عطر و ادکلن

هاردباکس عطر چیست؟

هاردباکس عطر به جعبه‌های مستحکمی گفته می‌شود که با هدف بسته‌بندی عطر مورداستفاده قرار می‌گیرند. این جعبه‌های سخت در مدل‌های متنوع و از متریال متفاوتی تولید می‌شوند. ظاهر لوکس و زیبا و دوام و استحکام بسیار زیاد از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات به حساب می‌آید.

اگر قصد دارید که به یکی از عزیزان خود عطر هدیه دهید، قرار گرفتن عطر درون هاردباکس می‌تواند ارزش و جلوه هدیه شما را چندین برابر کند؛ همچنین قرار دادن عطر درون بسته‌بندی زیبا، شیک و مقاوم بر انتخاب مشتری تاثیر چشم‌گیری دارد.

در این مقاله موضوعاتی مانند نحوه تولید هاردباکس، انواع هاردباکس، مزایای استفاده از این محصول و تفاوت آن با جعبه‌های معمولی عطر را بررسی خواهیم کرد.

قرار دادن شیشه عطر هدیه درون هاردباکس هدیه شما را زیباتر و باارزش‌تر جلوه می‌دهد

هاردباکس چگونه تولید می‌شود؟

جعبه سخت یا هاردباکس با استفاده از چند لایه سخت و مقاوم در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی تولید می‌شود. بعد از اتمام فرایند تولید، این جعبه‌ها به‌وسیله روکش‌های رنگی و طرح‌دار پوشیده می‌شوند؛ حتی می‌توان نام برند یا اطلاعات مرتبط با برند را به‌صورت گرافیکی بر روی هاردباکس درج کرد.

این جعبه‌ها به سه شیوه دستی، نیمه‌اتوماتیک و اتوماتیک تولید می‌شوند. ساخته شدن جعبه‌های سخت از طریق هریک از این روش‌ها بر روی زمان موردنیاز جهت تولید و همچنین ظاهر محصول تاثیر می‌گذارد.

به‌طور معمول تمامی جعبه‌های سخت که با استفاده از روش‌های نیمه‌اتوماتیک و تمام‌اتوماتیک ساخته می‌شوند پس از اتمام فرایند ساخت مرحله کنترل کیفی را نیز پشت سر می‌گذارند. با توجه به این موضوع خرید هاردباکس‌های تولیدشده به‌صورت اتوماتیک یا نیمه‌اتوماتیک به شما امکان می‌دهد تا از کیفیت، دوام و مرغوبیت محصول خریداری‌شده آسوده‌خاطر باشید.

تولید هاردباکس به روش دستی

در این روش تولید صفر تا صد ساخت جعبه با استفاده از دست صورت می‌گیرد. امکان سفارش به‌صورت معدود، قابلیت اضافه کردن آیتم‌های سفارشی به جعبه و تنوع بسیار زیاد در طرح، فرم، شکل و ابعاد از مزایای ساخت هاردباکس عطر به شیوه دستی است. با توجه به این موضوع که این جعبه‌ها به‌وسیله دست تولید می‌شوند قیمت آن‌ها در مقایسه با نمونه‌های مشابه اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک بیش‌تر است. کیفیت پایین‌تر، زمان ساخت طولانی‌تر و یک‌دست نبودن جعبه‌ها به عنوان معایب ساخت جعبه سخت به‌صورت دستی به شمار می‌روند.

بهترین عطرهای مردانه 2023
خواندن مطلب
تولید هاردباکس عطر و ادکلن به روش دستی

تولید هاردباکس به روش نیمه‌اتوماتیک

در پروسه تولید هاردباکس به‌صورت نیمه‌اتوماتیک برخی از مراحل ساخت باکس با استفاده از دست و برخی دیگر از این مراحل به‌وسیله ماشین‌آلات صنعتی انجام می‌شوند. در این روش مراحلی همچون ساخت روکش‌ها، برش زدن و فرم دادن به جعبه و مونتاژ به شیوه اتوماتیک صورت می‌گیرند. سایر مراحل مانند برگرداندن لبه‌ها به داخل و چسباندن آن‌ها مشابه تولید هاردباکس به روش دستی است.

تولید هاردباکس به روش اتوماتیک

تمام مراحل تولید هاردباکس به روش اتوماتیک با استفاده از ماشین‌آلات صنعتی انجام می‌شوند. از مهم‌ترین مزایای ساخت تمام‌اتوماتیک جعبه سخت می‌توان به قیمت پایین محصول، ساخته شدن جعبه‌ها با نظم و دقت بیش‌تر و زمان ساخت کوتاه اشاره کرد؛ باوجوداین این روش تولید نیز خالی از عیب نیست. عدم امکان سفارش جعبه در تعداد کم، وجود محدودیت در فرم و ابعاد ازجمله معایب ساخت هاردباکس به روش تمام‌اتوماتیک محسوب می‌شوند.

معرفی و بررسی انواع هاردباکس عطر

هاردباکس عطر با توجه به عواملی مانند نحوه باز و بسته شدن در جعبه به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. جعبه هاردباکس دوتکه، هاردباکس سه‌تکه، هاردباکس مگنتی و هاردباکس استوانه‌ای بعضی از انواع جعبه سخت را تشکیل می‌دهند. مواد تشکیل‌دهنده این جعبه‌ها یکسان بوده و در شیوه ساخت آن‌ها نیز تفاو ت چندانی وجود ندارد؛ با این حال هر یک از انواع هاردباکس مخصوص عطر از ویژگی‌ها، مزایا و معایب منحصربه‌فردی برخوردار است. در ادامه مطلب برخی از انواع جعبه سخت عطر و ویژگی‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 هاردباکس تلسکوپی

هاردباکس تلسکوپی شناخته‌شده‌ترین و ساده‌ترین نوع جعبه سخت است. این کالا بسیار ارزان قیمت بوده و در زمان کوتاهی تهیه می‌شود. به‌طور معمول برای ایمن‌تر شدن و افزایش مقاومت محصول هوای داخل آن تخلیه شده و جعبه‌ها وکیوم می‌شوند.

هاردباکس شیاردار

هاردباکس شیاردار یکی از پرطرفدارترین انواع هاردباکس است. لبه‌های این محصول به‌صورت شیاردار طراحی شده و در شیارهای درب جعبه چفت می‌شوند. باز و بسته شدن آسان در باکس و ایمنی مناسب آن به‌دلیل امکان چفت شدن در و لبه‌ها از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از هاردباکس شیاردار به حساب می‌آیند.

هاردباکس تلسکوپی کشویی

هاردباکس تلسکوپی کشویی به دو صورت یک‌طرفه و دوطرفه یا کبریتی ساخته می‌شود. در نوع اول امکان باز کردن درب جعبه تنها از یک سمت امکان‌پذیر است. نوع دوم مانند جعبه کبریت و از هر دو سو باز و بسته می‌شود. بدیهی است که امنیت نوع اول هاردباکس تلسکوپی در مقایسه با نوع دوم به مراتب بیش‌تر است. وجود محدودیت در وزن و ابعاد محصول قرارگرفته در داخل جعبه از مهم‌ترین معایب هاردباکس تلسکوپی کشویی به حساب می‌آید.

عطر با بوی هلو
خواندن مطلب

هاردباکس جعبه‌سیگاری

هاردباکس جعبه‌سیگاری که به هاردباکس کتابی نیز معروف است، از ظاهر کلاسیکی برخوردار بوده و درب آن به‌صورت لولایی باز و بسته می‌شود. این هاردباکس عطر به عنوان یکی از زیباترین انواع جعبه سخت شناخته می‌شود. نام هاردباکس جعبه‌سیگاری یا هاردباکس کتابی از این رو به این محصول اطلاق شده است که ظاهر آن در هنگام بسته شدن درب شبیه کتاب یا جعبه سیگار به نظر می‌رسد.

قیمت ارزان و زمان کوتاه تولید از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این نوع هاردباکس است؛ با این حال ایمنی این محصول در مقایسه با سایر انواع جعبه سخت به مراتب کم‌تر است.

استفاده از هاردباکس عطر چه مزایایی دارد؟

استفاده از هاردباکس برای بسته‌بندی عطر علاوه بر افزایش جلوه‌گری و زیبایی عطر در درون جعبه مزیت‌های دیگری نیز دارد. از دیگر مزایای استفاده از هاردباکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره‌مندی از مقاومت بسیار بالا
  • کمک به ایمنی و محافظت از منظور
  • ماندگاری و طول عمر مفید بالا
  • برخورداری از تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ
  • برخورداری از تنوع فراوان در ابعاد و فرم
  • قابلیت ثبت لوگو یا برند بر روی جعبه
  • قابلیت استفاده از آهن‌ربا برای ایمنی بیش‌تر
  • افزایش ارزش معنوی هدیه
  • کمک به حفظ محیط زیست به دلیل امکان استفاده مجدد از جعبه
  • ایجاد سهولت در حمل و جابه‌جایی

تفاوت هاردباکس عطر با جعبه‌های معمولی در چه مواردی است؟

جعبه‌های سخت از لایه‌های مقاوم و مستحکم تهیه شده و از ظاهری لوکس و زیبا برخورداند. برای ساخت جعبه‌های معمولی از متریال ساده و بی‌کیفیت مانند کرافت، مقوای گلاسه و مقوای ساده تحریر استفاده می‌شود. هاردباکس عطر از متریال متفاوتی ساخته می‌شود، اما صرف‌نظر از نوع متریال بهره گرفتن از مواد مرغوبی همچون چرم، مخمل و مقوای کرکره‌ای ضخیم برای روکش کردن آن علاوه بر افزایش زیبایی به افزایش دوام و ماندگاری محصول نیز می‌انجامد.

تفاوت هاردباکس عطر با جعبه‌های معمولی

از دیگر تفاوت‌های هاردباکس و جعبه‌های معمولی می‌توان به تفاوت در کابرد آن‌ها نیز اشاره کرد. جعبه‌های سخت به دلیل تنوع در طرح، فرم، ابعاد و شکل در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که صنعت عطرسازی تنها یکی از آن‌ها است. کاربرد این جعبه‌های سخت در مقایسه با جعبه‌های ساده بسیار کم‌تر است.

معرفی عطر دیور هوم اینتنس (Dior Homme Intense)
خواندن مطلب

با توجه به مزایای فراوان هاردباکس‌ها قیمت آن‌ها در مقایسه با قیمت جعبه‌های معمولی به تناسب گران‌تر تخمین زده می‌شود.

قیمت هاردباکس با توجه به چه عواملی تعیین می‌شود؟

تعیین قیمت هاردباکس با توجه به عوامل متفاوتی صورت می‌گیرد. به عنوان مثال در پروسه ساخت روکش برخی از جعبه‌های سخت سفارشی از طلا یا نقره نیز بهره گرفته می‌شود. بدیهی است که قیمت این دست محصولات در مقایسه با هاردباکس‌های ساده گران‌تر است. از عمده‌ترین دلایل تاثیرگذار بر قیمت هاردباکس می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • مواد اولیه برای ساخت جعبه
  • جنس مقوای استفاده‌شده برای ساخت جعبه
  • جنس روکش جعبه
  • نوع طرح و رنگ جعبه
  • برجسته یا ساده بودن طرح جعبه
  • نیاز یا عدم نیاز به چاپ لوگو یا برند بر روی جعبه
  • ابعاد جعبه
  • فرم جعبه
  • تعداد جعبه‌های سفارش داده شده
  • فوری یا عادی بودن زمان تحویل محصول

توصیه می‌کنیم که پیش از خرید هاردباکس با مطرح کردن مشخصات و تعداد جعبه موردنظر از قیمت دقیق آن مطلع شوید.

سخن پایانی

در این مقاله روش‌های ساخت جعبه‌های سخت را مورد بررسی قرار دادیم و علاوه بر آن درمورد مطالبی همچون مزایای خرید هاردباکس عطر و انواع آن نیز به‌طور مفصل صحبت کردیم. حال که با این موضوعات آشنا شده‌اید، اهمیت هاردباکس را در زمان خرید عطر، جلب نظر مشتری و افزایش زیبایی و ارزش مادی و معنوی هدایای پیشکش شده در این جعبه‌ها به‌خوبی درک می‌کنید.

نکته مهمی که باید در هنگام سفارش دادن یا خرید هاردباکس مخصوص عطر به آن توجه کنید این است که عطر به سادگی درون جعبه جای بگیرد. فشرده شدن عطر درون جعبه سخت می‌تواند علاوه بر کاهش زیبایی و جلوه‌گری عطر در داخل باکس به آسیب دیدن یا شکستن شیشه عطر نیز منجر شود.

موضوع دیگری که لازم است تا در زمان سفارش هاردباکس مدنظر قرار دهید، میزان دوام و استحکام محصول است. وزن نسبتا سنگین شیشه‌های عطر باعث می‌شود که درصورت عدم برخورداری جعبه از استحکام مناسب هاردباکس آسیب دیده و غیرقابل‌استفاده شود.

جعبه‌های سخت علاوه بر صنعت عطرسازی در صنعت‌های دیگری مانند بسته‌بندی لوازم آرایشی و بهداشتی، گوشی‌های تلفن همراه، زیورآلات و لوازم کادویی به کار می‌آیند. این جعبه‌ها از دوام و ماندگاری طولانی برخوردار بوده و در طولانی‌مدت قابل استفاده‌اند. شما می‌توانید به عنوان جعبه اکسسوری، جعبه زیورآلات، جعبه هدیه، جعبه انواع سکه طلا و جعبه حلقه نیز از انواع جعبه‌های سخت استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا