عطر و ادکلن

معرفی 14 عطر با بوی باران

رایحه‌های طبیعی زیادی وجود دارند که عاشقان عطر تمایل دارند آن‌ها را در یک شیشه داشته باشند و در اوقات فراغت از آن‌ها استفاده کنند. این در حالیست که رایحه‌ی باران در صدر این فهرست قرار می‌گیرد. عطرهایی با رایحه‌ی باران برای تمام سلیقه‌ها وجود دارند. این عطر و ادکلن‌ها می‌توانند بویی مشابه هوای قبل از شروع باران، رایحه‌ی لحظات بارش باران یا بویی که بعد از ترکیب باران با خاک به وجود می‌آید باشد.

اگر در جستجوی عطر با بوی باران بودید، باید بگوییم که در نهایت به مقصد خوبی رسیده‌اید. در این مقاله 11 عطری را معرفی می‌کنیم که با استشمام آن‌ها حس می‌کنید با باران فقط یک اسپری فاصله دارید.

1ـ زارکو پرفیوم کلود کالکشن شماره 2، کلود آن آیس

کلود کالکشن شماره 2 از شرکت زارکو پرفیوم یک عطر آبی با رایحه‌های غالب گُلی است که بوی ملایم، خنک و جذابی دارد. عطر توسط زارکو آلمن پاولوف، با الهام گیری از گستره‌ی عظیم اقیانوس‌های آبی و مناظر دریایی دانمارک ساخته شده است. همانطور که از اسمش بر می‌آید، این ادکلن رایحه‌ی امواج خروشان و باران سرد را در خود جای داده است. این رایحه‌ی تمیز و خنک، خیلی آرام به یک تجربه‌ی بویایی پیچیده‌تر تبدیل می‌شود.

رایحه اولیه‌ی علف و لیمو جای خودش را به رایحه‌ی خوشبوی برگ یاس، آب دریا ، مشک سفید و رایحه‌های چوبی می‌دهد. آن‌ها تداعی کننده گیاهانی هستند که بارش عصرگاهی را تجربه کرده‌اند.

2ـ فلورایکو این د رین

این د رین از شرکت فلورایکو، یک عطر چوبی معطر است که توسط سارا بوری طراحی شده است. این عطر با بوی باران تداعی کننده شادی نیلوفر آبی شکوفه زده زیر بارش باران در یک غروب دوست داشتنی، همزمان با رویای بهاری است. این عطر قوی و تحریک آمیز، تداعی کننده‌ی رایحه‌ گیاهان سرسبز بعد از بارش شدید باران است.

این د رین با بوی نشاط انگیز ترنج آغاز می‌شود و در لایه‌ی میانی شاهد حضور بهینه‌ی سدر هستیم. در لایه‌ی نهایی، مشک چوبی و عنبر آغشته به چوب صندل حضور پُررنگی دارند.

3_ میسون مارتین مارژیلا ون د رین استاپز

برند فرانسوی میسون مارتین مارژیلا به ساخت اسانس و روایح طبیعی معروف است. این شرکت آمریکایی عطرهایی با بوی قهوه، شکلات، پاستیل و… را به بازار عطر و ادکلن جهان عرضه کرده است. برند میسون مارتین مارژیلا در سال 2021 این عطر با بوی باران را به علاقه‌مندان عطر و ادکلن معرفی کرد.

این عطر جذاب در گروه بویایی آروماتیک یا معطر  آبزی قرار گرفته است. با اسپری این عطر در فصل گرما می‌توانید بو و رایحه باران‌های پاییزی را استشمام کنید و از رایحه آنها لذت ببرید. در نت‌های پایه و اصلی این عطر از ترنج، گل رز، نعناع، آب و باران استفاده شده است. همچنین این ادکلن ماندگاری و پخشبوی بالایی هم دارد که شما عزیزان می‌توانید آن را به عنوان عطر روزانه هم استفاده کنید.

ادکلن afz ساخت کجا است؟
خواندن مطلب

4_ ال سینتس کانکریت رین

برند انگلیسی ال سینتس در سال 2021 عطر کانکریت رین را به بازار عطر و ادکلن جهان عرضه کرد. این عطر با بوی باران یکی از پرطرفدارترین عطرهای انگلیسی است. سازندگان وعطاران این ادو پرفیوم را در گروه بویایی معطر گیاهی قرار داده‌اند. ماندگاری و پخشبو این عطر می‌تواند از بهترین ویژگی‌های آن باشد.

در نت‌های اولیه کانکریت رین می‌توانید رایحه باران را به همراه گل سوسن حس کنید. زمانی که نت‌های میانی این عطر ظاهر می‌شوند می‌توانید بوی خوش ارکیده و زنبق را هم استشمام کنید. همچنین در نت‌های پایه این عطر بارانی هم از رایحه مشک و چوب کشمیر استفاده شده است.

5ـ زارکو پرفیوم کلود کالکشن شماره 3، دیپ فارست

شاید بهترین توصیف این عطر، آن را یک عطر چوبی گُلی با رگه‌هایی از مشک تلقی می‌کند. کلود کالکشن شماره 3 از شرکت زارکوپرفیوم، با الهام گرفتن از مناظر سبز شمالی و جنگل‌های عمیقش ساخته شده است. زارکو آلمن پاولوف این عطر را طراحی کرده است و حقیقتاً تابش خورشید را در یک بطری خلاصه می‌کند.

این عطر پرتوهای خورشید، که بعد از بارندگی شدید عصرگاهی به آرامی نوک درختان را لمس می‌کنند را به تصویرمی‌کشد. شماره 3  دیپ فارست ترکیب خوشبویی از رایحه‌های گُلی، میوه‌ای و خوراکی را به نمایش می‌گذارد. آن‌ها در پوششی گرم و خوشایند قرار گرفته‌اند. لایه ابتدایی شامل گلابی خوشبو، نارنگی و توت‌ها است. لایه میانی شامل سه رایحه گُلی رز، ماگنولیا و لاله ، با آکورد اوزون است. در لایه‌ی نهایی، وانیل شیرین، عود زمینی و چوب صندل ملایم با مشک و چوب‌ها ترکیب شده و رایحه‌ زمین مرطوب را بازسازی می‌کنند.

6ـ افینسنس ماسک امبر گریس ادو پرفیوم

این عطر عنبری خاص، تداعی کننده رایحه‌های پیچیده دریای عمیق است. این عطر با استفاده از امبرگیس با ارزش بدست آمده از اقیانوس آرام ساخته شده است.

 ماسک امبر گریس رایحه‌ی جذاب و با شکوهی دارد و توازن عالی را بین رایحه‌های آبی و زمینی به وجود می‌آورد. امبر گریس رایحه‌های گرم حیوانی و خنکی زمینی را در یکدیگر ترکیب می‌کند. حضور همزمان مشک سیاه و تروفل سفید، تضاد ناشی از گرما و سرما را به وجود آورده است. این عطر در لایه‌ی نهایی به خاطر حضور چای یربا ماته، وتیور و پاتچولی به شدت سبز است.

7ـ کامودیتی رین

نمی‌توان فهرست عطر با بوی باران را اعلام کرد اما از عطر کامودیتی رین حرفی نزد. این عطر خاص آبی گُلی، حس پیاده‌روی زیبا و طولانی مدت در باران را به خوبی منعکس می‌کند. شما اجازه می‌دهید قطرات باران افکار منفی را حذف کرده و حس مثبت را تقویت کنند.

کامودیتی رین یک تجربه‌ی واقعاً احیا کننده و تصفیه کننده را به وجود می‌آورد و دارای رایحه‌ی گُلی خاص متشکل از شکوفه نیلوفر آبی، به لیمو، فریزیا و یاس است. آن‌ها به مشک سفید و مشک آبی با شکوه اضافه می‌شوند.

در لایه ابتدایی از رایحه‌های سبز، و در لایه‌ی نهایی از آکوردهای خوشبوی چوبی استفاده شده که حس یک آغوش مهربان را القا می‌کنند. کاترین لگا، طراح عطر ،چنین نظری راجع به عطر خود دارد:

من عاشق گوش دادن به صدای فرود قطره‌های باران از آسمان هستم. صدای باران حس آرامش بخش، شاد و پُرطراوتی را ایجاد می‌کند. در حقیقت باران حس شاد بودن را در من ایجاد می‌کند. این تصور در من ایجاد می‌شود که همیشه بعد از باران، رنگین کمان تشکیل می‌شود.

آکورد عطر چیست؟
خواندن مطلب

8ـ دیمتر پتریکور

پتریکور یکی از دوست داشتنی‌ترین واژه‌های جهان است. پتریکور به معنی رایحه‌ی زمینی دلنشینی است که بعد از برخورد قطرات باران به خاک ایجاد می‌شود و یادآور خاک باران خورده است. دیمتر به خاطر انعکاس دهی تجربیات طبیعی در عطرهایش مشهور است، و از طریق عطر پتریکور تمام عطرهای قبلی خود را پشت سر گذاشته است. اکنون می‌توانید هر زمانی که بخواهید، رایحه‌ی دلنشین پتریکور را  کنید. این عطر با بوی باران یک تجربه‌ی معطر خیالی است و ماهیتی مه آلود، خنک و ملایم دارد

9ـ مارک جاکوبز رین

مارک جاکوبز رین عطر مورد علاقه خیلی از افراد است. ما با یک عطر خوشبوی گُلی آبی روبرو هستیم، که تداعی کننده‌ی باران خنک بهاری و گیاهان شبنم زده است.

این عطر توسط لورنت لی گرنک ساخته شده است، و ترکیب شفاف و آرامش بخشی دارد. رین با رایحه‌ی مرطوب چمن‌های تازه بُرش خورده آغاز می‌شود. رایحه‌های توت فرنگی وحشی و نارنگی یافا هم به آن اضافه می‌شوند. در بخش میانی شاهد حضور رایحه‌های آبی هستیم که تداعی کننده‌ی باران استوایی هستند.

همچنین رایحه‌های گُلی همچون گُل ساعتی، گل آفتاب گردان و ارکیده سفید در این عطر با یکدیگر ترکیب شده‌اند. رایحه‌ی نهایی گرم و آرامش بخش است. عنبر، خزه، ساج و مشک خط بوی جذابی را به وجود می‌آورند.

10ـ گرلن اپرز ل آوند

اپرز ل آوند ادو تویلت از گرلن، یکی دیگر از عطرهاییست که رایحه‌ی پتریکور را به خوبی بازسازی کرده است. این عطر کلاسیک گُلی، به شدت خوشبو و نشاط برانگیز است. ژاک گرلن این ادکلن با بوی باران را در سال 1906 طراحی کرد. این عطر تداعی کننده پرتوهای خورشیدی است که بعد از بارندگی شدید و قرار گرفتن قطرات باران روی گیاهان زیبا، از بین ابرها ظاهر می‌شوند.

رایحه‌ی ابتدایی حاوی بادیان است و به خاطر چند وجهی بودن اثر شگفت انگیزی به جا می‌گذارد. در لایه‌ی میانی با حضور گل‌های پودری همچون بنفشه، میخک و زنبق، رایحه‌ی عاشقانه‌ای احساس می‌شود. رایحه‌ی خوراکی و خوشبوی وانیل به خوبی رایحه‌های گُلی را همراه می‌کند.

11ـ سیسلی ادو کمپگن

عطر ادو کمپگن از شرکت سیسلی، یک عطر چایپر گُلی منحصر به فرد است که توسط ژان کلود النا ساخته شده است. رایحه‌ی عطر خنک، سبز و به شدت جذاب است. می‌توان ادو کمپگن را شبیه نسیم خنکی دانست که با رایحه‌ی جنگل‌ها و چمن‌ها ترکیب شده است.

این عطر با بوی باران هویت شاد و با شکوهی دارد و هنر و طبیعت فرانسوی برای برخورداری از یک زندگی شیرین را به خوبی منعکس می‌کند. رایحه‌های مرکباتی و علف‌ها به خوبی با یکدیگر ترکیب می‌شوند و با قرار گرفتن روی لایه‌ی نهایی چایپری، تأثیر مثبت چشمگیری روی اطرافیان به جا می‌گذارند.

عطر با ترکیب نشاط انگیزی از ترنج، لیمو، ریحان و گیاهان معطر آغاز می‌شود. سپس وارد لایه‌ی میانی گُلی می‌شویم که از ترکیب یاس، شمعدانی، زنبق دره‌ای تشکیل شده است. برگ گوجه فرنگی نیز حس گیاهی این عطر را تقویت می‌کند. لایه‌ی نهایی ماهیت چوبی دارد و رایحه‌های خزه بلوط، مشک و پاتچولی به خوبی احساس می‌شوند.

12ـ اتات لیبره د اورنج هرمان آ ماس کوتس می پاراسایت اون اومبره

این عطر چوبی معطر با هدف تکریم سایه‌ی روح، که حتی در تاریک‌ترین شب‌ها کنارمان حضور دارد ساخته شده است. این عطر یک همراه وسوسه انگیز است که هرگز فراموش نمی‌شود. این عطر تداعی کننده بارندگی شدید شبانه است و رایحه‌ی خاصی که در فضا منتشر می‌شود را بازسازی می‌کند.

بهترین عطرهای مردانه تابستانی 2023
خواندن مطلب

همچنین ساختار رایحه‌ی به شدت پیچیده‌ای دارد. فلفل سیاه قدرتمند، در شروع عطر در کنار انگور سیاه قرار می‌گیرد. لایه‌ی میانی از رایحه‌ی شناخته شده‌ی بخور و رُز ساخته شده است. پاتچولی و وتیور هم در لایه‌ی نهایی خط بوی جذابی را به وجود می‌آورند.

بولگاری آکوا پور هوم مارین

برند معروف و شناخته شده بولگاری همیشه با تولید روایحی خاص همه دوستداران عطر را متعجب کرده است. این برند در سال 2008 با رونمایی از عطر آکوا پور هوم مارین توانست رایحه‌ای جدید را به بازار عطر و ادکلن جهان معرفی کند. این عطر مردانه توسط ژاک کاوالیه یکی از بهترین عطرسازان دنیا ساخته شده است. ترکیبات این ادو پرفیوم طوری انتخاب شده که آن را در گروه بویایی معطر آبزی قرار داده است.

این عطر مردانه خنک را می‌توانید در فصول گرم و تابستانی استفاده کرده تا در گرمای آن ایام رایحه باران را استشمام کنید. در نت‌های اولیه آکوا از نارنگی ماندارین و نت‎های مرکباتی استفاده شده که حس و حال تازه‌ای را در شما زنده می‌کند.

این عطار در نت‌های میانی هم از رایحه آب دریا و رزماری استفاده کرده است که حس و حال بی‌نظیری را به شما انتقال می‌دهد. نت‌های پایه هم از کهربا و سدر ترکیب شده‌اند. همچنین ماندگاری این ادو پرفیوم بسیار خوب و قابل قبول است.

13ـ آسا کاپا وایت ماس

وایت ماس از شرکت آسا کاپا یک عطر مشکی معطر است که سعی می‌کند آرامش و سکوتی که بعد از رسیدن باران به زمین ایجاد می‌شوند را بازسازی کند. این عطر با رایحه‌ی تمیز، خنک و صابونی که دارد، با رایحه‌های لیمو، ترنج و سرو کوهی آغاز می‌شود و به شدت انرژی بخش است. در بخش میانی، رایحه‌ی ادویه‌ای هل با اسطوخودوس و چوب‌های شیرین ترکیب می‌شود. آلدهیدها نیز امکان انتقال مؤثر به لایه‌ی نهایی چوبی و مملو از مشک را فراهم می‌کنند.

14_ عطر مردانه دیویدوف کول واتر ویو

در سال 2017 برند دیویدوف با رونمایی از عطر cool water توانست در دنیای عطرسازی انقلابی بر پا کند. این عطر خوشبو مردانه توسط شرکت سوئیسی دیویدوف ساخته شده است. عطاران و سازندگان این رایحه جذاب آنتوان لی، فرانسیس کرکجان و ژان ژاک بودند. این سه هنرمند در زمینه عطر و ادکلن با ترکیب مواد و عناصری خاص این ادو پرفیوم مردانه را در گروه چوبی آبزی قرار دادند.

این عطر دارای طبعی خنک است و همینطور در دسته عطر با بوی باران قرار می‌گیرد. کول واتر را در فصل تابستان استفاده کنید و از رایحه بارانی و خنک این عطر لذت ببرید. در نت‌های اولیه این ادو پرفیوم که با اولین اسپری می‌توانید آنها را حس کنید آب دریا و گریپ فروت قرار گرفته است. همینطور در نت‌های میانی رایحه تند چوب درخت قان را حس می‌کنید  و در نت‌های پایه هم رایحه خنک نعناع هندی به مشامتان می‌رسد.

نتیجه گیری

با تهیه عطری با رایحه شبیه باران، یک عطر به شدت ارزشمند را به کلکسیون خود اضافه کنید. در این مقاله حیات پرفیوم عطر و ادکلن‌هایی معرفی کرده‌ است که هر کدامشان جنبه‌ی خاصی از باران را بازسازی کرده و ارزش خرید بالایی دارند. شما کدام عطر را می‌پسندید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا