عطر و ادکلن

در مکان ها و موقعیت های مختلف، استفاده از چه عطری مناسب است؟

همیشه ستفاده از عطر و ادکلن‌ها برای مناسبت‌های مختلف و خاص برای همه افراد مخصوصا آقایان مهم بوده است. باید به این مورد توجه داشت که هر عطر و ادکلنی برای هر جا و مکانی مناسب نیست. برای اینکه بتوانید عطر مناسب برای مراسم یا محل کار خود را تشخیص دهید باید به نکاتی توجه کنیم. هر عطرو رایحه‌ای نمی‌تواند مناسب هر مکانی باشد. در ادامه مجموعه ما تصمیم گرفته شما را در رابطه با عطرهای مردانه مناسبتی آگاه سازد تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

بهترین عطر برای مناسبت‌های رسمی

مشک سیاه مونتال (Montale Black Musk Eau de Parfum) برای مناسبت‌ها و دیدارهای رسمی بهترین بو و رایحه را دارد. اما این رایحه زیبا و ماندگار از کجا می‌آید؟ فلفل سیاه، جوز هندی، رایحه چوب ساج، چرم، چوب صندل، نعناع هندی و عنبر در مشک سیاه مونتال در کنار هم قرار گرفته‌اند تا رایحه‌ای ماندگار و فوق‌العاده ایجاد کنند. اگر یک مناسبت رسمی یا رویداد خاص در پیش دارید و نمی‌خواهید مانند یک کابوی دست به سلاح، همیشه یک ادکلن در دست داشته باشید، مشک سیاه مونتال را امتحان کنید.

بهترین عطر و ادکلن برای مهمانی‌ و گشت و گذار عصرانه

عطر ساواج ای دی پی (Sauvage EDP by Dior) از برند دیور یک عطر کلاسیک به حساب می‌آید. این عطر از فضاهای باز غیر شهری و وحشی الهام گرفته شده است و به عنوان عطری سرزنده، تازه و نجیب توصیف می‌شود. اگر هر مردی حداقل یک بار این عطر را امتحان نکرده باشد، دچار ضرری بزرگ در زندگی خود شده است.

معرفی 40 عطر زنانه با ماندگاری بالا
خواندن مطلب

با وجود اینکه خیلی از افراد عاشق این عطر هستند برخی از افراد، آن را دوست ندارند. پس بهتر است ابتدا این عطر را امتحان کنید؛ اگر آن را دوست داشته باشید می‌توان برای لباس‌های عصر یا لباس‌های یک قرار عاشقانه از آن استفاده کرد و خیال‌تان راحت باشد؛ چون برای روز بعد نیز اثر آن باقی می‌ماند. به همین دلایلی که ذکر شد به این عطر، عطر عشق و نفرت هم گفته می‌شود.

عطرهای مردانه مناسبتی

عطری مناسب برای محیط کاری

عطر اروس از برند ورساچه (Eros by Versace) علی‌رغم نام جذاب و باکلاس آن که انسان فکر می‌کند عطری مناسب برای فضاهای رمانتیک است؛ اما در عوض این عطر برای محیط کار مناسب‌تر بوده با این وجود فکر نکنید که این ادکلن بی‌ارزش است. اگر به دنبال عطر و ادکلنی هستید که در محیط کارتان، هیچ‌کس مانند آن را نداشته باشد، اروس را حتما امتحان کنید.

بهترین عطر برای تمام طول شبانه‌روز

عطری با این حجم ماندگاری چه رایحه‌ای دارد؟ آیا رایحه آن، به اندازه میزان ماندگاری‌اش جذاب است؟ نت‌های چوبی و معطر، نت‌های سرو، ترمه و مشک در عطر لالیک انکر نویر (Lalique Encre Noire Pour Homme EDT) این عطر بی‌نظیر را به ارمغان آورده‌اند. عطری که با اسپری کردن آن، به طور هم‌زمان علاوه بر درگیر کردن احساسات و ایجاد حسی جذاب، آرامش خاصی به شما می‌دهد.

به خاطر داشته باشید که این عطر مختص به مردان است. مردانی که سرکار، بعد از خستگی زیاد کاری، رویداد کاری مهم دارند و نمی‌خواهند مجددا از عطر استفاده کنند. این عطر با ماندگاری و رایحه‌ای که دارد، نیاز شما را برای یک روز کاری برآورده می‌کند.

انتخاب عطر بر اساس ماه تولد
خواندن مطلب

بهترین عطر برای فصل‌های سرد سال

عطر تام فورد توباکو وانیل (Tom Ford’s Tobacco Vanille Eau de Parfum) یک عطر بدون وابستگی به جنسیت است که در دسته عطرهای مردانه مناسبتی قرار می‌گیرد. از این ادکلن هم آقایان و هم بانوان می‌توانند استفاده کنند. همان طور که قبلا هم گفتیم: این ادکلن برای فصل‌های سرد سال یا شب‌هایی که هوا سرد بوده، بسیار مناسب است.

تام فورد توباکو در واقع عطری تند و شرقی است. شکوفه‌های تنباکو، دانه تونکا، کاکائو و وانیل ترکیبات اصلی هستند که این رایحه خوش بو را ایجاد می‌کنند و شما با یک بار استفاده، تمام طول روز بوی آن را حس خواهید کرد.

بهترین رایحه مدرن

پرادا آمبر برای مردان (Prada Amber Pour Homme by Prada) رایحه‌ای ماندگار دارد که با اسپری کردن آن روی لباس، حس مردی مدرن و به‌روز خواهید داشت. این عطر با نت‌های نعنا هندی، شکوفه‌های پرتقال و هل در تمام روز موجب جلب توجه‌ها به شما می‌شود. اگر هنگام رفتن به سر کار از پرادا آمبر استفاده کرده باشید، آنقدر ماندگاری دارد که لازم نیست در مهمانی شبانه عطر خود را مجددا استفاده کنید.

بهترین عطر برای همه مردان

عطر ریو گوش برای مردان از برند ایوو سن لوران (Rive Gauche for Men By Yves Saint Laurent) عطری فرانسوی، مناسب برای سلیقه همه مردان است. رایحه‌ای که توانسته است همه را راضی کند، این رایحه خاص از رزماری و بادیان گرفته شده است. رایحه‌ای سرزنده که سازندگان آن علاوه بر رزماری و بادیان، در نت‌های پایه از چوب گایاک، وتیور و نعنا هندی بهره برده‌اند.

نت‌های میانی این ادکلن شامل اسطوخودوس و میخک است. بهترین ویژگی این ادکلن پس از تمام رایحه‌های خوشبو به کار رفته در آن، این است که تا دوش گرفتن بعدی خیال‌تان راحت است و نیازی به آن نخواهید داشت.

خط بوی عطر چیست؟
خواندن مطلب

بهترین ادکلن برای مهمانی، کافه و باشگاه

می‌خواهید با دوستان‌تان به کافه بروید؟ یک برنامه عالی برای بیرون رفتن شبانه دارید؟ مهمانی در پیش دارید؟ یا قصد رفتن به باشگاه را دارید؟ ژان پل گوتیر (Jean Paul Gaultier Le Male) عطری جذاب، گرم، تند و مردانه است که از ترکیبی از چوب صدر و شکوفه‌های پرتقال درست شده است. مردان خوش سلیقه می‌توانند از این عطر در تمام طول شب و روز استفاده کنند و خیال‌شان راحت باشد که تا روز بعد هم ماندگاری خواهد داشت.

بهترین عطر برای آقایان سخت پسند

عطر نارسیسو رودریگز (Narciso Rodriguez For Him) عطری کلاسیک نیست اما از عطرهای مردانه دهه 80 الهام گرفته است. در این عطر از نت‌های مشک، عنبر و بنفشه استفاده شده است. عطرهای مردانه امروزی اغلب رایحه‌ای نرم و ملایم دارند. اگر شما جزو آن دسته از مردان هستید که دوست دارند شخصیت خود را به همه نشان‌دهند؛ بهتر است نارسیسو رودریگز را امتحان کنید. عطری فراتر از زمان، که شما را ناامید نخواهد کرد.

نتیجه گیری

انتخاب رایحه‌ای خاص برای هر مناسبتی بعد از انتخاب و پوشیدن لباس یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر آقایی باید به آن توجه کند. اگر رایحه‌ای که در زمان ورزش استفاده می‌کنید را در یک مهمانی شیک و مجلسی به خود بزنید می‌تواند استایل شما را خراب کند. با شناخت روایح و طبع‌ها به راحتی می‌توانید بهترین عطرهای مردانه مناسبتی هر مکانی را برای خود انتخاب کنید و از رایحه بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید. حیات پرفیوم لحظات شاد و خوبی را برای شما همراهان همیشگی این مجموعه آرزو می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا