عطر و ادکلن

راهنمای جامع نحوه عطر زدن

عطر دیگر به یکی از اکسسوری‌های لازم برای تکمیل استایلی خوب بدل شده است. یعنی همان‌قدر که مهم است از وسایلی مانند دست‌بند، ساعت، کلاه یا عینک برای داشتن تیپی خاص و شیک استفاده کنید، به عطر هم نیاز دارید. اگر می‌خواهید که از عطر در حکم اکسسوری غیرملموس تیپتان بهره ببرید، باید به نکاتی هم دقت کنید. نحوه عطر زدن خیلی مهم است و اگر آن را به‌درستی بلد نباشید، امکان دارد که حتی نتایجی منفی هم از عطرزدن بگیرید. در این مقاله می‌خواهیم درباره روش عطر زدن و نکات پیرامونش برایتان صحبت کنیم. اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

نحوه عطر زدن

نکات کلیدی روش عطر زدن چیست؟

اگر می‌خواهید که بوی خوش عطرتان به مشام خودتان و دیگران برسد، باید نکاتی را زیر نظر بگیرید. در غیر این صورت، یا ماندگاری عطرتان پایین می‌آید یا پخش بوی خوبی نخواهد داشت. برای اینکه اثرگذاری عطر دلخواهتان را زیادتر کنید، به نکات زیر نیم‌نگاهی داشته باشید:

  • دوش‌گرفتن؛
  • مرطوب‌کردن بدن؛
  • استفاده از وازلین؛
  • محل مناسب عطر زدن روی بدن؛
  • لمس‌نکردن مچ دست‌ها؛
  • حفظ فاصله مناسب؛
  • عطر زدن روی مو؛
  • پرهیز از عطرزدن به لباس؛
  • انتخاب حجم مناسب عطر.
روش صحیح عطر زدن برای خانم‌ها و آقایان

روش صحیح عطر زدن را یاد بگیرید و خوش‌بوتر از همیشه حضوری دل‌انگیز داشته باشید:

۱.دوش‌گرفتن

اگر می‌خواهید که بوی خوش عطرتان بیشتر پخش و مدت طولانی‌تری حس شود، باید بعد از دوش‌گرفتن آن را روی پوست بدن اسپری کنید. البته بدنتان نباید خیس باشد. بعد از اینکه تن و صورت را خشک کردید، عطر را اسپری کنید و منتظر باشید که بوی آن با پخش بالاتر و طولانی‌تری به مشام برسد.

۲.مرطوب‌کردن بدن

یکی از بهترین راه‌ها برای ماندگاری بیشتر عطر روی پوست، استفاده از آن بعد از مرطوب‌کردن بدن است. برای اینکه بدنتان مرطوب شود از لوسیون‌های بدن یا کرم استفاده کنید. البته یادتان باشد که این محصولات بهداشتی و مراقبتی باید بدون بو باشند. اگر لوسیون یا کرمی که مصرف می‌کنید، رایحه‌ای متفاوت از عطرتان داشته باشد، تلفیق بوها نتیجه خوبی ایجاد نخواهد کرد.

۳.نحوه عطر زدن و استفاده از وازلین

پوست‌های چرب بوی عطر را بیشتر حفظ می‌کنند. اگر پوست خشکی دارید، راه‌کار مناسبی که باید در روش عطر زدن در نظر بگیرید، استفاده از وازلین است. نبض‌های بدن را با وازلین چرب کنید؛ برای مثال، نبض گلو و گردن یا دست را. بعد عطر را روی این نواحی اسپری کنید و منتظر باشید تا عطر با رایحه خوبش ماندگارتر از همیشه در فضا پخش شود. راه‌کار عالی و ساده‌ای است. نه؟

عطرهای موثر در اعتماد به نفس
خواندن مطلب
روش‌ها صحیح استفاده از ادکلن

۴.محل مناسب عطر زدن روی بدن

بهترین نقطه بدن برای اسپری‌کردن عطرها روی نبض‌هاست. در این نواحی، رگ‌های بدن در نزدیک‌ترین فاصله با پوست قرار دارند و به‌سادگی با دست‌گذاشتن روی آن نواحی می‌توانید ضربان قلبتان را حس کنید. بدن در ناحیه نبض‌ها گرم‌تر است و اسپری‌کردن عطر روی آنها می‌تواند پخش بو را بهتر کند.

بهترین نقاط برای عطرزدن در این نواحی است؛ گردن، نبض دست، پشت گوش‌ها، چین‌خوردگی آرنج، پشت زانوها. روی شکم در محوطه ناف یا قوزک پا هم نقاط بدی نیستند.

۵.لمس‌نکردن مچ دست‌ها

شاید شما هم عادت دارید که عطرتان را روی مچ دست‌ها اسپری و بعد شروع به مالیدن دو مچ دست به هم کنید. به طور کلی، مالیدن و لمس‌کردن نقطه‌ای از بدن که عطر روی آن اسپری شده، اصلاً کار خوبی نیست. با این کار باعث می‌شوید که نُت‌های مختلف موجود در رایحه عطر به‌خوبی به مشام نرسند و ماندگاری عطر هم پایین بیاید.

۶.حفظ فاصله مناسب

در توصیه‌های مهم برای نحوه عطر زدن باید به فاصله اسپری‌کردن آن از بدن هم دقت ویژه‌ای داشته باشید. عطر را در فاصله ۱۳ تا ۱۵ سانتی‌متری بدن بگیرید. با این کار مانع از آن می‌شوید که قطره‌های بزرگ عطر روی پوست بنشیند. در نتیجه، بوی عطر بهتر پخش می‌شود.

۷.عطر زدن روی مو

شاید شنیده باشید که نباید عطر را روی موها زد و این کار باعث سفیدشدن تارهایش می‌شود. واقعیت این است که چنین چیزی درست نیست. عطر زدن روی مو باعث می‌شود که بوی آن ماندگارتر شود. البته این را هم در نظر بگیرید که الکل موجود در ترکیب عطرهای مختلف می‌تواند به موهایتان آسیب بزند و آنها را خشک کند. پس بهتر است که عطر را با اندکی فاصله به سمت موها اسپری کنید. کار دیگری که می‌توانید انجام بدهید، عطرزدن به شانه و برستان است. به برس یا شانه عطر بزنید تا با شانه‌کردن موها، عطر لای تارهایش بپیچد.

این کار فقط زمانی مفید است که موها تمیز باشند. عطرزدن به موهای چرب روی بوی آن اثر منفی می‌گذارد. اگر هم هنوز معتقدید که این کار برای موهایتان مفید نیست، بهتر است که عطرزدن را روی نواحی دیگر امتحان کنید و خاطرتان را مکدر نکنید.

مقدار استفاده از ادکلن

۸.پرهیز از عطر زدن به لباس

نحوه عطر زدن درست چیست؟ عطر را مستقیم روی پوست اسپری کنید. عطرزدن به لباس درست نیست و می‌تواند لکه‌هایی هم روی آن به وجود بیاورد. اگر هم قصد دارید که عطری را روی لباستان اسپری کنید، حتما آن را روی تکه‌ای پارچه امتحان کنید و ببینید که لکه و شوره به جای می‌گذارد یا نه. بعد از اینکه مطمئن شدید، امکان اسپری‌کردن عطر روی لباس مقدور می‌شود. از عطرزدن به اکسسوری‌ها و طلا خودداری کنید. احتمال دارد که محتویات عطر با ترکیبات فلزات درهم شوند و به جواهرات و طلاهایتان آسیب برسانند.

بازار عطر و ادکلن تهران کجاست؟
خواندن مطلب

۹.انتخاب حجم مناسب عطر

یادتان باشد که هدف از عطرزدن، خوشبوشدن و خوشایندترکردن حضور خود در جمع است. پس به اندازه کافی از عطرها استفاده کنید و اغراق و زیاده‌روی را کنار بگذارید. اگر هر روز از یک عطر استفاده می‌کنید، احتمالاً بعد از مدتی دیگر نمی‌توانید رایحه‌اش را به‌خوبی حس کنید. این موضوع نباید باعث استفاده زیاد از عطر شود. شاید خودتان دیگر بو را به قوت روزهای اول استشمام نکنید اما برای دیگران این‌طور نیست. با عوض‌کردن عطرتان هر چند وقت یک‌بار می‌توانید این موضوع را در کنترلتان قرار بدهید. اگر هم چنین کاری برایتان مقدور نیست، از دیگران درباره اندازه عطری که زده‌اید، پیش از خروج از خانه نظرخواهی کنید.

روش‌هایی برای ماندگاری بیشتر عطر

مقدار استفاده از ادکلن را بدانید

پیش‌تر هم درباره اهمیت مقدار عطر و ادکلن مصرفی صحبت کردیم. برای اینکه بدانید مقدار مناسب اسپری‌کردن عطرتان چقدر است، به میزان غلظتش نگاه کنید. اگر عطرتان از نوع اُدوکلن یا اُدوتوالت است، بدون نگرانی می‌توانید ۳ تا ۴ پاف از آن را اسپری کنید. اما برای پرفیوم‌ها یا اُدوپرفیوم‌ها که غلظت بیشتری دارند، چنین کاری توصیه نمی‌شود. برای آنها بهتر است که به ۱ تا ۲ پاف اسپری اکتفا کنید. بعضی از عطرها دارای انواع مختلفی از محصولات هستند. یعنی رایحه‌ای از یک برند در قالب انواع مختلفی از عطرها و اسپری‌ها (اودکلن، ادوتوالت و…) روانه بازار می‌شود. بنا به حساسیت‌هایتان نسبت به بو می‌توانید از میان انواع مختلف انتخاب کنید.

چه طور عطر را اسپری کنیم؟

بنا به اینکه از چه نوع عطری استفاده می‌کنید، نحوه عطر زدن هم فرق می‌کند. اگر از عطرهای روغنی (oil perfume) استفاده می‌کنید، باید بدانید که پایه این عطرها روغن‌های طبیعی و معطر هستند. این عطرها غلظت زیادی دارند و ماندگاری‌شان هم بالاست. در بیشتر مواقع هم در بطری‌هایی با در غلتان موجود هستند. در واقع، نیازی به اسپری‌کردن عطر ندارید و با غلتاندن بخش بالایی عطر روی پوست می‌توانید آن را روی نبض یا نواحی موردنظر بمالید. اگر بطری این عطرها چنین امکانی در اختیارتان نمی‌گذارند، بهتر است که سرانگشت‌ها را به آنها آغشته کنید و عطر را با انگشت روی پوست بمالید. اگر هم عطرتان در بطری است و قابلیت اسپری‌کردن دارد، آن را از فاصله ۱۳ تا ۱۵ سانتی‌متری پوست روی بدن اسپری کنید.

روش عطر زدن مردان و زنان

انواع روش های ادکلن زدن چیست؟

درباره نحوه عطر زدن پیش‌تر صحبت کردیم. باید بدانید که روش‌های دیگری هم وجود دارند. به جز اسپری‌کردن در فاصله مناسب یا استفاده از اپلیکاتورها و بطری‌های غتک‌دار برای مالیدن عطر روی پوست می‌توانید ۳ توصیه زیر را هم در نظر بگیرید:

  • عطرتان را با لوسیون بدون بو و عطر مخلوط کنید و به بدن بزنید. با این کار می‌توانید بوی خوش عطر را روی سطح وسیع‌تری از بدن پخش کنید.
  • امکان مخلوط‌کردن چند قطره عطر با کرم مرطوب‌کننده هم وجود دارد. عطر را به کرمی بدون بو و اسانس اضافه کنید. با این کار هم امکان پخش بوی خوش عطر در سطح بدن بیشتر می‌شود.
  • اضافه‌کردن ۲ تا ۴ قطره از عطر به آبی که با آن حمام می‌کنید هم فکر جالبی است. البته به شرطی که وان داشته باشید.
15 مورد از بهترین عطرها برای قرارهای عاشقانه
خواندن مطلب

شیوه ادکلن زدن پوست‌های حساس چیست؟

اگر پوست حساسی دارید، برای استفاده از عطر و محصولات بهداشتی ‌باید دقت بیشتری به خرج بدهید. در غیر این صورت، امکان بروز مشکلات پوستی به وجود می‌آید. به نکات زیر دقت کنید:

  • به‌جای اسپری‌کردن عطر روی پوست، آن را روی لباس بزنید.
  • از عطرهایی استفاده کنید که فاقد الکل هستند یا دست‌کم میزان الکل اندکی در ترکیبشان وجود دارد.
  • به‌جای عطرهای موجود در بازار از پودر بدن‌های معطر و خوش‌بو استفاده کنید. این محصولات رطوبت بدن را کم نمی‌کنند و نمی‌گذارند که پوست حساس آسیب ببیند.
مقدار استفاده از ادکلن

بهترین نقطه برای عطر زدن روی لباس چیست؟

همان‌طور که در بخش‌های قبلی هم توضیح داده شد، روش عطر زدن درست، استفاده از آن روی پوست است. اما اگر به دلیل حساسیت یا هر دلیل دیگری دوست دارید که عطر را روی لباس اسپری کنید، بهتر است که به سراغ لایه داخلی آن بروید. به جای اینکه عطر را روی سطح اصلی و بیرونی پارچه لباس بزنید، آن را در داخل لباس اسپری کنید. با این کار، ماندگاری عطرتان بیشتر می‌شود.

اشتباهات رایج نحوه عطر پاشیدن چیست؟

اشتباهات رایجی در عطرزدن وجود دارد. با مروری بر آنها، دیگر یادتان نمی‌رود که از آنها دوری کنید. چه اشتباهاتی؟

  • یادتان باشد که عطر را از فاصله نزدیک روی پوست نپاشید و با دور نگه‌داشتن آن از بدن به نشست ذراتش روی بخش‌های مختلف پوست کمک کنید.
  • عطرها برای استفاده زیر بغل مناسب نیستند. دئودورانت‌ها اسپری‌های ضدتعریق‌اند که برای استفاده در این ناحیه از بدن کاربرد دارند. پس این دو را با هم اشتباه نگیرید.
  • هیچ‌گاه با پاشیدن حجم زیادی از عطر به دنبال پوشاندن بوی بد تن نباشید. این کار نه‌تنها شما را خوشبو نمی‌کند بلکه ترکیب بسیار ناخوشایندی می‌سازد که بویش از بوی عرق تن صد برابر بدتر است.
نحوه عطر زدن

در آخر

در این مقاله مجموعه حیات پرفیوم سعی داشته است تا شما عزیزان را دراین مورد راهنمایی کند تا زمان ماندگاری عطر خود را بیشتر کنید. روش عطر زدن را که بدانید، بهتر از آن استفاده می‌کنید. ماندگاری و پخش بوی عطرها در گروی اسپری‌کردن آنها در ناحیه‌ای مناسب از بدن و لباس است. خوش‌بو و مرتب که باشید، هم خودتان احساس بهتری نسبت به خود پیدا می‌کنید و هم دیگران از حضورتان بیشتر لذت می‌برند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا