عطر و ادکلن

همه چیز درباره عطر جامد

از عطرهای مو گرفته تا عطرهای تک جنسیتی، روایح خاص و متنوعی دارند و هدف تمام آن‌ها این است تا همان چیزی که شما به دنبال آن هستید را در اختیارتان قرار دهند. در مناسبت‌های خاص، شب قرار ملاقات، برای روزهای کاری و موارد دیگر، شما به یک عطر خاص و منحصر به فرد نیاز دارید.

یکی از محصولاتی که بین علاقمندان به عطر بسیار محبوب است، عطر جامد نام دارد. این عطرها اصلا شبیه خوشبوکننده‌هایی نیستند که تا به حال دیده‌اید، بلکه درست شبیه روغن‌های جامد در قوطی‌های کوچک عرضه می‌شوند. اگر با این نوع عطر آشنایی ندارید، توصیه می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

عطر جامد چیست؟

قبل از این که شرکت‌های بزرگ عطرسازی پا به عرصه تولید رایحه‌های خوشبو بگذارند، عطرهای جامد در بسیاری از فرهنگ‌ها وجود داشت. در واقع، عطرهای مایع مبتنی بر الکل یک اختراع کاملا جدید هستند. جالب است بدانید، به گزارش وب‌سایت‌های جهانی، در نقطه‌ای بین ۷۰۰۰ تا ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد، قبایلی کشف شدند که گیاهان و برگ‌های معطر را با چربی حیوانی ذوب می‌کردند و عطر می‌ساختند.

عطر جامد ترکیبی از روغن‌های معطر، اسانس‌ها یا مایعات معطر است که در موم مذاب حل شده و سپس به حالت جامد در می‌آیند. از این عطرها برای مرطوب کردن پوست و همچنین خوشبو کردن بدن استفاده می‌شود. مشکل بزرگی که بسیاری از افراد در مورد دئودورانت ها و عطرها با آن مواجه هستند، الکل است. زیرا این محصولات می‌توانند باعث ایجاد زخم و خشک و تحریک شدن پوست بدن شوند.

عطرهای جامد حاوی الکل نبوده و بسیار ملایم‌تر هستند. بنابراین، کسانی که نمی‌توانند عطر را به دلیل الکل موجود در آن استفاده کنند، می‌توانند عطرهای جامد را امتحان کنند؛ البته به شرطی که به روغن های ضروری موجود در آن‌ها حساسیت نداشته باشند.

چگونه از عطرهای جامد استفاده کنیم؟

استفاده از عطرهای جامد ممکن است گیج کننده باشد. نکته مهمی که در مورد این نوع عطرها بهتر است بدانید این است که عطرهای جامد اساسا ترکیبی از موم و روغن‌های معطر هستند و برای استفاده از آن‌ها باید از دمای بدنتان استفاده کنید.

نگهداری عطر در یخچال کار درستی است؟
خواندن مطلب

برای استفاده از عطرهای جامد، باید انگشت شست خود را به نوک انگشت دیگر خود بمالید تا کمی گرم شود، سپس نوک انگشت را به بلوک عطر جامد فشار دهید. هنگامی که موم ذوب و انگشت شما به آن آغشته شد، می‌توانید آن را روی مچ دست، گردن یا قسمت داخلی آرنج خود بمالید.

عطر جامد عربی

همه این مراحل یک دلیل منطقی دارند. مالیدن انگشت شست به انگشت، آن را با اصطکاک گرم می‌کند. این گرما ممکن است به اندازه کافی شدید نباشد که بتوانید آن را تشخیص دهید، اما به اندازه کافی تفاوت ایجاد می‌کند که موم بیشتری را نسبت به زمانی که یک انگشت را مستقیما‌ روی بلوک مومی نگه دارید، ذوب کند.

مزیت استفاده از عطر جامد چیست؟

علاوه بر نداشتن الکل و مناسب بودن برای پوست‌های حساس، استفاده از عطرهای جامد می‌تواند مزیت‌های فراوانی داشته باشد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

حمل کردن آسان

بطری‌های شیشه‌ای پیچیده و ظریف ممکن است روی میز آرایش شما به زیبایی جلوه کنند، اما برای انداختن آن در کیفتان زمانی که قصد مسافرت یا رفتن به مکان خاصی را دارید، خوب نیستند. بعلاوه، تمام بطری‌های عطر با اندازه استاندارد ساخته نشده‌اند و همچنین شما نمی‌توانید هزینه اضافی برای یک بطری عطر کوچک‌تر بپردازید.

اینجا است که یک عطر جامد مفید وارد می‌شود. این ترکیب‌های موم و روغن سفت شده برای سفر فوق العاده هستند. آن‌ها با داشتن اندازه‌های کوچک، گاهی به اندازه یک سکه، می‌توان به راحتی از مکانی به مکان دیگر، بدون نگرانی از ریختن یا شکستن شیشه عطر، حمل شده و حتی در حین حرکت نیز استفاده شوند.

مناسب برای پوست‌های خشک

از آن‌جایی که بسیاری از عطرهای جامد با روغن و موم‌های مختلفی ساخته می‌شوند، برای مرطوب کردن پوست‌های خشک به خوبی عمل می‌کنند. در عطرهای جامد این روغن است که سبب خوشبو شدن پوست می‌شود. بنابراین کسانی که پوست خشک دارند اغلب متوجه می‌شوند که عطرهای اسپری به سرعت از روی پوست آن‌ها محو می‌شود. اگر از روغن‌های جامد استفاده کنید، این اتفاق نمی‌افتد.

یک نوع پرایمر عطر هستند

عطرهای جامد همچنین پرایمرهای عطری عالی برای افزایش ماندگاری عطر مایع شما هستند. از آن‌جایی که آن‌ها اغلب بر پایه روغن های نرم کننده فرموله می‌شوند، استفاده از یک عطر جامد در هر جایی که عطر خود را اسپری می‌کنید کمک می‌کند تا چیزی به آن بچسبد. این کار سبب می‌شود عطر مایع شما ماندگاری بیشتری داشته باشد.

عطر با بوی هلو
خواندن مطلب

ماندگاری طولانی

در حالی که ماندگاری هر عطری به فرمولاسیون و ترکیبات شیمیایی بدن شما بستگی دارد، اما عطرهای جامد معمولا بیشتر از ادکلن‌ها و ادوپرفیوم‌ها روی پوست ماندگاری دارند. به دلیل آغشته شدن روغن عطر با چربی روی پوست، آن‌ها به پوست می‌چسبند و رایحه‌ای طبیعی از پوست ساطع می‌کنند که افراد وقتی به شما نزدیک می‌شوند می‌توانند آن را استشمام کنند.

عطر جامد مردانه

قوطی‌ عطرهای جامد قابل بازیافت است

اگر عاشق محیط زیست هستید، این مورد مطمئنا برایتان اهمیت دارد. از ‌قوطی‌های آلومینیومی به عنوان قابل بازیافت‌ترین مواد موجود یاد می‌شود و قوطی‌های عطر جامد نیز از همین مواد ساخته می‌شوند. این قوطی‌ها فاقد پلاستیک و قابل بازیافت هستند. همچنین می‌توان از آن‌ها بعد از اتمام عطر برای مصارف گوناگون استفاده کرد. این عطرها همچنین عاری از مواد شیمیایی غیر ضروری هستند که باعث می‌شود با طبیعت سازگار بوده و آسیبی به محیط زیست وارد نکنند.

نگهداری آسان

اگر بچه یا حیوان خانگی دارید، داشتن یک شیشه عطر ممکن است خطرناک باشد. احتمالا برای نگهداری از عطر و همچنین در امان نگه داشتن کودکانتان، به یک بطری چوبی نیاز داشته باشید. عطر جامد در ظرف شیشه‌ای نگه داری نمی‌شود، بنابراین لازم نیست نگران واژگون شدن و خرد شدن آن باشید. برای والدینی که کودکان نوپا دارند یا عاشق نگهداری حیوانات خانگی هستند، این دلیل به تنهایی باعث می‌شود عطرهای جامد به گزینه اول خرید آن‌ها تبدیل شود.

مقرون به صرفه هستند

توجه داشته باشید که هنگام خرید یک عطر استاندارد، هزینه یک بطری شیشه ای را می پردازید. حال وقتی عطری در بسته بندی گران قیمت عرضه نمی‌شود، شما نیازی نیست هزینه بسته بندی را پرداخت کنید. این باعث می‌شود که عطرهای جامد یکی از محبوب‌ترین عطرهای ارزان در هر بازاری باشند.

آیا عطرهای جامد از عطرهای اسپری بهتر هستند؟

اکنون که مزایای کلیدی داشتن و استفاده از یک عطر جامد را می‌دانید، ممکن است بخواهید ببینید که خود عطر چگونه در برابر عطر اسپری عمل می‌کند. ما می‌گوییم این یک موضوع سلیقه‌ای است و می‌توانید در موارد مختلف از هر کدام از آن‌ها استفاده کنید.

عطرهای جامد برای کسانی که نمی‌خواهند با خرید و نگهداری بطری‌های شیشه ای در خانه خود سر و کار داشته باشند بهتر است. همچنین برای افرادی که عطرهایی با ماندگاری بیشتر و با احتیاط بیشتر دوست دارند نیز عالی است.

نکاتی که قبل از خرید عطر جامد باید بدانید

عطرهای جامد نیز همانند اسپری‌های عطر دارای نت‌ها و رایحه‌های مختلفی هستند و امروزه شرکت‌های بسیاری در کنار ساختن ادکلن‌های مایع دست به ساخت چنین عطرهایی نیز زده‌اند. اگر شما هم عاشق چنین عطرهایی هستید قبل از خرید نکات زیر را رعایت کنید:

QFZ چیست؟ ادکلن QFZ ساخت کجاست؟
خواندن مطلب

۱- به خوبی تحقیق کنید

سعی کنید قبل از خرید از وبسایت‌ عطر مورد نظرتان دیدن کنید و درباره رایحه‌های گوناگون آن تحقیق کنید. عطرهای جامد معمولا رایحه‌های سنتی‌تری دارند، پس قبل از خرید حتما تحقیقات خود را انجام دهید.

۲- ۳ عطر مختلف را امتحان کنید

سعی کنید از فروشگاه‌های مختلف دیدن کنید و حداقل ۳ عطر مختلف را امتحان کنید. با این کار می‌توانید بهترین رایحه خود را انتخاب کنید.

عطر جامد خرید

طرز تهیه عطر جامد خانگی

یکی از مزیت‌های بی‌نظیر عطر جامد این است که می‌توانید به راحتی آن را در خانه نیز درست کنید و در آن از رایحه‌های مورد علاقه خود استفاده کنید. با دنبال کردن دستور العمل زیر عطرهای جامد خود را بسازید. مواد لازم برای ساخت چنین عطرهایی عبارتند از:

  • ۱ قاشق غذاخوری موم زنبور عسل یا ژله نفتی
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا یا روغن بادام شیرین
  • ۸ الی ۱۵ قطره اسانس (روغن های معطری که برای ساخت عطر استفاده می‌شود)
  • ظرف تمیز کوچک برای نگهداری عطرهای جامد شما (اگر نمی‌خواهید ظرف جدیدی برای عطر خود بخرید، می‌توانید از قوطی‌های بالم لب استفاده کنید.)

پس از تهیه این وسایل، قدم به قدم با دستورالعمل زیر پیش روید:

  1. موم یا ژله نفتی را با روغن جوجوبا یا روغن بادام شیرین ذوب کنید. می‌توانید مواد را برای چند ثانیه در ظرف مخصوص مایکروویو قرار دهید یا می‌توانید مخلوط را به ورش بن ماری ذوب کنید.
  2. وقتی این مخلوط به حالت مایع در آمد، آن را از روی حرارت بردارید. اسانس‌ها را هم بزنید. برای این کار می‌توانید از خلال دندان، نی یا حتی قاشق استفاده کنید.
  3. مایع را در ظرف مورد نظر خود بریزید. درب ظرف را بگذارید، اما آن را باز بگذارید. این به جلوگیری از تراکم داخل ظرف شما کمک می‌کند و در عین حال احتمال آلودگی میکروبی محصول را به حداقل می‌رساند.

نتیجه گیری

عطر جامد ترکیبی از روغن‌های معطر، اسانس‌ها یا مایعات معطر است که در موم مذاب حل شده و به حالت جامد در می‌آیند. از این محصول برای مرطوب کردن و خوشبو کردن بدن استفاده می‌شود. استفاده از این نوع عطر مزایای زیادی دارد که حیات پرفیوم در این مقاله به آن پرداخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا