عطر و ادکلن

معرفی ۵ مورد از بهترین عطرها برای یوگا

استفاده از عطر در طول جلسات تمرین یوگا نه تنها با ایجاد محیطی خوشبو تجربه‌ی کُلی شما را بهبود می بخشد، بلکه آرامش جسمی و ذهنی شما را هم افزایش می‌دهد. وقتی در حین انجام تمرینات یوگا، عطرها و حرکات را با یکدیگر ترکیب می‌کنید، عملاً حس‌های درونی خود را به سمت ارتباطی موزون هدایت خواهیم کرد، و بدین ترتیب حس شادابی و سرزندگی در وجودتان لبریز می‌شود. در ادامه بهترین عطرها برای یوگا را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

۱ـ مانسرا بلک گلد MANCERA – Black Gold

این عطر پیچیده و باشکوه، عطر بسیار خوبی برای جلسات تمرین یوگا است. مانسرا بلک گلد حاوی ترکیبات استثنائی از ترنج، اسطوخودوس، زعفران، هل و مشک است. این عطر فضای خوشبویی را ایجاد کرده که به آرامش هرچه بیشتر شما کمک می‌کند. رایحه‌ی ادویه‌ای و گرم زعفران و هل یک عطر پُرانرژی را به وجود آورده‌اند که ضمن تثبیت آرامش درونی، شما را به وجد می آورند. این ادو پرفیوم به دلیل رایحه منحصر به فردی که دارد یکی از بهترین عطرها برای یوگا شناخته می‌شود. همچنین ماندگاری بالا این عطر می‌تواند در طول یوگا شما را همراهی کند تا بیشتر از تمرینات خود لذت ببرید.

  • نت‌های اولیه: دارچین، جوز، مرکبات، عود، اسطوخودوس
  • نت‌های میانی: رز، آب دریا، نعناع هندی، بنفشه، یاس
  • نت‌های پایه: مشک، کهربا، خس خس، چرم، روایح چوبی

۲ـ فلوریس آ رز فور Floris – A Rose For

این عطر ملایم و در عین حال قدرتمند، عطر بسیار مناسبی برای تمرینات یوگای روزانه است. در فرمول این ادو پرفیوم از رایحه‌های گُلی متعادل رز و یاس استفاده شده است. رایحه‌های زمینی پاتچولی، عنبر و چوب صندل به آنها اضافه می‌شوند تا رایحه‌ای رویایی را به وجود آورند. چنین محیطی مناسب آرامش و تفکر عمیق است. این عطر رایحه شیرین مطلوبی دارد و این به بهبود روحیه‌ی فرد کمک می‌کند. علاوه بر این، شرایط برای قرار گرفتن در یک وضعیت ذهنی آرامش بخش مهیا می‌شود. آرامشی که نت‌های گلی این عطر به شما می‌دهد لذت انجام یوگا را برای شما چند برابر می‌کند.

  • نت‌های اولیه: روایح دودی، چای
  • نت‌های میانی: ریشه زنبق، گل مریم، عود، رز
  • نت‌های پایه: وانیل، کهربا، نعناع هندی، سدر، چوب صندل سفید
معرفی بهترین عطر و ادکلن شیرین مردانه
خواندن مطلب
عطر مناسب یوگا

۳ـ سامارکو باند تی Sammarco – Bond-T

رایحه‌های رزماری، چرم، چوب‌ها در ساختاربهترین عطرها برای یوگا حضور پُررنگی دارند، که این ادکلن هم دارای این رایحه‌ها است. این عطر قطعاً بُعد جدیدی را به تمرینات یوگای شما اضافه می‌کند. این ادو پرفیوم با رایحه ی خاصش شما را در حالت معنوی خاصی قرار می‌دهد. وقتی از این عطر استفاده می‌کنید، شرایط برای تمرینی جذاب برای شما عزیزان مهیا می‌باشد.

در سامارکو باند تی با تضاد پیچیده‌ای بین رایحه‌ی تُند رزماری و رایحه‌ی دودی عود روبرو هستیم. این عطر هوشیاری ذهنی شما را افزایش می‌دهد، و بدین ترتیب بستر مناسبی را برای مدیتیشن فراهم می‌کند. به دلیل وجود داشتن نت وانیل در ترکیبت این عطر آرامش‌بخش انرژی و حس خوبی در شما ایجاد خواهد شد.

  • نت‌های پایه: دانه تونکا ، وانیل ، نعناع هندی ، کاکائو ، گل اوسمانتوس ، فیبر بیدستران

۴ـ میلرات برتاکس – نسخه‌ی هندی

در اینجا با ترکیب خاصی از اسانس‌های معطر هندی از جمله چوب صندل، کندر و پاتچولی روبرو هستیم. افرادی که یوگا کار می‌کنند، با استفاده از این عطر در جلسات یوگا، روحیه‌ی خود را بهبود می بخشند. در فرمول این ادکلن از ادویه‌های گرم استفاده شده که به طور کُلی آرامش فکری بیشتری را به ارمغان می‌آورند.

از طرفی دیگر قدرت ذهنی فرد افزایش می‌یابد و او از لحاظ ذهنی و معنوی در شرایط بهتری قرار می‌گیرد. لازم به زکر است که رایحه‌ی آرامش بخش این عطر افکار منفی شما را خنثی می‌کند. شما این فرصت را پیدا می‌کنید که در طول تمرین یوگا، کاملاً با عناصر طبیعت هماهنگ شوید.

  • نت‌های پایه: کندر، پنچولی، چوب صندل، ادویه هندی

۵ـ بهترین عطرها برای یوگا؛ فردریک مال آیریس پودر FREDERIC MALLE – Iris Poudre

آیریس پودر دارای ترکیب منحصر به فردی از ریشه زنبق خُرد شده، اسانس چوبی وتیور و رایحه ی ملایم مشک سفید است. بسیاری از افرادی که یوگا کار می‌کنند، این عطر را در برنامه آماده سازی صبحگاهی خود برای انجام تمرینات یوگا قرار می‌دهند. رایحه‌ی گُلی این عطر به حدی خوشبو است که هوشیاری ذهنی شما را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، این عطر به خاطر وجود رایحه‌های زمینی قدرتمند خود در لایه‌ی انتهایی، توازن مطلوبی را به وجود می‌آورد. این عطر بهترین گزینه برای حفظ تعادل در طول تنفس مدیتیشنی ، یا تمرین آسان است.

  • نت‌های اولیه: ترنج، اقاقیای برزیلی، پرتقال، میخک، گل یلانگ یلانگ، اقاقیای پالیساندر
  • نت‌های میانی: رز، بنفشه، یاس، آلدهید، مگنولیا، سوسن
  • نت‌های پایه: مشک ، کهربا، وانیل ، خس خس ، زنبق ، چوب صندل سفید ، چوب آبنوس
روش‌های افزایش ماندگاری عطر
خواندن مطلب
FREDERIC MALLE Iris Poudre

چرا بهتر است در طول تمرینات یوگا از عطر استفاده کنیم؟

در ادامه به چند مورد از دلایلی که عطر زدن باعث بهبود نتایج تمرین یوگا می‌شود اشاره می‌کنیم:

  1. تحریک حس بویایی: حس بویایی انسان یکی از قوی‌ترین حس‌ها است. بویایی نقش مهمی در شکل‌گیری احساسات و خاطرات ما دارد. وقتی در طول تمرین یوگا عطر می زنید، حس بویایی خود را فعال می‌کنید. تجربه‌ی حسی و روند تمرینی شما نیز کامل‌تر می‌شوند.
  2. آرامش بیشتر: هر عطری ویژگی های خاص خودش را دارد، و آرامش بخش بودن برخی عطرها اثبات شده است. برای مثال ترنج، اسطوخودوس و چوب صندل ذاتاً آرامش بخش هستند و به تخلیه‌ی فشارهای جسمی و ذهنی کمک می‌کنند. شما به کمک این رایحه‌ها ، تمرین یوگای عمیق‌تر و موثرتری را پشت سر خواهید گذاشت.
  3. تمرکز بیشتر: تمرکز یکی از جنبه‌های مهم یوگا است و برخی عطرها به شما کمک می‌کنند حضور ذهن بیشتری داشته باشید. رایحه‌هایی همچون نعناع فلفلی و اکالیپتوس اثرات تحریک‌کننده‌ی اثبات شده‌ای دارند. آنها به افزایش تمرکز و هوشیاری شما کمک می‌کنند. از سوی دیگر، رزماری باعث بهبود عملکرد فکری و حافظه می‌شود.
  4. مدیتیشن بهتر: یوگا با هدف کسب مدیتیشن انجام می‌شود و شما باید در طول مسیر آرامش درون را کشف کرده و از خصوصیات خود آگاه شوید. رایحه‌ها ابزارهای قدرتمندی هستند که تجربه‌ی مدیتیشنی شما را ارتقا می‌دهند. آنها منشا آرامش درونی هستند و ارتباط شما با هویت درونی‌تان را تقویت می‌کنند. عطرها به جز آثار مثبتی که روی شنوایی و بینایی دارند، حس بویایی را هم تحریک می‌کنند و به عمیق‌تر شدن حالت مدیتیشنی شما کمک می کنند.
  5. شرایط تنفسی را ارتقا می‌دهند: تنفس یکی از ارکان مهم تمامی تمرینات یوگا محسوب می‌شود. عطرها اثر چشمگیری روی سیستم تنفسی شما به جا می‌گذارند. رایحه‌هایی همچون اکالیپتوس و کاج به باز کردن مجرای تنفسی و ارتقای کیفیت کُلی تنفس کمک می‌کنند که در بهترین عطرها برای یوگا دیده می‌شوند. شما می توانید تنفس عمیق‌تر، و با کنترل پذیری بیشتری را تجربه کنید. در چنین شرایطی کیفیت تمرین یوگای شما ارتقا می‌یابد.
  6. مثبت اندیشی و آسایش فکری شما را ارتقا می دهند: برخی عطرها به تقویت مثبت اندیشی و شاد بودن افراد کمک می‌کنند. رایحه‌هایی همچون مرکبات و وانیل باعث بهبود روحیه شما خواهند شد. وقتی این رایحه به مشام‌تان می‌خورد از لحاظ ذهنی آرام می‌شوید و تمرین یوگای لذت بخش‌تر و مفیدتری را تجربه می کنید.
  7. به کمک بهترین عطرها برای یوگا، روال تمرینی خاصی را برقرار می‌کنید: اگر از عطر امضا خاصی برای تمرینات یوگا استفاده می‌کنید، می توانید به کمک آن روال تمرینی عالی را تعریف کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند ارتباط عمیق‌تر، و تعهد بیشتری نسبت به تمرینات یوگای خود داشته باشید. عطر عامل تثبیت کننده‌ای است که به محض روبرو شدن با آن، رایحه‌اش را تشخیص می‌دهید و حس و حال آشنایی را تجربه می‌کنید. این موضوع به شما کمک کرده به راحتی با روال تمرینی هماهنگ شوید.
محبوب‌ترین عطرهای سلبریتی‌ها
خواندن مطلب
عطز مناسب یوگا

چه عطرهایی برای یوگا مناسب هستند؟

برای انتخاب عطری که در زمان یوگا آرامشی خاص به شما بدهد بهتر است گروه‌های بویایی را بشناسید تا بتوانید عطر مناسبی برای انجام یوگا انخاب کنید. باید توجه داشته باشید که نت‌های بویایی بر روی آرامش و احساسات بویایی شما تاثیر می‌گذارد. اگر برای انجام یوگا از عطرهای گرم و سنگین استفاده کنید نمی‌توانید احساس خوبی را در زمان یوگا داشته باشید. بیشتر اوقات بهتر است قبل از یوگا و بعد از دوش گرفتن از کرم‌های عطری ملایم برای خوشبو کردن پوست و بدن خود استفاده کنید. در زمان خرید عطر یوگا خود بهتر است از عطرهایی که در گروه آروماتیک یا معطر قرار دارند استفاده کنید تا احساس آرامش خود را چند برابر کنید.

امروزه بیشتر شرکت‌های عطرسازی از ترکیبات معطر استفاده می‌کنند تا رایحه آنها در شما احساس آرامش را زنده کنند. جالب است بدانید عطرهای آروماتیک فقط ادو پرفیوم‌های خنک نیستند. عطرهای آروماتیک می‌توانند چوبی، ادویه‌‌ای، میوه‌ای و فوژه باشند.

نتیجه گیری

به عنوان نتیجه گیری این مقاله باید بگوییم که استفاده از عطرها در طول تمرین یوگا، روش فوق العاده مناسبی برای ارتقای کیفیت تمرین و غوطه‌ور شدن در یک تجربه ذهنی و حسی عمیق است. اگر در انتخاب عطرها دقت داشته باشید و آنها را با توجه به نیازها و ترجیحات خود انتخاب کنید، تمرین یوگای خاص و منحصر به فردی را پشت سر خواهید گذاشت. چنین تجربه ای به ایجاد آرامش، تمرکز و رابطه ای بهتر با هویت درونی خودتان کمک زیادی خواهد کرد. حیات پرفیوم در این مقاله سعی داشته است تا شما عزیزان را با بهترین عطرها برای یوگامناسب‌ترین عطرهای مناسب یوگا آشنا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا