانسه لقب مهد عطر و ادکلن دنیا را داده‌اند؟ در قرن 18 میلادی، لویی پانزدهم سختگیری‌های زیادی به عطاران فرانسوی می‌گرفت. او به همه عطرسازان گفته بود باید هر روز یک رایحه جدید به دربار بیاورید. به همین خاطر بهترین روایح و جدیدترین عطرها برای فرانسه است.

نماد اسب بر روی عطرهای مارلی (Marly)

در قرن 18 میلادی پادشاه کشور تونس اسب مسابقه اصیلی با نژاد عربی به لویی پانزدهم هدیه داد. جالب است بدانید لویی پانزدهم انقدر به اسب‌های اصیل علاقه داشت و تصمیم گرفت در سطح شهر مجسمه‌ هایی از این اسب‌ها بگذارد. به همین دلیل برند مارلی در طراحی لوگو خود، از سال 1743 و دو اسب ایستاده استفاده کرده است. برند پارفومز د مارلی امروزه از بهترین و مطرح‌ترین عطارها برای ساخت و خلق روایحی جدید و سلطنتی استفاده می‌کند.

بنیان گذار کمپانی پرفیوم دو مارلی

در سال 2009 برند معروف مارلی توسط جولین اسپرچر در فرانسه بنیانگذاری شد. جولین در سال 1973 در کشور آلمان به دنیا آمد و به دلیل علاقه شدید پدرش به دنیای عطر و ادکلن به یک عطرساز ماهر تبدیل شد. جولین همیشه دوست داشت روایح جدیدی بسازد و برای ساخت عطر‌‌های خود ماه‌ها و سال‌ها زمان می‌گذاشت.

پرفروش‌های برند پارفومز د مارلی

جالب است بدانید او نام برند خود را از La Cour Marly که در زمان لویی پانزدهم یک کاخ سلطنتی بود الهام گرفته است. در این کاخ از عطرهایی که سازندگان معروف شهر برای لویی پانزدهم می‌فرستادند نگهداری می‌شد.

ایلان ماسک چه عطری می‌زند؟
خواندن مطلب

انتخاب روایح عطرهای د مارلی

زمانی که جولین اسپرچر تصمیم گرفت اولین عطر برند خود را خلق کند به موزه لوور فرانسه رفت و رایحه عطرهایی که از سال 1743 (همان عطرهای خاص فرستاده شده برای لویی پانزدهم) در موزه نگهداری می‌شد را استشمام کرد. جولین مغز خلاقی در ترکیب روایح داشت و تصمیم گرفت رایحه‌ عطرهای برند مارلی را با استفاده از فرمولاسیون‌های قدیمی به صورت مدرن تولید کند. او با الهام گرفتن از آن عطرها، رایحه‌ عطرهای مارلی را خلق کرد.

به نوعی عطرهای این برند نیش هستند و مشابه بویایی ندارند، به همین دلیل است که عطر و ادکلن‌های پارفومز دو مارلی به عنوان بهترین و خوش‌‌بو‌ترین عطرهای فرانسوی شناخته می‌شوند.

عطاران کمپانی پارفیومز د مارلی (DE MARLY)

در ابتدا رایحه‌های مارلی توسط خود شخص جولین اسپرچر ساخته می‌شد ولی امروزه این کمپانی عطرساز فرانسوی برای ترکیبات روایح خود از عطاران بزرگی مانند فرانسیس دلمونت، الیور پیچوکس، ناتایل لورسون و حمید مرآتی کاشانی که یک عطار مشهور ایرانی در فرانسه است نام برد.

جولین اسپرچر در ساخت عطر و ادکلن‌های برند خود بسیار حساس و سخت‌گیر است، به همین دلیل همکاران و کارکنان کمپانی پارفیومز دو مارلی او را لویی پانزدهم خطاب می‌کنند.

برند مارلی از گذشته تا به امروز

اگر بخواهیم این برند را از سال 2009 تا به امروز مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم مدیریت جولین اسپرچر به نحوی بوده است که این برند روز به روز شاهد موفقیت و پیشرفت خود بوده است. برند معروف مارلی تا به امروز موفق شده است که ۳۳ عطر نیش را تولید کند. زیبایی این برند به دلیل سلطنتی بودن آن است. هر چه بیشتر به تاریخچه برند پارفیومز د مارلی قدم می‌گذاریم بیشتر به اشرافی بودن و سلطنتی بودن این برند پی خواهیم برد.

راهنمای انتخاب عطر و ادکلن مناسب آقایان و خانم‌ها
خواندن مطلب

زمانی که از جولین پرسیدند که کدام عطر برند مارلی را بیشتر دوست داری پاسخ جالبی به این سوال داد. جولین در جواب خبرنگار گفت من به رایحه‌های جدید و تازه بیشتر علاقه دارم. یعنی عطر مورد علاقه بنیان گذار Parfums de Marly آخرین رایحه ساخته شده این برند است.

آیا جولین اسپرچر عطر امضا دارد؟

زمانی که این سوال از جولین پرسیده شد در پاسخ گفت:

نقل قول

من دوست دارم در هر مناسبتی عطر خاصی استفاده کنم. مثلا در یک مهمانی کلاسیک عطر پرسیوال (Percival) را انتخاب می‌کنم و ادو پرفیوم لیتون (Layton) را در یک قرار و شام عاشقانه استفاده می‌کنم.

خرید عطرهای برند پرفیوم د مارلی

چه افرادی از عطرهای مارلی استفاده می‌کنند؟

جولین اسپرچر معتقد است که عطرهای این برند فرانسوی مناسب افرادی اصیل و سنتی است. زیرا رایحه عطرهای برند مارلی بسیار سنگین و شیک بوده و هر کسی این رایحه‌ها را دوست ندارد. ولی به گفته جولین بیشتر مردم فرانسه اصیل و سلطنتی هستند.

نتیجه گیری

پارفیومز د مارلی یکی از پرطرفدارترین برندهای عطر و ادکلن در دنیا است. همیشه انتخاب هر خانم و آقای شیکی رایحه‌ای سنگین و سلطنتی بوده است. اگر به عطر و ادکلن‌های سلطنتی و شاهانه علاقه دارید حتما ادکلن‌های این برند فرانسوی را انتخاب کنید. شما عزیزان می‌توانید عطرهای این برند سلطنتی را از حیات پرفیوم به صورت حضوری و آنلاین خریداری کنید و از روایح خاص آنها نهایت لذت را ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا