عطر و ادکلن

چرا عطر باکارات رژ گران است؟

ترکیب استثنائی رایحه‌های باکارات باعث می‌شود همیشه دنبال حدس زدن عطرهای مشابه باشید، اما باکارات توانسته است به یکی از موفق‌ترین عطرهای ده سال گذشته تبدیل شود. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا عطر باکارات رژ گران است؟ عطر باکارات رژ 540، تنها عطر از سری عطرهای باکارات است که می‌توانیم آن را یک عطر امضا تلقی کنیم. رایحه‌ی این عطر به شدت خوشبو و خاص است و یک برند به شدت موفق از آن پشتیبانی می‌کند. اما همین ویژگی‌ها باعث شده‌اند که باکارات رژ 540 قیمت بسیار بالایی داشته باشد.

این ادو پرفیوم از باکارات قیمت بسیار بالایی دارد و می‌توان گران بودن آن را به ارائه‌ این عطر توسط یک برند لوکس نسبت داد. با توجه به اینکه در این عطر از عنبر حیوانی استفاده شده است، و این ماده یکی از محبوب‌ترین ترکیبات پایدار کننده استفاده شده در عطرهای گران قیمت بازار محسوب می‌شود، همین موضوع در افزایش قیمت این عطر مؤثر بوده است.

رایحه‌های زعفران و یاس شیرین، لایه‌ی ابتدایی باکارات را تشکیل می‌دهند که در ادامه با رایحه‌های میانی به شدت شاعرانه‌ی امبروود معطر و امبرگیس (عنبر حیوانی) ترکیب می‌شوند. لایه‌ی نهایی عطر هم ماهیتی چوبی دارد و از صمغ صنوبر و سدر ساخته شده است.

تاریخچه‌ی برند باکارات رژ

قیمت بالا و منحصر به فرد ادکلن‌های باکارات، به تأسیس آن با حداقل امکانات مربوط می‌شود. این برند در سال 1823 در شهر زیبای باکارات در شرق فرانسه تأسیس شد. باکارات در سال‌های بعدی وارد بیزینس تولید لوسترهای دست ساز شیشه‌ای و کریستالی برای خانواده‌های سلطنتی شد و در سال 2015 به خاطر همین موضوع به شهرت بین المللی رسید که می‌تواند یکی از دلایل گرانی عطر باکارات رژ ۵۴۰ باشد.

QFZ چیست؟ ادکلن QFZ ساخت کجاست؟
خواندن مطلب

منحصر به فرد بودن محصولات باکارات و قیمت بالای آن‌ها به خاطر حضور عطار سرشناس بین المللی، فرانسیس کورکجان است. او آغازگر تمام عطرهای منحصر به فرد این برند است.

مدیران باکارات به سراغ فرانسیس کورکجان رفتند و از او خواستند عطر خاصی را طراحی کند. همین موضوع توجیح می‌کند که چرا عطر باکارات رژ گران است. قرار بود در سال 2015 فقط ۲۵۰ شیشه از این عطر، به بهای گزافی به ازای هر شیشه فروخته شود. این عطر نوآورانه در شیشه‌های بلورین و دست ساز فرانسوی عرضه شد. همین موضوع باعث توجهی دوچندان کلکسیونرهای عطر و ظروف کریستالی به سمت این عطر شد.

تاریخچه‌ی برند باکارات رژ

باکارات مشتریان خود را کمتر از تعداد واقعی تخمین زده بود. شرکت تصور می‌کرد این عطرها طی ۶ ماه به فروش می‌رسند، اما تمام ۲۵۰ شیشه در کمتر از ۱ ماه فروخته شدند.

افزایش موفقیت و اعتبار باکارات فقط به خاطر تلاش‌های شرکت نبود، بلکه ریحانا (خواننده) هم در آن نقش داشت. او در مراسم فرش قرمز اشاره کوتاهی به این عطر داشت و آن را عطر مورد علاقه‌اش نامید. همین موضوع باعث جنب و جوش طرفداران مجازی ریحانا شد، آن‌ها می‌خواستند بفهمند ریحانا از چه رایحه‌ای استفاده می‌کند.

توضیحات ارائه شده راجع به این عطر، و مقالات تهیه شده برای معرفی آن کاملاً شبیه همدیگر بودند. تمامی آن‌ها باکارات رژ 540 را یک عطر قوی می‌دانستند که رایحه‌ای شبیه ثروت خالص دارد. رایحه باکارات رژ 540 مثل این بود که بدن شما با الماس‌هایی پوشانده شده است، و در حالیکه لباس ابریشمی نابی را پوشیده‌اید، در یک شب آرام تابستانی از بالای برج ایفل به شهر پاریس نگاه می‌کنید.

عطر مورد علاقه مرلین مونرو
خواندن مطلب

باکارات رژ 540 منعکس کننده تمایلات بخشی از جامعه‌ای شد که بوی یک زندگی کاملاً لوکس و اشرافی را می‌داد. این عطر با تمام عطرهای چند صد دلاری دیگر فرق داشت.

کیفیت و قیمت عطر باکارات رژ

باکارات رژ 540 یک عطر امضای واقعی است که تنها در دو نسخه عرضه شده است: ادو پرفیوم کلاسیک و پرفیوم خالص که به شدت کمیاب است. نسخه‌ی پرفیوم خالص، یک عطر به شدت خاص و گران است.

قیمت این عطر که جزو عطرهای زنانه با ماندگاری بالا است بسیار زیاد بوده و به خاطر داشتن ۲۰ تا ۴۰ درصد اسانس معطر، قدرت بالایی دارد. ما با یک عطر پیچیده روبرو هستیم که به خاطر درصد بالای اسانس معطر، ماندگاری و پخش بوی عالی دارد. شیشه ۲۰۰ میلی لیتری از این عطر، محبوب‌ترین و بیشترین حجم برای این عطر محسوب می‌شود که قیمت چشمگیر دلاری برای آن اعلام شده است. این قیمت در مقایسه با عطرهای هم‌رده به مراتب بیشتر بوده، اما جایگاه این عطر به تدریج ارتقا یافته است.

امبرگیس (عنبر حیوانی)، یکی از مواد پایدارکننده به شدت مؤثر است که خیلی شرکت‌ها دنبال استفاده از آن هستند، و در این عطر نیز استفاده شده است. امبرگیس از ترشحات طبیعی نهنگ عنبر بدست می‌آید. این ماده در سواحل آمریکا، باهاما و آسیا یافت می‌شود و یکی از با کیفیت‌ترین موادیست که در تولید عطرهای برتر به کار می‌رود. قیمت هر پوند امبرگیس بسیار زیاد بوده، به همین دلیل هر فرآورده‌ای که حاوی امبرگیس باشد قطعاً قیمت بالایی خواهد داشت.

قیمت عطر باکارات رژ

نتیجه گیری

باکارات یک شرکت مشهور فرانسوی است که در زمینه تولید ظروف شیشه‌ای کریستالی فعالیت می‌کند. خانواده‌های سلطنتی از دیرباز مشتریان این شرکت بودند که می‌تواند علت گرانی ادکلن باکارات رژ را توجیح کند.  شما قیمت بالایی را برای عطری می‌پردازید که با اتکا به مهارتی چند صد ساله ساخته شده است. این عطر قطعاً تعریف و تمجیدهای زیادی را نصیب شما خواهد کرد.

شکوفه پرتقال در عطرسازی چیست؟
خواندن مطلب

به طور کُلی، قیمت بالا مانع استقبال عمومی از این عطر شده است. اما با توجه به طرفداران پر و پا قرص این عطر، گمان نمی‌کنم آن‌ها مایل باشند فرصت آشنایی با عطری که خیلی‌ها آن را می‌پرستند از دست بدهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا