عطر و ادکلن

بهترین عطرهای مردانه 2023

همیشه قبل از انجام هر کاری و خرید هر چیزی به دنبال بهترین‌ها هستیم. خرید عطر و ادکلن هم یکی از آن کارهایی است که تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین ادکلن را تهیه کنیم. در ادامه ما قصد داریم خرید عطر برای آقایان را آسان کرده و بهترین عطرهای مردانه 2023 را معرفی کنیم تا بتوانید راحت‌تر رایحه مورد علاقه و محبوب مردان را تهیه کنید. این را می‌دانیم که انتخاب عطر مردانه بسیار سخت و مشکل است زیرا ادکلنی که آقایان استفاده می‌کنند باید با ماندگاری بالایی همراه باشد زیرا زمان بیشتری را خارج از منزل هستند.

۱ـ عطر جیورجیو آرمانی آکوا دی جیو GIORGIO ARMANI – Acqua di Gio for Men

برند ایتالیایی جیورجیو آرمانی در تابستان سال ۱۹۹۶ عطر آکوا دی جیو Acqua di Gio را به بازار عطر و ادکلن جهان عرضه کرد. این ادو پرفیوم جذاب مردانه در همان سال اول رکورد فروش عطر را در ایتالیا شکست. طبع این ادکلن مردانه خنک بوده و در گروه بویایی آروماتیک آبزی قرار گفته است. ادکلن مردانه Acqua di Gio را می‌توانید در تعطیلات گرم تابستانی در کنار جمع دوستانتان استفاده کنید و از رایحه آن لذت ببرید.

بهترین عطر های پاییزی مردانه

آلبرتو موریلاس با انتخاب هوشمنده‌ نت‌های این ادو پرفیوم مردانه توانست کاری کند که این عطر تا به امروز جزو بهترین عطرهای مردانه شمرده شود.

  • نت‌های اولیه: پرتقال، لیموترش، یاس
  • نت‌های میانی: رز، آب دریا، یاس، رزماری، سنبل، یاس
  • نت‌های پایه: کهربا، نعناع، مشک، سدر، خزه درخت بلوط

۲ـ ادکلن پاکو رابان وان میلیون paco rabanne – One Million

سال ۲۰۰۸ در کشور زیبای اسپانیا انقلابی در صنعت عطر سازی ایجاد شد و این دگرگونی در بازار عطر و ادکلن توسط سه عطرساز معروف فرانسوی میشل ژیرا، کریستوف رینود و اولیویه پسکاکس شکل گرفت. این سه عطار در آن سال با ساخت و تولید ادوتویلت مردانه به نام وان میلیون ONE Millionتوجه خیلی از آقایان عاشق عطر و ادکلن را به سمت خودشان جلب کردند.

پر فروش ترین عطر مردانه در ایران

این ادکلن خوش‌بو مردانه توسط شرکت معروف پاکو رابان معرفی شده که با طراحی خاص شیشه عطر خود می‌تواند جزو عطرهای لوکس مردانه قرار گیرد. وان میلیون با ظاهری شبیه به شمش طلا و دارا بودن طبعی گرم توانست لقب عطر سال 2023 را به خود اختصاص دهد و همینطور به عنوان خوش‌بوترین ادکلن مردانه شناخته شود. این ادو تویلت در گروه بویایی چوبی ادویه‌ای قرار دارد و از ماندگاری و پخش بوی بالایی برای آقایان برخوردار است.

  • نت‌های اولیه: گریپ فرپت، نارنگی ماندارین، نعناع
  • نت‌های میانی: دارچین، ادویه‌جات معطر، رز
  • نت‌های پایه: چرم، نعناع هندی، کهربا، روایح چوبی
اهمیت نت مشک در عطرسازی
خواندن مطلب

۳ـ ادو پرفیوم رالف لورن پولو بلو پرفیوم RALPH LAUREN – Polo Blue EDP

یکی از معروف‌ترین عطرهای مردانه در سال ۲۰۱۶ توسط کارلوس بنیام که یکی از موفق‌ترین عطرسازهای آمریکا بود، با نام پولو بلو پرفیوم به بازار عطر و ادکلن جهان در ایالات متحده عرضه شد. این ادوپرفیوم مردانه توانسته است از همان سال تا به امروز جایگاه خاصی در جدول بهترین‌ عطر سال را کسب کند.

Polo Blue دارای طبعی خنک است که می‌تواند در گرمای تابستان عطر مناسبی برای طراوت بخشیدن به روح آقایان باشد. این عطر که در گروه بویایی چوبی آروماتیک (معطر) قرار دارد توانسته جزو ده عطر برتر مردانه طی چند سال اخیر باشد. ماندگاری و پخش بوی این ادو پرفیوم آمریکایی بسیار قابل قبول است و بیشتر مردان را به خود جذب می‌کند.

  • نت‌های اولیه: آب دریا، ترنج، هل
  • نتهای میانی: ریحان، ریشه زنبق، به لیمو، سالویا اسکلاریا
  • نت‌های پایه: تعناع هندی، خس خس، جیر، روایح چوبی

۴ـ عطر شنل بلو CHANEL – Bleu de Chanel

در هیاهو و رقابت برندهای قدرتمند عطر و ادکلن، برند موفق و مشهور شنل در سال ۲۰۱۰ ادوتویلت بلو شنل را روانه بازار عطر و ادکلن جهان کرد. بلو شنل از همان لحظه‌ای که وارد بازار شد توانست با رایحه و طبع خنکی که دارد توجه بسیاری از آقایان را به سمت خود جلب کند. جالب است بدانید با خرید عطر بلو شنل به طور قطع پرچمدار ادکلن‌های مردانه و یکی از بهترین عطرهای مردانه 2023 را تهیه کرده اید. بعد از موفقیت نسخه ادو تویلت بلو شنل، این برند در سال ۲۰۱۴ ادکلن معروف مردانه خود را با غلظت ادو پرفیوم هم به بازار ارائه داد.

بهترین عطر مردانه از نظر کاربران

هر دو نسخه این عطر دارای رایحه یکسان بوده ولی به علت غلظت متفاوت آنها، نسخه ادو پرفیوم آن دارای ماندگاری و پخش ‌بوی بالاتری است. ژاک پولژ این ادکلن خوش‌بو مردانه را در گروه بویایی آروماتیک چوبی یا معطر قرار داده و گفته است که بلو شنل یکی از بهترین عطرهای فرانسوی موجود در این کشور بوده که تا به امروز ساخته شده است.

  • نت‌های اولیه: گریپ فروت، پرتقال، لیمو، نعناع، جوز، فلفل قرمز
  • نت‌های میانی: زنجبیل، گل یاس، درخت سدر، درخت خس خس
  • نت‌های پایه: صمغ لبرانیوم، درخت پنچولی، چوب صندل

۵ـ ادو پرفیوم تام فورد توباکو وانیل TOM FORD – Tobacco Vanille

برند تام فورد تا به امروز توانسته است محبوب‌ترین ادو پرفیوم مردانه و زنانه‌ را تولید کند. عطر توباکو وانیل تام فورد در سال ۲۰۰۷ در ایالت متحده آمریکا به بازار عطر و ادکلن دنیا عرضه شد. توباکو وانیل Tobacco Vanille به دلیل طبع گرمی که دارد به عنوان بهترین ادکلن مردانه با ماندگاری بالا بین آقایان علاقمند به عطر و ادکلن شناخته می‌شود که می‌تواند تا ۴ ساعت پخش‌بو داشته باشد.

ده عطر برتر مردانه ۲۰۲۲

ادکلن خوش‌بوی مردانه Tobacco Vanille در گروه بویایی شرقی ادویه‌ای قرار دارد و به دلیل استفاده از ترکیبات خاص و داشتن رایحه‌ آروماتیک خود، یکی از پرفروش‌ترین ادکلن‌های مردانه بوده و امسال هم به عنوان یکی از بهترین عطرهای مردانه سال 2023 معرفی شده است. Tobacco Vanille به دلیل ماندگاری که دارد جز گرانترین عطرهای فرانسوی موجود در ایران است که می‌تواند همراه خوبی در مجالس رسمی برای آقایان باشد.

  • نت‌های اولیه: ادویه‌جات معطر، تنباکو
  • نت‌های میانی: دانه تونکا، سکوفه تنباکو، وانیل، کاکائو
  • نت‌های پایه: خشکبار (مغز و آجیل)، روایح چوبی
همه چیز درباره عطر جامد
خواندن مطلب

۶ـ ادو تویلت ورساچه اروس VERSACE – Versace Eros Pour Homme

امکان ندارد بین اسامی عطرهای معروف مردانه نام وساچه اروس Versace Eros را نبینید. برند معروف و پر آوازه ایتالیایی ورساچه درسال ۲۰۱۲ با معرفی عطر اروس پور هوم Eros Pour Homme  توانست انقلابی تکرار نشدنی در دنیای عطر و ادکلن ایجاد کند. این ادو تویلت در سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترین و ماندگارترین ادکلن مردانه شناخته شد و تا به امروز یکی از شیک‌ترین عطرهای مردانه موجود در بازار است.

بهترین عطر برای جذب دختر

اورلین گیشارد اروس ورساچه را در گروه بویایی آروماتیک یا معطر فوژه قرار داده و با توجه به طبع معتدلی که دارد در میان بهترین عطرهای پاییزی توانسته است رتبه بالایی را کسب کند. این عطر مناسب هر سن و سالی برای مردان است و رایحه بی‌نظیر آن توانایی این را دارد که هر آقایی را به سمت خود جذب کند. این عطر خوش‌بوی پسرانه را می‌توانید از حیات پرفیوم تهیه و خریداری کنید.

  • نت‌های اولیه: سیب، لیموترش، نعناع
  • نت‌های میانی: آنبروکسان، دانه تونکا
  • نت‌های پایه: وانیل، خزه درخت بلوط، خس خس، سدر

۷ـ ادو پرفیوم دیور ساوج Dior – Sauvage EDP

برند معتبر دیور در سال ۲۰۱۸ این ادکلن مردونه پرطرفدار را به بازار جهانی عطر و ادکلن عرضه کرد. به دلیل اینکه فیلمهای جانی دپ در میان سینما دوستان بسیار محبوب است، دیور تصمیم گرفت تا او را به عنوان چهره تبلیغاتی خود برای این عطر مردانه جذاب انتخاب کند. این ادو پرفیوم با توجه به ترکیبات منحصربه‌فردی که دارد به عنوان یکی از خاص‌ترین عطرهای مردانه شناخته می‌شود؛ پس طبیعی است که در لیست بهترین عطرهای مردانه 2023 قرار گیرد.

خوشبوترین عطر مردانه در ایران

فرانسوا دماشی عطرساز فرانسوی به این ادکلن خوش‌بوی مردانه طبعی معتدل بخشیده است و به گفته او در خیابان از هر ۱۰ آقا ۵ نفر رایحه بی‌نظیر ساوج Sauvage  را انتخاب کرده و بوی این عطر را در فضا پخش می‌کنند.

  • نت‌های اولیه: ترنج
  • نت‌های میانی: جوز هندی، اسطوخودوس، بادیان ختایی، فلفل سیچوان
  • نت‌های پایه: وانیل، آمبروکسان

۸ـ عطر پارفومز د مارلی سدلی PARFUMS de MARLY – Sedley

در سال ۲۰۱۹ برند معروف و عطرساز پارفومز د مارلی یک ادکلن جدید مردانه با نام سدلی (Sedley) را به بازار عطر و ادکلن عرضه کرد. الیور کرسپ خالق و عطار این ادو پرفیوم با انتخاب ترکیباتی خاص، سدلی مردانه را در گروه بویایی آروماتیک چوبی قرار داده است. رایحه Sedley قدرت این را دارد که روح شما را خالی از تمام استرس‌ها و اضطراب‌ها کند. قیمت ادکلن مردانه مارلی نسبت به رایحه و ماندگاری که دارد در رده متوسط قرار گرفته و می‌تواند به عطر روزانه مردان خوش سلیقه تبدیل شود.

  • نت‌های اولیه: ترنج، نارنگی ماندارین، نعناع، گریپ فروت
  • نت‌های میانی: اسطوخودوس، رزماری، شمعدانی، صمغ کندر
  • نت‌های پایه: نعناع هندی، خس خس، چوب صندل سفید، کشمران، آمبروکسان

۹ـ ناسوماتو بلک افغانو ( بلک افگانو ) NASOMATTO – Black Afgano

برند هلندی ناسوماتو با تولید عطر بلک افغان توانست توجه خیلی از مردان ایرانی و خارجی را به سمت خود جلب کند. این عطر مردانه دارای ماندگاری و پخشبو بالایی است. این عطر توسط یکی از بهترین عطرسازان دنیا ( الکساندرو گولیتری) ساخته شده است. این عطر مردانه پرطرفدار در گروه بویایی چوبی معطر قرار گرفته است و با طبع گرمی که دارد می‌تواند انتخاب مناسبی برای هر آقای خوش سلیقه‌ای باشد. این ادو پرفیوم را می‌توانید به صورت روزانه استفاده کنید و از رایحه بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

نت فلفل در عطرسازی چیست؟
خواندن مطلب

ترکیباتی که در این عطر مردانه ماندگار استفاده شده بسیار خاص و منحصر به فرد است. این ادو پرفیوم مردانه به دلیل داشتن رایحه‌ایگرم و تلخ بهترین انتخاب برای مدیرانی‌ است که در جلسات مهم شرکت می‌کنند.

  • نت‌های اولیه: ترکیبات سبز، شاهدانه
  • نت‌های میانی: تنباکو، روایح چوبی، صمغ گیاهی، قهوه
  • نت‌های پایه: روایح دودی، عود

۱۰ـ آمواج اینترلود مردانه (آمواژ اینترلود) AMOUAGE – Interlude for Men

برند معروف و شناخته شده آمواج که چندین سال است به عنوان بهترین برند عطر شناخته شده، در سال 2012 با رونمایی از عطر خوشبو مردانه اینترلود توانسته است جایگاه خوبی در قلب آقایان به خود اختصاص دهد. عطر مردانه اینترلود به دلیل داشتن ترکیباتی خاص و عالی توانسته است یکی از بهترین عطرهای مردانه 2023 شناخته شود. این عطر مردانه در گروه بویایی شرقی چوبی قرار گرفته و دارای طبعی گرم است. این عطر لاکچری مردانه می‌تواند بهترین انتخاب برای فصل زمستان و پاییز باشد. ماندگاری اینترلود بسیار زیاد و قابل قبول است و می‌تواند تا ۸ ساعت ماندگاری و ۴ ساعت پخشبو داشته باشد. این ادو پرفیوم توسط یک شرکت عمانی با کیفیت بالا ساخته می‌شود.

  • نت‌های اولیه: ترنج، فلفل، پونه کوهی
  • نت‌ها میانی: کهربا، لابدانیوم، روایح دودی، اوپوپوناکس
  • نت‌های پایه: نعناع هندی، چوب صندل سفید، چرم، عود
عطر آمواج اینترلود

انواع رایحه برای آقایان

عطر و ادکلن‌های مردانه معمولا در طبع‌های گرم و خنک تولید می‌شوند. بیشتر آقایان معمولا از رایحه‌هایی استفاده می‌کنند که ماندگاری و پخش‌ بوی بیشتری نسبت به بقیه داشته باشند پس می‌توان این برداشت را کرد که آقایان و مدیران بیشتر از ادو پرفیوم‌هایی استفاده می‌کنند که دارای طبعی گرم و تلخ هستند، همچنین از طبع‌های خنک هم بعد از ورزش و روزهای گرم تابستانی استفاده می‌کنند. خبر خوب این است که عطرهایی که پیش‌تر آنها را معرفی کردیم دارای این دو طبع بویایی پرطرفدار هستند.

نتیجه گیری

انتخاب عطر مردانه به دلیل مهم بودن ماندگاری و پخش‌بو برای آقایان بسیار سخت و دشوار است، زیرا بیشتر آقایان به دنبال ادکلن‌هایی هستند که بتوانند به صورت روزانه و بدون تغییر بوی عطر از آنها استفاده کنند. در این مطلب سعی داشتیم تا شما عزیزان را با بهترین عطرهای مردانه ۲۰۲۳ آشنا کنیم تا بتوانید ادو پرفیوم مردانه مناسب خود و همینطور عطر مردانه مناسبی برای هدیه به همسرتان را تشخیص دهید. ادکلن‌های معروف 2023 را می‌توانید از فروشگاه‌های حیات پرفیوم به صورت حضوری و آنلاین خریداری کنید و از رایحه دل‌انگیز و فراموش‌نشدنی آنها لذت ببرید.

بهترین طبع برای آقایان کدام است؟

عطرهایی که آقایان روزانه استفاده می‌کنند معمولا دارای طبع گرم و تلخ هستند، زیرا این عطرها دارای ماندگاری و پخش بوی بیشتری هستند.

بهترین عطر مردانه با پخش بوی بالا کدام است؟

بهترین عطر مردانه با بالاترین ماندگاری و پخش بو از نظر آقایان بلو شنل و ساوج است.

بهترین عطر مردانه دختر پسند کدام است؟

ادکلن مردانه وان میلیون از برند پاکو رابان در میان خانم‌ها بسیار محبوب است زیرا دارای طبعی گرم و رایحه‌ای سنگین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا